Nieuw mobo + cpu... alleen welke?

Pagina: 1
Acties:

• Alm4riC
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-01 21:28
Twee dagen geleden heeft m’n moederbord het begeven. Nu heb ik een tweede pc als server, die momenteel niet als server draait (ja, het is vrij logisch :9). Hier kan ik voorlopig wel mee uit de voeten, omdat ik hardware van m’n pc waar het moederbord kapot van is heb overgeplaatst. Zie m’n specs…

Nu wil ik een nieuwe videokaart en een moederbord + processor, omdat socket 478 oud is. Videokaart zal waarschijnlijk iets worden richting X1650XT omdat ik niet zo superveel game.

Echter zie ik door de bomen het bos niet meer. Ik zit al ’n tijdje te kijken, maar ik weet zo ff niet welke socket ik het beste kan nemen. Uitbreiding zal in de toekomst zeker komen, dus SLI Crossfire zou handig zijn. Bij deze dus de vraag wie goede ervaringen heeft met een bepaalde en recente moederbord + processor samenstelling?

Omdat ik er niet op gerekend had dat m’n Asus P4P800-E Deluxe het (voor de tweede keer) zou begeven, is m’n budget niet hoger als 300-400 eurie omdat ik ook nog wil sparen :)

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Processor en moederbord dus. Nog nooit van een Core 2 Duo gehoord? Bekijk anders even wat benchmarks op bijvoorbeeld www.tomshardware.com

Verwijderd

1. Wat heb je overwogen van combo's?
2. Wat ga je doen met je pc?
3. Wat is je budget?

- SLI gaat niet met 'n ATi kaartje ;). Is toch nutteloos, tegen dat je je tweede kaart bijsteekt zijn de single kaartjes alweer sneller dan jouw SLI Crossfire setup.
- Hou er rekening mee dat je DDR2 geheugen zal moeten kopen

• Alm4riC
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-01 21:28
Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 13:45:
1. Wat heb je overwogen van combo's?
2. Wat ga je doen met je pc?
3. Wat is je budget?

- SLI gaat niet met 'n ATi kaartje ;). Is toch nutteloos, tegen dat je je tweede kaart bijsteekt zijn de single kaartjes alweer sneller dan jouw SLI Crossfire setup.
- Hou er rekening mee dat je DDR2 geheugen zal moeten kopen
Budget is 300-400, niet veel dus (stond ook in TS). Maar ik kan voorlopig nog wel uit de voeten met normaal DDR geheugen en dan laterna stap voor stap wat bijkopen. Als ik maar weer even fatsoenlijk uit de voeten kan.

Wat ik ga doen: soms wat gamen, wat zwaardere applicaties draaien (dus rekenkracht is wel een vereist --> dual core!!)

Verder heb ik nog niet veel rondgekeken, eerst zou ik wat advies van andere willen horen. Nu kan ik er zelf ook wel uitkomen, maar er zijn zoveel "goede cpu's en goede mammaplanken" die overal goed uit benchmarks komen.

EDIT: Misschien iets richting deze processor...

[ Voor 8% gewijzigd door Alm4riC op 24-01-2007 13:57 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Alm4riC schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 13:52:
Verder heb ik nog niet veel rondgekeken, eerst zou ik wat advies van andere willen horen.
Lijkt me handiger als je eerst zelf op zoek gaat. Lees je anders eerst even in over wat er allemaal te krijgen is.
Nu kan ik er zelf ook wel uitkomen, maar er zijn zoveel "goede cpu's en goede mammaplanken" die overal goed uit benchmarks komen.
Verschillen in prestatie kun je heel makkelijk uit benchmarks halen. Heb je nou uberhaubt al gekeken op de link die ik je gaf? Daar kun je erg makkelijk processors vergelijken, en in combinatie met de Pricewatch kun je er gemakkelijk de voor jou beste processor uitzoeken. Kies daar een moederbord bij wat aan jou eisen voldoet, lees daarover wat reviews en klaar ben je.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Alm4riC schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 13:52:
[...]

Budget is 300-400, niet veel dus (stond ook in TS). Maar ik kan voorlopig nog wel uit de voeten met normaal DDR geheugen en dan laterna stap voor stap wat bijkopen. Als ik maar weer even fatsoenlijk uit de voeten kan.

Wat ik ga doen: soms wat gamen, wat zwaardere applicaties draaien (dus rekenkracht is wel een vereist --> dual core!!)

Verder heb ik nog niet veel rondgekeken, eerst zou ik wat advies van andere willen horen. Nu kan ik er zelf ook wel uitkomen, maar er zijn zoveel "goede cpu's en goede mammaplanken" die overal goed uit benchmarks komen.
koop een goedkoop moederbord, goedkope core 2 duo en een reepje geheugen? DDR1 en DDR2 zijn niet uitwisselbaar. Succes met je 'zoektocht' .....

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Pagina: 1