Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kees89
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:04
the-spawn schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 17:32:
[...]

Heeft iemand de update al geinstalleerd? ervaring?
Ik weet niet hoe ik de mijne moet update, via de software zegt hij dat hij up-to-date is.
(versie 2.3)
Ik krijg hem ook niet op mijn zune, heb hetzelfde probleem als jij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tim-
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:18

-Tim-

Niet geraakt is altijd mis.

kees89 schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 18:00:
[...]

Ik krijg hem ook niet op mijn zune, heb hetzelfde probleem als jij...
En ik ook niet, misschien net zo'n soort probleem als met de Zune Card in andere landen dan de VS? Zal wel snel duidelijkheid over komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-08 08:59
Ik heb geen problemen gehad met updaten hoor. Misschien kan je gewoon de nieuwe software downloaden van de website, en dan handmatig installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
XNA 3.0 voor zune is er nu dan ook :D hier
Vanavond even proberen O-)

Hier staat een how-to.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tim-

-Tim-

HammerT schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 08:53:
Ik heb geen problemen gehad met updaten hoor. Misschien kan je gewoon de nieuwe software downloaden van de website, en dan handmatig installeren.
Jep, dat werkt :)
Voor de anderen, die kan je hier downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kees89
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:04
-Tim- schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 12:38:
[...]

Dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ik vind mijn Creative ZEN wel een leuke speler; heel goed geluid in combinatie met de Shure SE210 oordopjes, goed leesbaar scherm, en met ID3-tags gaat hij goed om. Een paar nadelen die hij heeft:

1. Ik dacht dat 4GB wel genoeg was. Dat blijkt echter niet zo te zijn. Hier krijg ik ongeveer 500-600 muziekstukken op in mijn gewenste kwaliteit (192-320 kBit VBR0 met LAME.) Met een gemiddelde lengte van 4 minuten per muziekstuk heb ik dus 2400 minuten muziek erop staan; ongeveer 40 uur. Ik luister 3-5 uur per dag (meestal OV en soms op het werk), en dan ben ik in 2 weken door de muziek heen. Er moet dan nieuwe muziek op.
2. Punt 1 is vrij vervelend, omdat het syncen niet prettig werkt. In MediaPlayer gaat het wel altijd goed, maar ik heb geen manier gevonden om volledige albums te syncen. WinAmp kan dit wel, maar die vreet een halve gig geheugen tijdens het autofillen. Tevens wil WinAmp de ZEN willekeurig laten hangen.
3. Syncen is traag. Het kost 3 kwartier om 4GB vol te zetten.
4. Het muziekstuk dat ik wil horen staat er nou nét niet op....
5. Wifi zou wel handig zijn om effe snel een album te syncen zonder de kabel te moeten gebruiken (maar is geen vereiste).
6. De ZEN heeft geen gapless playback (er zit een tik in van ~1sec), en de zune 2 nu zo te zien wel. Erg prettig voor, onder andere, Live CD's en muziek zoals die van Vangelis en Mike Oldfield :)

De enige twee spelers die aan mijn eisen voldoen zijn de iPod Classic 80GB en de Zune 80.

- 80GB, omdat ik verwacht na het rippen ~60-64 GB aan volledig getaggde muziek te hebben.

- Prijs ongeveer 200 euro (de Zune kan ik via eBay halen voor ~215 inclusief verzenden)

- Een iPod wil ik het liefst niet omdat ik te veel problemen met iTunes ben tegengekomen (conflicteert vooral met brandprogramma's). iTunes weglaten kan niet omdat je dan de iPod niet kunt updaten voor zover ik weet. Echter, als dit probleem is opgelost en iTunes tegenwoordig stabiel is, dan vind ik het wel nog het overwegen waard. Een groot nadeel van de iPod vind ik dat de producten teveel gehyped worden; daar heb ik een hekel aan. (Ik bedoel: sommige mensen bekijken zelfs geen andere producten meer zodra er een product met het Apple logo erop in de markt is. Dan is dat product automatisch "het beste".)

Het kan zijn dat de Zune 2 mijn nieuwe speler wordt als de reviews positief zijn. Het zou mooi zijn als zAlternate goed werkt (edit: het werkt dus niet zoals ik hoopte) met de Zune 2 zodat ik hem kan syncen met WinAmp. Dat programma vind ik toch nog steeds de beste bilbliotheek hebben. (En ik kan er niet zo goed vanaf blijven omdat ik het al sinds de vroege 2.x versies gebruik.)

Op het moment kan ik maar één nadeel aan de Zune 2 zien en dat is het gebrek aan een equalizer. De ZEN heeft een kleine bass-bump, precies voldoende om perfect te klinken met mijn Shure SE210, als de EQ uit staat. Als ik mijn Sennheiser CX300 gebruik (op dit moment, omdat dat de SE210 in repair/vervanging zijn vawege een defect aan de behuizing) staat de EQ op "Vocal" om de extreme bass van de CX300 af te vlakken, wat goed werkt.

Hoe is de bassweergave van de Zune, met een set vrij neutrale zoals de SE210? Dat is het enige dat ik natuurlijk niet kan bepalen door te lezen.

De ZEN houd ik er overigens wel bij, voor het geval ik lichte kleding draag in de zomer en de Zune te groot zou zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Katsunami op 09-05-2008 01:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-spawn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 11:33

the-spawn

.: Dark Storm :.

-Tim- schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 12:38:
[...]

Ik heb vandaag ook de losse software gedownload, en idd dat werkt wel.
Komende tijd eens zien wat het voor moois brengt :)

-=Alcohol is mijn vijand, maar in de bijbel staat dat je je vijand lief moet hebben=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riddler85
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-09 18:04
HammerT schreef op donderdag 08 mei 2008 @ 08:53:
True zo heb ik het ook gedaan.

Ik ben alleen het icon van zune marketplace kwijt? heeft iemand anders hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
Riddler85 schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 12:37:
[...]

True zo heb ik het ook gedaan.

Ik ben alleen het icon van zune marketplace kwijt? heeft iemand anders hier ook last van?
Ja idd, was me niet eens opgevallen. Waarschijnlijk is het omdat de video's die nieuw op marketplace staan enkel voor US gebruikers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riddler85
HammerT schreef op zaterdag 10 mei 2008 @ 19:08:
[...]

Ja idd, was me niet eens opgevallen. Waarschijnlijk is het omdat de video's die nieuw op marketplace staan enkel voor US gebruikers zijn.
Das balen want ik gebruikte marketplace om te zoeken naar nieuwe muziek =(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turbo Timmeh
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-03-2023

Turbo Timmeh

XBL: Hypernova NL

Riddler85 schreef op zondag 11 mei 2008 @ 13:04:
[...]

Das balen want ik gebruikte marketplace om te zoeken naar nieuwe muziek =(
Zet in je control panel je land- en taalinstelling naar de vs en viola.. marketplace is weer beschikbaar ;)
.
Spelletjes op de zune rocken trouwens hard. Alleen is het jammer dat iedere keer de zune reset als je stopt met spelen. Maar dat zal wel aan de beta fase liggen..

XBL: Hypernova NL | YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Geen Zune voor mij. Ik vind het importeren via eBay van een dergelijk duur apparaat teveel risico. Aangezien de iPod Classic de enige is die rond het bedrag ligt dat ik voor een 80GB speler wil uitgeven, is het die geworden. (Zeker nu ml_iPod ook deze fatsoenlijk lijkt te ondersteunen en de Zune op geen enkele manier met Winamp werkt.) Jammer voor Microsoft, want het leek me hardwarematig een mooie speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-spawn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-09 11:33

the-spawn

.: Dark Storm :.

Vandaag is me zusje thuis gekomen van een wereldreis :)
Daarbij heeft ze ook de US aangedaan, daar natuurlijk de nodige boodschappen laten doen voor mij :D

Zodoende ook de ZUNE CAR PACK V2 mee laten nemen.
Wat een ontzettend makkelijk en goed product!

Binnen 5 minuten werkend gekregen.
* Uitpakken
* Aansluiten in de auto
* Aansluiten van de Zune
* Zune update laten doen voor ACC
* Frequentie kiezen, vastzetten op Radio en op Knop1of Knop2 van de Remote
* Press Play, en there is the music!

Goede kwaliteit, alleen bij stilte, en een hoog volume (80% volume van radio) hoor je dat het FM band is.Een lichte ruis.
Maar dat is op andere freq misschien niet of minder hoorbaar.

-=Alcohol is mijn vijand, maar in de bijbel staat dat je je vijand lief moet hebben=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riddler85
kaperopdekust schreef op zondag 11 mei 2008 @ 14:14:
[...]

Zet in je control panel je land- en taalinstelling naar de vs en viola.. marketplace is weer beschikbaar ;)
.
Spelletjes op de zune rocken trouwens hard. Alleen is het jammer dat iedere keer de zune reset als je stopt met spelen. Maar dat zal wel aan de beta fase liggen..
Thx werkt =)
Nu maar hopen dat hij snel in europa uit komt en dat we van livemarketplace gebruik kunnen gaan maken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
kaperopdekust schreef op zondag 11 mei 2008 @ 14:14:
[...]

.
Ja klopt het is eigenlijk nog niet voor het grote publiek, alleen voor ontwikkelaars.

Heeft iemand nog wat goede spelletjes ergens gevonden? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tim-

-Tim-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudvis
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:52

Goudvis

'Hallo buurman! Ik ook hier?'

the-spawn schreef op zondag 11 mei 2008 @ 20:48:
Vandaag is me zusje thuis gekomen van een wereldreis :)
Daarbij heeft ze ook de US aangedaan, daar natuurlijk de nodige boodschappen laten doen voor mij :D
Klein informatief vraagje uit nieuwsgierigheid, hoe zou jij dat aanpakken bij 'n defect met garantie enzo?

Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag bij de download notifications :) http://www.microsoft.com/...9775531EF4&displaylang=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Is er toevallig ook ergens een changelog beschikbaar? Ik kan hem er niet bij vinden.

Verder mag er een nieuw topic geopend worden. Degene die hier interesse voor heeft mag even een DM sturen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
Weet iemand hoe het kan dat zune niet wil bijhouden welke liedjes ik gelusiterd heb? Ik wil graag last.fm gebruiken en heb daar een tooltje voor gevonden, maar die gebruikt dus je zune play's.

Dit is hem btw:
http://zuse.googlecode.com

Ik heb dat zenses wel een geprobeert, maar dat is echt ruk imho ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Tim-

-Tim-

HammerT schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 21:55:
Weet iemand hoe het kan dat zune niet wil bijhouden welke liedjes ik gelusiterd heb? Ik wil graag last.fm gebruiken en heb daar een tooltje voor gevonden, maar die gebruikt dus je zune play's.
Werkt je Zune social profile wel? Die moet je door middel van je land van herkomst te veranderen nog werkend zien te krijgen lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudvis

Goudvis

HammerT schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 21:55:

Dit is hem btw:
http://zuse.googlecode.com

Ik heb dat zenses wel een geprobeert, maar dat is echt ruk imho ;)
Maandagmdidag mijn Zune80 op Ebay besteld en ik was hier ook erg benieuwd naar! Het lijkt me sowieso dat je je Zune met de software moet syncen (a la de ipod scrobbler?) om 't aantal plays etc met je software te syncen. Hoe en óf dit programma exact die XML-feed onderschept weet ik niet maar ik ga het zeer zeker in de gaten houden.

Zenses gebruikt voor mijn Zen Vision:M (die is 'kwijt' inmiddels..) maar dat is drie keer niets inderdaad. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisTheWise
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20:40
Ik was van plan een ontzettend positief bericht te plaatsen over mijn Zune toen ik hem net een paar dagen had maar na een week moet ik vrees ik helaas concluderen dat mijn Zune is overleden :(.
Ik was hem een keer aan het opladen en ben toen helaas in slaap gevallen. Toen ik wakker werd gaf hij de melding dat de accu leeg was dus ik heb hem toen maar weer laten opladen.
Bij thuiskomst nog steeds accu leeg en als ik op play drukte zag ik wel het batterij logo met de bliksem schicht maar helaas, het is nu een paar dagen later nadat ik verschillende opladers heb geprobeerd, een Xbox360 hem heb laten opladen (zoals Microsoft bij dat soort gevallen als mogelijke oplossing adviseert), een Macbook, een PS3, mijn pc zonder iets op de andere USB poorten, hij blijft dood. (nee, hij is niet gevallen, niet nat geworden, wanneer hij niet aan mijn computer was aangesloten was hij in zijn hoesje)
Nu maar aan vrienden in Amerika vragen of ze mij kunnen helpen bij het retouren naar Microsoft maar ik vind het eigenlijk best slecht dat dit kan gebeuren binnen 1 week :(.

Wat niet wilt zeggen dat ik voor de rest ontevreden was over mijn Zune namelijk, een heerlijk apparaat, muziek klinkt erg goed eruit, mooi helder scherm (wordt helaas wel snel vies dus een doekje hadden ze er wel bij mogen geven ;) ).
De Zune software vind ik echt ontzettend prettig werken, gewoon in een map gooien en hij past het programma automatisch aan en synchroniseert het zodra de Zune is aangesloten.
Tot het overlijden van mijn Zune vond ik het echt een ideaal apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:09

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

jorisandkaylas schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 11:15:
Ik was van plan een ontzettend positief bericht te plaatsen over mijn Zune toen ik hem net een paar dagen had maar na een week moet ik vrees ik helaas concluderen dat mijn Zune is overleden :(.
Ik was hem een keer aan het opladen en ben toen helaas in slaap gevallen. Toen ik wakker werd gaf hij de melding dat de accu leeg was dus ik heb hem toen maar weer laten opladen.
Bij thuiskomst nog steeds accu leeg en als ik op play drukte zag ik wel het batterij logo met de bliksem schicht maar helaas, het is nu een paar dagen later nadat ik verschillende opladers heb geprobeerd, een Xbox360 hem heb laten opladen (zoals Microsoft bij dat soort gevallen als mogelijke oplossing adviseert), een Macbook, een PS3, mijn pc zonder iets op de andere USB poorten, hij blijft dood. (nee, hij is niet gevallen, niet nat geworden, wanneer hij niet aan mijn computer was aangesloten was hij in zijn hoesje)
Nu maar aan vrienden in Amerika vragen of ze mij kunnen helpen bij het retouren naar Microsoft maar ik vind het eigenlijk best slecht dat dit kan gebeuren binnen 1 week :(.

Wat niet wilt zeggen dat ik voor de rest ontevreden was over mijn Zune namelijk, een heerlijk apparaat, muziek klinkt erg goed eruit, mooi helder scherm (wordt helaas wel snel vies dus een doekje hadden ze er wel bij mogen geven ;) ).
De Zune software vind ik echt ontzettend prettig werken, gewoon in een map gooien en hij past het programma automatisch aan en synchroniseert het zodra de Zune is aangesloten.
Tot het overlijden van mijn Zune vond ik het echt een ideaal apparaat.
probeer even je zune te resetten door de terug en de boven knop in te houden dit moet je ff een tijdje doen.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisTheWise
  • Laatst online: 20:40
Om te resetten moet hij wel eerst aan gaan, zelfs dat doet hij niet. Dat is het eerste wat ik heb geprobeerd namelijk.

Edit: Vandaag Microsoft gebeld. Mijn Zune's batterij is helaas dood en moet opgestuurd worden naar Microsoft, gelukkig hebben mijn ouders een paar vrienden in Amerika en dus gaat het hopenlijk wel weer goedkomen.

[ Voor 47% gewijzigd door JorisTheWise op 26-05-2008 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudvis

Goudvis

Goed. Inmiddels ook bezitter van ´n Zune (hiervoor ervaring met ´n Creative Zen Touch en Vision:M en twee vrienden met respectievelijk 'n iPod 3g en 5g).

Afweging ging tussen Cowon D2 en Zune 80 waarbij de afweging nog tussen draagbaarheid, accuduur en opslagruimte ging. Het gebruik van flashkaartjes was weliswaar aardig maar uiteindelijk is de Zune 't geworden omdat:

- de bedienbaarheid met één hand erg aardig is.
- het scherm simpelweg suber-be te noemen is.
- de geluidskwaliteit van de Cowon weliswaar onovertroffen is maar dit beestje erg dicht in de buurt komt..
- .. en meer opslag zich uiteindelijk boven marginaal beter geluid verkozen wist.

Dus. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is niet de bedoeling van dit topic.

[ Voor 91% gewijzigd door RoD op 19-06-2008 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09 19:30
jorisandkaylas schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 13:01:
Om te resetten moet hij wel eerst aan gaan, zelfs dat doet hij niet. Dat is het eerste wat ik heb geprobeerd namelijk.

Edit: Vandaag Microsoft gebeld. Mijn Zune's batterij is helaas dood en moet opgestuurd worden naar Microsoft, gelukkig hebben mijn ouders een paar vrienden in Amerika en dus gaat het hopenlijk wel weer goedkomen.
hmm ik was serieus ook aan het overwegen om een Zune 80 te kopen, maar als ik dit lees zie ik er toch maar vanaf... Als dat ding eerst weer helemaal naar Amerika moet voor garantie (wat wel begrijpelijk is). Heb ook geen familie in de VS dus helaasch.

Jammer dat Microsoft de Zune niet hier uitbrengt, nu ben ik weer verplicht een ipod aan te schaffen terwijl ik dat eigenlijk niet wil. (Had ooit een 1st gen van 600 euro die na 53 weken de geest gaf, een reparatie bij apple zou me 370 euro kosten, had ik ook bijna een nieuwe voor, dus liever nooit meer een ipod maar goed er is geen keus).

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudvis

Goudvis

Phusebox schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 10:21:
[...]

hmm ik was serieus ook aan het overwegen om een Zune 80 te kopen, maar als ik dit lees zie ik er toch maar vanaf... Als dat ding eerst weer helemaal naar Amerika moet voor garantie (wat wel begrijpelijk is). Heb ook geen familie in de VS dus helaasch.

Jammer dat Microsoft de Zune niet hier uitbrengt, nu ben ik weer verplicht een ipod aan te schaffen terwijl ik dat eigenlijk niet wil. (Had ooit een 1st gen van 600 euro die na 53 weken de geest gaf, een reparatie bij apple zou me 370 euro kosten, had ik ook bijna een nieuwe voor, dus liever nooit meer een ipod maar goed er is geen keus).
In het geval van een eBay-aankoop zal de garantie via de eBay-verkoper gaan. Je kan bij twijfel de verkoper PM'en om duidelijkheid te verkrijgen natuurlijk maar da's wat ze -dikwijls- claimen in de advertenties.

Vriend van me had maandag ook zijn Zune binnen. (woensdag besteld!)
Hij was weliswaar E25 (E180) minder kwijt dan ik ervoor betaalde maar het was zoeen refurbished die praktisch in nieuwstaat verkeerde. Gezien de bouwkwaliteit maak ik me dan ook weinig zorgen over mijn Zoen garantietechnisch, natuurlijk is het een risicootje maar de pluspunten maken de afweging redelijk gemakkelijk. _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Goudvis op 20-06-2008 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steelo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-03 22:29

Steelo

040 - Ole Ole Ole

nu ik een cowon iaudio d2 heb heb kan ik zeggen dat de zune g1 (30gb) best wel bagger is met zn gare accutijd. de mijne is al een tijdje buiten gebruik omdat de mini-jack ingang krom is waardoor ik geen stereo geluid meer heb. (moet vast gesoldeerd worden, maar dat is echter een kut klus en nogal friemel werk)

Ltrz,....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vihaio
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-09 08:04
Flash spelers hebben meestal een langere batterijduur dan hardeschijf spelers. De Zune heeft ook een veel groter schrem en de D2 heeft sowieso een betere batterijduur dan de meeste andere spelers. Dus om de batterijduur van de Zune gaar te noemen omdat die van de D2 stukken beter is is niet helemaal eerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steelo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-03 22:29

Steelo

040 - Ole Ole Ole

master007 schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 17:58:
Flash spelers hebben meestal een langere batterijduur dan hardeschijf spelers. De Zune heeft ook een veel groter schrem en de D2 heeft sowieso een betere batterijduur dan de meeste andere spelers. Dus om de batterijduur van de Zune gaar te noemen omdat die van de D2 stukken beter is is niet helemaal eerlijk.
de zune heeft ten eerste geen veel grotere scherm...Iig is mijn 1e gen zune ietssssjes groter dan de d2. Daarnaast wist ik het niet van de hd en flash, maar dan nog, de zune is in vergelijking tot de d2 niks meer dan een gewone mp3 speler. En eigenlijk eerder een nadeel dat het uberhaupt een hd heeft, aangezien de d2 tot 16 gb gaat + de mogelijkheid van een 32 gb sd/sdhc/mmc card erin te zetten waardoor het 48 gb wordt. En dan heb ik het nog niet over alle functies die de d2 heeft qua instel mogelijkheden. De zune was leuk speelgoed, maar inmiddels heb ik iets vetters ontdekt.
de batterijduur van de zune is trouwens max. 14 uur (1e gen), nogal een verschil met iets dat 52 uur mee kan gaan.
Ook op het gebied van de batterijduur t.o. video mogelijkheden heeft de d2 een plus. De zune heeft tegenwoordiug dan wel 80 gb aan capacitieit, maar de accu duur gaat 2x zo kort mee, waardoor het alleen chill is wanneer je het aangesloten hebt op de netstroom. Anders is ie binnen de kortste keren leeg.

[ Voor 16% gewijzigd door Steelo op 20-06-2008 18:27 ]

Ltrz,....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Een batterijduur van 52 uur is gewoon erg veel. Dan is het niet zozeer dat de batterij van de Zune "gaar" is, maar simpelweg dat de batterijduur van de D2 uitstekend is.
Enne, wat betreft de nieuwe, 80GB Zune:
Aiming to improve on the design of the original Zune, the Zune 80 is 3.6 millimeters thinner and 31 grams lighter. It also has a slightly larger screen (3.2 inch instead of 3.0) and better battery life (up to 30 hours for music, versus up to 14).
Onzin dus, dat het ding zonder netstroom binnen de kortste keren leeg is. De batterijduur is gewoon erg netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-09 08:58

Denko

|{ing Øf ßlitz

Phusebox schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 10:21:
[...]

Jammer dat Microsoft de Zune niet hier uitbrengt, nu ben ik weer verplicht een ipod aan te schaffen terwijl ik dat eigenlijk niet wil.
wow, dit is toch wel een hele gedurfde uitspraak, er zijn ZAT andere HDD spelers op de markt die evengoed zijn.

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09 19:30
Denko schreef op vrijdag 20 juni 2008 @ 21:22:
[...]

wow, dit is toch wel een hele gedurfde uitspraak, er zijn ZAT andere HDD spelers op de markt die evengoed zijn.
het moet er natuurlijk ook nog een beetje goed uitzien, en ik vind niet zo snel iets wat in de buurt komt.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

De markt voor hdd-spelers is eigenlijk helemaal niet zo groot meer. Je hebt natuurlijk de grote PMP's van Archos en Cowon, maar de handzame audiospelers (evt. met videomogelijkheid) zie je steeds minder. Wat dat betreft zijn de Zune en de iPod een van de weinigen nog in dit marktsegment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies, toch vind ik de ipod niet handig met Itunes en die hele Apple shit.
Toch is de ZUNE in nederland gebruiken vergelijk baar met Apple,
Werkt niet zonder je hele pc aan te passen.
Maar toch, mijn vader heeft een Ipod classig 30gb, en ik een Zune 30gb, en we zijn er beide over uit dat de zune gewoon 10x mooier is dan een standaar ipod, waar inmiddels ongeveer 70% van de nederlanders mee loopt.(overdreven natuurlijk, maar echt onwijs veel mensen hebben een ipod)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 17:03:
Precies, toch vind ik de ipod niet handig met Itunes en die hele Apple shit.
Toch is de ZUNE in nederland gebruiken vergelijk baar met Apple,
Werkt niet zonder je hele pc aan te passen.
Nou dat valt ook wel mee. De Zune-software installeren (of iTunes, in het geval van de iPod) is toch wel wat anders dan "je hele pc aan te passen". Beetje overdreven dus.
Maar toch, mijn vader heeft een Ipod classig 30gb, en ik een Zune 30gb, en we zijn er beide over uit dat de zune gewoon 10x mooier is dan een standaar ipod, waar inmiddels ongeveer 70% van de nederlanders mee loopt.(overdreven natuurlijk, maar echt onwijs veel mensen hebben een ipod)
Ieder z'n eigen ding. Over smaak valt niet te twisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMD1800
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02:12
RoD schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 19:27:
[...]
Ieder z'n eigen ding. Over smaak valt niet te twisten.
In principe heb je gelijk, maar ik moet zeggen dat ik er over gedacht heb om een Zune 80GB uit de VS te importeren en dat niet heb gedaan om dat gedoe erom heen. Ik wilde ook mn apparaat in een winkel kopen, dus moest ik een alternatief zoeken voor de Zune, die ik absoluut niet lelijk vind. De iPod Classic is dan het enige alternatief, jou smaak of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

De iPod Classic is inderdaad een van de weinige alternatieven die je in deze categorie van PMD's vindt, maar wat is je punt precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudvis

Goudvis

AMD1800 schreef op zondag 22 juni 2008 @ 20:37:
[...]

In principe heb je gelijk, maar ik moet zeggen dat ik er over gedacht heb om een Zune 80GB uit de VS te importeren en dat niet heb gedaan om dat gedoe erom heen. Ik wilde ook mn apparaat in een winkel kopen, dus moest ik een alternatief zoeken voor de Zune, die ik absoluut niet lelijk vind. De iPod Classic is dan het enige alternatief, jou smaak of niet.
Gedoe eromheen omvatte voor mij niet meer dan 't hebben van een paypal account met genoeg poen erop, het hebben van 'n eBay-account en het bestellen ervan.

Viel toch best mee. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:01
*gefixt*

[ Voor 105% gewijzigd door arnoman op 04-07-2008 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Afbeeldingslocatie: http://www.alexvanherwijnen.nl/fotos/d/581-1/CIMG1044.JPG

Zo, ik mag me hier ook melden. Sinds vanochtend, 10.00 stipt, ben ik de trotste bezitter van een Zune, de zwarte 8 GB-versie. Maandagavond besteld, vanochtend ontvangen via UPS (Express).

Ik mocht voor $150 bestellen in de Microsoft Company Store, en een Zune kostte... $150. Verzendkosten en import betaalt Microsoft (volgens de site was het $60.13 shipping, import weet ik niet), ben 'm nu lekker aan het vullen - werkt prima.

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudvis

Goudvis

Alex) schreef op vrijdag 11 juli 2008 @ 01:56:
[afbeelding]

Zo, ik mag me hier ook melden. Sinds vanochtend, 10.00 stipt, ben ik de trotste bezitter van een Zune, de zwarte 8 GB-versie. Maandagavond besteld, vanochtend ontvangen via UPS (Express).

Ik mocht voor $150 bestellen in de Microsoft Company Store, en een Zune kostte... $150. Verzendkosten en import betaalt Microsoft (volgens de site was het $60.13 shipping, import weet ik niet), ben 'm nu lekker aan het vullen - werkt prima.
Wat een lieffie! (vergeleken met mijn 80GB :P ) Hoe ligt deze in de hand? Hoe bevalt de dikte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Laatst online: 20:22
Goeie OP _O_
Hierdoor is het gelukt de software te installeren _O_
Nu maar eens gaan klooien :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
Ehm... raar...

Ik heb dezelfde map met muziek in winamp staat als die ik bij zune laat syncen...
Echter geeft winamp aan dat het 2600 liedjes zijn, en in de zune zijn het er maar 1400...

Alle liedjes zijn toch .mp3, dus waar kan dit aan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Goudvis Jan schreef op zondag 13 juli 2008 @ 23:21:
[...]

Wat een lieffie! (vergeleken met mijn 80GB :P ) Hoe ligt deze in de hand? Hoe bevalt de dikte?
Hij ligt echt heerlijk in de hand, formaat is precies goed.

Liet hem afgelopen maandag aan iemand zien, kreeg ik de vraag: "O, is dat nou zo'n iPhone?" :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertpNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
[afbeelding]

Hoe heb jij de Zune besteld bij de Microsft Company Store? Als ik de site lees, zie ik dat ik als niet-US inwoner geen online shopping kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
robertpNL schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 16:51:
[...]

Hoe heb jij de Zune besteld bij de Microsft Company Store? Als ik de site lees, zie ik dat ik als niet-US inwoner geen online shopping kan doen.
Gewoon ingelogd met username en password, in winkelmandje gelegd, adresgegevens opgeven en klaar :)

Die Company Store is alleen voor medewerkers en MVP's trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-09 13:46
Zijn er mensen die de Zune werkend hebben gekregen op een Mac? Ik weet dat het kan met visualisatie maar ben eerder benieuwd naar andere oplossingen net zoals je een iPod met winamp kunt syncen.

Edit:
Ik heb wel wat gevonden maar niet geprobeerd omdat ik 'nog' geen Zune heb. Net zoals de Mac overigens maar dat maakt niet uit. Check:
Zune-online.comZunescene.com
Gizmodo.com

[ Voor 52% gewijzigd door Dagg op 17-07-2008 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
Geen idee, ik weet niet of zunlocker en hdhack op de mac werken, net zoals de zune software.

Zo heb/had ik het probleem dat de zune software niet alle liedjes herkent.

Dus, wat je nodig hebt:
zunlocker
hdhack,

HDhack zorgt ervoor dat de zune zichtbaar wordt als externe hdd, echter kun je hierop niets zetten omdat dit enkel in de zune software gaat. zunlocker zorgt ervoor dat de zune software tijdens het syncen ermee stopt, waardoor de zune op sync blijft hangen. Nu kun je gewoon alle files via deze computer naar de zune kopiëren ;)

Nu doe ik alleen nog via de software foto's en video's syncen, de muziek gaat wel via explorer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zzzimon
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Na anderhalf jaar met veel tevredenheid mijn Zune 30 te hebben gebruikt, ligt er nu een Zune 80 op me te wachten. Nu wil ik als eerste de muziek van mijn 30 op mijn 80 hebben. Dit zijn zo'n 5000 van de 6000 nummers van mijn collectie ofzo. Hoe kan ik dit het slimste doen? Want ik wil dus niet alle nummers die mijn Zune software in zijn collectie heeft, op mijn nieuwe Zune zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Wat je kunt doen is even inloggen op een ander account en dan de Zune-software starten (in Guest-modus verbinden dus), je kunt dan alle muziek terugkopiëren vanaf je Zune naar je computer. Daarna kun je je nieuwe Zune eraanhangen en de boel weer overzetten. :)

[ Voor 6% gewijzigd door Alex) op 20-07-2008 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of het ook mogelijk is om te kijken hoe vol je batterij zit tijdens het opladen? En dan het liefst op een manier dat je het op je PC kan bekijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:25
Verwijderd schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 22:40:
Weet iemand of het ook mogelijk is om te kijken hoe vol je batterij zit tijdens het opladen? En dan het liefst op een manier dat je het op je PC kan bekijken...
Bij mij wisselt hij tussen een oplaadicoontje en hoe ver hij is, als ik het me goed herinner. Via de PC kan denk ik niet.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
Heeft iemand trouwens een oplossing voor de oplader van de Zune?
Deze kan ik namelijk enkel via de pc opladen...

Ik heb wel zo'n usb-stopcontact ding, waar ik de ipod ook altijd mee deed opladen, enkel werkt dit niet bij de Zune...

Het zou namelijk wel zo handig zijn als dit ook werkend kan, want anders zit ik na een paar uur zonder op vakantie... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oesie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 16:57
vandevorst schreef op woensdag 23 juli 2008 @ 10:05:
Ik heb wel zo'n usb-stopcontact ding, waar ik de ipod ook altijd mee deed opladen, enkel werkt dit niet bij de Zune...
Ik heb thuis ook zo'n oplader en die werkt prima met de Zune. Heb je misschien eentje die specifiek voor de iPOD is gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
Nee, de oplader had ik bij een goedkope chinese mp3 speler ofzo gekregen, werkte vervolgens ook bij de ipod... (ook gsm trouwens)
Alleen nu niet bij de zune, erg raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -NRG-
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-08 14:41
Misschien dat dat hij maar een beperkt amperage kan leveren de standaard adapter van de zune kan 1.5 ampere leveren en misschien levert die van jouw maar 300mA (mili ampere) kan zijn dat hij t daarom niet trekt?

Overigens heb ik nu sinds een aantal weken ook een Zune 80GB ben er zeer tevreden mee eindelijk heb ik mijn hele muziek collectie bij, heb ook wat games erop gezet en een zune klok/alarm werkt overigens ook prima :D
Vind het fijn dat hij ook radio heeft en het grote scherm is ook super.
Hoef k zo teminste ook niet mee te doen in de i-pod hype :P

Weet iemand nog een goede (draagbare) fm transmitter en werkt de 80 gb eventueel ook met de oude Zune FM-Transmitter?

[ Voor 37% gewijzigd door -NRG- op 24-07-2008 06:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
Ehm, volgens mij zijn al die usb-laders maximaal 0.5A, en de zune heeft inderdaad 1.4 nodig.

Er zal toch een oplossing voor moeten zijn lijkt me? Best irritant eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oesie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 16:57
vandevorst schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 09:40:
Ehm, volgens mij zijn al die usb-laders maximaal 0.5A, en de zune heeft inderdaad 1.4 nodig.

Er zal toch een oplossing voor moeten zijn lijkt me? Best irritant eigenlijk...
Even naar de winkel gaan en zo'n lader kopen die iPOD/Zune compatible is. Bij mij stond het specifiek op de verpakking geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
Ik zit daarvoor nu op internet te zoeken, en het is nogal een probleem. Overigens heeft de ipod een stuk minder nodig dus...

Het enige wat ik eigenlijk gevonden heb, is de orginele zune oplader. Kost 30 dollar en dan heb je nog een omvormer van US/EU nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21-09 13:48

ThunderNet

Flits!

0.5A gaat ook prima werken hoor, het laden duurt alleen wat langer. De max stroom op usb is namelijk 0.5A.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
ThunderNet schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 10:55:
0.5A gaat ook prima werken hoor, het laden duurt alleen wat langer. De max stroom op usb is namelijk 0.5A.
Toch werkt het niet... Heb de zune er 2 uur aangehad en ging niet eens aan ;)

-Edit-

Nu werkt de oplader wel, zal wel stof ofzo tussen gezeten hebben :S

Naja, scheelt me weer wat geld :D

[ Voor 26% gewijzigd door Tonkey op 24-07-2008 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

Met alle respect maar ik vind em op de eerste generatie gameboy lijken maar dan wat kleiner en zwart. Ik vind het goed als er een echte ipod killer op de markt komt maar de zune zal het toch echt niet worden. Microsoft moet zich gewoon blijven richten op de zakelijke markt en entertainment aan andere over laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Wat een onzin. De Zune is helemaal geen slechte speler, en misstaat zeker niet op de PMD-markt. Daarnaast zijn ze ook relatief gezien best succesvol. Natuurlijk valt de hype van de iPod niet te evenaren, maar dat betekent niet automatisch dat je het slecht doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
Ik heb een zune en een ipod, en de zune werkt net wat beter vind ik persoonlijk.

Heb sinds vandaag ook de tv-kabel binnen, was een euro of 6, en werkt echt perfect! Alleen spelletjes kun je niet op de tv krijgen :P
Video's zien er nog redelijk goed uit, foto's al helemaal geweldig en muziek gaat super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 13:26:
Wat een onzin. De Zune is helemaal geen slechte speler, en misstaat zeker niet op de PMD-markt. Daarnaast zijn ze ook relatief gezien best succesvol. Natuurlijk valt de hype van de iPod niet te evenaren, maar dat betekent niet automatisch dat je het slecht doet.
Ik zeg ook niet dat die slecht is in gebruik. Het zal vast een prima mp3 en video speler zijn. Wat ik wel zeg is dat ik em erg lelijk vind, met name de 30 gb versie in het bruin?? Sorry hoor... Ook lijkt het design veel te veel op een ipod, dus wat krijg je? Een lelijke variant op de ipod, niet slim van MS.

Verder kan Microsoft dit soort producten niet verkopen. Microsoft heeft geen bezieling. Ik bedoel "welcome to the social"? Wat is dat dan? Daarom zeg ik dat MS zich op de zakelijke markt moet blijven richten. Die hoeven geen bezieling alleen cijfers, daar zijn ze goed in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 14:14:
[...]

Ik zeg ook niet dat die slecht is in gebruik. Het zal vast een prima mp3 en video speler zijn. Wat ik wel zeg is dat ik em erg lelijk vind, met name de 30 gb versie in het bruin?? Sorry hoor... Ook lijkt het design veel te veel op een ipod, dus wat krijg je? Een lelijke variant op de ipod, niet slim van MS.
Alleen de formfactor is gelijk aan de iPod. De verhoudingen van het scherm, de besturing, en de interface zijn allemaal anders. Die formfactor is verder enorm standaard en die heeft Apple ook niet verzonnen. Als je zo gaat redeneren lijken ze allemaal op elkaar. Er zijn nu eenmaal een aantal vaste concepten in hoe je een speler op kan bouwen. Het moet allemaal wel efficiënt blijven.

En dat jij bruin niet mooi vindt is een mening, een ander vindt het namelijk weer wel mooi.
Verder kan Microsoft dit soort producten niet verkopen. Microsoft heeft geen bezieling. Ik bedoel "welcome to the social"? Wat is dat dan? Daarom zeg ik dat MS zich op de zakelijke markt moet blijven richten. Die hoeven geen bezieling alleen cijfers, daar zijn ze goed in...
Wederom een mening, totaal niet gestaafd met feiten. De Zune verkoopt, en krijgt aandacht, dus wat dat betreft is er niets aan de hand voor MS. Ik ben er zelfs verbaast over dat ze in zo'n korte tijd zoveel aandacht voor hun PMD hebben weten te creeëren terwijl de andere grote PMD-merken een beetje blijven steken qua publiciteit.

Je zet je mening neer als feiten, en dat vind ik persoonlijk een beetje gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 14:19:

Je zet je mening neer als feiten, en dat vind ik persoonlijk een beetje gek.
Is dat zo? Ik zeg toch "ik vind em lelijk". Ik mag toch wel een mening geven?
En dat de Zune lijkt op de ipod is toch niet slim. Al is het maar omdat het hier gaat om Apple vs. Microsoft. Microsoft had met iets heel anders moeten komen. Ik vind persoonlijk de interface van de Zune mooier (mening hé) dan de ipod. Alleen je moet toegeven dat Microsoft geen bezieling mee kan geven aan hun producten, niet alleen met de zune maar ook met Vista "the wow starts now"?

Als je dan toch feiten wil. Steve Balmer heeft het zelf toegegeven toen ze hem vroegen of hij niet jaloers was op de iphone hype en de passie die eromheen hangt. Toen zei die "als je me vraagt wat ik liever heb? Passie en 4% marktaandeel of geen passie en 90% marktaandeel, dan hoef ik geen passie". Dat zegt genoeg. Is niet per definitie slecht maar met dit soort producten werkt dat niet goed, vooral als je moordende concurrentie hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudvis

Goudvis

Verwijderd schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 14:44:
[...]

En dat de Zune lijkt op de ipod is toch niet slim. Al is het maar omdat het hier gaat om Apple vs. Microsoft. Microsoft had met iets heel anders moeten komen. Ik vind persoonlijk de interface van de Zune mooier (mening hé) dan de ipod. Alleen je moet toegeven dat Microsoft geen bezieling mee kan geven aan hun producten, niet alleen met de zune maar ook met Vista "the wow starts now"?

Als je dan toch feiten wil. Steve Balmer heeft het zelf toegegeven toen ze hem vroegen of hij niet jaloers was op de iphone hype en de passie die eromheen hangt. Toen zei die "als je me vraagt wat ik liever heb? Passie en 4% marktaandeel of geen passie en 90% marktaandeel, dan hoef ik geen passie". Dat zegt genoeg. Is niet per definitie slecht maar met dit soort producten werkt dat niet goed, vooral als je moordende concurrentie hebt.
Elk apparaatje van die grootte met een scherm en knoppen lijkt op een iPod. Dat de iPod nou eenmaal bekendheid verworven heeft in elke bevolkingsgroep betekend niet dat elke mogelijke tegenhanger direct van 't 'scherm met knopjes'-idee af moet stappen.
Dit is mening tegen mening,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudvis

Goudvis

-edit- nvm, volgende keer maar 'ns eerder de search erbij pakken. ;)

[ Voor 78% gewijzigd door Goudvis op 26-07-2008 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 14:44:
[...]

Mja sorry, maar dit:
Verder kan Microsoft dit soort producten niet verkopen. Microsoft heeft geen bezieling. Ik bedoel "welcome to the social"? Wat is dat dan?
... vind ik toch behoorlijk ongefundeerde onzin.
En dat de Zune lijkt op de ipod is toch niet slim. Al is het maar omdat het hier gaat om Apple vs. Microsoft. Microsoft had met iets heel anders moeten komen. Ik vind persoonlijk de interface van de Zune mooier (mening hé) dan de ipod.
Ten eerste, ik vind uberhaubt niet dat hij op de iPod lijkt. De gelijkenissen zijn vrij algemene gelijkenissen die bij wel meer fabrikanten/apparaten gelden. Zo kun je ook wel zeggen dat Apple het van Archos afgekeken heeft. Onzin. Het zijn gewoon een aantal vaste concepten waar je nu eenmaal aan vast moet houden omdat je niet eindeloos kan variëren in dit soort concepten. Wat ik hierboven ook al zei.
Alleen je moet toegeven dat Microsoft geen bezieling mee kan geven aan hun producten, niet alleen met de zune maar ook met Vista "the wow starts now"?
Mja ik vind dat hele bezieling-argument onzin. MS zet met de Zune een speler neer die zich qua mogelijkheden best kan meten met de andere topfabrikanten, en voegt daar nog iets extra's aan toe met het hele socialgedeelte. Dat jij dat niks vindt, prima, maar je projecteert je mening als feit door te zeggen dat MS dan dit soort producten niet kan verkopen.
Tsja, wie wil er nou geen marktaandeel? Daaruit afleiden dat MS geen bezieling heeft of wat dan ook vind ik een beetje teveel eigen conclusies trekken. En welke fabrikant is er nou niet jaloers op de iPod-hype? Iedereen wil wel dergelijke verkoopresultaten. Maar dit is eigenlijk een beetje een non-discussie. Kijk naar de gebruikerservaringen en de aandacht die de Zune krijgt. Daaruit kun je niet anders concluderen dan dat de Zune echt niet misstaat in de PMD-markt. Dat ze de iPod niet kunnen verslaan zegt niets, dat is niemand tot nu toe gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou goed, ik snap wel dat ik hier met Zune fanboys te maken heb, dus (lichte) kritiek tegenover Zune of MS is natuurlijk geen goed idee. Ik zal het maar laten liggen verder. Al is het gebrek aan zichtbare bezieling, passie, liefde voor het product, hoe je het ook wil noemen een algemeen bekend euvel bij MS. Het zal er misschien wel zijn maar ze stralen het niet uit. Apple (en sommige andere fabrikanten) hebben dat wel, daar creëer je een bepaalde lifestyle mee. Nu begint dat bij Apple sekte achtige vormen aan te nemen dus das weer het andere uiterste...

Wat ik me wel afvraag is of iemand dan toevallig verkoopcijfers heeft van de Zune, daar ben ik wel benieuwd naar...
RoD schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 17:19:
voegt daar nog iets extra's aan toe met het hele socialgedeelte. Dat jij dat niks vindt, prima, maar je projecteert je mening als feit door te zeggen dat MS dan dit soort producten niet kan verkopen.
Wat houdt dat hele social gedeelte dan in? Het liedjes doorsturen met wifi? Het meeluisteren met andere in de trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 18:11:
Nou goed, ik snap wel dat ik hier met Zune fanboys te maken heb, dus (lichte) kritiek tegenover Zune of MS is natuurlijk geen goed idee.
Zune fanboys? 8)7 Ik heb geen Zune en zal er ook nooit een kopen, omdat het ding lang niet aan mijn eisen voldoet. Onzin dus.
Wat houdt dat hele social gedeelte dan in? Het liedjes doorsturen met wifi? Het meeluisteren met andere in de trein?
Je kan je natuurlijk ook even inlezen. Los van wat jij of ik er van vindt, spreekt dit sommige mensen wel aan. MS poogt er in ieder geval iets unieks mee neer te zetten, en hoewel ik er persoonlijk niet zo'n fan van ben, geeft het wel een bepaalde uitstraling. En qua publiciteit heeft het MS best wat opgeleverd, al blijven ze wel in de schaduw van de iPod staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 18:16:
[...]

Zune fanboys? 8)7 Ik heb geen Zune en zal er ook nooit een kopen, omdat het ding lang niet aan mijn eisen voldoet. Onzin dus.

[...]

Je kan je natuurlijk ook even inlezen. Los van wat jij of ik er van vindt, spreekt dit sommige mensen wel aan. MS poogt er in ieder geval iets unieks mee neer te zetten, en hoewel ik er persoonlijk niet zo'n fan van ben, geeft het wel een bepaalde uitstraling. En qua publiciteit heeft het MS best wat opgeleverd, al blijven ze wel in de schaduw van de iPod staan.
Doe toch eens niet zo zuur... Het Zune ervaringen topic, mensen die dus hoogstwaarschijnlijk een zune hebben gekocht, die mag je toch wel zune fanboys noemen... Lighten up.

Waarom stel ik de vraag over social? omdat ik de wifi functie persoonlijk helemaal niks vind, liedjes 3x luisteren of 3 dagen. :s En met andere meeluisteren in de trein? Ik denk niet dat veel mensen daar op zitten te wachten (dat denk ik dus he, geen feit)

Ik zou dan wel graag van andere mensen die de zune wel gebruiken wel eens willen horen wat zij van de "social" onderdelen op de zune vinden.

Overigens RoD, wat kan de zune niet wat het apparaat wat jij gebruikt wel kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudvis

Goudvis

Verwijderd schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 19:04:
[...]

Doe toch eens niet zo zuur... Het Zune ervaringen topic, mensen die dus hoogstwaarschijnlijk een zune hebben gekocht, die mag je toch wel zune fanboys noemen... Lighten up.
Oh hoi, alsof de aanschaf van een goed product je direct tot 'fanboy' ervan maakt. Ik neem je niet serieus meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goudvis Jan schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 19:10:
[...]

Oh hoi, alsof de aanschaf van een goed product je direct tot 'fanboy' ervan maakt. Ik neem je niet serieus meer.
Nee, gelukkig nemen jullie jezelf wel heel erg serieus... Een beetje lichtvoetige humor is aan zune "eigenaren" niet besteed....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Zullen we het op de man spelen even achterwege laten? Dat is niet nodig
Verwijderd schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 19:04:

Waarom stel ik de vraag over social? omdat ik de wifi functie persoonlijk helemaal niks vind, liedjes 3x luisteren of 3 dagen. :s En met andere meeluisteren in de trein? Ik denk niet dat veel mensen daar op zitten te wachten (dat denk ik dus he, geen feit)
Met wifi kun je wel wat meer. Sinds de tweede Zune is uitgekomen heeft MS een hoop functionaliteit toegevoegd. Onder andere wireless syncen waar ik een enorme fan van ben. De precieze functionaliteit weet ik ook zo niet uit mn hoofd, maar dat kun je gemakkelijk even opzoeken.
Ik zou dan wel graag van andere mensen die de zune wel gebruiken wel eens willen horen wat zij van de "social" onderdelen op de zune vinden.
Opzich kan dat best een interessant discussiepunt zijn.
Overigens RoD, wat kan de zune niet wat het apparaat wat jij gebruikt wel kan?
Klein zijn en aan m'n broek hangen zonder dat ik er iets van merk bij het hardlopen bijvoorbeeld. Maargoed, wat mijn persoonlijke overwegingen zijn om een Zune wel of niet te kopen is niet zo interessant voor het topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
Bij het social telt de 3 dagen regel al niet meer, heb ik gelezen. Overigens gebruik ik dit zelf niet.

Bovendien is de zune 4/8 helemaal niet groot, vegelijkbaar met een nano... dus dat is ook onzin.
Verder, wifi gebruik ik (nog?) niet.. syncen doe ik wel via de usb, moet toch opgeladen worden.

Verder kan het apparaat alles wat ik ervan verwacht, dus dat is geen probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -NRG-
Ik vind zelf de slogan "Welcome to the Social" ook wat overdreven zeker aangezien er niet zoveel zune gebruikers zijn hier niet en in america ook niet plus dat als je een nummer maar 3x kan luisteren het ook een beetje jammer is.

Maar ik snap wel waarom Microsoft het daar op gooit aangezien Amerika een enorme "wannabe cultuur" is, er is niet voor niets zo'n krediet crisis mijn buurman heeft een grote auto dan moet ik er ook een hebben (gaan we hier ook wel beetje heen). Dus denk dat de hoop is als je nummers met elkaar mee kan luisteren en je tussen de nummers van vrienden kan kijken of er wat voor jouw bij zit het best leuk kan zijn en dat de consument met een beetje geluk met de rest mee wil doen en daarom ook een Zune kopen. (Wij zijn hier nog iets te nuchter voor?)
.
Wifi vind ik zelf af en toe fijn, een vriend van mij heeft ook een Zune en we wisselen nog wel eens een filmpje of een podcast uit, mp3's is vrij nutteloos.

Wat ik zelf fijn vind tenopzichte van de ipod is de fm radio (voor het nieuws) en het grote scherm voor als ik een paar uur in de trein zit zodat ik lekker een filmpje kan kijken.

Wat Apple gewoon ontzettend goed doet is het gebruiks gemak waar door elke "debiel" het apparaat kan bedienen en het ziet er gewoonweg goed uit.

Nu vind ik zelf de Zune 30gb ook niet zo geslaagd qua design maar de 80 en de 8 gb (2e gen) vind ik zelf er erg netjes uit zien en de bediening met het touchpad werkt echt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
Ja, die fm-radio is het helemaal :')

Volgens mij moeten je oordopjes als antenne kunnen fungeren anders werkt het niet. Ik krijg iig alleen maar ruis.
Verder luister ik toch eigenlijk nooit radio, dus maakt dat toch niet uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

-NRG- schreef op maandag 28 juli 2008 @ 06:41:
Ik vind zelf de slogan "Welcome to the Social" ook wat overdreven zeker aangezien er niet zoveel zune gebruikers zijn hier niet en in america ook niet plus dat als je een nummer maar 3x kan luisteren het ook een beetje jammer is.
Tsja, maar MS moet toch proberen een hype neer te zetten. De meeste slogans zijn natuurlijk overdreven. Daar moet je als consument ook wel een beetje doorheen prikken.
Maar ik snap wel waarom Microsoft het daar op gooit aangezien Amerika een enorme "wannabe cultuur" is, er is niet voor niets zo'n krediet crisis mijn buurman heeft een grote auto dan moet ik er ook een hebben (gaan we hier ook wel beetje heen). Dus denk dat de hoop is als je nummers met elkaar mee kan luisteren en je tussen de nummers van vrienden kan kijken of er wat voor jouw bij zit het best leuk kan zijn en dat de consument met een beetje geluk met de rest mee wil doen en daarom ook een Zune kopen. (Wij zijn hier nog iets te nuchter voor?)
Opzich valt er met dat hele social-gebeuren best wel wat te doen. Liedjes naar elkaar sturen is bijvoorbeeld best leuk. Natuurlijk moet dan wel iedereen met een Zune lopen, maar wifi geeft je een boel mogelijkheden. Kijk ook eens naar de Creative Zen X-Fi. Ook wifi, en je kunt er mee streamen en chatten. Nu hebben ze dat een beetje slecht geïmplementeerd, maar je ziet bijvoorbeeld op ABI al dat er een X-Fi social group oid is opgericht. Daarnaast, MS heeft ook al wat verbeterd aan de functionaliteit van het hele socialgebeuren. Ik vind dat zoiets best potentie heeft, alleen door de hype moet je een beetje heenprikken.
Wat Apple gewoon ontzettend goed doet is het gebruiks gemak waar door elke "debiel" het apparaat kan bedienen en het ziet er gewoonweg goed uit.
Dat is een beetje overrated imo. De iPods zijn eigenlijk ook niet meer dan een grote taglibrary, wat de meeste grote spelers hebben. Als je een iPod kunt bedienen dan kun je de meeste andere spelers ook bedienen. De tijd dat "non-iPods" omslachtige en slechte UI's hadden is (grotendeels!) voorbij.

Uiteraard blijft het persoonlijk welke speler je beter vindt, maar de iPods per definitie gebruiksvriendelijk noemen vind ik een beetje overdreven.
vandevorst schreef op maandag 28 juli 2008 @ 10:31:
Ja, die fm-radio is het helemaal :')

Volgens mij moeten je oordopjes als antenne kunnen fungeren anders werkt het niet. Ik krijg iig alleen maar ruis.
Verder luister ik toch eigenlijk nooit radio, dus maakt dat toch niet uit
Inderdaad, dat is altijd zo.

[ Voor 7% gewijzigd door RoD op 28-07-2008 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
Voor de mensen die ook nog op zoek zijn naar last.fm caompatibiliteit:

Hier staat hoe je je zune card kan laten werken buiten de US (marketplace werkte al wel bij mij, maar mijn zune card niet). En dan kan je met zenses je zune plays van je card laten lezen en in last.fm plaatsen :)

[ Voor 18% gewijzigd door HammerT op 29-07-2008 01:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindamann
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:51

Pindamann

Human

RoD schreef op maandag 28 juli 2008 @ 12:28:

Inderdaad, dat is altijd zo.
Wilde alleen even zeggen dat de Samsung P2 wel een geintegreerde antenne heeft!

[ Voor 74% gewijzigd door Pindamann op 29-07-2008 17:22 ]

9800X3D | 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• original4u
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-09 16:12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -NRG-
http://cgi.ebay.nl/ZUNE-8...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Deze is al goedkoper dus ik zou via ebay ze bestellen en je meestal goedkoper uit!
Dan kan je ze inclusief verzendkosten voor rond de 170 kopen.

Alleen als je pech heb moet je ook de douane nog bestalen.

[ Voor 20% gewijzigd door -NRG- op 01-08-2008 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• original4u
Als je de zune op TV aansluit (of in mijn geval op de navigatie). Hoe zit het dan met de kwaliteit? Een TV heeft een veel hogere resolutie. Of kan je ook video's met een hogere resolutie dan 320x240 op je zune zetten en afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudvis

Goudvis

original4u schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 13:59:
Als je de zune op TV aansluit (of in mijn geval op de navigatie). Hoe zit het dan met de kwaliteit? Een TV heeft een veel hogere resolutie. Of kan je ook video's met een hogere resolutie dan 320x240 op je zune zetten en afspelen?
De Zune kan ondanks zijn relatief lage resolutie-scherm toch 720x567 uitsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• original4u
Goudvis Jan schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 16:02:
[...]

De Zune kan ondanks zijn relatief lage resolutie-scherm toch 720x567 uitsturen.
Ok dat is mooi, en laat de speler het bestand met 720x567 ook op eigen scherm zien?
(worden die bestanden tijdens het syncen niet automatisch naar een kleinere resolutie gescaled door de zune software?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mo66
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-09 22:24
Ik heb net een Zune 80GB gekocht via eBay, alleen heb ik een paar vraagjes. Ik wil de software al instaleren zodat alles klaar staat als hij binnenkomt, maar de link in de topicstart naar de software werkt niet meer. Heeft iemand een andere link voor mij? En is er een manier zodat ik wel een Marketplace account aan kan maken?

Alvast Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• original4u
maartenott schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 20:58:
Ik heb net een Zune 80GB gekocht via eBay, alleen heb ik een paar vraagjes. Ik wil de software al instaleren zodat alles klaar staat als hij binnenkomt, maar de link in de topicstart naar de software werkt niet meer. Heeft iemand een andere link voor mij? En is er een manier zodat ik wel een Marketplace account aan kan maken?

Alvast Bedankt
http://www.zune.net/en-us/products/zunesoftware/download.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riddler85
Ik heb 2 weken geleden in Canada de Zune Premium Headphones gekocht.

Echt super! Ze sluiten goed af en echt een genot om met die dingen naar muziek te mogen luisteren. Het vliegtuig hoorde je bijvoorbeeld helemaal niet meer =)

Heb zelf nog de eerste zune, maar heb ik de winkel de zune 2 kunnen proberen en moet zeggen dat die dingen best wel goed werken =) Die touch scrol methode werkt echt super. Maar goed wacht wel op de derde generatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mo66
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-09 22:24
Ik heb mijn zune 80 net binnen gekregen, maar als ik hem aan de computer hang, krijg ik alleen het batterij logootje met het flitsje erin, en dan knippert het scherm 2 keer en dan weer het batterijtje. Zo blijft het zich nu al een half uur herhalen. Hoort dit of is er iets mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Gewoon aan je computer laten hangen, hij moet eerst opladen. Als er genoeg stroom in zit start hij vanzelf op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nu in de VS
En na een aantal jaar Archos-ellende (:P Heb een archos gmini 500 en archos 605 WiFi gehad.. De 500 is er gewoon helemaal mee gestopt, de 605 stopt er altijd mee op van die cruciale momenten.. Als je net lang in het vliegtuig/ trein oid moet zitten.. Resetten reageert hij dan ook niet op, en na een paar dagen doet hij het weer) Toch eens gaan kijken naar iets anders..

Zat eerst te denken aan een ipod touch.. Maargoed $500 voor 32 gig, vind ik wel een beetje overdreven, en 16 gig is gewoon (te) weinig (voor mij)..

De zune 80 is met z'n 180 euro natuurlijk wel een heel aantrekkelijk alternatief :P Dus ik heb hem maar gewoon gehaald :)..

Ik vind het schermpje vergeleken m'n archos wel iets minder mooi, maar hij voelt wel een stuk degelijker aan , verder kan ik er nog niets over zeggen eigenlijk :D

Ben er iig heel blij mee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

120 GB versie komt eraan als het aan de FCC ligt!

http://www.engadget.com/2...-zune-slips-past-the-fcc/

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2008 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vrees dat ik niet helemaal aan het goede adres zit in het topic hier, *knip* dat klopt. Dit soort dingen horen hier niet thuis. Probeer het eens op de V&A.

[ Voor 67% gewijzigd door RoD op 20-08-2008 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickhansen
  • Laatst online: 06-09 12:02
Ik heb een vraagje over de zune 30.

Als ik video's wil overzetten op mijn zune via de zune software zie ik de video na het overzetten wel bij device>video's , maar ik zie ze niet bij video's op mijn zune. Waar kan dit aan liggen.
Pagina: 1 ... 11 ... 19 Laatste

Let op:
Dit topic is enkel bestemd voor ervaringen of vragen naar ervaringen. Heb je een probleem waar je niet uit komt, open dan een nieuw topic.
Zie ook Invulling en behandeling Grote Topics aangepast