Criteria meuktracker

Pagina: 1
Acties:

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-01 14:39

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Topicstarter
Ik weet dat de Tweakers.net redactie zal bekijken of jouw suggestie voldoende nieuwswaarde heeft voor een plaatsje op de site. Echter vraag ik me soms echt af waarom ik nog dingen submit. Sommige zaken die al meerdere malen eerder wel doorkomen (nieuwe versie van), worden niet geplaatst. Mijn laatste is denk ik het beste voorbeeld. Op Vista is het overklokken van je GPU niet meer mogelijk. Sinds de 16e is er een nieuwe nTune (eerdere versies staan ook in de meuktracker) waarin de overclock settings van ForceWare verplaatst zijn. Overklokken op Vista is al maanden hot. Tevens hebben zoveel mensen Nvidia gpu en/of chipset dat dit wel heel algemeen is. Toch word hij niet in de meuktracker toegevoegd.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:31
Bij de meuktracker ligt het meer aan de datum van release dan aan de 'nieuwswaarde'. Ik heb net in de submitqueue gekeken en daar zie ik jouw inzending van nTune staan, maar die versie is op 16 januari al gereleased en aangezien het nu alweer 22 januari is, is dat al vrij laat. Meestal worden meuks niet meer geplaatst als ze ouder zijn dan een dag of 3 (alhoewel ik van mening ben dat het voor de meuktracker geen kwaad zou kunnen als dat verlengd zou worden naar een week).

The devil is in the details.

Verwijderd

Hahn schreef op maandag 22 januari 2007 @ 09:44:
Bij de meuktracker ligt het meer aan de datum van release dan aan de 'nieuwswaarde'. Ik heb net in de submitqueue gekeken en daar zie ik jouw inzending van nTune staan, maar die versie is op 16 januari al gereleased en aangezien het nu alweer 22 januari is, is dat al vrij laat. Meestal worden meuks niet meer geplaatst als ze ouder zijn dan een dag of 3 (alhoewel ik van mening ben dat het voor de meuktracker geen kwaad zou kunnen als dat verlengd zou worden naar een week).
Tja, dat is toch een heel stuk kort door de bocht;
Eind 2006 heb ik zelds naar de redactie moeten meilen om een zeer vergelijkbaar geval, mar zelfs nog "verlater data".

Het ging daarbij om AviSynth; In de meuktracker was er geen enkele versie te vinden, terwijl het programma inmiddels op versie 2.5.6 (en hoger) zit. Ik heb dat programma ook meerdere malen gesubmit, maar om dezelfde reden die jij aangeeft (de versie is lagere tijd geleden uitgekomen) werd deze niet gesubmit/opgenomen in de meuktracker.

Hierdoor ontstond de situatie dat een heel veel gebruikte tool (DVD-Rebuilder, MeGUI, AutoGK, CCE etc. etc. etc. maken allemaal gebruik van AviSynth) helemaal niet in de meuktracker terecht komt, aleen vanwege de datum van verschijnen.

Ik pleit er dan ook voor om niet alleen naar de versinummering en de datum te kijken, maar ook nog inhoudelijk te kijken of een nieuiwe versie voldoende toevoegt om ook daadwerkelijk in de meuktracker te komen. Het brengt meer werk mee, toegegeven, maar het zorgt ook voor een completere en evenwichtigere samenstelling van de meuktracker.

PS: Nu we het toch over de meuktracker hebben;
Een eenduidelijke systematiek in de naamgeving zou best eens handig kunnen zijn.

Bijvoorbeeld: Het lijkt mij handig om de naam van alle Microsoft producten ook alleen maar met "Microsoft" te laten beginnen; Of alleen maar met MS. En dus niet met allebei de mogelijkheden door elkaar (of geheel geen MS of Microsoft). Dit zou zoeken een heel stuk overichtelijker maken.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:31
Versienummering wordt dan ook helemaal niet naar gekeken, het gaat er voornamelijk om dat het niet de bedoeling is dat er nog meuk van een paar weken oud wordt gepost.

Maar aangezien dit niet mijn pakkie an is zal ik verder even geen uitspraken doen. Ik zal het punt wel aanstippen in de crewfora.

The devil is in the details.

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Dit topic komt een beetje overeen met Waar blijven de drivers, BIOS-en en firmwares. :) Robin probeert in dat topic al het een en ander te verklaren.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

Kijk; Het is natuurlijk bij voorbeeld al duidelijk dat geen enkele redacteur/meukposter van elk programma iets kan afweten; Dus dat eea werkelijk altijd goed zal gaan is wss een soort utopie. En bovendien, het hoeft niet eens altijd voor 100% goed te gaan. Maar wellicht een mogelijkheid tot communiceren over meukposts, anders dan dat het op dit moment gebeurt is een idee.

Alhoewel ik me erg goed kan voorstellen dat dit ook weer een hoop energie en moeite kan kosten; Het is typisch een onderwerp waar talloze forum-posts over kunnen ontstaan. En het bijhouden van een forumdeel/modereren ervan, zou wel eens meer energie kunnen gaan kosten dan dat het daadwerkelijk oplevert.

Want geef toe: De Meuktrackt draait helemaal niet slecht. De foutjes die erin sluipen worden vaak genoeg achteraf opgelost, al is het door middel van aan mail van een tweaker die eea goed uitlegt. En wat ik eerder al schreef: Je kan gewoonweg geen 100%-score halen, en da's eigenlijk ook niet nodig, maar er zou wel eea "geregeld kunnen zijn" om de eventuele foutjes te kunnen wegstrijken (regelen maakt ook beheersbaar, dus voorkomt weer allerlei forumposts ed.)

Maar ik ben van mening dat leeftijd van de meuk-submit minder een kriterium moet zijn.

Inderdaad; dezn draad lijkt qua inhoud best op die andere draad

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2007 10:11 ]

Pagina: 1