Toon posts:

Voldoen mijn pc specs aan het spel Sims2?

Pagina: 1
Acties:
  • 72 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om een nieuwe Dell pc te kopen (omdat ik daar zelf goede ervaringen mee heb) voor zo'n kleine 700 euro. Het model is een DimensionTM E520 met daarin:

- Intel® CoreTM 2 Duo Processor E6300 (1.86GHz, 2MB Cache, 1066MHz FSB)
- Chipsetinfo: 965G
- PCIe nVidiaTM 7300 Turbocache 256MB
- 1024MB DDR2 533MHz

Ik gebruik het vooral voor dagelijks internetgebruik, Photoshop en andere Adobe toepassingen, beetje videobewerking en mijn vriendin wil Sims2 gaan spelen. Is het mogelijk om dit spel op deze pc configuratie vloeiend te laten draaien of komt deze 7300 Nvidia kaart te kort? Ik heb er geen ervaring mee. Ik zie dat mensen hier op het forum dit spel ook op lagere specs draaien maar ik zou toch graag mijn eigen vraag hier willen stellen voordat ik de pc aanschaf. Als er niet al te dure grafische kaarten stukken beter zijn in deze config dan zou ik het graag willen weten. Een andere optie bij Dell was standaard ingebouwd een 256 MB PCI ExpressTM ATI® RADEONTM X1300 Pro.

alvast bedankt, Bas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Welkom op GoT.

Aangezien we iets meer info verwachten, lijkt het me handig als je eerst zelf de specs van The Sims 2 opzoekt, dan vergelijkt met je mogelijke laptop en daarna de specs hier post en duidelijk aangeeft waar je over twijfelt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kijk gewoon naar de system specs op de website van de sims, of in de winkel op het doosje :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingCrash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:00

KingCrash

Angry Rabbit

* 800 MHz processor
* 256 MB RAM if Windows XP
* 128 MB RAM if Windows 98, Windows ME, or Windows 2000
* At least 3.5 gigs of free hard drive space
makkelijk dus :)

Verder is hier een tool om te controleren of je pc voldoet aan de eisen. Maar goed, dat is alleen mogelijk als je de notebook al in bezit hebt natuurlijk

[ Voor 37% gewijzigd door KingCrash op 25-01-2007 10:42 ]

Angry Rabbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank jullie wel allemaal. Het is trouwens een dell desktop. Ik heb wel vertrouwen in specs maar zat alleen beetje met de vraag of de PCIe nVidiaTM 7300 Turbocache 256MB volgens jullie ervaringen voldoende is voor mijn toepassingen en dan vooral voor het spel Sims2, ik wil niet een systeem kopen om daarna meteen de grafische kaart te vervangen voor een betere. Ik ben dus vooral op zoek naar een duidelijke bevestiging :)

Specs Sims2:

If you have a T&L capable video card with at least 32 MB of video RAM then you need at least:
800 MHz processor or better
256 MB RAM if Windows XP, Windows ME, Windows 98 or Windows 2000
At least 3.5 GB of hard drive space
If you have a non-T&L capable video card (an Intel Extreme Graphics or a Radeon 7000/VE Series) then you need at least:
2.0 GHz processor or better
256 MB RAM if Windows XP, Windows ME, Windows 98, or Windows 2000
At least 3.5 GB of hard drive space
Get the most current driver for your video card. The manufacturers usually have the video drivers on their sites for you to download. Visit the nVidia site, the ATI site or the support site for your computer's manufacturer for the latest drivers for those video cards.

Supported video cards (and the more video memory the better):

ATI RadeonTM series (7000 or better)
Radeon 7000/VE series (non-T&L; requires 2.0 GHz processor)
7200, 7500
8500, All-In-Wonder 8500
9000, 9200, 9500, 9600, 9700, 9800
X300, X600, X800

Nvidia® QuadroTM series
Quadro, Quadro2, Quadro4

Nvidia® Geforce series (GeForce2 and better)
GeForce2
GeForce3, 3 Ti
GeForce4, 4Ti, MX 420, 440
GeForce FX 5200, 5600, 5700, 5800, 5900, 5950
GeForce 6600, 6800

Intel® Extreme Graphics (non-T&L; requires 2.0 GHz processor)
82845, 82865, 82915

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Eerlijk gezegd: een TC (TurboCache) kaart is het laagste van het laagste. Als je even zelf zou gaan kijken op http://www23.tomshardware.com/graphics.html dan kan je verschillende typen desktop-kaarten met elkaar vergelijken. Hier wordt voornamelijk gekeken naar 3D-performance in games en bepaalde functionaliteit maar het geeft je een redelijk idee van wat snelle kaarten zijn.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

ms handig om dit even door telezen: http://gathering.tweakers.net/forum/faq

en daarna de faq van dit subforum :)

Lekker zijn is een gave :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:03

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Mwa, met die videokaart kan je het echt niet vloeiend laten lopen, tenzij je het alles op het laagste zet. (maar dan zelfs nog.....) Mijn vriendin had eerst een Dell met een Celeron, 1 gig ram en ieen integrated Intel GPU. Alles op het laagst en dan zelfs nog had je maar 20 fps of minder (eerder minder da 20, 20 was op 'lege stukken' )

Ik zou dus een ff iets krachtiger systeem nemen, voor 100 euro meer heb je een iets lkkrdere GPU :)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
OK, dan weet ik in ieder geval dat ik die GPU moet upgraden of naar een ander systeem moet zoeken, dank voor de snelle reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welkom op GoT.

Op dit forum verwachten van iedereen dat hij/zij eerst zelf het enige zoek- en denkwerk uitvoert voordat iemand een vraag stelt. Als je reviews doorkijkt van verschillende videokaarten, die zo nu en dan zelfs benchmarkt werden met The Sims 2, dan had je kunnen zien dat het ongetwijfeld gaat draaien en wat het effect zou zijn van een betere videokaart.

Omdat ik denk dat de vraag wel beantwoord is en door het gebrek aan zoekwerk niet aan de regels voldoet, doe ik dit topic dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.