Toon posts:

Cooler Master Geminii CPU cooler

Pagina: 1
Acties:
  • 4.630 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Kwam de laatste dagen deze cooler tegen op verschillende forums, en vroeg me eigenlijk wel af of die echt zo goed zal presteren als dat ie eruit ziet.

Cooler Master Geminii:

Afbeeldingslocatie: http://img.hexus.net/v2/cooling/CMGii/5.s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.hexus.net/v2/cooling/CMGii/4.s.jpg

Ik was net van plan te upgraden naar een tuniq tower, maar deze ziet er imo toch ook wel indrukwekkend uit. Als ik de reacties moet geloven presteren ze beide waarschijnlijk ongeveer even goed. Alleen deze koelt dan natuurlijk wel meteen je geheugen en een groter deel van je mobo.
Ik wil graag weten wat jullie ervan vinden, zou dit echt een goede performer kunnen zijn, of is het meer een marketingstunt die er alleen maar mooi uit ziet? Ikzelf geloof het nog niet zo, maar dat komt ook een beetje door de tegenvallende resultaten van hardware.info (gedaan met 2 standaard coolermaster fans erop), ergens anders lees ik weer dat ie vergelijkbaar zal zijn met de tuniq tower. Wat denken jullie?

Review van Hexus
Hardware.info test resultaten

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-01 12:04

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Waarom geen cooler zoals de Scythe Infinity? Die is een stuk kleiner en presteert bovendien ook beter.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb momenteel een Big Typhoon, wat ik ervan begrepen had presteerde enkel een tuniq tower nog noemenswaardig beter. Ook maakt de grootte me weinig uit, vind het er juist strak uitzien zo'n huge heatsink :)

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02-2025

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

DaMarcus schreef op maandag 29 januari 2007 @ 12:41:Waarom geen cooler zoals de Scythe Infinity? Die is een stuk kleiner en presteert bovendien ook beter.
Zoiets heb ik ook begrepen : Scythe Infinity/Ninja + ThermalRight SI-120/Ultra 120/HR-K8-01 zijn een heel stuk kleiner en presteren een flink stuk beter :)

Veel Show en geen Go helaas ...

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik ben bang dat dat ook zal komen door de positie van deze koeler. Het zal effeciënt zijn als je een koeler in de deur hebt zitten, maar anders blazen die fans de hete lucht alleen maar in de kast, ipv de lucht meteen via de achterkant naar buiten te blazen. (zoals die andere megakoelers wel doen.)

Het zou mooi zijn als ze een flexibele fanduct zouden meeleveren, zodat je alsnog de lucht kunt geleiden naar een plaats waar jij wilt dat het terechtkomt. Dan heeft dit best potentieel.

[ Voor 4% gewijzigd door Roamor op 29-01-2007 13:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat is ook een van de redenen dat ik wou overstappen naar een zo'n tuniq, mijn big typhoon verstoord de airflow een beetje in mn stacker.
Neemt niet weg dat die geminii wel mooi zal staan, ik ben benieuwd of dat ding een beetje gaat verkopen.

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-01 12:04

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

nero355 schreef op maandag 29 januari 2007 @ 13:17:
[...]

Zoiets heb ik ook begrepen : Scythe Infinity/Ninja + ThermalRight SI-120/Ultra 120/HR-K8-01 zijn een heel stuk kleiner en presteren een flink stuk beter :)

Veel Show en geen Go helaas ...
Als ik de HW.Info review bekijk, komt de Scythe Infinity een stuk beter uit de test dan Cooler Master Geminii ;)

Verwijderd

Topicstarter
Het rare aan die tests is dat ze door 2 verschillende mensen zijn gedaan, met compleet andere uitkomsten. Als ik die van de tuniq tower bekijk staat die als beste in het rijtje, en bij de tests van die andere gozer is de tuniq niet eens meegenomen (en alle waardes zijn veel lager), zo is t een beetje moeilijk vergelijken. Ik neem toch aan dat een scythe infinity niet beter is dan een tuniq tower?

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik vind het maar een raar ding. Een hoop heatpipes maar zorg dan ook dat die de warmte kwijt kunnen. IMO mag het oppervlak wel wat hoger i.p.v. breder. Hij lijkt erg hoog nu al maar volgens mij valt het wel mee. Wat voor fans gaan er eigenlijk op? Als het 2x120mm is dan zou ie wel goed zijn lijkt me :)

Verwijderd

Topicstarter
Zijn idd 2x120mm fans, daarom is dit ook een vernieuwend product. Coolermaster heeft nu laten zien dat het past, misschien gaan de betere fabrikanten dit nu ook proberen/ beter uitwerken? Denk dat het dan wel eens goed zou kunnen koelen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2007 16:32 ]

• knight1987
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-04-2023
Ik weet dat deze topic al oud is maar zo hoef ik niet een nieuwe te starten.

Ik vroeg me af of deze koeler goed koelt (ik heb een C2D E6320 die ik wel wil overclocken) en of er ook een koeler is (met lucht geen water) die beter koelt dan de geminii maar dan niet zo'n toren en dat ook de rest van de componenten worden gekoeld (zoals het geheugen)

Mijn Specs

• michaelvt
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16:46

michaelvt

Tweaky Gonzalez

Er staat een mooie review van deze cooler op xbitlabs
Hier komt deze erg goed uit de test :) , ik zit zelf ook nog te twijfelen. Een Tuniq tower, zon mooie enzotech(niet leverbaar hier :( ) of deze cooler

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik denk dat er weinig koelers zijn die zoals deze je geheugen mee koelen. Wel zijn er veel koelers met een enkele 120mm fan richting het mobo, zoals de big typhoon en dergelijke, die ongeveer hetzelfde presteren (waarschijnlijk nog beter), en ook wel richting je mobo blazen. De best presterende (goed verkrijgbare) luchtkoeler is nog steeds de Tuniq Tower 120, deze heb ik ondertussen zelf gekocht, maar die koelt je mobo niet mee. Daarvoor heb ik een apparte Antec Spotcool fan gekocht, en die richting geheugen en socket gericht, zodoende heb je het beste van 2 werelden :P

Verwijderd

ik heb enkele dagen geleden nog een review gevonden van 60 highendkoelers (helaas ben ik zo stom geweest om hem niet te bookmarken), en daar kwam deze koeler maar matig uit.

Met de fan's op low speed was hij zowat de stilste van de hoop, met de fan's op full was hij schitterend. Daar werd ook vermeld dat met die koeler en daarop 2 Noctua 120mm fan's je een perfect stille oplossing had (die noctua's zijn een pak stiller dan papst fan's)

Maar overall kwam voor hun de scythe infinity er de beste uit (met dezelfde opermerking).

Het "nadeel" van het ontwerp van de gemini is dat hij de airflow in je kast niet echt respecteert, wat een towerkoeler (zoals de infinity) wel doet. De lucht gaat nl hoofdzakelijk van voor naar achter in een pc-case, en dan blaast je cpukoeler ineens van rechts naar links. Met zoiets als een infinity blijf je voor naar acht blazen en gaat de warme lucht direct via je outtake weg.

edit; foutje, het waren er maar 46. Best handig zo'n browsegeschiedenis :+
http://www.hardware.info/...stest_46_Coole_Koelers/16

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2007 14:32 ]

• knight1987
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-04-2023
Heb eerder een vanessa Ltype gehad maar vond het wel vervelend met zo'n blok als je een koeler moet vervangen dus een Tuniq Tower 120 zal ik niet voorgaan aangezien dat het zelfde principe is als de vanessa L-type

dus zal het denk ik dan toch maar de geminii worden met 2x120mm met de hoogst mogelijke airflow (denk dat ie dan wel uber koelt)

Mijn Specs

• Jedi_Pimp
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-11-2025
Voordeel van de Gemini II (of was het nou GeminII) is dat hij meerdere components van je mobo koelt, niet alleen je CPU. Verder is op dit moment de beste high-end cooler de "Enzotech Ultra-X", een redelijk nieuw product. Het enige nadeel van deze cooler is zijn beschikbaarheid, hier een artikel met benchmarks:

http://www.xbitlabs.com/a...play/scythe-enzotech.html

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

• TEAMIKKE
  • Niet online
Maar persoonlijk heb ik dan zoiets: Wat heb je eraan dat ie de rest koelt? Je mem wordt toch niet warm en voor de rest maakt het ook geen klap uit. Hooguit je mobo die iets koeler is maar het nut ontgaat me verder. Daarom zou ik ook gewoon voor een Infinity kiezen oid :)

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:16
Ik zou idd ook eerder een Tuniq tower/infinity(welke is nou beter?) nemen dan een geminii. De geminii vind ik wel heel erg groot, en je moet er ook nog 2 fans bij kopen. De tuniq presteerd nog steeds beter dan de Geminii.

• Jedi_Pimp
  • Laatst online: 07-11-2025
offtopic:
Ik begin me nu eigenlijk pas af te vragen hoe het mobo zo'n enorm gewicht kan houden, buigt het dan niet helemaal om? Als je een Scythe Infinity eraan hebt hangen en je kast staat rechtop (zoals het hoort) lijkt het me niet echt gezond voor je mobo... ik kan het natuurlijk ook helemaal mis hebben.

"Ich verteidige den Atheismus als die notwendige und selbstverständliche Form menschlicher Intelligenz" - Max Bense, Professor der Philosophie und Wissenschaftstheorie, 1910-1990

Verwijderd

Jedi_Pimp schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 17:23:
offtopic:
Ik begin me nu eigenlijk pas af te vragen hoe het mobo zo'n enorm gewicht kan houden, buigt het dan niet helemaal om? Als je een Scythe Infinity eraan hebt hangen en je kast staat rechtop (zoals het hoort) lijkt het me niet echt gezond voor je mobo... ik kan het natuurlijk ook helemaal mis hebben.
backplates?

• TEAMIKKE
  • Niet online
Idd. hoewel lang niet alle grote koelers zo'n ding op. Maar opzich kunnen mobo's vrij veel hebben en aangezien ze ronden de socket sowiezo met 4 schroeven aan de mobotray vast zitten heb je al vrij veel houdvast.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02-2025

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

barzi schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 17:01:
Ik zou idd ook eerder een Tuniq tower/infinity(welke is nou beter?) nemen dan een geminii. De geminii vind ik wel heel erg groot, en je moet er ook nog 2 fans bij kopen. De tuniq presteerd nog steeds beter dan de Geminii.
Deze is nog beter : http://www.thermalright.c...duct_ultra120_extreme.htm
Maar toen was er deze >:) : http://www.thermalright.com/a_page/main_product_ifx14.htm

Kijk maar wat je leuker vindt :D

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Perzikvrucht
Dat weet ik, alleen is de utlra 120 extreme wel erg prijzig(57 euro!!). De IFX is nog niet uit, maar die zal nog duurder worden, richting 75 euro. Aangezien die en beter lijkt te presteren, en nog een backside cooler heeft(een hr05 maar dan voor achter je processor).

Verwijderd

Ik vind het dom om het te vragen... ik lijk wel een n00b. Maar ik kom er niet uit, dus vraag ik het toch hier. En het is zeker geen moeite om er een topic voor te openen.

Ik heb nu 80 mm intake. daarnaast heb ik een 80 mm outtake en 1 92 outtake (CPU-cooler)
Ik krijg bijna geen onderdruk omdat er nog een ongebruikt 80 mm gat zit, zonder fan. Binnenkort komt er hier een 80mm fan. Nu is mijn vraag, wat doe ik nu het best? 92 mm intake maken en de 800 mm outtake? De CPU-cooler zit 5 cm boven het gat, langs de zijkant.

Verwijderd

nieuws: Thermaltake introduceert processorkoeler met draaiend koelblok voor het koelertje van CoolChip ;)

[ Voor 255% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2016 14:07 ]

Verwijderd

vervoer moet je niet mee zitten. Ik heb een zware zalman 7000Cu zitten op mijn cpu, een vriend heeft een sonic tower zitten, en wij rijden gewoon rond naar lanparty's, pc's zelfs niet eens platgelegd (dus in de positie waarin hij normaal staat) en tussen de voor- en achterzetels geschoven.

Combineer dat met onze rijstijl en je mag nog redelijk lomp omspringen eer je een koeler + cpu beneden in je case zal terugvinden ;) (en desnoods bind je de koeler op aan je voeding)

Verwijderd

In T-review werden Nexus fans op díe lompe koeler gezet. Ik wil uitgebreide vergelijkingen met dergelijks zien.

• Samson_1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-05-2025
Ik heb hem sinds 2 weken in m'n pc hange en hij presteerd echt top.
M'n E6600 loopt op 3.6Ghz en hij is "maar" 48° stressed en 30° idle, wat toch mooie temps zijn al zeg ik het zelf.

Verwijderd

Heel netjes. Over welke kast beschik je? Welke fans op koeler en hoe is het geluidsniveau in load uiteindetik?

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2016 21:20 ]

Verwijderd

ik heb hem zelf ook aangeschaft, Zeer fijne koeler,

Instaleren ging vrij simpel, goed lezen even.

Mijn e6700 houd hij op 32 iddle 48 stressed. Met een cooler mastser gemin II en 2x Coolermaster Blue led fan 120x120 in een cooler master ammo 533 pas prima!

Verwijderd

daar ben ik ook wel benieuwd naar, welke fans je het beste kan gebruiken voor de beste koelprestatie/geluidsniveau combi. ik denk dat met 2 papst fans of nexus 120mm deze beestjes wel lekker coolen :D
ben zelf ook van plan om er 1 aan te schaffen ter vervanging van mn Hyper TX AM2
vraag me trouwens af of het echt de moeite waard is.

• Perzikvrucht
Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 18:21:
Ik had er ook even naar gekeken, maar dit is nu zowat de zwaarste cooler te verkrijgen. Het word waarschijnlijk toch een Big Typhoon (i.c.m. Antec 900) sinds ik mijn PC ook naar lan-party's wil vervoeren, tenzij iemand een beter idee heeft wat goed te vervoeren is, stiller is en beter koelt in deze case.
Als ik jou was zal ik deze nemen:

Scythe Andy Samurai Master

Dit word er over gezegd op XS:
Very good performance for it's size/weight, close to the Infinity, but a few degrees behind the Enzotech and falls behind the Ninja, particularly at very low fan speeds. One of the better coolers listed here for LAN parties and such due to it's lower profile and lighter weight.
Perfect voor lan dus en scheelt niet veel met de infinity.

Verwijderd

Nou het tillen is niet zo zeer het probleem sinds ik gewoon een karretje heb waar ik mijn meuk op zet. Ik maak me eerder zorgen of mijn moederbord als geheel terug komt m.n. als gewicht verder uit het moederbord af zit.

• crack_en_hack
  • Laatst online: 21-09-2025
Hallo Allemaal 8)

Ik ben ook van plan om deze Cooler Master Geminii te kopen, alleen in vraag me het volgende af.

Ik heb in verschillende reviews gelezen dat er soms problemen zijn met sommige geheugenmodulles die eronder zitten, dat die te hoog zouden zijn om onder die koeler te passen.

Alleen hoor ik nergens duidelijke afmetingen :'(

Weet iemand de hoogte/ruimte die beschikbaar is onder deze koeler waar je geheugen moet komen te zitten...?

En is die bij de plaatsen van alle 4 de geheugenmodulles gelijk...?

Ik heb hier nu 4x1GB Corsair TWIN2X2048-6400C4PRO en die reepjes zijn 4,9mm hoog als ze in een Asus P5B Deluxe zitten.

Zou dit gaan passen als ik er een Geminii op zet...?

Alvast bedankt _/-\o_

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• Evano
  • Laatst online: 21:56
Ik heb maar gewoon de Infinity genomen (nu in bestelling), want ik vind de GeminII toch wel abnormaal groot.
Toen ik hem voor het eerst zag in een kast, zag ik het moederbord niet meer 8)7

• gebruikershaes
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-01 11:31
Infinity is zo overrated. Heb vrijwel alle reviews gelezen die er zijn en ben tocht tot de conclusie gekomen dan nog steeds de Big Typhoon de beste is.
De reviews onderling zijn moeilijk te vergelijken omdat de condities waarin ze testen steeds verschillend zijn.
Zie hier daarom een maga cooler roundup.
http://www.hexus.net/content/item.php?item=8757&page=116
Beetje jammer dat de noise levels ontbreken, maar die kan je dan wel weer in andere reviews terugvinden. Infinity, gemini, BigTyp ze staan er allemaal tussen.

• crack_en_hack
blacktarantulaX schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 19:06:
Ik heb maar gewoon de Infinity genomen (nu in bestelling), want ik vind de GeminII toch wel abnormaal groot.
Toen ik hem voor het eerst zag in een kast, zag ik het moederbord niet meer 8)7
:9 Dat vind ik juist onwijs mooi zo'n joekel van een koeler :P Op dat gedeelte van je moederbord zit toch niks moois dus kan je er maar beter een mooie koeler opzetten.

Alleen schijnt het zo te zijn dat de geheugenmodulles er krap onder zitten :?, dus als iemand die deze koeler heeft even zou kunnen meten hoeveel ruimte er is ben ik helemaal happy :*)

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• LXSJason
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-11-2025
heb m, gebruik m... ben opzich wel tevreden (denk ik :p) is Iig still maar dat zijn de 2 120mm fans die ik bijbestelde.... ruimte met mn ram, voldoende (pas als je ram met heatsink erboven uitstekend [xms type geheugen ofzo] wordt het krap)
Voordeel: directe "koele" lucht op je mosfets....
Nadeel: warme lucht blijft feitelijk in kast.

Failure is the mother of success

• crack_en_hack
LXSJason schreef op maandag 02 juli 2007 @ 12:07:
(pas als je ram met heatsink erboven uitstekend [xms type geheugen ofzo] wordt het krap)
:S oei, Laat ik nou net dat Corsair XMS type hebben :X

Afbeeldingslocatie: http://www.hardwarelogic.com/articles/reviews/memory/Corsair_XMS2_6400Pro/sticks_LEDs.jpg

@T LXSJason:

Zou jij misschien (als ik heel lief kijk B) O-) ) even de meetlat ernaast willen leggen bij jou Geminii en de hoogte willen meten onder de Geminii waar de 4 geheugen modulles zitten?

Vanaf de bovenkant van de geheugen connector tot aan het laagste punt van de koeler (aangezien ik 4 reepjes heb).

[ Voor 8% gewijzigd door crack_en_hack op 02-07-2007 13:12 ]

• thiesggb
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 24-11-2020
Geen spam hier, daar is vraag en aanbod dus voor ;) !

[ Voor 132% gewijzigd door Apen-nootjes op 01-08-2007 20:40 ]

Verwijderd

Even mijn ervaring delen voor de geinterreseerden :D
Momenteel ben ik zelf in het bezit van de Cooler Master GeminII die ik gebruik om mijn Athlon x2 4000+ te koelen. (de 4000+ = 65W, 65nm)
Dit doe ik met 2 120mm Cooler Master TLF-S12-EG-GP fans erop (met groene LED)

Op standaard settings (200x10,5 ; 2100Mhz @ 1,325V) houd hij hem op een gezonde 25 graadjes (dit is gemeten na ongeveer 1 uur warmdraaien op het bureaublad met wat achtergrondprogjes, idle dus) en als ik Orthos een uurtje of 12 laat draaien dan leest SiSoft Sandra 28-30 graadjes.

Zelf vind ik dit een zeer goede prestatie en hij is dan ook echt een zeer goede koeler, al ligt het er natuurlijk wel aan of je fans wel genoeg lucht geven.
(De mijne doen op 1200rpm 42.73CFM volgens specs).

Ook heb ik na een tijdje mijn CPU overgeklokt naar 2,6Ghz (250x10,5 @ 1,264V (stabiel! xD lekker undervolten :P )) dan doet hij na 1 uur niks te doen (idle) een leuke 27 tot 29 graadjes, (dit verschilt soms een beetje, licht denk ik aan de kamertemp, weet zo niet hoeveel die is.) en na een paar uur (zeg maar 4 a 5) intensief gamen (denk aan Oblivion, FEAR, BFME2, BattleField etc... is dit nog steeds een zeer acceptabele 35 graadjes. (meteen na het gamen gemeten met Sandra)
Na 12 uur met orthos testen is hij iets warmer met tegen de 40 graden aan.
En dit gaat een boxed koeler natuurlijk van jelangzalzelevuh niet nadoen (al zijn die C2d'tjes natuurlijk wel wat koeler dan de AMD's). Al weet ik niet of andere high-end coolers ook zulke goede prestaties neerzetten (of misschien wel beter).

Heb deze cooler toendertijd (half jaartje terug) gekocht voor ong. €30,- en de fans voor 2x€4,50 (14 totaal met verzenden). Erg goede prijs, en de prijs/prestatie verhouding vind ik zeer goed te noemen.
Zelf vind ik de totale prestatiewinst die ik met het overklokken heb gekregen en de resulterende temps zeer zeker waard, goede temps betekend over het algemeen langere levensduur dan dat je proc standaard 45 graadjes loopt te doen idle en 60 stressed, want dat doet de boxed koeler namelijk.

Al met al is dit een uitstekende koop die goede prestaties neerzet voor zijn geld.
Hij ziet er blitsend uit, staat erg goed in een case mod met wat LED coolers erop (of doorzichtige met wat neon), en zo super zwaar is hij ook niet naar mijn mening, ik kan mijn kast makkelijk optillen met alles erop en eraan (2 HDD's, 1 fikker, X-Gear Chrono XCH700K, etc... check specs underneath), dus als je twijfelt of je hem mee kunt nemen naar LAN partijtjes, hou maar op met twijfelen want de cooler komt op ong. 1,1 kilo uit met 2 fans erop gemonteerd (van 120grammetjes).
Nog een voordeel is het feit dat je zelf je fans kunt uitkiezen want die zijn niet meegeleverd.
Een aanrader voor in principe elk systeem met een beetje ruimte in de kast, en iedereen die zijn systeem zo stil en toch koel mogelijk wil houden, aangezien hij de omligegnde componenten ook koelt.

Ik hoop dat jullie wat aan deze info hebben en dat deze post dit topic misschien een beetje leven inblaast :)

Voor vragen kun je me mailen of gewoon reageren op dit topic (al weet ik niet of ik snel reageer :P ), of natuurlijk mailen; adres is : isildur (underscore) 009 (at) hetemeel (dot) com

• crack_en_hack
Verwijderd schreef op vrijdag 31 augustus 2007 @ 02:53:
Even mijn ervaring delen voor de geinterreseerden :D
Deze cooler staat ook (nog steeds) op mijn verlanglijstje :p, Alleen hoor ik nog steeds erg veel verhalen dat veel geheugenmodulles nooit passen onder dit ding.
Vandaar dat ik hem nogsteeds niet gekocht heb, al ziet hij er wel onwijs vet uit.

@T Padawan_009:

Zou jij misschien even de meetlat ernaast willen leggen bij jou Geminii en de hoogte willen meten onder de Geminii waar de 4 geheugen modulles zitten?

Vanaf de bovenkant van de geheugen connectors op je moederbord tot aan het laagste punt van de koeler (aangezien ik 4 Corsair reepjes heb) wil ik echt zeker weten of het past.

Verwijderd

crack en hack, dat gaat niet passen.... ik heb op mijn MSI K9A platinum 2 reepjes twinmos geheugen zonder heatspreader en het reepje in slot1 raakt 1 van de heatpipes nog maar net... gaat je denk ik niet lukken met je XMS geheugen srry maat:(

• PainkillA
  • Laatst online: 27-01 11:17
barzi schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 16:40:
Dat weet ik, alleen is de utlra 120 extreme wel erg prijzig(57 euro!!). De IFX is nog niet uit, maar die zal nog duurder worden, richting 75 euro. Aangezien die en beter lijkt te presteren, en nog een backside cooler heeft(een hr05 maar dan voor achter je processor).
volgens een aantal user reviews/test op xtreme systems is de nieuwe koeler in bijna alle gevallen ietsje minder goed dan de Ultra120X Voornamelijk omdat de koelribben slecht ontworpen zouden zijn.

Simpel gezecht is de ultra-120 extreme gewoon nog de beste airvooler op het moment wat ook nog te verbeteren is door een 2 tal mods namelijk de penny mod en het dichmaken van de zijkanten.

• crack_en_hack
Verwijderd schreef op zaterdag 08 september 2007 @ 22:48:
crack en hack, dat gaat niet passen.... ik heb op mijn MSI K9A platinum 2 reepjes twinmos geheugen zonder heatspreader en het reepje in slot1 raakt 1 van de heatpipes nog maar net... gaat je denk ik niet lukken met je XMS geheugen srry maat:(
:S :'( ;( SH!T, Das balen, mn 2e systeempje had nog een mooie koeler nodig.
Maarja helaas 8) , Dan ook maar een Coolermaster Hyper 6+ erin :9

i.i.g. bedankt Padawan_009 d:)b

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025

frankknopers

Goud is geen geld

Er is al een tijdje niets gebeurd in dit topic, dus laat ik het even opfleuren met een mooie fotoshoot van mijn Geminii. Ik heb hem vrijdag gekregen en vandaag ingebouwd. Alles werkte gelijk goed, de temperaturen zijn echter minimaal lager dan bij mijn vorige AC Freezer 7 Pro koeler. Het scheelt maar een graad of 3. Daarbij moet ik wel opmerken dat de koelpasta (AS5) nog moet inwerken en dat de fans op de geminii slechts 700rpm draaien atm (kunnen tot 1200rpm).

En verder geeft de Geminii natuurlijk een hele mooie airflow over je RAM, de chipset en de mosfets, iets wat je niet hebt bij een verticale koeler die de lucht direct uit de kast blaast. Het zit dus een beetje tussen CPU koeler en systeem koeler in. :)

De CPU is een E6600 op 3,33GHz en de Vcore is 1.45V volgens CPU-Z. Blijkbaar is dat nodig, want een lager voltage op deze overklok geeft naar een half uurtje een fout in Orthos. Idle temp is tussen de 40 en 45C, stressed tussen de 55 en 60C.

De plaatjes, op chronologische volgorde gemaakt:

1. oude opstelling
Afbeeldingslocatie: http://www.knopers.net/webspace/tweakers/geminii/img_4991.jpg

2. CPU mooi schoongemaakt met wasbenzine
Afbeeldingslocatie: http://www.knopers.net/webspace/tweakers/geminii/img_4998.jpg

3. Waar het om draait ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.knopers.net/webspace/tweakers/geminii/img_5001.jpg

4. Hoppa, moederbord erop
Afbeeldingslocatie: http://www.knopers.net/webspace/tweakers/geminii/img_5003.jpg

5. En de boel vastgeschroefd
Afbeeldingslocatie: http://www.knopers.net/webspace/tweakers/geminii/img_5006.jpg

6. Compacte basis en veel heatpipes
Afbeeldingslocatie: http://www.knopers.net/webspace/tweakers/geminii/img_5010.jpg

7. Fans erop
Afbeeldingslocatie: http://www.knopers.net/webspace/tweakers/geminii/img_5012.jpg

8. Eindresultaat
Afbeeldingslocatie: http://www.knopers.net/webspace/tweakers/geminii/img_5017.jpg

Ergens deze week ga ik een review online zetten denk ik. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door frankknopers op 15-10-2007 02:00 ]

Goud is geen geld

• JaccoW
  • Laatst online: 26-10-2025

JaccoW

Kijkt en Luistert

Mooi ding, zit er zelf ook naar te kijken.
Een vraagje echter, de koeler weegt toch 847gram zonder fans erop.
Wat vind je moederbord hiervan?
Buigt dat niet door?

Z-machine OriginID: JaccoW

• Chrono Trigger
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-12-2025
Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 16:31:
Zijn idd 2x120mm fans, daarom is dit ook een vernieuwend product.
Zou zo 5 koelers kunnen opnoemen waarbij dat ook kan. En die kleiner en beter zijn.

i7 8700K + Mugen 5 @ 4,6GHz // 16GB @ DDR4-3730 CL17 // AsRock Z370 Extreme 4 // GTX1060

Verwijderd

Topicstarter
Bedoelde toen natuurlijk met de fans naar het moederbord gericht ipv de bekende tower modellen.

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

F_demon schreef op dinsdag 23 oktober 2007 @ 17:47:
Mooi ding, zit er zelf ook naar te kijken.
Een vraagje echter, de koeler weegt toch 847gram zonder fans erop.
Wat vind je moederbord hiervan?
Buigt dat niet door?
Koelblok weegt inderdaad al bijna 900 gram, en met de fans erop zit ie wel rond de kilo. Gelukkig zit de heatsink goed vast aan de achterzijde, waardoor het moederbord een beetje ontlast wordt. Ik heb nog even gekeken of het moederbord krom werd door de koeler, maar dit was niet het geval. Als ik de behuizing een heel klein beetje beweegt blijft de CPU koeler ook nog stevig op zijn plek zonder te wankelen. Voor vervoer zou ik de kast wel liggend opstellen vanwege de schokken enz.

Goud is geen geld

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

Oke, nou ik ben toch niet echt van plan hem overal mee naar toe te sjouwen :P

Nog een vraagje: Hoe heb jij ze aangesloten? via een fancontroller of via PWM?

Ik wil deze koeler met de Arctic fan 12 PWM gaan gebruiken, samen met een Abit IP35 pro moederbord.
Het liefst zou ik ze moederbordgestuurd aansluiten, maar ik geloof dat daar maar één aansluiting voor is.
(Ik ga voor het eerst een pc zelf in elkaar zetten, dus vandaar ;) )

edit: laat maar, ik ben er al achter dat ik deze fans in pwm op mijn moederbord kwijt kan. zelfs max 5.

[ Voor 9% gewijzigd door JaccoW op 30-10-2007 13:41 ]

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Ik heb er eentje op de PWM header gedaan en eentje op een gewone 3 pins fan header. Beide fans draaien nu 700rpm, maar volgens mij kan dat via software wel op 1200 worden gezet.

Goud is geen geld

Verwijderd

Hoe ver steekt zo'n koeler nu uit aan de bovenkant van 't moederbord?
Ik heb een niet-zo-ruime kast (misschien 3 à 4 mm tussen moederbord en voeding).

• saikoboarder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-01 11:44
even stoefen met mijn aanwinst

Afbeeldingslocatie: http://i24.tinypic.com/2qnb9g3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i21.tinypic.com/1zz48qd.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i21.tinypic.com/2lidmdj.jpg
er zitten 2 artic Fan12 PWM's op zodat ik ze kan regelen via het mobo.
ideaal dus.

wel iets groter als gewone fans maar dat nemen we er graag bij.
ze zijn 38mm hoog tegenover de normale 25mm fans

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

:o Die wil ik er ook op doen!

Hoe stil zijn ze?
Hoe is de koeling?

Kan je er alsjeblieft een plaatje bij doen hoe jij de pwm hebt aangesloten?
Dat is mij namelijk niet helemaal duidelijk met pwm.

Alvast bedankt.

p.s. Leuke foto's
d:)b

• glangeveld
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-01 22:45
ik had deze koeler met 2x noctua fans

3.2Ghz E6600 stressed net 34 graden

Idle 23 graden - dit doet zelfs mn thermalright SI 128 nog niet

enige nadeel is zn omvang , in mn lianli case past het amper ( moederbord zit dan een beetje krom

• saikoboarder
hij staat jammer genoeg nog niet op de CPU

PWM met die artic fans is heel makkelijk je kunt die gewoon in serie zetten.

ik zal er strax fototje van maken heb nu geen cam bij de hand.

• Heineken01
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:33
saikoboarder schreef op woensdag 07 november 2007 @ 12:47:
hij staat jammer genoeg nog niet op de CPU
ik zal er strax fototje van maken heb nu geen cam bij de hand.
Kan je ook een/paar foto's maken van de mouting van de koeler. Is deze eventueel ook makkelijk te verwijderen en terug te plaatsen als het mobo al in je kast zit? (Heb zelf een stacker bigtower)

Thanks!

Drank is altijd sneller op dan je denkt...

• saikoboarder
neen onmogelijk.

je moet het ganse moederbord uit de kast halen om de koeler te monteren.

in de koeler zitten vier bouten die je door de bevestigings gaten van het moederbord moet steken aan de achterkant moet je dan met 4 moeren de koeler goed vast draaien.

ik heb een coolermaster stacker ST01

[ Voor 7% gewijzigd door saikoboarder op 07-11-2007 14:14 ]

Verwijderd

Je moet wel rekening houden met sommige kasten dat extra fans niet meer gaan passen ivm de diepte. Ik heb ooit eens zo'n systeem gebouwd met zo'n koeler, en kwam al in de problemen door de cover op de kast te plaatsen.

Zodoende :) Prima koelertje verder.

Verwijderd

Wow wat een gigantisch gaaf dingetje! :o

Maar is dat niet erg zwaar voor t moederbord? Gaat die niet krom zitten o.i.d.?
Ander ga ik erover denken om dit dingetje op mijn GA-P35 bordje te zetten :)

• saikoboarder
nee mobo gaat niet krom staan.

let wel op :

- leg de kast plat met vervoeren voor de zekerheid
- let erop dat de kast redelijk groot moet zijn anders past het niet
- zoek de juiste fans best met PWM zodat je mobo ze kan aansturen

ik ga nu pics maken

• saikoboarder
aansluitingen van de artic fans
Afbeeldingslocatie: http://i23.tinypic.com/29glij8.jpg

je ziet :
pwm aansluiting
pwm doorverbinding
en nog een kabel voor het uitlezen van de rpm (zwart-gele kabel)

Afbeeldingslocatie: http://i20.tinypic.com/168snpj.jpg

closeup van de 4 pins PWM die je op je mobo kan zetten.

Afbeeldingslocatie: http://i23.tinypic.com/14keeip.jpg

pic van de handleiding is wel handig

Afbeeldingslocatie: http://i23.tinypic.com/k3k4eu.jpg

in de praktijk de 2 PWM's doorverbonden

wel nog niet aangesloten op het moederbord

pics van de montage komen nog maar ik vrees van niet deze week

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

Oke, bedankt.
Dat maakt het voor mij een stuk duidelijker.
Gewoon een stekkertje waar een extra stekkertje overheen gaat zodat je er een ander op aan kan sluiten.
Nu nog even kijken waar ze te koop zijn, want bij de meeste webshops zie ik enkel 3-pins stekkertjes.

• saikoboarder
ik heb ze gekocht bij de belgische winkel
IT-service.be
heb ze nergens goedkoper kunnen vinden zelfs in duitsland niet.

• saikoboarder
cooler gemonteerd :) eindelijk

dit waren de resultaten met de oude koeler (artic freezer 7 pro)
Afbeeldingslocatie: http://i5.tinypic.com/85v19b7.gif
CPU 31
System 28

en hier met de geminii
Afbeeldingslocatie: http://i10.tinypic.com/8ggvvux.gif
CPU 28
system 26

opmerkingen
- Room temp telkens 19°
- max rpm van de fans:
- 2800 bij de freezer (stofzuiger)
- 1500 bij de geminii met AC fan12 erop redelijk stil.
- Quadcore is telkens 9-10 minuten full stress door CPU burn prog.

koelers draaien op dit moment aan 1000 rpm (geluid van de HD's komt erboven dus stil genoeg)
Cpu is idle (msn,film en forum hier) 22° met room temp van 19°

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2007 @ 18:21:
Ik had er ook even naar gekeken, maar dit is nu zowat de zwaarste cooler te verkrijgen. Het word waarschijnlijk toch een Big Typhoon (i.c.m. Antec 900) sinds ik mijn PC ook naar lan-party's wil vervoeren, tenzij iemand een beter idee heeft wat goed te vervoeren is, stiller is en beter koelt in deze case.
houd er rekening mee dat je windowfan niet gelijk staat met je cpu... meer op hoogte van je videokaart... kijk anders even mij specs voor de foto's en dan snap je wat ik bedoel... kun je beter voor infinity gaan denk ik =]

/edit
ik zie nu pas dat er nog 2 pagina's waren in dit topic... je hebt dus wss al wel een keus gemaakt :p

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2007 17:41 ]

• Aapenootjes
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-01 00:41
Ik heb deze koeler ook al een tijdje (vanaf het moment dat hij leverbaar werd eigenlijk) en ik ben er ook zeer tevreden over. Enige probleem bij mij is dat ik hem alleen verticaal kan mounten, dat kost me dus enkele pci slots.

Voor mij was het grote voordeel van deze koeler voornamelijk de koeling van het hele moederbord, voornamelijk het geheugen. Aangezien mijn geheugen ook redelijk wat te verduren krijgt is het van essentieel belang dat dit ook goed gekoeld word.

Wel maakte ik me zorgen om het gewicht, aangezien ik vrij grote ventilatoren gebruik komt het gewicht bij mij neer op zo'n 1,4KG. En daarbij komt ook nog dat ik een S939 moederbord heb waarbij ik dus maar 2 gaten om te mounten kan gebruiken. Maar het valt me alleszins mee, ik neem mijn computer zonder problemen mee naar vele lanparties :)

Heb ook nog wat fotootjes gevonden :)

Afbeeldingslocatie: http://vangisbergen.demon.nl/pieter/mapje/17102007118.jpg

Afbeeldingslocatie: http://vangisbergen.demon.nl/pieter/mapje/17102007122.jpg

Afbeeldingslocatie: http://vangisbergen.demon.nl/pieter/mapje/17102007121.jpg

Zoals je ziet houd ik niet veel plek over (en is het een zooitje in mijn kast) Bij het geheugen lijkt het alsof er ruimte genoeg is, echter heb ik wel de buitenste heatpipe moeten verbuigen om het passend te maken.

de fans die ik gebruik
Op vol vermogen doen die omgerekend 102cfm per stuk :) Deze beginnen wel pas rond de 40 graden zo hard te draaien. Meestal ben ik dan toch een spelletje aan het spelen oid en heb ik weinig hinder van het geluid.

Mijn temperaturen zijn op dit moment:
idle: 30 graden
load: 40 graden
Kamer zal rond de 20 graden zijn.
Hierbij moet ik ook zeggen dat de spanning op mijn CPU verhoogt is naar 1,55v (normaal 1,35v)

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-01 23:05

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

aapenootjes
waar heb je die fans vandaan? ze zijn niet in nl tekoop he ?

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

• Dazsur
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09-2022
@aapenootjes

Verticaal op een DFI Lanparty NF4?
Horizontaal werkt dus niet?
Ik twijfel tussen deze en de Zalman CNPS9500 AM2.

• Aapenootjes
@Rol-Co

van marktplaats

Heb er zelf 4 in mijn computer zitten, genoeg airflow in ieder geval :9
En ze lijken ook daadwerkelijk nieuw te zijn.

Edit: ik zie net dat de productcode niet overeenkomt, even goede zoeken.
Nouja, goede datasheet van het nr dat hij op marktplaats geeft kan ik niet vinden, maar hij lijkt verder wel overeen te komen met die ik in mijn vorige post gaf.

@Dazsur

Nee, Horizontaal past niet zonder aanpassingen. Daarom zit bij mij de videokaart ook onderin. Wellicht dat het mogelijk is om hem verticaal te plaatsen als je de mounting aanpast.

[ Voor 23% gewijzigd door Aapenootjes op 16-11-2007 15:52 ]

• Blanco88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-03-2024

Blanco88

#king

Jou VGA draait dus niet op 16x ;)

• Aapenootjes
Inderdaad, hij draait op 8x, maar dat kost niet veel performance.

Het is trouwens wel mogelijk om de fans 90 graden te draaien waardoor het koelblok gewoon blijft zitten zoals het nu zit en de videokaart toch in het bovenste slot past. Ik wou echter optimale koeling voor mijn cpu en ram, dus heb ik hiervoor gekozen.

dit lijkt me overigens ook wel leuk, alleen niet echt geschikt om samen met het koelblok aan het socket te hangen :X (om over het lawaai maar niet te spreken!) Kun je wel zeggen dat je luchkoeling meer vermogen nodig heeft dan je CPU (2x 86.4 watt) Het zou overigens wel in mijn kast passen :P

[ Voor 105% gewijzigd door Aapenootjes op 16-11-2007 16:06 ]

• Gluwc
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 26-06-2024
Ik zou voor de Thermalright Ultra 120 Extreme gaan. Je kan m draaien dus de airflow naar boven/beneden of links/rechts laten gaan. En je krijgt er een backplate bij waarmee je m stevig vast kan maken aan je mobo (goed voor LAN parties). Heb m ook sinds gisteren en ben er erg tevreden mee.
Je hebt alleen wel genoeg ruimte in je kast nodig natuurlijk.

• Dazsur
@Firegold
Wat voor socket MOBO heb je?
Jammergenoeg moet je de backplate voor S939 apart aanschaffen.

@aapenootjes
Ah, foutje. Jij hebt een ander DFI Lanparty MOBO. Ik heb de SLI-DR. Met een geel bracket, waarvan de haakjes van de clips dus richting exhaust fan en naar voren wijzen.
Heb je de originele plastieke backplate gebruikt of een andere ijzeren?

• Aapenootjes
De orginele backplate kun je standaard niet gebruiken. Echter had ik dit in het begin wel gedaan met een DIY mounting. De metalen backplate geeft me echter toch een steviger gevoel, ook al is hij niet makkelijk te bevestigen (ivm weerstandjes die in de weg zitten).

Jouw moederbord is wat layout betreft overigens gewoon hetzelfde. Ik had ook een gele bracket, maar daar maakt de gemini geen gebruik van. Wat misschien maar goed is ook gezien het gewicht. (ik mis alleen de 4 extra SATA poorten en officiele ondersteuning voor SLI)

• Neofloppy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-01 07:08
Vorige week ook een GeminII aangeschafd en bevalt beter dan verwacht. Het is inderdaad even passen en meten voordat het past (moest een hd naar onderen verplaatsen en de achterste kastkoeler eruit halen ;) ) maar toen ging het wel. Ik vond de zwaarte van het koelblok erg meevallen, had hem veel zwaarder ingeschat voor zo'n groot geval. Bij het installeren moest ik wel de koelers er later op monteren anders kon ik de fan stekkertjes er niet in doen (te weinig ruimte).

Resultaat, met 2 SilenX koelers ziet er leuk uit:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jhodes/GeminII.jpg

De koeler koelt verder prima. 30 graden idle, 55 load met een E6750@3.7GHz op 1.45 volt.

• Dazsur
Neoflip schreef op maandag 19 november 2007 @ 09:42:
Vorige week ook een GeminII aangeschafd en bevalt beter dan verwacht. Het is inderdaad even .....
.......................................................................
Resultaat, met 2 SilenX koelers ziet er leuk uit:
[afbeelding]

De koeler koelt verder prima. 30 graden idle, 55 load met een E6750@3.7GHz op 1.45 volt.
Dus je exhaustfan is weg? De hitte uit de kast gaat nu alleen via de voeding eruit? Kun je geen dunnere exhaustfan (120mm?) kopen?

• Vandread
  • Laatst online: 15:52
Nog dunner dan 25mm.... ze worden eerder dikker ;)
Gewoon aan de buitenkant schroeven.

• Dazsur
Vandread schreef op maandag 19 november 2007 @ 11:57:
Nog dunner dan 25mm.... ze worden eerder dikker ;)
Gewoon aan de buitenkant schroeven.
8)7
Met een grill van mesh erop, tegen kleine vingertjes.

Coolermaster GeminII
Zalman 9700 NT
Thermalright 120 Extreme
Scythe Mugen

Ik moet uit deze 4 kiezen voor het koelen van een 3700+ San Diego (later een Opteron 180) op een DFI Lanparty NF4 SLI-DR met OCZ500 geheugen in een Antec 900.

De GeminII valt helaas af. Enige manier is dus de verticale manier.

[ Voor 13% gewijzigd door Dazsur op 20-11-2007 01:35 ]

• Neofloppy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-01 07:08
Dazsur schreef op maandag 19 november 2007 @ 11:50:
[...]

Dus je exhaustfan is weg? De hitte uit de kast gaat nu alleen via de voeding eruit? Kun je geen dunnere exhaustfan (120mm?) kopen?
Ja gaat er op het moment alleen via de voeding uit dus niet ideaal. Ik heb er 3 harde schijven in zitten die dan ook in de weg zitten voor de koeling op de Gemin, als ik die naar onder verplaats komen ze direct boven elkaar te hangen->veel hitte.

Aan de buitenkant monteren is inderdaad een optie, ook al is het niet de mooiste oplossing :P

Verwijderd

Ik heb hem er dus ook in en de koeler bevalt eigenlijk prima.

Toch heb ik het idee dat de heatpipes de warmte niet goed geleiden.

Als ik mijn PC op 3,4 Ghz stress dan heb ik core temps van 50-60 graden:

50
54
57
60

En toch worden die heatpipes niet vreselijk warm... ze lijken mij te lang...

Ding lijkt toch beter dan de Thermaltake/right te presteren @ 3,4 Ghz hier ;)

Die reviews zijn zo betrouwbaar nog niet denk ik.

Afbeeldingslocatie: http://www.xbitlabs.com/images/coolers/thermalright-ultra120ex/16_diagr_temp.png

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2008 20:46 ]

• Amdk6II
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-01 20:22
Is het misschien niet verstandig om iets van een backplate te maken voor lga775?
Zou een stukje hout voldoen? :)

Verwijderd

Amdk6II schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 11:15:
Is het misschien niet verstandig om iets van een backplate te maken voor lga775?
Zou een stukje hout voldoen? :)
Was naar mijn inziens totaal niet nodig !!

• Amdk6II
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-01 20:22
Tja, ik zal het morgen of overmorgen merken als ik mijn hardware binnenkrijg. :)
Nu alleen nog 2x 120mm fans halen.
Pagina: 1