Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe virusscanner, hoe verwijderen?

Pagina: 1
Acties:
  • 864 views sinds 30-01-2008

• deejaylethal
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-11 09:33
Ik heb Norton Internet Security 2005 op mijn Vaio Laptop staan. Nu is echter mijn update-periode verlopen en kan ik geen beveiligingsupdates meer ontvangen.

Ik twijfel nu over het feit om een nieuwe virusscanner te downloaden. In het verleden heb ik dit op een andere pc ook al gedaan, Antivir, maar dat ging vreselijk fout vanwege de-installatieproblemen van Norton en daardoor crashte mijn PC uiteindelijk, omdat virussen uit Quarantaine ineens vrijkwamen.

Wat kan ik nu het beste doen? Een gratis programma als AVG downloaden en die installeren? Of kan ik beter gewoon Norton zonder updates laten draaien? Ik ben hier namelijk tevreden over en mn laptop draait perfect.

Bedankt voor de hulp...

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:14
norton zonder updates draaien :? waarom zou je dat in vredesnaam willen :? :? zonder updates heb je niks aan een virusscanner

advies: deinstalleer en neem nod32 (www.nod32.nl)

A wise man's life is based around fuck you

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-11 19:59
http://www.google.nl/sear...norton+removal+tool&meta=
Die downloaden, en dan AVG downloaden.(het liefst NOD32, maar ik weet niet hoelang dat gratis is...)

[ Voor 48% gewijzigd door stijnos1991 op 22-01-2007 21:33 ]

• deejaylethal
Moet ik niet eerst een nieuwe installeren, en dan Norton pas de-installeren?

Bovendien kan ik een Norton 2007 licentie van Surfspot.nl voor 22,50 kopen (student heh ;)). Kan ik dat niet beter doen?

• Zwelgje
nee want bij nod krijg je tijdens de actieweek (=nu) 2 voor de prijs van 1

en norton suxx bigtime kwa antivirusscanning en systeemperformance :P

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik ben zelf een tevreden gebruiker van NIS 2005 en 2006 :)
Maar laat ik je dit zeggen: beiden zijn een kriem om volledig te verwijderen. Uninstall is geen volledige de-installatie, d'r blijft altijd wat achter. Symantec heeft daar een tooltje voor, maar zelfs dat is niet volledig :(
Vervelende is ook dat als je een andere AV wilt installeren, dat elkaar nogal eens wil bijten :( Noem het slecht programmeren, noem het een stukje klantenbinding van Symantec. Wat me dan wel weer is meegevallen: Na een deinstallatie (gewoon, volgens het boekje via configscherm) van NIS 2005 en een install van NIS2006 liep alles weer als en zonnetje :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Zwelgje
ik noem dat slecht programmeerwerk.. :P als je al niet eens fatsoenlijk volgends de guidelines een uninstaller kunt maken ben je gewoon een prutsbedrijf (no offense)

* Zwelgje is zakelijk helaas ook klant van symantec producten

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Verwijder Norton gewoon volledig.. desnoods gebruik je zo'n Norton remover. Kun je zo downloaden op de site van Symantec.. en installeer daarna NOD32. Twee virussscanners is vaak vragen om problemen.. ;)

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

hmm, dan heb je mazzel dat je nog kan internetten. Als hier namelijk de norton licentie verlopen was werd het internet geblokkeerd, met panda zelfde issue.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• deejaylethal
Maar NOD is dus 2x zo duur per jaar... Waarom zou ik dat dan in hemelsnaam nemen?

• deejaylethal
bartgrefte schreef op maandag 22 januari 2007 @ 22:02:
hmm, dan heb je mazzel dat je nog kan internetten. Als hier namelijk de norton licentie verlopen was werd het internet geblokkeerd, met panda zelfde issue.
Volgens mij heeft dat met jouw configuratie te maken. Ik heb daar écht geen problemen mee, je moet gewoon negeren instellen...

[ Voor 0% gewijzigd door deejaylethal op 22-01-2007 22:21 . Reden: spelvout ]

• Zwelgje
deejaylethal schreef op maandag 22 januari 2007 @ 22:06:
Maar NOD is dus 2x zo duur per jaar... Waarom zou ik dat dan in hemelsnaam nemen?
superieur product. + dat is alleen het eerste jaar, 2e jaar (verlengen) is maar 22 euro.

[ Voor 13% gewijzigd door Zwelgje op 22-01-2007 22:11 ]

• deejaylethal
Enig idee wat k per maand aan inkomen heb? :P

Neem het liefste nog n gratis product... Maar zit toch met Norton en wil mn laptopje niet naar de klote hebben. Hij begint namelijk nu te zeuren over dat k niet tegen een bepaalde Trojan beveiligd ben... Irritant...

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:00
miss even naar avast kijken, klein en gratis. maar je norton zal er eerst af moeten voor je avast erop zet. verder vind ik nis 2007 een k*tprogramma. heb al 2x gehad dat ie een 2006 verkeerd update en ik het 1 en ander met de hand moest gaan verwijderen. en eventueel zou je er dan nog een firewall naast kunnen draaien.

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11 20:50
AVG en Norton gaan goed samen. Ik heb ze een paar jaar naast elkaar gebruikt. Met de removal tools blijven er nog wat registersleutels over maar ik dacht geen bestanden. Dus een andere virusscanner zou niet meer moeten bijten of deze zou moeten vallen over een paar registersleutels.

Als je met de oude NAV 2002 in het register zocht op Symantec en Norton dan haalde je ook de datum informatie weg. Goede kans dat als je met deze termen zoekt in het register deze een aardig eind opgeschoont zou moeten zijn.

Verwijderd

Neem alles behalve avg simpelweg omdat en ik ben geen expert maar de meest besmette(virusrijke) pc's die ik tegenkom bij kennisen hebben avg!

De meeste bekendere anti virussen zijn goed genoeg.

Voor noppes heb je Avira Antivir free die net zo goed als nod32 is: http://www.free-av.com/

Alleen de betaalde scanner scant ook op spyware en doet dat ook nog eens uitmuntend.

Licentie daaro is 20 euro waarvan er 5 euro naar een goed doel gaat.

Dr Web is ook een prima lichte anti virus voor slechts 20 euro. Kies je voor een migratie krijg je m voor een tientje ;) : http://buy.drweb.com/togreen/?lng=en

Voor een extra laag bescherming neem een anti malware programma die je naast een anti virus kan draaien zonder conflicten. Realtime kost je een licencie maar on-demand scan voor noppes:

Voormalig anti trojan/malware ewido, nu avg antispyware: http://www.ewido.net/de/

http://www.emsisoft.com/en/software/download/

http://www.nsclean.com/boclean.html

Neem eens een paar reviews door en je komt er wel uit: http://www.av-comparatives.org/

http://antivirus.about.co...twarereviews/a/freeav.htm

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:42

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Als je het geld (er voor over) hebt zou ik idd ook voor NOD32 gaan. Als je dat er niet voor over hebt zou ik 1 van de gratis scanners gebruiken, AVG of Antivir. Ik gebruik nu zelf Antivir ongeveer 1.5 jaar en het is werkelijk een heel fijn gratis en licht scannertje die ook nog eens velen malen accurater en sneller is dan Norton.

Daarvoor zoals zoveel gebruikers altijd Norton gebruikt maar ik weet inmiddels wel beter, ik heb liever een stabiele en snelle pc dan een pc die helemaal 'opgevreten' wordt door een virusscanner.

Wat ik dus iig zou doen is Norton compleet verwijderen.

Mocht je voor een gratis scanner gaan dan zou je eerst de installer kunnen downloaden, vervolgens internet erafhalen, norton verwijderen (wellicht ook even die extra de-installer downloaden voordat je internet erafhaald :P ), ccleaner overheen halen, miss nog even in het register rondneuzen om de overgebleven norton/symantic keys te verwijderen.

Trouwens vreemd dat je quarantaine werd opengegooid dat lijkt me vrij sterk, Norton laat die map namelijk altijd staan (dus verwijder ook even die map na de-installatie, meestal in je program files).

[ Voor 5% gewijzigd door Pendaco op 22-01-2007 22:36 ]

Verwijderd

Voor wat betreft het correct verwijderen van norton, misschien helpt het wel als je het in de norton removal tool in safe mode gebruikt. Reboot, gebruik daarna cccleaner met name, fouten scannen en herstellen. en meuktracker: jv16 PowerTools 2006 1.5.2.342, in dit programma met name: register cleaner( alles herstellen) en software manager, norton deinstalleren mocht t erbij staan.

Succes!

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-11 09:27

markvt

Peppi Cola

Persoonlijk zou ik zeggen overweeg kaspersky antivirus eens.

Deze tool ff ergens opzoeken om norton eraf te gooien btw:
SymNRT Norton_Removal_tool.v2007.2.0.5.exe

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Dit begint toch wel erg veel te lijken op een discussie die thuishoort in [Virusscanners] Discussietopic deel 3 . Ik stel dan ook voor dat we de discussie daar verder zetten. :)

Signature

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.