In een grijs verleden heb ik op een HDD Grub (+linux) geinstalleerd. Na toch terug te gaan naar Windows (Ben toch een beetje verschoven van het "mijn volgende PC doet linux" naar het "mijn volgende PC is een Mac" kamp
) zit ik met een klein probleempje.
Windows staat op een andere HDD dan waar GRUB opstaat.
De schijf waar GRUB opstaat is geformateerd en staat nu vol met data.
Het BIOS in mijn PC is een beetje shaky. Doet het aardig, maar soms gooit 'ie de hard disk boot sequence door elkaar. Zolang eerst de windows schijf en dan de GRUB schijf voorbij komt, start Windows. Als GRUB eerst komt staat mijn PC vast met als famous last words "GRUB". (Verder komt'ie niet, want Linux is echt zoek.
Ik wil dus GRUB verwijderen, maar een zoektocht op het forum hier en op het grote boze internet hielp mij alleen aan adviezen hoe er weer een degelijke Windowsbootschijf van te maken (FixMBR en consorten).
Weet iemand hoe ik GRUB weghaal zonder er iets voor in de plaats te zetten?
Windows staat op een andere HDD dan waar GRUB opstaat.
De schijf waar GRUB opstaat is geformateerd en staat nu vol met data.
Het BIOS in mijn PC is een beetje shaky. Doet het aardig, maar soms gooit 'ie de hard disk boot sequence door elkaar. Zolang eerst de windows schijf en dan de GRUB schijf voorbij komt, start Windows. Als GRUB eerst komt staat mijn PC vast met als famous last words "GRUB". (Verder komt'ie niet, want Linux is echt zoek.
Ik wil dus GRUB verwijderen, maar een zoektocht op het forum hier en op het grote boze internet hielp mij alleen aan adviezen hoe er weer een degelijke Windowsbootschijf van te maken (FixMBR en consorten).
Weet iemand hoe ik GRUB weghaal zonder er iets voor in de plaats te zetten?