[XP] - Setup fout bij het instellen van systeembeveiliging

Pagina: 1
Acties:
  • 442 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• nudie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-02-2025
Zucht,
Gisteren sinds lange tijd Windows Update even gedraait, echter ging hij maar 1 update installeren namelijk het Windows Genuine Advantage Validation System of-iets-dergelijks.

En toen moest ik booten, ik dacht -> prima dan valideer/activeer ik hem daarna. Maar na het booten kreeg ik een zwart scherm bij login/veilige modus/laast werkende instellingen etc. Zie ook deze topic

Nou het werd duidelijk dat ik dat kon oplossen door mijn Windows installatie te repareren met de officiele XP NL SP2 CD. Dus dat maar even gedaan, echter bleef de installatie hangen bij 34min tijdens het installeren van de apparaten. En na een zoektocht hier en met Google bleek dat weer een ander leuk probleem te zijn :@

Kennelijk volgens Microsoft zelf blijft hij hangen tijdens het niet kunnen identificeren van een extern apparaat als bv een PCI kaart / onboard Modem of USB apparaten. Er werd geadviseerd meerdere malen te booten, maar dat werkte na 10x nog steeds niet dus dat heb ik maar opgegeven.

Vervolgens werd me verteld om in de LOG files te kijken. Daar zag ik in meerdere bestanden onderaan:
Setup heeft een fout ondervonden tijdens het instellen van de systeembeveiliging
Eromheen stonden allemaal mambo-jambo code dus dat was het enigste wat ik kon vinden maar in een enkel log bestand bleef het zich herhalen. Dus daar maar even op wezen googlen.

Daar zei iemand:
ik heb zojuist een xp cd van iemand geleend, alleen dit lukt ook niet:

setup kan de productcatalogussen niet instaleren. dit is eem kritieke fout. in de setup-logboekbestanden treft u wellicht meer gegevens.. zie beneden..

Fout tijdens instellen van systeembeveiliging:
- onderdeel welke windows nodig heeft voor de instalatie kan niet worden geinstaleerd
- de handtekening voor upgrade naar windows xp professionlal is ongeldig. geen handtekening aanwezig in het onderwerp.
Begrijp ik het nou goed en ligt het dus toch indirect aan de validatie/activatie? Concreet gezien kan ik niet opstarten, wel via MS-DOS bij mn bestanden maar dat is niet echt een oplossing. Ik wil ook zeker niet formatten maar puur gewoon die bak weer werkend krijgen zonder data verlies ;x

Specs:
AsRock Dual SATA II
X2 3800+
Sapphire ATI Radeon 1900XTX 512MB
300GB SATA II (100GB Windows Partitie / 200GB Rest)
Windows XP Proffesional NL met SP2

Iemand enig idee hoe ik hier zonder kleerscheuren vanaf kom? Ik ben echt teneinde raad en al 5 uur bezig.. zucht..

[ Voor 0% gewijzigd door elevator op 24-01-2007 10:17 ]

• nudie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-02-2025
Okee ik ben nu 7 en een halve uur bezig in totaal en begin nu lichtelijk gefrustreerd te worden :@

Ik heb het hele recovery gebeuren maar opgegeven en wil nu mn spullen op C backuppen naar mn partitie op D echter loop ik keer op keer tegen problemen aan :@

Eerst heb ik met Ultimate Boot CD NTFS4DOS gestart zodat ik (dat dacht ik) NTFS bestanden kon kopieren maar dat werkte niet omdat t dos commando xcopy niet ondersteund en ik dus bestand voor bestand moest kopieren.. Dus toen maar een aantal andere soort van Norton-Commander programmas geprobeerd maar kreeg telkens permissie problemen, ik dacht door NTFS.

Dus toen Linux Live CD gedownload en gebrand en toen kwam ik in een GUI linux waar ik weer bij mn schijven kon. Alle namen waren okee geen DOWNL~ namen ofzo. Maar als ik ging kopieren kreeg ik permissie problemen :@ En toen ik permissie wou gaan veranderen kon dat niet terwijl ik root was.. super zucht.. Dus ik via Linux Live maar proberen om een DVD met backup te branden maar natuurlijk kan dat niet want de drive is busy omdat die Linux Live CD erin zit :@

Ik wil gewoon simpelweg nu bestanden van C naar D kopieren (NTFS->NTFS) maar het lukt gewoon niet!! Iemand ENIG idee? Ik ben ten einde raaad :(