Advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

• Nemesco
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb bij Alternate de pc builder gebruikt en heb de onderstaande configuratie samengesteld.
Nu las ik op dit forum dat de combinatie Moederbord en Geheugen niet goed is ivm voedingsproblemen.

Kan iemand mij goed advies geven over de keuze moederbord in combinatie met geheugen.

Configuratie:

Mainboard: Asus M2N-E,
Processor: AMD Athlon™ 64 X2 4200+,
Videokaart: Asus EN7600GS Silent,
Geheugen: G.E.I.L. 2 GB DDR2-800 Kit,
Voeding: CoolerMaster iGreen Power 500W,

Overige:
Behuizing: CoolerMaster Centurion 5,
DVD: NEC AD-7173A,
Floppy/Card reader: Mitsumi 7in1 FDD+Cardreader,
SATA HD: Maxtor DiamondMax 17 160 GIG,

Samenscholen is leuk.

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-05 14:26
Ik zie het probleem eigenlijk niet echt. Die asus m2n-E heeft gewoon ddr 2 nodig, en voor zover ik weet kan die GEIL stickjes geen problemen geven op het gebied van voeding...
Misschien dat iemand anders een probleem ziet? :P

edit: Ik lees wel net dat die geheugen bankjes zeer dicht op elkaar zitten. Mocht je dus geheugen met heatsinks hebben zou het wel probleempjes kunnen geven. :)

[ Voor 26% gewijzigd door warcow op 21-01-2007 22:59 ]

• Nemesco
  • Niet online
|:( O-oh, ik zie net dat het geheugen 1,8 volt nodig heeft, dit word dus wel ondersteund door het MB.
Als iemand toch aanbevelingen wil doen of kritiek wil leveren zie ik graag een berichtje.

geheugen met heatsinks?? hieronder een link naar de afbeelding van het geheugen, graag hoor ik of het heatsinks heeft ;)
http://www.alternate.nl/h...ilPopup.html?artno=IBIE8M

Samenscholen is leuk.

Verwijderd

Ik heb maar 1 vraag:
Waarom een Athlon als je een C2D kunt kopen?
Een E6300 kost een tientje meer.
En voor zo'n 100-120e kun je ook een heel degelijk bord met 965-chipset ervoor kopen (bord dat jij hebt uitgezocht is ook al 99e). Bv een P965-Neo F van MSI, voor 105e.
De rest van het systeem kun je dan gelijk houden.

Paar tientjes meer, maar wel een sneller systeem (in de meeste benchmarks wel dan: http://www.gamepc.com/lab...ontent.asp?id=c2le&page=7), en beter voorbereid op de toekomst (quadcore-ondersteuning bv, en sowieso zijn er nog veel snellere C2D dualcores te vinden).
En ook nog eens enorme overklok-potentie... we zijn immers tweakers, nietwaar?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2007 23:47 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2007 @ 23:41:
Ik heb maar 1 vraag:
Waarom een Athlon als je een C2D kunt kopen?
Een E6300 kost een tientje meer.
En voor zo'n 100-120e kun je ook een heel degelijk bord met 965-chipset ervoor kopen (bord dat jij hebt uitgezocht is ook al 99e). Bv een P965-Neo F van MSI, voor 105e.
De rest van het systeem kun je dan gelijk houden.

Paar tientjes meer, maar wel een sneller systeem, en beter voorbereid op de toekomst (quadcore-ondersteuning bv, en sowieso zijn er nog veel snellere C2D dualcores te vinden).
En ook nog eens enorme overklok-potentie... we zijn immers tweakers, nietwaar?
Toekomst voorbereid is de AM2 beter dan de C2D kijkend naar upgrade mogelijkheden.
Wetend dat AM3 backwards compatible is met AM2.

Verder kan ik wel zeggen ga voor een X2 5000+. Niet duur en presteerd alles in de prijsklasse er min of meer wel uit.

Behalve de synthetische benches. Maar die zijn echter redelijk lame.

Verwijderd

Uhh, voorlopig gaat er niks gebeuren met AMD hoor. En het is nog maar de vraag of de K8L op een AM2 socket gaat werken, en zo ja, of dat dan nog steeds snel is.
Van de quadcore weten we nu al dat het sneller is dan een 4x4 van AMD, dus dat is zeker niet slecht.

Verder de 5000+? Tsja... die kan ongeveer mee met de E6400 (zie ook de CPU charts voor allerlei benchmarks en modellen: http://www23.tomshardware...&model2=465&chart=170)... En de E6400 is net wat goedkoper.. Maar de E6600 is maar weer een paar tientjes duurder dan de 5000+, en die maakt weer gehakt van alles dat AMD te bieden heeft.
En als je gaat overklokken, dan gaat ook een E6300 of E6400 gigantisch gehakt maken van een 5000+... Athlons overklokken namelijk helemaal niet zo geweldig, en de snelheidswinst is beperkt.

Dit is gewoon niet het moment om AMD te kopen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2007 00:02 ]

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-05 14:26
Nog even over dat geheugen, dat heeft zo te zien wel kleine heatsinkjes. het ziet er desondanks nog wel behoorlijk smal uit, en zeker als je daar 2 sticks van in dual channel zet (zit er waarschijnlijk nog 1 vrije tussen) zal het wel werken. Voor de zekerheid kan je dat bedrijf er even over mailen/bellen..
En wat betreft keuze c2d/amd, dat is weer een heel ander onderwerp... Ik zou zo niet weten wat ik zou doen, is voor iedereen ook weer anders. :)

• Nemesco
  • Niet online
Bedankt voor de reacties.

Samenscholen is leuk.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit soort vragen horen in Complete Systemen & Laptops. Maar ik zal dit topic niet erheen verplaatsen, omdat de topicstart niet aan het aldaar gestelde beleid voldoet. Zie verder ook PMG FAQ » Welke moet ik nemen?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.