Zal een Geforce 6800 GT/Ultra werken?

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

• kipaantspit
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-04-2025
hoj,

Mijn grafische kaart (ATI Radeon 9200) is kapot en ik ben op zoek naar een nieuwe. Aangezien het bugdet beperkt is ben ik wel geïnteresseerd in de Geforce 6800 GT/Ultra, het topmodel van 2 jaar terug. Ik heb een Pentium 4 3.0 Ghz, 1024 Mb Ram, 410 Gb (160 + 250). Het moederbord is met AGP-slots, ik weet wel niet precies het merk en model. Ik heb al wat rongeneusd op GOT en heb gelezen dat de 6800 een extra voeding nodig heeft? Gewoon de kaart in de agp-slot steken zal dus niet lukken? En hoe kan je weten als mijn voeding zwaar genoeg is van de pc, kan je dat ergens te weten komen?

groetjes
Tim

PS: Is het bij een 7600 GS het zelfde probleem?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

kijk eens in Welke voeding heb ik nodig? Deel 16 voor wat betreft de voeding vraag. Een 6800 heeft waarschijnlijk wel extra voeding nodig, daarvoor kun je er een molex inprikken en de kaart gewoon in je AGP slot duwen.

• kipaantspit
En hoe kan je weten welke voeding je pc heeft? Als mijn voeding goed genoeg is moet ik dan nog zo'n molex inprikken?

TIm

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

kipaantspit schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 16:54:
En hoe kan je weten welke voeding je pc heeft? Als mijn voeding goed genoeg is moet ik dan nog zo'n molex inprikken?

TIm
Wat dacht je van even kijken wat voor voeding je in je pc hebt.
En als je kaart een losse connector heeft voor een molex moet je die altijd inprikken, dit omdat het AGP slot niet genoeg stroom kan leveren.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

kipaantspit schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 16:54:

TIm
Ja, want daar haalt de kaart juist de extra juice vandaan.
Mijn inzicht op dit : maak je er niet druk om, 99% dat het goed gaat.

• kipaantspit
oké,

Bedankt voor jullie raad, dit was vooral ook om mijn pa gerust te stellen, hij heeft het niet graag als de omhulzing van de pc er af moet :).

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

En hoe kan je weten welke voeding je pc heeft?
Dit is wel heel basic.

Zie ook GoT Huisregels

We verwachten dat je zelf de moeite doet om na te denken en oplossingen te verzinnen voordat je post. Dat geldt zeker ook voor als anderen iets voorstellen en jij even niet gelijk weet wat ze bedoelen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.