Zoeken binnen bestanden

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008

• ReX_NL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-01 14:48
Hallo,

Is er een programmatje waarmee je IN html files kunt zoeken? Nu moet ik ze namelijk eerst openen, en dan can ik CTRL+F doen. Maar het zijn een paar honderd bestandjes (HTML) En die wil ik door middel van een programma doorzoeken naar een Keyword. Is dat mogelijk?

alvast heel erg bedankt! _/-\o_

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Heb je je ooit wel eens in de mogelijkheden van de verkenner verdiept? :?

Rechtsklik op de map waar je html-bestanden in staan, nu krijg je ergens een veldje waar je in kan vullen naar welke tekst je IN bestanden kan zoeken.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Kan gewoon met Windows (iig XP).

Start -> Search -> Files and Folders. Invullen in "Files containing text" (ofzoiets, heb ff geen XP bij de hand nu). Eventueel nog een lokatie specificeren en gaan met die banaan.

Virussen? Scan ze hier!

• dfr0st
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-03 15:17

dfr0st

Geel is mooier

eventueel kan dreamweaver het ook, zelfs tekst vervangen in alle bestanden van een map. En bijvoorbeeld alleen in de source.

-

• ram.con
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10-01 16:21

ram.con

non-profit ram

Moet wel opmerken dat bovenstaande oplossingen niet werken voor bijvoorbeeld php files, die beschouwt Windows blijkbaar niet als tekst en dus doorzoekbaar, maar html moet lukken inderdaad.

• ReX_NL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-01 14:48
Bedankt voor alle snelle reacties! Ik wist totaal niet ik bij de Windows Zoekfuntie ook zoiets kon aanvinken. Heel erg bedankt! _/-\o_

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:44
Total commander _/-\o_

Alt-F, kan bestanden zoeken, ook teksten IN bestanden, en nog veeeel meer

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

De Windows XP zoekfunctie werkt helaas niet voor alle bestanden qua tekst zoeken in bestanden.

http://www.mythicsoft.com/agentransack/

Deze werkt bijv veel beter :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Googledesktop ook dacht ik?

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-03 09:54
Heb me eigenlijk altijd afgevraagd hoe zoiets gaat met Word-documenten. Deze zijn in principe encrypted opgeslagen waardoor een simpele 'search-in-'-tool niet werkt toch?

Verwijderd

smeerbartje schreef op maandag 29 januari 2007 @ 13:42:
Heb me eigenlijk altijd afgevraagd hoe zoiets gaat met Word-documenten. Deze zijn in principe encrypted opgeslagen waardoor een simpele 'search-in-'-tool niet werkt toch?
Start - zoeken - Documenten - Geavanceerde zoekopties gebruiken - "een woord of uitdrukking in het document"

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

http://www.ghisler.com <= Total Commander en daarvan de search = Super handig en bloedje snel :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-03 09:54
nero355 schreef op maandag 29 januari 2007 @ 13:47:
http://www.ghisler.com <= Total Commander en daarvan de search = Super handig en bloedje snel :)
Maar worden deze bestanden 'geopend' en op 'geparsde' inhoud gecontroleerd of worden ze op bit-niveau doorzocht?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Mjah, zoals je kan zien heb je wel bijzonder weinig inzet getoond om zelf eerst je vraag te beantwoorden...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.