Toon posts:

ongevraagde beveiligings-melding weghouden

Pagina: 1
Acties:
  • 92 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben kunstenaar en heb in de hal van een theater voor de duur van een paar maanden een doorlopende projectie van honderden afbeeldingen geïnstalleerd m.b.v. een beamer en een labtop. Daarvoor heeft dat theater speciaal een labtop aangeschaft waarop het grote Quicktime document (5,1GB) wordt afgespeeld (onder Itunes).

De labtop heeft maar heel weinig programma's erop staan en is nooit op het internet aangesloten.

Toch komt er twee tot driemaal per dag een schermvullend bericht waarmee mijn projectie wordt stilgelegd. Het aanwezige personeel weet dan vaak niet hoe het programma opnieuw moet worden opgestart. Het betreffende bericht roept op om de antivirusbeveiliging te updaten. De gemeentelijke computerdeskundige heeft die waarschuwings-frequentie ingesteld op één keer in de twee weken maar dat helpt schijnbaar niet.

Hoe kan nu alsnog dat storende bericht worden weggehouden?
Sinds vandaag verscheen ook nog de tekst in beeld : "maak het filter schoon". Ik neem aan dat dat van de beamer afkomstig is of kan dat ook door de labtop verstuurd zjn?

Alvast bedankt
www.hanslemmen.nl

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 22:06:
<verhaal>
Hoe kan nu alsnog dat storende bericht worden weggehouden?
Vaak kun je bij je antivirus-software instellen hoe de updates gaan. Deze moet je dan op automatisch en 'zonder melding' zetten.
Sinds vandaag verscheen ook nog de tekst in beeld : "maak het filter schoon". Ik neem aan dat dat van de beamer afkomstig is of kan dat ook door de labtop verstuurd zjn?
Dit komt van de beamer af. Die melding zou ik er ook in laten, want dat moet dus gewoon gedaan worden. Doe het voortaan gewoon elke x tijd, als er geen bezoekers zijn :)
Alvast bedankt
www.hanslemmen.nl
Groeten hoeft niet, verder is het een laptop ;)

Als je wat meer informatie zou kunnen geven over welke virusscanner het gaat, zou dat mooi zijn :)

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

De laptop is niet op het internet aangesloten? Waarom draait ie dan een anti-virus? Van een beamer zal ie het niet krijgen.

Overigens, de filterverstopping zou ik toch wel oplossing, aangezien dit je levenduur van je beamer verkort!

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Dit topic is gesloten.