Al tijden ben ik op zoek naar een goede harddisk recorder en ik kom er niet toe een beslissing te maken. Op allerlei fora schreeuwen mensen die moet je hebben of deze moet je kopen. Hier kan ik dus helemaal niks mee.
Mijn eigen onderzoek heeft 3 mooie spelers naar boven gebracht.
Bij deze drie de genoemde spelers wordt door allerlei mensen verteld dat ze uitstekend beeld en geluid hebben.
Ze bezitten allemaal de basisfuncties die een DVD\HDD recorder dient te hebben. (Pause Live TV, Kijken/opnemen tegelijk)
Zoals ik het nu zie zijn dit de modellen die mij interessant lijken maar voor alle drie de modellen loop ik tegen een aantal zaken aan.

Pioneer 645: 489,-
+ Befaamd om zijn hoge beeld en geluidskwaliteit,
+ cs (Commercial skip)
+ Eenvoudig te bedienen
+ Duidelijk markering "New" bij nog niet gekeken opnames.
- De meest stomme afstandbediening allertijden, met een klepje over de belangrijke functies.

Pana 65: 455,-
+ Snel opstarten >1 sec.
+ Consumentenbond en kieskeurig als best getest
- Gerotzooi met de kwaliteit als je de speler via HDMI verbindt.
- Lelijk frontje
? Ik weet niet of deze recorder tijdens het zappen een balk in beeld laat zien met guideplus info

Philips 7310: 395,-
+ Heeft instant replay (wat ik nog nergens in een andere speler heb gevonden.) De laatste zes uur die je aan het kijken bent wordt opgenomen, een groot nadeel hiervan is dat je via de recorder moet kijken, de recorder laat tijdens het zappen geen guidePLUS info zien en het zappen gaat enigzins langzaam. DUs je gaat uiteindelijk op je TV zappen en niet op de speler dus deze functie wordt teniet gedaan.
+ Brandt ook DL schijfjes
- opstarten 10 sec
- Op het moment van inschakelen is het beeld donker, pas nadat ik op HDD/DVD druk wordt het beeld helder.
- Signaal overruled TV signaal.
? Slechte menustructuur, zo nu en dan kan je "verdwalen" in de menus.
Ik sta te springen om ervaringen en tips van mensen, maar probeer het alsjeblieft te onderbouwen, zodat ik een keuze kan maken.
Als mensen met duidelijk tips komen zal ik de startpost aanpassen.
Mijn eigen onderzoek heeft 3 mooie spelers naar boven gebracht.
Bij deze drie de genoemde spelers wordt door allerlei mensen verteld dat ze uitstekend beeld en geluid hebben.
Ze bezitten allemaal de basisfuncties die een DVD\HDD recorder dient te hebben. (Pause Live TV, Kijken/opnemen tegelijk)
Zoals ik het nu zie zijn dit de modellen die mij interessant lijken maar voor alle drie de modellen loop ik tegen een aantal zaken aan.

Pioneer 645: 489,-
+ Befaamd om zijn hoge beeld en geluidskwaliteit,
+ cs (Commercial skip)
+ Eenvoudig te bedienen
+ Duidelijk markering "New" bij nog niet gekeken opnames.
- De meest stomme afstandbediening allertijden, met een klepje over de belangrijke functies.

Pana 65: 455,-
+ Snel opstarten >1 sec.
+ Consumentenbond en kieskeurig als best getest
- Gerotzooi met de kwaliteit als je de speler via HDMI verbindt.
- Lelijk frontje
? Ik weet niet of deze recorder tijdens het zappen een balk in beeld laat zien met guideplus info

Philips 7310: 395,-
+ Heeft instant replay (wat ik nog nergens in een andere speler heb gevonden.) De laatste zes uur die je aan het kijken bent wordt opgenomen, een groot nadeel hiervan is dat je via de recorder moet kijken, de recorder laat tijdens het zappen geen guidePLUS info zien en het zappen gaat enigzins langzaam. DUs je gaat uiteindelijk op je TV zappen en niet op de speler dus deze functie wordt teniet gedaan.
+ Brandt ook DL schijfjes
- opstarten 10 sec
- Op het moment van inschakelen is het beeld donker, pas nadat ik op HDD/DVD druk wordt het beeld helder.
- Signaal overruled TV signaal.
? Slechte menustructuur, zo nu en dan kan je "verdwalen" in de menus.
Ik sta te springen om ervaringen en tips van mensen, maar probeer het alsjeblieft te onderbouwen, zodat ik een keuze kan maken.
Als mensen met duidelijk tips komen zal ik de startpost aanpassen.
[ Voor 5% gewijzigd door EgoPro op 21-02-2007 10:47 ]