Moederbord dood?

Pagina: 1
Acties:

• Alm4riC
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-01 21:28
Even kort maar krachtig:

Sinds een kleine twee weken hab ik met m'n pc iets vaags: als ik in windows gewoon normaal wou afsluiten (start --> afsluiten --> OK) dan had m'n pc nog wel eens raar genoeg de neiging om dan te gaan rebooten. Nu is m'n moederbord kapoet, denk ik, want verder als een zwart scherm wat in de stand-by springt al ik de pc aanzet kom ik niet. Ik heb alle shizzle die ik niet nodig heb ontkoppeld (dvd-brander, etc.). Hierna stuk voor stuk de hardware vervangen (heb een server dus das wel handig)... toen ik eenmaal alles had vervangen bleef er nog maar één keuze over: het moederbord. Ik heb toen de cpu, het geheugen, hdd en grafische kaart overgeplaatst naar 't servertje. Hier startte 'ie echter wel op.

Nu denk ik dat het m'n mobo is wat kapot is gegaan (voor de tweede keer in een jaar al), maar ik kan verder even niets vinden en toch wil ik het zeker weten. Op het mobo zelf is niets te zien qua doorbranding, etc. Misschien hebben jullie nog andere donkere theoriën wat het eventueel zou kunnen zijn? :)

Mobo is een Asus P4P800-E Deluxe, rest van de specs staan in m'n sig...

[ Voor 6% gewijzigd door Alm4riC op 22-01-2007 15:09 ]

Verwijderd

Ik heb een iets dergelijk probleem. Mijn pc start ook niet op. Het scherm blijft op standby, drives lichten alleen heel even op en hebben stroom m.a.w. ze gaan open en dicht, en de fans werken ook nog. Ik heb ondertussen alles getest behalve:
- processor
- RAM geheugen
- voeding

Ik heb een nieuwe moederboard gekocht, maar dat was niet het probleem. Dus nu zit ik met 2 goeie moederboarden en nog steeds een kapotte pc.
Dus misschien is je mobo niet kapot, maar je voeding. Ik heb hier helaas geen andere voeding liggen dus ik kan het niet testen. Maar ik zou eerst even kijken of je je voeding op een of andere manier kan testen. Hou me op de hoogte, dan weet ik ook wat ik waarschijnlijk moet kopen :)

edit:

mijn specs: tagan 420W voeding (TG420-U1), Asus p4p800SE mobo, 2*512 DDR400 (Kingston) , ati radeon 9600pro, intel p4 3Ghz

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2007 21:43 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op zich wel heel toevallig, ik heb hier nu exact hetzelfde plankje liggen. Mijn debuggertje geeft doodleuk 00 aan, ofwel totaal geen post. (kun je niet toevallig een debugger lenen van iemand?). Nog toevalliger is dat ik 2 weken terug ook een P4P800-E kreeg met hetzelfde probleem, hij springt aan, maar geen boot.
De P4P800S die ik hier heb hangen doet eveneens hetzelfde.

Ik denk echt dat er structureels iets mis is met die Asus dingen. Ik heb hier meerdere cpus, verschillende dimmen, verschillende videokaartjes geprobeerd. Verder weet ik zeker dat de voeding goed is en mijn debugger vertrouw ik volledig. Zo te zien heb jij ook al alles geprobeerd als ik het zo lees, dus ik denk dat je op zoek mag naar een ander mobo :P

Verwijderd

Ik heb een titan moederboard gekocht om te proberen of dat het probleem was, maar daar had ik hetzelfde probleem. Dus ik weet niet of het specifiek Asus is.

• Alm4riC
Hmm, de voeding heb ik inderdaad nog niet geprobeerd (in die 10 minuten stressen helemaal vergeten!) maar ik zal deze vanavond eens testen zodra ik thuis ben!

Maar van de andere kant zou het wel vaag zijn, mocht het wel m'n mobo zijn. Toendertijd was het een goed ding, ook tot mijn conclusie, totdat m'n southbridge doorfikte. Gelukkig had ik toen garantie en kreeg een splinternieuwe.

• Alm4riC
Hmm, net getest of het de voeding was. Jammer genoeg niet, schijnbaar toch het moederbord.

Of heeft iemand nog andere mogelijkheden die mij ontgaan? (wat me stug lijkt)
Pagina: 1