[XP] - Zwart scherm bij login na Windows Update

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• nudie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-02-2025
Het is volgens mij een bekend probleem gezien het aantal topics over een zwart login scherm. Maar mijn vraag is wat specifieker en ik heb een topicje of 20 doorgebladerd en een uurtje googlen zonder uitkomst.

Ik heb WindowsXP Proffesional nou al een tijdje op een PC hier van me, maar was compleet vergeten om Windows Updates is te laten draaien, dus na een jaartje (!) dacht ik gister laten we is kijken. Dus ik via update.microsoft.com gegaan denkende dat mn XP gactiveerd was want ik had nog nooit meldingen daarover gehad. Bleek dat mijn versie denk ik ouder was als dat validatie/activatie systeem want ik moest verplicht 1 update eerst downloaden/installeren en dat was Microsoft Windows Genuine Validation System of-iets-dergelijks. Toen had ik al een donkerbruin vermoeden maar ik dacht gewoon booten en valideren/activeren en dan updaten.

Maar na het opnieuw opstarten kreeg ik na het bekende XP Splashscreen een zwart beeld met mn cursor. En waar normaal het Windows Login scherm zou komen bleef het zwart. Geen enkele knop reageert, safe mode hetzelfde en last-known-system-configuration (that worked) ook hetzelfde resultaat. Na een minuut of 10 start hij zichzelf opnieuw op en begint het drama opnieuw.

Ik heb zo'n vermoeden dat Windows ziet dat ik m te lang niet geactiveerd heb en dat ie m daarom ontgrendeld ofzo maar ik kan dus nu nergens bij.

Iemand enig idee hoe je toch in Windows kan komen zodat je hem kan valideren zonder te reinstallen/formatten? Dit heeft geen betrekking op illegale cracks of-iets-dergelijks want ik heb een licentie op schoot liggen.

Zwaar irritant desalnietemin ;x

Alvast bedankt!

Specs:
AMD X2 3800+
2GB DDR
ATI 1900XTX 512mb
300GB Dual Sata II
Windows XP Proffesional
(nooit hardware problemen gehad)

[ Voor 6% gewijzigd door nudie op 23-01-2007 11:14 ]

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

(jarig!)
dit ligt denk ik niet aan die update, die zit namelijk (zelfs bij legale licenties) te zeiken van dat je geen legale xp hebt, maar zorgt voor zover ik weet niet voor een niet startende xp.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• nudie
Dang maar het enige wat ik gedaan heb is dat installeren, en ik kan dus nu helemaal niets afgezien van in DOS komen.

Iemand nog enig idee?

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

(jarig!)
nudie schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 11:23:
Dang maar het enige wat ik gedaan heb is dat installeren, en ik kan dus nu helemaal niets afgezien van in DOS komen.

Iemand nog enig idee?
installatiecd erin doen en de installatie repareren

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• nudie
Doh ja dat is een goeie.
Ik heb nu de XP CD erin en met R gekozen om huidige Windows XP installatie te repareren.
Nu kom ik in een repair console maar dan moet ik zelf handmatig onderdelen als FIXBOOT of BOOTCFG intikken om ze te repareren en ik weet niet zo zeer wat ik moet doen dan?

Of zit ik in het verkeerde menu. In het begin kreeg ik ook druk op F2 voor systeem herstel.
Is dat hem misschien?

Verwijderd

je moet f2 drukken als de setup is opgestart. FIXBOOT en FIXMBR repareren alleen de files die op de root staan zoals ntdetect en nog wat files. Niks wat te maken heeft met het opstart secherm zeg maar.

• nudie
Ja ik had al zo'n vermoeden, dankje wel ik ga het even proberen!

UPDATE:
Ik krijg dan "plaats de diskette met automatisch systeem herstel", wat nogal lastig gaat zonder floppy drive :S

Moet ik niet _simpelweg_ Windows installeren in dezelfde folder zonder format en dan verlies ik toch ook niets? Of moet ik dan toch alles weer installeren etc etc

[ Voor 69% gewijzigd door nudie op 23-01-2007 11:50 ]

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-03 21:38

DizzyWeb

Ondertiteld

Als je van je Windows XP cd boot, de eerste keer dat hij vraagt om te repairen, niet doen, gewoon doorgaan. Je krijgt de EULA voor je neus, accepteren met F8 meen ik, daarna gaat ie vanalles doen... en uiteindelijk ind hij je oude Windows installatie. Kies *dan* voor een repair. Dan gaat Windows Setup je huidige XP installatie opnieuw installeren.

• nudie
DizzyWeb schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 11:49:
Als je van je Windows XP cd boot, de eerste keer dat hij vraagt om te repairen, niet doen, gewoon doorgaan. Je krijgt de EULA voor je neus, accepteren met F8 meen ik, daarna gaat ie vanalles doen... en uiteindelijk ind hij je oude Windows installatie. Kies *dan* voor een repair. Dan gaat Windows Setup je huidige XP installatie opnieuw installeren.
Oh dr zijn dus 2 repair opties? Hmm ik ga weer even kijken :)

edit:
http://www.techspot.com/vb/topic8356-pg1.html&pp=20

ja kijk daar maar, ik was te vroeg denk ik, ff proberen

[ Voor 10% gewijzigd door nudie op 23-01-2007 11:51 ]

• nudie
Nou ik ben hem dus nu aan het herstellen maar hij staat al een half uur stil bij:
Apparaten installeren - 34min resterend.

Onderaan zie je nog wel de blokjes-knipperen dus hij hangt niet maar hij gaat ook niet verder... natuurlijk een heel ander probleem maar moet ik hem laten lopen of is het verstandig om m opnieuw op te starten en t nog een x te doen?

argh is kennelijk een leuk nieuw probleem..

Setup stops responding with 34 minutes remaining

via GoT search kreeg ik te horen dat het aan een PCI kaart lag die hij niet direct kan detecteren ofzo. Maar ik heb alleen de videokaart erin..

Goddamn het zit me echt niet mee.
Ik heb in de BIOS alles uitgeschakelt wat ik niet nodig heb voor installatie(USB/LAN/Sound/etc) maar niets werkt! Hij blijft hangen bij 34min / Apparaat installeren.

Iemand enig idee?

[ Voor 40% gewijzigd door nudie op 23-01-2007 13:35 ]

Pagina: 1