Toon posts:

IDE onzichtbaar?

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
In mijn BIOS zie ik de schijven allemaal op AUTO DETECT staan.
Echter, alleen 1 DVD-schrijver wordt herkent (sony)

De andere 3 schijven (2x Seagate, 20gig, 200gig en DVD-rom) zijn NIET zichtbaar in BIOS.

WinXP start wel gewoon op van harddisc, systeem draait, maar: het systeem is traag. Ik kan bijvoorbeeld niet een film van mijn miniDV-camera halen via de USB-2.0 want dat wordt schokkerig opgeslagen.

Iemand een idee wat dit is?

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik ken niet veel van videobewerking maar is het niet zo dat je hebt ingesteld dat de film direct gecodeerd moet worden in plaats van dat eerst de data wordt opgeslagen en dan gecodeerd? En dat je computer (zij het de processor, de harde schijf of de USB poort) het niet kan bijhouden.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:57
Als je eerst eens verteld welk mainboard (en chipset) je hebt, en of die schijven s-ata of ide zijn. Ik vermoed dat een Intel chipset is, en je in de bios even moet vogelen met de instelling bij Integrated Peripherals -> Onchip IDE configuration.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik mis een heleboel inzet en research van jouw kant. Dit topic gaat dan ook dicht met een verzoek om de Registratievoorwaarden / korte FAQ nogmaals te doornemen voor een uitleg over de werking van GoT :)

1) Je zit in het verkeerde subforum. Dit forum gaat over Processors, Mobo's & Geheugen en niet over Opslagmedia & I/O Controllers.

2) Er staan een heleboel tips in de FAQ van het juiste subforum, waarvan we nergens de resultaten in de topicstart zien:
OM FAQ / Beleid » Mijn schijfconfiguratie is brak, hoe komt dat?

[ Voor 4% gewijzigd door BalusC op 25-01-2007 10:16 ]

Dit topic is gesloten.