In het topic van Dannydeman: "God bestaat niet!" is de sfeer verpest door de rivaliteit tussen de gelovige en de ongelovige. Ik krijg bijna plaatsvervangende schaamte, als je het niet met de Bijbel of de Koran eens bent dan hoef je nog niet rond te gaan bazuinen dat gelovige het verkeerd hebben en dom zijn en ze het alleen geloven omdat het ze met de paplepel is ingegoten. Ik ben zelf niet gelovig en ga niet naar de kerk enzo maar toch vind ik dat geloof een van de mooiste dingen op aarde is. Het is de basis van cultuur, architectuur, rituelen enz.
Waarom ik dit topic heb gemaakt is (in combinatie met de bovenste rede) dat er een topic mist waar gelovige en niet gelovige kunnen praten over geloof vanuit het perspectief dat het wel eens waar zou kunnen zijn, en er best wel een God zou kunnen zijn of een hoger iets (of iets gelijks).
Ik probeer de ongelovige niet in een slecht licht te zetten maar sommige (met nadruk op "sommige") zeggen dingen die ik toch wel beledigend vind en respectloos. We willen natuurlijk ook niet dat de gelovige de ongelovige gaan bekeren.
Dit topic is niet bedoelt voor alleen christenen maar ook voor moslims, joden, Hindoes, boeddhisten
enz.
(Liever geen reacties 'meer' over het topic zelf. alvast bedankt)
Waarom ik dit topic heb gemaakt is (in combinatie met de bovenste rede) dat er een topic mist waar gelovige en niet gelovige kunnen praten over geloof vanuit het perspectief dat het wel eens waar zou kunnen zijn, en er best wel een God zou kunnen zijn of een hoger iets (of iets gelijks).
Ik probeer de ongelovige niet in een slecht licht te zetten maar sommige (met nadruk op "sommige") zeggen dingen die ik toch wel beledigend vind en respectloos. We willen natuurlijk ook niet dat de gelovige de ongelovige gaan bekeren.
Dit topic is niet bedoelt voor alleen christenen maar ook voor moslims, joden, Hindoes, boeddhisten
enz.
(Liever geen reacties 'meer' over het topic zelf. alvast bedankt)
[ Voor 3% gewijzigd door blaguy op 21-01-2007 15:46 ]