Twijfel tussen Mobo's graag advies

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-05 16:24
Voordat ik deze vraag hier stel, wil ik aangeven veel research te hebben gedaan op zowel dit forum als tomsh. en hardware.info. Toch blijft er twijfel.

Recentelijk ben ik stapsgewijs overgestapt naar een nieuwe pc. Als basis heb ik hiervoor de Asrock dual 775VSTA a 50 euro gebruikt. Dit moederboardje beschikt namelijk of ddr en ddr2 aansluitingen en agp en pci-express(4x). Zie sig. voor nieuwe systeem

Het systeem loopt soepel en ik heb weinig te klagen. Omdat ik het idee heb dat alle overbodige aansluitingen (agp, ddr) en de beperkte pci-e (4x) niet bevordelijk is voor het optimaal functioneren van het systeem wil ik graag een ander boardje en koeler.

Voor deze combi wil ik max. 160 euro uitgeven. Ik heb mijn eisenlijst opgesteld en ben toen gaan vergelijken. Dit heeft geresulteerd in een selectie van drie boardjes + Koeler:

Asus P5B: Afbeeldingslocatie: http://www.alternate.nl/pix/prodpic/450x450/g/gpea47.jpg
GigaByte 965P-DS3: Afbeeldingslocatie: http://www.alternate.nl/pix/prodpic/450x450/g/gpeg35.jpg
MSI P965 Platinum: Afbeeldingslocatie: http://www.alternate.nl/pix/prodpic/450x450/g/gpem30.jpg

Cooler master HyperTX: Afbeeldingslocatie: http://www.alternate.nl/pix/prodpic/450x450/h/hxlm18.jpg

De boardjes zitten rond de 130 euro, en de koeler is ongeveer 20 euro. Momenteel is het een iene miene mutte situatie. Alle boardjes voldoen aan mijn eisen. Ik weet dus niet goed welke ik zal kopen.

Dit zijn mijn eisen:

* SLI is niet noodzakelijk
* Intel p965 chipset
* redelijk overklokbaar (Ik ben geen overklokker, maar een beetje de fsb opschroeven en iets meer uit de 6400 persen)
* het liefst 2 IDE aansluitingen (hebben geen van allen, maar is niet echt een ramp)
* Ik speel niet veel spellen, ben voornamelijk aan het downloaden en internetten, maar wil altijd wel redelijk up-to-date zijn qua hardware.
* Mogelijkheid om bios te flashen voor een 1333 ondersteuning (quad core)

That's it, dat zijn al mijn eisen. Ik hoop dus dat iemand mij advies kan geven met een aantal doorslaggevende argumenten. De koeler staat vast, prijs/kwaliteit/stilte/koeling-niveau is erg fijn.

[ Voor 1% gewijzigd door Lumics op 27-01-2007 21:36 . Reden: typo ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Tja, in principe voldoet ieder bord dan wel. Persoonljik heb ik een hekel aan Asus, dus zou ik die niet nemen (teveel problemen gehad met dat merk). Gigabyte en MSI zijn beide prima. Ik heb zelf een MSI bestelt voor m'n nieuwe pc (en dat is puur gedaan op basis van prijs, dat ding was 20 euro goedkoper dan de gigabyte)

• Lumics
Dit is mij bekend, maar ik weet precies wat de mogelijkheden van de boardjes zijn en wat ik voor eisen stel. Toch wil ik liever niet lukraak maar 1 van drie aanschaffen.

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Hoezo niet? Je hebt een eisenpakket opgesteld en ze voldoen alledrie. Als je dan ook nog even dit forum en via google naar wat ervaringen zoekt en geen van de drie er op een negatieve of positieve manier uitspringt dan kies je er toch gewoon één, ze voldoen dan namelijk allemaal.. Van mijn part kies je dan op uiterlijk, maar je moet uiteindelijk toch kiezen.

[ Voor 3% gewijzigd door Kawaii op 27-01-2007 21:25 ]

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-05 23:11
Als je wilt overklokken kan je op basis daarvan je keuze maken.

'The GIGABYTE 965P-DS3 motherboard delivers high-performance with great tuning facilities for DIY and power users. '

http://www.gigabyte.com.t...rview.aspx?ProductID=2314

• Lumics
Kawaii schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 21:24:
Hoezo niet? Je hebt een eisenpakket opgesteld en ze voldoen alledrie. Als je dan ook nog even dit forum en via google naar wat ervaringen zoekt en geen van de drie er op een negatieve of positieve manier uitspringt dan kies je er toch gewoon één, ze voldoen dan namelijk allemaal.. Van mijn part kies je dan op uiterlijk, maar je moet uiteindelijk toch kiezen.
Misschien heb je ook wel gelijk. Van ieder boardje heb ik heir zowel positieve als negatieve ervaringen gevonden, dus dat is ook niet doorslaggevend voor mij. Door middel van dit topic krijg ik toch weer meer persoonlijke ervaringen van tweakers. Onbewust/bewust probeer ik de doorslaggevende keuze naar anderen te verplaatsen.

• Lumics
et36s schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 21:28:
Als je wilt overklokken kan je op basis daarvan je keuze maken.

'The GIGABYTE 965P-DS3 motherboard delivers high-performance with great tuning facilities for DIY and power users. '

http://www.gigabyte.com.t...rview.aspx?ProductID=2314
Nadat ik een test op tomshardware heb gelezen waarbij een 6400 icm met de gigabyte wordt gebruikt, en een behoorlijk resultaat is bereikt met de bovenstaande cooler, neigt mijn voorkeur naar dit boardje. Meer omdat ik de instructies uit de test kan gebruiken voor het overklokken. Maar misschien is dat wel een dom argument.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kawaii schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 21:24:
Idd, valt verder weinig aan toe te voegen.

Dit is Gathering of Tweakers - een Tweaker kan zelf wel kiezen en hoeft niet aan het handje vastgehouden te worden :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.