Verwijderd schreef op donderdag 06 maart 2008 @ 14:20:
Toffe scores, mag ik vragen wat je betaald hebt voor die controller? Staat nog niet in de PW.
Die hoge read scores zijn overigens niet zo bijzonder; het wordt pas interessant bij het schrijven. Je ATTO RAID5 read scores fluctueren door de write buffer, ATTO neemt namelijk geen wachtpauze tussen de verschillende tests, wat de score van alle opvolgende read benchmarks omlaag haalt. Gedurende die read benchmark zit je controller namelijk nog druk te schrijven (de writes zitten immers nog in de buffer).
Waar ga je de controller voor gebruiken?
http://www.webconnexxion....?cPath=60&products_id=638
Waar ik de controller voor ga gebruiken ... tja
Ik heb dus al 5 jaar met verschillende raid0 setupjes gedraaid, op het laatst
draaide ik met 3 x raptor raid0 en 2x 750 raid0
ben altijd verliefd geweest op die hardware controllers. ( Areca en nu dus highpoint)
Heb nu maar eens de stap genomen.
Ik wilde MEER opslag, maar dan wel veiliger dan raid0 EN sneller, EN niet steeds de problemen met data overzetten als je een nieuw moederbord neemt.
Deze setup wil ik dus puur als opslag gebruiken.
Wat vooral snel moet gaan is het parren/unrarren van dow
nloads vanaf mijn C: partitie
Het liefst Had ik gewoon alleen dit in mijn systeem gehad, maar vista ondersteunt geen bootable partities van groter dan 2Tb en ik houdt er niet van om mijn raid array op te delen in 2 stukken. Ik wil graag van de ene naar de andere partitie kunnen kopieeren met het max wat mogelijk is.
Dit is nu 1 grote 4.8 Tb partitie voor opslag
Mijn volgende stap is dus : SSD's
Het moet er dus zo gaan uitzien
C:\ = 4 x MTRON SSD Pro 7000 Series 2.5" 32GB, SATA, 0,1ms in RAID 0 op onboard ICHR9 ( eerst 2 mtrons en dan later nog 2 erbij)
D:\ = 8 x Samsung F1 750 GB RAID 5 op highpoint 3520
denk dat ik dan echt met 400 MB/s kan kopieeren van ene naar andere partitie.
Ik wacht dus eerst even met de mtrons totdat ze iets zakken in prijs,
en draai nu eerst tijdelijk vista op een Seagate 2.5" 60 Gb hdd heb namelijk gister ook maar gelijk voor dit probleem mijn PS3 Hdd vervangen voor een WD 250 GB schijf