Pioneer DVR-645 HS, Panasonic DMR-EH65, Philips, DVDR 7310H

Pagina: 1
Acties:
  • 2.022 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-05 20:11

EgoPro

Time is an illusion.

Topicstarter
Al tijden ben ik op zoek naar een goede harddisk recorder en ik kom er niet toe een beslissing te maken. Op allerlei fora schreeuwen mensen die moet je hebben of deze moet je kopen. Hier kan ik dus helemaal niks mee.
Mijn eigen onderzoek heeft 3 mooie spelers naar boven gebracht.
Bij deze drie de genoemde spelers wordt door allerlei mensen verteld dat ze uitstekend beeld en geluid hebben.
Ze bezitten allemaal de basisfuncties die een DVD\HDD recorder dient te hebben. (Pause Live TV, Kijken/opnemen tegelijk)
Zoals ik het nu zie zijn dit de modellen die mij interessant lijken maar voor alle drie de modellen loop ik tegen een aantal zaken aan.

Afbeeldingslocatie: http://www.coolsound.nl/images/products/3881_l.png
Pioneer 645: 489,-
+ Befaamd om zijn hoge beeld en geluidskwaliteit,
+ cs (Commercial skip)
+ Eenvoudig te bedienen
+ Duidelijk markering "New" bij nog niet gekeken opnames.
- De meest stomme afstandbediening allertijden, met een klepje over de belangrijke functies.

Afbeeldingslocatie: http://www.panasonic.ro/images/products/home/br_dvd/recorder/DMR-EH65.jpg
Pana 65: 455,-
+ Snel opstarten >1 sec.
+ Consumentenbond en kieskeurig als best getest
- Gerotzooi met de kwaliteit als je de speler via HDMI verbindt.
- Lelijk frontje
? Ik weet niet of deze recorder tijdens het zappen een balk in beeld laat zien met guideplus info

Afbeeldingslocatie: http://www.redcoon.nl/res/shop/cataloge/product_450/B121265.jpg
Philips 7310: 395,-
+ Heeft instant replay (wat ik nog nergens in een andere speler heb gevonden.) De laatste zes uur die je aan het kijken bent wordt opgenomen, een groot nadeel hiervan is dat je via de recorder moet kijken, de recorder laat tijdens het zappen geen guidePLUS info zien en het zappen gaat enigzins langzaam. DUs je gaat uiteindelijk op je TV zappen en niet op de speler dus deze functie wordt teniet gedaan.
+ Brandt ook DL schijfjes
- opstarten 10 sec
- Op het moment van inschakelen is het beeld donker, pas nadat ik op HDD/DVD druk wordt het beeld helder.
- Signaal overruled TV signaal.
? Slechte menustructuur, zo nu en dan kan je "verdwalen" in de menus.

Ik sta te springen om ervaringen en tips van mensen, maar probeer het alsjeblieft te onderbouwen, zodat ik een keuze kan maken.
Als mensen met duidelijk tips komen zal ik de startpost aanpassen.

[ Voor 5% gewijzigd door EgoPro op 21-02-2007 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-05 00:10

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Zo, na een maand de 1e reactie ;P

Ik heb na 4 maanden zoeken eentje uitgezocht, het is de Pioneer 645.

Daarvoor was ik gek van de Panasonic-65, maar toch kwam ik uit op de Pioneer.

Pioneer: Zoals jij zegt, de beste beeld en geluidskwaliteit, en de beste Harddisk recorder van dit moment, ook qua prijs. (de 940 is een beetje overkill en kost 999E).

Je kan er heel erg veel mee, heeft Firmware 1339/DV-In, USB en Pauze Live tv. En de merk Pioneer zegt al genoeg. Ja, jammer van de afstandsbediening maar dat vind ik geen probleem.

De Panasonic is ook goed, maar daar heb ik van afgezien omdat ik de Pioneer toch mooier en stoerder leek, vooral aan de voorkant want what the heck wilt de panasonic doen met zn neus?:s

En ja, dan komen we bij Philips.. Nooit. Ik zal nooit meer van mn leven een Philips -Product kopen. Mijn vader vertelde me al 10 jaar geleden dat Philips de slechtste merk is die er bestaat. Een jaar geleden kocht ik een Dvdspeler van philips en ja, die was na 1 maand kapot. Op forums heb ik gelezen dan Philips gewoon ook een slecht merk is.

Zoals ik zei; ik heb alles tegen elkaar afgewogen. De beste tegen de beste, de -65 tegen de 645 dus. en de 645 is de winnaar. Ook al kost hij misntens 510 Euro op kieskeurig.nl

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro

EgoPro

Time is an illusion.

Topicstarter
Tja mijn VHS recorder was het hoogste model van Philips en daar heb ik een hele tijd plezier van gehad, ontzettend inovatief in gebruik. Ik heb nu ergens gevonden waar ik de speler 10 dagen mag proberen, de pioneer 545 heb ik al twee weken in gebruik gehad (zeer tevreden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Maar de 545 heeft een kleinere Harddisk, geen USB en geen Firewire...

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terpie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-03 19:40
Ik heb dezelfde 3 speler de revue laten passeren en heb ook gekozen voor de Pioneer 645H-S
Nog geen seconde spijt van gehad. Aantal eisen die ik had en die op de Pioneer zitten:
- USB aansluiting. Heb met success m'n USB stick en m'n extern USB harddisk kunnen aansluiten.
1 klein kritiekpuntje: je kunt niet selecteren wat je van de USB naar je Pioneer harddisk wilt
copieren. Hij copieer dus alle mp3's of all jpg's die op de USB drive staan.
- DV ingang. Kan mooi m'n (Sony) camcorder aansluiten. Deze kun je via de Pioneer
afstandsbediening heel handig bedienen. Kan dus heel makkelijk van m'n camcorder
naar DVD copieren.
- 2e scart plug. Hier heb ik m'n videorecorder aangesloten. Deze scart kun je doorlussen
naar je TV dus al hangt je video aan je Pioneer, je kunt gewoon video kijken op TV.
- Guide Plus+. Elektronische TV gids. Werkt ook erg prettig. Ik kan me nog wel verbeteringen
bedenken voor de user interface maar die is niet specifiek van Pioneer.
(http://www.europe.guideplus.com/)
- tegelijk iets opnemen en een eerder opgenomen programma bekijken
- chase play. Een programma opnemen en bv. een half uur later gaan bekijken (terwijl die
blijft opnemen). Je kunt dan heerlijk de reclames overslaan :-)
- foto viewer. Kun je je foto's via slideshow gaan bekijken.
- opgenomen programma's via high speed copieren naar DVD
- HMDI aansluiting. Heb ik nog niet gebruikt. Eerst maar eens een LDC TV kopen ;-)
- 250 GB harddisk.

Verder ziet de Pioneer 645 er goed uit. De afstandsbediening is niet helemaal doordacht. Je kunt
het klepje wel makkelijk demonteren. De echt veel gebruikte knoppen zitten niet onder het klepje.
Van de Philips heb ik veel reacties gelezen over software problemen, al kan dat via firmware
upgrades wel verholpen worden. Die Panasonic heeft geen USB, wel een SD card aansluiting
maar dat leek me niet praktisch.

Martin.

Martin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro

EgoPro

Time is an illusion.

Topicstarter
Tja ik bekijk de reacties en kom er nog steeds niet helemaal uit. De Philips lijkt langzamerhand af te vallen ivm allerlei problemen te lezen op allerlei fora.
- De Pioneer is "kieskeurig beste keus feb. 2007 en mijn voorgaande DVD-speler ervaring met pioneer is ook zeer naar tevredenheid,

Ik vermoed dat ik de zorgen over de a/b maar naast me neer moet leggen en de Pioneer moet kopen, ooit maar eens een mooie uni-remote kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Hoeft niet, een Universal Remote control te kopen, Met mijn omgebouwde PSP kan ik zo een beetje elke TV, Videorecorder en (HD-Recorder?) Besturen. Simpel programma.

pioneer. :)

Ik wouw de DVB-versie neit keizen, omdat die 1CM hoger is; 8 CM namelijk. Dat vind ik zoo lelijk! DIe philips lijkt me ook zo'n bak.. De Pioneer is met zn 7 CM wel mooi, maar de breedte is volgens mij 42 CM, te groot denk k.... maar zo zijn ze allemaal. De Panasonic's zijn SLimline, dus maar 5/5 CM.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro

EgoPro

Time is an illusion.

Topicstarter
Nou heb ik net even de Pioneer 645 besteld (498), ergens volgende week hoop ik em op te kunnen halen. Maar omdat ik al twee weken de 545 in huis heb gehad verwacht ik geen verassingen meer als deze wordt geleverd.
Ik merkte thuis dat de TV en de VHS afstandsbediening ook hun beste dagen hebben gehad dus het is geen gek idee om die allemaal maar eens door 1 te gaan vervangen
De panasonic is misschien een kleiner formaat maar die "neus" vond/vind ik niet mooi.

Welk proggie gebruik je om je meuk via een PSP te bedienen dan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:28
EgoPro schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 10:02:
Tja ik bekijk de reacties en kom er nog steeds niet helemaal uit. De Philips lijkt langzamerhand af te vallen ivm allerlei problemen te lezen op allerlei fora.
Ik heb de voorloper van deze Philips, de DVDR725H, en ben daar erg tevreden over. Simpel in het gebruik en een menustructuur waarvoor ik de handleiding niet heb moeten doorlezen. Een kennis van mij heeft een redelijk nieuwe en daar is ook niks mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Het programma heet IR Remote als het goed is. Op LINK is veel info te vinden, als je bij zoeken "TV PSP" intypt. Ook bij pspupdates.qj.net zul je het programma moeten vinden.

Na installatie meot je wel een map toevoegen in de ROOT van je PSP, met de naam "REMOTES" daarin moet je de txt code bestanje plaatsten waarop de HEX codes opstaan. Die codes kun je vinden op Remote control codes of bij de topic zelf op psp-media.

Groetjes. Zelfde reden hier, die te scherpe neus. >:)

BTW: waar heb je jouw Pioneer 645 gekocht, 600 Euro vind ik teveel, maar voor 500 wil ik hem wel halen.

Gr

[ Voor 11% gewijzigd door SalimRMAF op 09-02-2007 19:08 ]

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:34
De pioneer zou mijn voorkeur hebben, vanwege zijn kwaliteit en functies. De philips zou bij mij meteen afvallen. Geen DTS ondersteuning voor een home cinema set en langzaam branden naar DVD. Verder is er over de software van de philips ook wel het een ander de revue gepasseerd. De 7310 is gewoon een 7300 met andere kap op de voorkant.

De keuze panasonic / pioneer is moeilijker, maar ik denk dat pioneer de beste keuze zou zijn voor kwaliteit, mits je je over het klepje heen kan zetten! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5760

Die Pio lijkt me ook wel wat, maar heeft geen optical uitgang, alleen coax.
Kan 'ie trouwens wel upscalen naar 1080i?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26457

terpie schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 01:12:
- USB aansluiting. Heb met success m'n USB stick en m'n extern USB harddisk kunnen aansluiten.
1 klein kritiekpuntje: je kunt niet selecteren wat je van de USB naar je Pioneer harddisk wilt
... kun je dan op je harddisk wel een selectie maken, door daar nummers te wissen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro

EgoPro

Time is an illusion.

Topicstarter
Ik heb de pio besteld bij Coolsound afhalen in Zwolle, da's bij mij om de hoek ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Anoniem: 5760 schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 21:54:
Die Pio lijkt me ook wel wat, maar heeft geen optical uitgang, alleen coax.
Kan 'ie trouwens wel upscalen naar 1080i?
Die OPTICAL-COAX surround uitgang hoef je je geen zorgen te maken, COAX is ten eerste lossles, beter. En ten tweede kun je voor 30 Euro overal een converter kopen, van Coax naar SPDIF. De mijne heb k voor 15 euro inc verzendkosten bij marktplaats gehaald.

Hij doet upscalen ja, naar 1080I maar ikhou neit van Interlaced. Dat is zoo vies! Behalve als je van langzaam bewegend, natuurfilms houd. Maar als je actie wilt, zoals in games enzo, P! 720P dus.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro

EgoPro

Time is an illusion.

Topicstarter
Nou de pioneer staat bij mij thuis, ik kan er momenteel niet zo heel veel over schrijven maar mijn voorlopige ervaringen:

Als ik een externe HDD (usb) aansluit en vraag de speler om de MP3tjes af te spelen dan gaat de speler initialiseren en verder niks, misschien heb ik te weining geduld. Ik zal het van de week eens vanaf een klein usb sticky proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:20

sanook

_/-\o_

EgoPro schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 09:37:
Nou de pioneer staat bij mij thuis, ik kan er momenteel niet zo heel veel over schrijven maar mijn voorlopige ervaringen:

Als ik een externe HDD (usb) aansluit en vraag de speler om de MP3tjes af te spelen dan gaat de speler initialiseren en verder niks, misschien heb ik te weining geduld. Ik zal het van de week eens vanaf een klein usb sticky proberen.
Denk dat je HDD als FAT32 geformatteerd moet zijn en niet als NTFS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro

EgoPro

Time is an illusion.

Topicstarter
Dat zou inderdaad een logische oplossing kunnen zijn, ik heb het niet in de handleiding gelezen maar dat komt ook door het feit dat ik deze niet gelezen heb.

Meteen weer een pluspunt voor de speler zonder je er in te verdiepen loop je er zo mee weg. De bediening is zeer eenvoudig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagojago
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-08-2019
terpie schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 01:12:
Ik heb dezelfde 3 speler de revue laten passeren en heb ook gekozen voor de Pioneer 645H-S
Nog geen seconde spijt van gehad. Aantal eisen die ik had en die op de Pioneer zitten:
- DV ingang. Kan mooi m'n (Sony) camcorder aansluiten. Deze kun je via de Pioneer
afstandsbediening heel handig bedienen. Kan dus heel makkelijk van m'n camcorder
naar DVD copieren.
- 2e scart plug. Hier heb ik m'n videorecorder aangesloten. Deze scart kun je doorlussen
naar je TV dus al hangt je video aan je Pioneer, je kunt gewoon video kijken op TV.
- Guide Plus+. Elektronische TV gids. Werkt ook erg prettig. Ik kan me nog wel verbeteringen
bedenken voor de user interface maar die is niet specifiek van Pioneer.
(http://www.europe.guideplus.com/)
- tegelijk iets opnemen en een eerder opgenomen programma bekijken
- chase play. Een programma opnemen en bv. een half uur later gaan bekijken (terwijl die
blijft opnemen). Je kunt dan heerlijk de reclames overslaan :-)
- foto viewer. Kun je je foto's via slideshow gaan bekijken.
- opgenomen programma's via high speed copieren naar DVD
- HMDI aansluiting. Heb ik nog niet gebruikt. Eerst maar eens een LDC TV kopen ;-)
- 250 GB harddisk.

Verder ziet de Pioneer 645 er goed uit. De afstandsbediening is niet helemaal doordacht. Je kunt
het klepje wel makkelijk demonteren. De echt veel gebruikte knoppen zitten niet onder het klepje.
Van de Philips heb ik veel reacties gelezen over software problemen, al kan dat via firmware
upgrades wel verholpen worden. Die Panasonic heeft geen USB, wel een SD card aansluiting
maar dat leek me niet praktisch.

Martin.
Hallo allemaal.
Ik heb sinds een maand de 645 in huis. Bevalt goed zij het dat ik nog lang niet alles door heb. Juist vandaag heb ik geprobeerd een digitale (DV) video te kopieren van mijn Sony DV recorder (DHR1000) naar de HD via de firewire aansluiting. Dat ging niet! Ik krijg als melding 'dat er ging tape in de camcorder zit' De controls op het scherm zijn ook niet te gebruiken. Echter de film wordt wel getoond, met geluid. Dus het signaal komt wel degelijk via de 645 op het tv scherm. Alleen kan ik niet opnemen. Het 'record' schermpje is niet actief. Het play schermpje geeft wel aan wat de DV recorder doet maar is verder ook niet actief.
Maar.....als ik mijn digitale camcorder aansluit ipv de DV recorder werkt alles goed!
Iemand van jullie een idee??
Groetjes,
Jago.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jagojago
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 30-08-2019
Ik bedoelde dus 'dat er geen tape in de recorder zit'
Sorry,
Jago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Guevara_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-12-2024
Grappig dat dit topic een vergelijking maakt in de drie modellen waar ik ook naar zit te kijken. Het probleem is ik zat te denken aan de Philip's recorder omdat deze net onder de 400euro kwam. Eigenlijk vind ik dat al duur genoeg voor een Dvd recorder. Hij moet iig HDMI hebben omdat ik hem ook wil gaan gebruiken voor het afspelen van normale dvd's op mijn LCD.

Philips:
+ Prijs
- Veel problemen met HDMI beeld
- Vaak problemen mee
- DVD-RW schijnt een probleem te zijn (Dvd afronden schijnt te helpen?! hopelijk)

Panasonic:
+ HDMI schijnt beter te zijn tov de Philips
- Heel slecht verkrijgbaar (Of dik 500 euro betalen in vergelijking met de Philips veel geld)

Pioneer:
+ Schijnt super goed beeld te geven (ook met HDMI)
+ Geluid schijnt ook erg goed te zijn (Jammer genoeg alleen COAX)
- Prijs

Verder heb ik nog een aantal vragen:

1.
Ik wil hem ook gebruiken als "normale" dvd-speler. Dan wil ik het beeld naar de LCD sturen via de HDMI kabel en het geluid via Glas (of coax in geval van Pioneer) naar mijn receiver sturen. Dit omdat ik met DVD kijken alles via dolby surround of DTS wil horen natuurlijk. In het geval van opnemen (bijvoorbeeld een serie) dan voldoet stereo ook prima en wil ik het geluid (via HDMI) door mij TV horen. Is dit mogelijk met deze spelers? Ik lees van op verschillende fora (bijvoorbeeld kieskeurig) dat hier onduidelijkheden over zijn. Schijnt dat je in het geval van HDMI alleen geluid via je TV kan horen en dat het dus niet tegelijk ook naar je Receiver gestuurd wordt. Iemand een idee? of dit ook zo is?

2.
Verder heb ik thuis Digitale televisie van Casema (dmv een samsung decoder). Nu zit ik er aan te denken om bijvoorbeeld tv te kijken via de decoder en iets anders tegelijk op te nemen via analoog. Dit door de lus rond te maken van de decoder naar de recorder. Dan kan Guide+ ook gewoon werken via analoog heb ik begrepen.

Verder is Pioneer dus een goede keus? en betreft het geluid is COAX toch ook gewoon erg goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Hallo allemaal, ik sta op het pount de Pioneer 645 te halen, maar ik kan ineens ind e laatste 2 weken geen enkel winkel vinden die het product onder de 500 Euro verkoopt. :?

Een tijdje geleden was op onder andere www.pixmania.nl en www.coolsound.nl de HDD-rec te vinden voor 489 Euro. Nu ksoten ze overal ongeveer 600 Euro.

Volgens mij is Pioneer gestopt met de productie ervan, helaas want het was een geliefde recorder.

Mijn vraag is dus: Kent er iemand een internet shop die de 645-HS verkoopt voor rond de 500 Euro?

Alvast bedankt. :'(

Gulfstream G650

Pagina: 1