Toon posts:

Asus Z53jc Ap073c ??

Pagina: 1
Acties:
  • 79 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een nieuwe notebook en ik vind deze op dynabyte: https://www.dynabyte.nl/hardware.php?i=4027. Op de site staat "Asus Z53jc Ap073c", toen ik daar meer informatie over probeerde te zoeken, zag ik dat google die niet vond onder "Asus Z53jc Ap073c". Wat is de echte naam van deze notebook? Ik wil er graag meer informatie over zoeken. Is het trouwens een goede notebook?

Ik wil graag een notebook dat geschikt is voor games (nieuwe games moet ie makkelijk kunnen trekken), naast games ook goede prestaties in 3D voor moddeling & mapping en goede mogenlijkheden voor communicatie (internet), en ik wil er graag ook veel muziek mee afspelen en DVDs bekijken.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2007 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Er zijn al allerlei topics over de Asus Z-series. Het zijn Asus A- en F-serie kloons, met vaak wat langzamere of oudere hardware, en worden speciaal voor ketens als Mycom, Dynabyte etc gemaakt.

Zoeken naar de specifieke naam is niet zo zinvol, je moet zoeken naar Asus Z53. Het is schijnbaar een Asus F3 kloon. Zie bijvoorbeeld dit topic voor meer informatie.

[ Voor 23% gewijzigd door gambieter op 28-01-2007 01:41 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ah vandaar. Ik ben zelf niet zo goed in het zoeken van een notebook. Ik zou graag wat advies horen, het liefst wil ik alles zo nieuw mogenlijk en, zoals ik boven al heb beschreven, goede prestaties in nieuwe games & 3d programma's. Welke merken zijn trouwens het beste?

Max 1200,- tot 1300,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2007 @ 01:51:
Ah vandaar. Ik ben zelf niet zo goed in het zoeken van een notebook. Ik zou graag wat advies horen, het liefst wil ik alles zo nieuw mogenlijk en, zoals ik boven al heb beschreven, goede prestaties in nieuwe games & 3d programma's. Welke merken zijn trouwens het beste?

Max 1200,- tot 1300,-
Je kunt dan beter beginnen met de CSL FAQ en CSL Policy door te nemen :) . Kort gezegd komt het er op neer dat je geacht wordt zelf te gaan zoeken ipv om een boodschappenlijstje te vragen, en daarna hier je resultaten post en een motivatie geeft wat je zelf denkt dat goed of slecht is bij het desbetreffende systeem. Er zijn al heel wat laptops besproken in allerlei topics, waar mensen vergelijkbare eisen hadden. Daar kun je ook heel veel informatie vinden. Aan het handje wordt je hier niet genomen, maar je leert zo wel heel veel :)

Edit: en het beste van het beste en het nieuwste van het nieuwste willen we allemaal, liefst zo goedkoop mogelijk. Maar je zult compromissen moeten sluiten... ;)

Aangaande merken: kijk niet alleen naar de prijs, maar ook naar de garantie. Acer heeft bijvoorbeeld een matige reputatie in deze, en verschillende andere merken geven maar 1 jaar garantie. Prettiger is een garantieperiode van 2 jaar, zoals bijvoorbeeld Asus en MSI hebben. Toch een beetje extra zekerheid!

[ Voor 23% gewijzigd door gambieter op 28-01-2007 02:07 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kun je zien of een laptop een mobiele processor heeft? En heeft een mobiele processor ook nadelen in prestaties voor games en andere zware programma's?
Ik ben gaan kijken op de site van asus, maar ik heb helemaal geen idee waar ik naar moet kijken. Er zijn zo veel series =/. Maar het design van een asus spreekt mij wel aan en ik heb van anderen gehoord dat het een goed merk is.
Voor mij is het niet erg belangrijk om een lange accutijd te hebben, ik ben meestal toch in de buurt bij een stopcontact, maar het liefst toch zo lang mogenlijk. Het liefst ook zo stil mogenlijk als het kan.
Ik wil hem vooral gebruiken voor 3D ontwerp en games, hierbij neem ik aan dat ik veel geheugen nodig heb (1024 of 2048?) en de processor moet de meeste nieuwe games ook wel aankunnen. Wat voor processor heb ik hier minimaal voor nodig? Als scherm een 15" met voorkeur voor een WXGA, ik zal niet al te grote resoluties gebruiken (max een SXGA) maar een XGA is te laag voor mij.
Ik kan maximaal 1300,- uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:19
Vooral de GFX is belangrijk. Tegenwoordig draait het om RAM en GFX, een tragere CPU merk je niet omdat het FPS wordt tegengehouden door de GFX. Alleen in windows merk je het een beetje omdat je net een paar seconden sneller een RAR hebt geopend of iets encodeert.

Ik zou minstens gaan voor een GF Go 7600/ATi X1600. Een CPU waarvan je weet dat hij mobiel is kun je vaak aan de naam al zien, maar hier een rijtje:

Intel: Core Solo T serie (T1xxx), Core (2) Duo T Series (T2xxx, T5xxx, T7xxx), Pentium-M, Celeron M

AMD: AMD Turion 64 (X2), Sempron Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks =). Als ik nou voor een asus zoek, naar welke series kan ik het beste kijken dat geschikt is voor wat ik wil? Moet ik dan vooral kijken naar de A6 en de F3 series?

EDIT:

Ik ben nog verder gaan kijken naar andere merken en ik vond een Acer Aspire 5670: http://www.acer.nl/acereu...rc=2610812769#inu57_33850

GFX is een ATi X1600, geheugen is 2048 mb en CPU: Intel® Core™ Duo processor T2300 1.66GHz (FSB: 667MHz)
Prijs = 1299,-

Zou dit een geschikte zijn voor wat ik zoek en nodig heb?

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2007 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ah wacht even, ik zie dat de prijzen wat lager zijn: http://print.tweakers.net/?pricewatch/143537/all

Wat denken jullie ervan? Hebben jullie nog advies voor een ander model of merk waarnaar ik eens moet gaan kijken?

Ik heb ook nog een Toshiba Satellite A100-410 gevonden: http://nl.computers.toshi...=123112&toshibaShop=false

Wat denken jullie hierover?

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2007 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 23:12

Turkish

zhé germans

At0miC,, welkom op GoT zoals je hebt kunnen lezen tijden het registreren is dit niet de manier om een topic te openen.
Lees voortaan ook de CSL policy door om te weten wat we in dit specifieke subforum van je verwachten :)

Kijk in Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? wat er in een boodschappenlijstjestopicstart hoort te staan. Bij gebrek aan eigen inzet gaat deze dicht :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.