Welke videokaart moet ik nemen voor Vista

Pagina: 1
Acties:
  • 225 views sinds 30-01-2008

• dennisreijbroek
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-02-2023
Hoi,

Ik heb een Nvidia Gforce 6600 PCI-e. Mijn moederbord is een Asus a8n-SLI met een AMD 64 bit 3200+ . Als ik windows Vista wil installeren krijg ik tijdens het installeren zwart beeld en de melding van mijn monitor out of range. Mijn scherm knippert iedere keer. Als ik mijn tv eraan hang knippert deze ook. Ik denk dat het probleem de 6600 is. Als ik een Nvidia 7600GS er in stop zou het dan wel werken?

Alvast bedankt

Verwijderd

monitor out of range duidt erop dat je scherm de resolutie niet aankan die uitgestuurd wordt door je PC, niet dat er iets hapert aan je kaart.

Welk scherm heb je hangen / probeer met een ander scherm. Ik heb hier ook een princeton scherm waarmee XP ook dat beeld weergeeft. In veilige modus opstarten en je resolutie manueel op 1024*768 zetten, en dan zou je scherm die mededeling niet meer mogen geven. Dat kan veroorzaakt worden door schermen met bizarre eigenschappen (zoals die princeton 17" die als maximale reso 1024*768 heeft).

• dennisreijbroek
Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2007 @ 17:30:
monitor out of range duidt erop dat je scherm de resolutie niet aankan die uitgestuurd wordt door je PC, niet dat er iets hapert aan je kaart.

Welk scherm heb je hangen / probeer met een ander scherm. Ik heb hier ook een princeton scherm waarmee XP ook dat beeld weergeeft. In veilige modus opstarten en je resolutie manueel op 1024*768 zetten, en dan zou je scherm die mededeling niet meer mogen geven. Dat kan veroorzaakt worden door schermen met bizarre eigenschappen (zoals die princeton 17" die als maximale reso 1024*768 heeft).
Ik heb een Acer AL1511. Ik heb er ook een 21" CRT Compaq monitor aan gehangen. Deed hetzelfde. Ik zit nu ongeveer 20 min. te werken en het scherm heeft al zeker 5 x geflitst.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2007 @ 17:30:

Misschien is het ook de refresh rate, deze lager zetten zou ook wel eens kunnen helpen, als het met de resoluties alleen niet werkt. Ik zou beide instellingen omlaag doen in veilige modus, 1024*768 bij 60Hz zou bij vrijwel alle niet antieke schermen moeten werken. (ervan uitgaande dat het een 4:3 beeldscherm is en geen breedbeeld)

Als het dan werkt kan je de instellingen in stapjes omhoog doen tot het niet meer werkt (ik ken vista niet, maar als je een nieuwe instelling probeert bij XP en je krijgt geen beeld, en je doet 15 seconden niets dan krijg je de laatste goede instelling terug.)

Als het een CRT scherm is zou ik de refresh rate dan ook niet op 60Hz laten, dat vind ik zelf niet comfortabel voor de ogen maar meningen verschillen hier over, bij LCD schermen vind ik het zelf geen probleem. Een hogere refreshrate beperkt wel de maximum resolutie, en een hogere resolutie beperkt de maximum refreshrate. Dus laag beginnen, en de instellingen in stapjes omhoog totdat je voor jezelf de instellingen hebt die het best aan je wensen voldoet.

• dennisreijbroek
Het gaat om de installatie, niet om de instellingen van windows zelf.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ik weet niet de oplossing tot jouw probleem, maar een 6600 is een prima kaartje voor Windows Vista iig. In die zin, dat deze gewoon compatible is :)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Ga ajb eerst even zelf op zoek, en een nieuwe kaart is heel waarschijnlijk niet nodig om dit probleem op te lossen :)

[ Voor 27% gewijzigd door Pollewob op 22-01-2007 18:30 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.