• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01 12:12
Sinds ik fotografie weer opgepakt heb als hobby merk ik dat ik ook steeds aandachtiger kijk naar hoe er op TV met kleuren wordt gewerkt.
Wat ik knap vind is hoe men de 3 CSI shows een eigen identiteit geeft door kleurgebruik, wil ik ook wel 's mee spelen. Zat hier even te zoeken maar het enige wat ik zo snel vond is dit:

Digitale filters toepassen, csi-style

Heeft er iemand nog betere ideeen over hoe dit te photoshoppen valt?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Dit is vrij makkelijk, en een tijd ook al langsgekomen over een andere serie: Top Gear :)

Het is deels echte filters (zoals een grad ND filter) en deels nabewerking. De zoekzoek levert dit op:
[Filters] Top Gear, vaak gebruikt filter..

Verder hoort dit natuurlijk in FotoWorkflow thuis, dus een move FGA >> FGW :)

Over die nabewerking zelf: spelen met 3 zaken kan heel veel opleveren: saturation en contrast vooral, en daarnaast ook nog eens een layer met een mono-kleur, en die over de basis-layer heen leggen.

[ Voor 22% gewijzigd door Remy op 23-01-2007 21:47 ]

LinkedIn
Instagram

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01 12:12
Dank voor je move Remy.

Ik ga hier 's ff mee spelen, paar zomerfoto's uit het archief en wellicht heb ik binnenkort een testcase.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-01 15:17

Zoefff

❤ 

Wat ze volgens mij veel gebruiken zijn inderdaad contrastrijke beelden (te behalen met de curves of levels) en flinke kleurverzadiging. Ik weet niet hoe bekend je bent met Photoshop, maar als je hiermee gaat spelen, gebruik dan ajustment-layers voor deze aanpassingen. Zo kan je ze eenvoudig achteraf nog bijstellen of uitschakelen :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-01 19:06
http://flickr.com/groups/technique/discuss/34317
hier staat een PS script, die het allemaal voor je doet. Effect is soms wat rigoreus, maar je kan altijd wat aanpassen.