+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Dit is vrij makkelijk, en een tijd ook al langsgekomen over een andere serie: Top Gear 
Het is deels echte filters (zoals een grad ND filter) en deels nabewerking. De zoekzoek levert dit op:
[Filters] Top Gear, vaak gebruikt filter..
Verder hoort dit natuurlijk in FotoWorkflow thuis, dus een move FGA >> FGW
Over die nabewerking zelf: spelen met 3 zaken kan heel veel opleveren: saturation en contrast vooral, en daarnaast ook nog eens een layer met een mono-kleur, en die over de basis-layer heen leggen.
Het is deels echte filters (zoals een grad ND filter) en deels nabewerking. De zoekzoek levert dit op:
[Filters] Top Gear, vaak gebruikt filter..
Verder hoort dit natuurlijk in FotoWorkflow thuis, dus een move FGA >> FGW
Over die nabewerking zelf: spelen met 3 zaken kan heel veel opleveren: saturation en contrast vooral, en daarnaast ook nog eens een layer met een mono-kleur, en die over de basis-layer heen leggen.
[ Voor 22% gewijzigd door Remy op 23-01-2007 21:47 ]
Dank voor je move Remy.
Ik ga hier 's ff mee spelen, paar zomerfoto's uit het archief en wellicht heb ik binnenkort een testcase.
Ik ga hier 's ff mee spelen, paar zomerfoto's uit het archief en wellicht heb ik binnenkort een testcase.
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Wat ze volgens mij veel gebruiken zijn inderdaad contrastrijke beelden (te behalen met de curves of levels) en flinke kleurverzadiging. Ik weet niet hoe bekend je bent met Photoshop, maar als je hiermee gaat spelen, gebruik dan ajustment-layers voor deze aanpassingen. Zo kan je ze eenvoudig achteraf nog bijstellen of uitschakelen
http://flickr.com/groups/technique/discuss/34317
hier staat een PS script, die het allemaal voor je doet. Effect is soms wat rigoreus, maar je kan altijd wat aanpassen.
hier staat een PS script, die het allemaal voor je doet. Effect is soms wat rigoreus, maar je kan altijd wat aanpassen.