Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

storende mededeling antivirus-update moet weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ben kunstenaar en heb in de hal van een theater voor de duur van een paar maanden een doorlopende projectie van honderden afbeeldingen geïnstalleerd m.b.v. een beamer en een labtop. Daarvoor heeft dat theater speciaal een labtop aangeschaft waarop het grote Quicktime document (5,1GB) wordt afgespeeld (onder Itunes).

De labtop heeft maar heel weinig programma's erop staan en is nooit op het internet aangesloten.

Toch komt er twee tot driemaal per dag een schermvullend bericht waarmee mijn projectie wordt stilgelegd. Het aanwezige personeel weet dan vaak niet hoe het programma opnieuw moet worden opgestart. Het betreffende bericht roept op om de antivirusbeveiliging te updaten. De gemeentelijke computerdeskundige heeft die waarschuwings-frequentie ingesteld op één keer in de twee weken maar dat helpt schijnbaar niet.

Hoe kan nu alsnog dat storende bericht worden weggehouden?
Sinds vandaag verscheen ook nog de tekst in beeld : "maak het filter schoon". Ik neem aan dat dat van de beamer afkomstig is of kan dat ook door de labtop verstuurd zjn?

Alvast bedankt
Websites zijn als groeten niet nodig ;)

[ Voor 2% gewijzigd door pasta op 27-01-2007 22:20 ]

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-11 10:22

samo

yo/wassup

Misschien kan je gewoon het anti-virus programma verwijderen. Via start - configuratiescherm - software. Software weg, melding weg. Is dat een optie?

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:50
Als de laptop nooit op het internet wordt aangesloten, is deïnstallatie van het antivirusprogramma wellicht het makkelijkste. De melding van het filter komt inderdaad van de beamer, en is op te lossen door het filter schoon te maken en de timer op de beamer te resetten. In de instellingen van de beamer kun je vaak instellen hoe vaak de interval is, en staat vaak standaard op 100 uur...

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Als er geen antivirus op staat, kijk dan eens naar deze instellingen.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~a.looij34/virusbeveiliging.jpg

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
schermvullend
Het zal dus waarschijnlijk gaan om het virusprogramma zelf en niet om iets van Windows want dit is nooit schermvullend.

[ Voor 11% gewijzigd door smvs op 28-01-2007 15:12 ]