Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama
ATX voedingen hebben een beveiling ingebouwd die zorgen dat de voeding altijd even uit blijft na korstluiting. Wacht gewoon minuut of 3 en je voeding doet het weer
Kijk eerst eens rustig alles na voor je in paniek raakt. Waarschijnlijk ben je iets simpels vergeten.
Heb je de netspanning er weer opgezet en heb je het knopje van je voeding wel aangezet? (verwar hem niet met de 110/230 switch)
Kijk dan eens rustig in de pc of je niet per ongeluk een stekker losgetrokken hebt. In het geval van kortsluiting gaat dit meestal gepaard met rook/vonken/hitte en vaak zie je nog wel heel kort iets gebeuren voordat de beveiliging in werking treedt
Wacht ook even rustig af en laat je voeding afkoelen. Dan zou een eventuele beveiliging zich weer hersteld moeten hebben en zou hij in principe weer op moeten starten.
Heb je de netspanning er weer opgezet en heb je het knopje van je voeding wel aangezet? (verwar hem niet met de 110/230 switch)
Kijk dan eens rustig in de pc of je niet per ongeluk een stekker losgetrokken hebt. In het geval van kortsluiting gaat dit meestal gepaard met rook/vonken/hitte en vaak zie je nog wel heel kort iets gebeuren voordat de beveiliging in werking treedt
Wacht ook even rustig af en laat je voeding afkoelen. Dan zou een eventuele beveiliging zich weer hersteld moeten hebben en zou hij in principe weer op moeten starten.
Als bovenstaande niet mocht werken, reset je bios dan eventjes. Wil soms nog wel eens effectief zijn!
Ik heb de voeding nu ondertussen 3uur laten uitstaan en, ik zet hem aan (met slechts 1 fannetjes aangesloten) maar hij geeft geen kick...
Ik heb inderdaad geen vonken gezien of iets dergelijks het is een Levicom blackline 450W.
toch durf ik hem nu niet goed aan te sluiten op mijn antec sonate 2 450w voeding die ik hier nog heb
Overigens gebeld met de winkel ik mag de kast binnen gooien en dan gaan ze het onderzoeken, vinden ze niks worden er wel onderzoekskosten in rekening gebracht. Nu ben ik er vrij zeker van dat ze waarschijnlijk niets gaan vinden...
Ik heb inderdaad geen vonken gezien of iets dergelijks het is een Levicom blackline 450W.
toch durf ik hem nu niet goed aan te sluiten op mijn antec sonate 2 450w voeding die ik hier nog heb
Overigens gebeld met de winkel ik mag de kast binnen gooien en dan gaan ze het onderzoeken, vinden ze niks worden er wel onderzoekskosten in rekening gebracht. Nu ben ik er vrij zeker van dat ze waarschijnlijk niets gaan vinden...
[ Voor 196% gewijzigd door Sjoerd op 26-01-2007 16:52 ]
Zijn de CCFL's zelf nog wel goed? Ik heb hier ook genoeg gezeik gehad met Revoltec CCFLs, en in alle gevallen (totaal 5 lampen op 3 inverters) is er net voor dat de draad die uit de inverter komt de CCFL in gaat kortsluiting ontstaan. Dit valt overigens goed te ruiken, mocht dit het geval zijn. Mijn voeding is toen ook over de zeik gegaan. Deze deed het steeds na een paar minuten alweer, maar het zou kunnen dat jouw voeding er niet zo blij van wordt.
Wat ook nog wel eens wil werken is de voeding uit de pc halen en helemaal opnieuw erin bouwen. Het zou namelijk goed kunnen dat je ergens (onbewust) een kabeltje eruit getrokken hebt.
Wat ook nog wel eens wil werken is de voeding uit de pc halen en helemaal opnieuw erin bouwen. Het zou namelijk goed kunnen dat je ergens (onbewust) een kabeltje eruit getrokken hebt.
[ Voor 17% gewijzigd door doltishDuke op 26-01-2007 20:09 ]
Sowieso even de stekker uit de voeding, en dan op de startknop drukken. Ik heb regelmatig gelezen dat dat hielp. Daarna wel weer aansluiten en aanzetten
Casemod: Cubeleon
Heb je hem verder ook op niks aangesloten? Dan zal waarschijnelijk hier het probleem zijnlangezwieper schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 16:51:
Ik heb de voeding nu ondertussen 3uur laten uitstaan en, ik zet hem aan (met slechts 1 fannetjes aangesloten) maar hij geeft geen kick...
yup, te lage belasting kan ook niet goed zijn. hoeft niet, kan wel bij geschakelde voedingenTerminalNL schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 20:41:
[...]
Heb je hem verder ook op niks aangesloten? Dan zal waarschijnelijk hier het probleem zijn
Verwijderd
Als je je voeding aan alléén een ventilatortje aansuit, gaat hij natuurlijk niet draaien. Je moet de ATX stekker wel in t moederbord pluggen. (of een link leggen tussen een groene en zwarte kabel van de ATX stekker)langezwieper schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 16:51:
Sorry vergeten te vermelden dat ik idd de groene en zwarte kabel heb doorgelust
nu een dag verder en nog niets...
overigens ging hij vroeger wel draaien met 1 fannetje belasting.
hij is gewoon dood vrees ik,
net nog de revoltec aangesluiten aan een andere voeding na veel moed bij elkaar te hebben geraakt een daar deed hij het wel...
nu een dag verder en nog niets...
overigens ging hij vroeger wel draaien met 1 fannetje belasting.
hij is gewoon dood vrees ik,
net nog de revoltec aangesluiten aan een andere voeding na veel moed bij elkaar te hebben geraakt een daar deed hij het wel...
misschien raar maar, is de zekering in de voeding nog heel
Ik zal hem morgen is gaan openschroeven (zit toch geen garantie meer op)tolunaygul12 schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 10:48:
misschien raar maar, is de zekering in de voeding nog heel![]()
Verwijderd
Heb je heel toevallig de Revoltec invertor aangesloten op een 12V kabeltje (kabeltje van molex naar invertor) van een ander merk invertor / ccfl? Revoltec heeft de 12V en ground namelijk precies andersom zitten dan andere merken ccfl's waardoor je bij verkeerd aansluiten ook de boel sloopt.
Pagina: 1