Hahn schreef op maandag 22 januari 2007 @ 09:44:
Bij de meuktracker ligt het meer aan de datum van release dan aan de 'nieuwswaarde'. Ik heb net in de submitqueue gekeken en daar zie ik jouw inzending van nTune staan, maar die versie is op 16 januari al gereleased en aangezien het nu alweer 22 januari is, is dat al vrij laat. Meestal worden meuks niet meer geplaatst als ze ouder zijn dan een dag of 3 (alhoewel ik van mening ben dat het voor de meuktracker geen kwaad zou kunnen als dat verlengd zou worden naar een week).
Tja, dat is toch een heel stuk kort door de bocht;
Eind 2006 heb ik zelds naar de redactie moeten meilen om een zeer vergelijkbaar geval, mar zelfs nog "verlater data".
Het ging daarbij om AviSynth; In de meuktracker was er
geen enkele versie te vinden, terwijl het programma inmiddels op versie 2.5.6 (en hoger) zit. Ik heb dat programma ook meerdere malen gesubmit, maar om dezelfde reden die jij aangeeft (de versie is lagere tijd geleden uitgekomen) werd deze niet gesubmit/opgenomen in de meuktracker.
Hierdoor ontstond de situatie dat een heel veel gebruikte tool (DVD-Rebuilder, MeGUI, AutoGK, CCE etc. etc. etc. maken allemaal gebruik van AviSynth) helemaal niet in de meuktracker terecht komt, aleen vanwege de datum van verschijnen.
Ik pleit er dan ook voor om niet alleen naar de versinummering en de datum te kijken, maar ook nog inhoudelijk te kijken of een nieuiwe versie voldoende toevoegt om ook daadwerkelijk in de meuktracker te komen. Het brengt meer werk mee, toegegeven, maar het zorgt ook voor een completere en evenwichtigere samenstelling van de meuktracker.
PS: Nu we het toch over de meuktracker hebben;
Een eenduidelijke systematiek in de naamgeving zou best eens handig kunnen zijn.
Bijvoorbeeld: Het lijkt mij handig om de naam van alle Microsoft producten ook
alleen maar met "Microsoft" te laten beginnen; Of
alleen maar met MS. En dus niet met allebei de mogelijkheden door elkaar (of geheel geen MS of Microsoft). Dit zou zoeken een heel stuk overichtelijker maken.