Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[GBA] LCD scherm gebruiken voor andere doeleinden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik, n00b der electronica, heb nog een oudewetse GBA, liggen... doet het nog perfect, alleen speel ik er geen spelletjes meer op. Nu wil ik binnenkort mijn eigen case mod maken, en wil hierij het schermpje van mijn GBA gebruiken. nu heb ik wel zitten zoeken op het forum, maar word er bijna alleen maar over de oude GB gepraat.

nu wil ik gegevens van mijn moederbord op dat schermpje laten weer geven. Op zich ben ik wel technisch om dingen te bouwen, solderen enz, maar alleen niet uit mijzelf, dus vroeg ik me af of jullie mede-tweakers mij kunnenhelpen met mijn GBA in mijn PC bouwen...:)

• Cablekevin
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-11 09:34

Cablekevin

CCCP Baby!

Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 14:23:
Ik, n00b der electronica, heb nog een oudewetse GBA, liggen... doet het nog perfect, alleen speel ik er geen spelletjes meer op. Nu wil ik binnenkort mijn eigen case mod maken, en wil hierij het schermpje van mijn GBA gebruiken. nu heb ik wel zitten zoeken op het forum, maar word er bijna alleen maar over de oude GB gepraat.

nu wil ik gegevens van mijn moederbord op dat schermpje laten weer geven. Op zich ben ik wel technisch om dingen te bouwen, solderen enz, maar alleen niet uit mijzelf, dus vroeg ik me af of jullie mede-tweakers mij kunnenhelpen met mijn GBA in mijn PC bouwen...:)
Ooit van een FAQ gehoord?
Elektronica FAQ

[ Voor 4% gewijzigd door Cablekevin op 25-01-2007 14:29 . Reden: typo! ]

• BasilFX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:10

BasilFX

BasilFX

Ik ben bang dat dit niet zomaar even kan. Het zal best kunnen, maar ik heb ergens gelezen dat het mee te maken heeft dat zo'n schermpje een refreshrate van 15kHz nodig heeft, en dat is niet even zomaar te genereren.

Ik kan er compleet naast zitten, ik hoop het voor je ;)

http://www.basilfx.net

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-11 21:12

DaWaN

'r you wicked ??

Zo'n scherm los aansturen is afaik praktisch onmogelijk maar het is afaik wel mogelijk om ze aan te sturen door een game cartridge heen, zoiets doet elektuur ook.

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Verwijderd

Topicstarter
ja, weet ik, maar als ik zie dat die geplaatst ip op 25 dec 2005, zit er al een jaar tussen zit, en weinig zie dat er iets geupdated is.
Technologie verranderd, en de laatste tijd snel..

(mijn excuses als ik mensen boos maak)

• Cablekevin
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-11 09:34

Cablekevin

CCCP Baby!

Ok, dat kan zet dat volgende x in je post, en btw wat zei je nou over oudere GB's, wat kan je daarmee dan?

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Je beste kans: Ga GBA-programmeren leren en gebruik de parallele poort (of was dat tegenwoordig serieel?) om met de link-poort van je GBA te communiceren. Je kan je GBA zonder cartridge in een sortta bootloader-mode zetten, waardoor je je programma erheen kan sturen. Dat programma moet je dan zo gemaakt hebben dat het data via dezelfde linkkabel kan accepteren en dat op het scherm zetten. Daarnaast moet je ook nog es een PC-prog maken wat de data over de linkkabel kan versturen. Het andere alternatief is het LCD meteen aansturen, maar dan heb je een controller nodig, en die zijn (als ze al te krijgen zijn) erg duur en/of verrekte lastig zelf te designen.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Pagina: 1