IP adres achterhalen ingame

Pagina: 1
Acties:
  • 1.605 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180906

Topicstarter
Geachte tweakers,
De laatste tijd heb ik met gamen last van vele valsspelers.
Ik vroeg me af of iemand me een simpele uitleg kan geven hoe ik tijdens het gamen via DoS iemands IP adres achterhaal.

Mvg,
Shoji
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-06 13:14
Ik zou zeggen: spreek die mensen er gewoon op aan of meld het aan een moderator/beheerder van een server. Beetje sneue maatregelen om iemand met een DoS te gaan overtuigen.

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartgabriels
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-03-2022
Master FX schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 21:38:
Ik zou zeggen: spreek die mensen er gewoon op aan of meld het aan een moderator/beheerder van een server. Beetje sneue maatregelen om iemand met een DoS te gaan overtuigen.
Hij bedoelt helemaal niet dat hij een DoS wil gaan toepassen, maar dat hij dos (bij de meeste beter bekend als de CMD of de Command) gebruikt om een IP te achterhalen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-06 14:38
Kan niet. Zou je in een of andere stats-list van de server zelf moeten kijken als dat bestaat. Bovendien: over welk spel heb je het iegenlijk? En hoe weet je of ze cheaten? En wat wil je met hun IP gaan doen? Daar kun je toch niets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-06 16:13
bartgabriels schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 22:15:
[...]

Hij bedoelt helemaal niet dat hij een DoS wil gaan toepassen, maar dat hij dos (bij de meeste beter bekend als de CMD of de Command) gebruikt om een IP te achterhalen ...
Kan dat dan?
Je zou het met "ethereal" kunnen proberen. die kan verkeer in en uit je pc monitoren. dit werkt echter niet als al het berkeer via een of andere game server gaat (vrijwel altijd) en dan kan het gewoon echt niet ook niet met een andere truuk.

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-06 12:30
Oftewel, wie host het spel? Ben je dat zelf? Dan kan het wel. If not, dan zul je contact moeten leggen met de beheerders van de server.

PSN: djmurcielago

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26235

Gewoon niet.

Meeste games hebben wel een adminbackend waar je het e.e.a. kunt opzoeken of als gewone speler kun je in sommige gevallen er ook wel achter komen.

Voor de rest weten we het spel niet eens, beetje moeilijk advies geven zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartgabriels
martijnve schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 22:18:
[...]

Kan dat dan?
Je zou het met "ethereal" kunnen proberen. die kan verkeer in en uit je pc monitoren. dit werkt echter niet als al het berkeer via een of andere game server gaat (vrijwel altijd) en dan kan het gewoon echt niet ook niet met een andere truuk.
ik heb niet gezegd dat het kan, maar die vraag bedoelde de TS wel ;) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Thanks voor alle info.
Game = Gunzonline.
Hoe weet ik dat ze hacken = godmode als ze stilstaan krijg ik ze zelfs niet dood
mij lijkt --> waar dan ook als je connectie met iemand heb tegen ze speelt etc dan moet het IP ook te achter halen zijn.
Wat ik ermee ga doen --> Niets, vroeg het me gewoon af.

Extra --> Zelfde bijv als je op messenger zit.
Je heb een connectie met alle mensen die online zijn dus het lijkt me logisch dat je al hun IP adressen kunt zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doeternietoe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-06 19:04
Anoniem: 180906 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 22:34:
Thanks voor alle info.
Game = Gunzonline.
Hoe weet ik dat ze hacken = godmode als ze stilstaan krijg ik ze zelfs niet dood
mij lijkt --> waar dan ook als je connectie met iemand heb tegen ze speelt etc dan moet het IP ook te achter halen zijn.
Wat ik ermee ga doen --> Niets, vroeg het me gewoon af.

Extra --> Zelfde bijv als je op messenger zit.
Je heb een connectie met alle mensen die online zijn dus het lijkt me logisch dat je al hun IP adressen kunt zien.
Je hebt wel connectie met alle mensen in het spel, maar niet rechtstreeks. Er zit nog een computer(server) tussen en alleen daarmee zou het ip te achterhalen zijn. (Maar die geeft 'm toch nooit vrij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-05 13:55
Zelfde geld voor messenger, je zit verbonden met een server die als tussenpersoon tussen jou en de ontvanger hangt. Deze programma's zijn niet peer2peer, bij skype e.d. moet het theoretisch dus wel mogelijk zijn, dit is een peer2peer applicatie (toch?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Thanks voor de info again, ik wist wel dat er idd een tussenpersoon zegmaar was maar ik dacht dat er toch wel een manier was om erachter te komen. Ik weet wel als je bijv een bestand naar iemand stuurt via messenger maakt niet uit wat voor bestand. En als je dan start/run/cmd doet en dan netstat dat je wel iemands hostname kan zien en dan ff simpel omzetten in IP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartgabriels
Anoniem: 180906 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 22:50:
Thanks voor de info again, ik wist wel dat er idd een tussenpersoon zegmaar was maar ik dacht dat er toch wel een manier was om erachter te komen. Ik weet wel als je bijv een bestand naar iemand stuurt via messenger maakt niet uit wat voor bestand. En als je dan start/run/cmd doet en dan netstat dat je wel iemands hostname kan zien en dan ff simpel omzetten in IP.
Inderdaad, maar dan heb je een rechtstreekse connectie met die persoon (peer2peer). Bij het spel, zit de server er altijd tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:30

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zie dus alle genoemde info en tips.
Dit topic voldoet nou niet echt aan de forumregels die we hanteren : Het algemeen beleid
Verder vind ik wat je wellicht wil bereiken met dit topic behoorlijk dubieus.

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.