[website] raar probleem met source

Pagina: 1
Acties:

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:49
Ik heb met mijn website twee gekke problemen, en ik begin te geloven dat ze dezelfde oorzaak hebben. Maar ik heb geen idee hoe ik het op kan lossen. Eerst een situatieschets:

- Ik heb Demon Internet, en ik gebruik ook de webruimte daarvan
- Ik heb een domeinnaam bij zylon.nl
- Het is een eenvoudige website, alleen maar statisch html

- Ik wil een favicon en ik wil Google Analytics

Beide zaken werken dus niet als ik via mijn domeinnaam naar mijn website ga. Het gekke is dat de favicon wél werkt als ik via de Demon-URL naar mijn website ga. En er is nog iets geks aan de hand; als ik vanuit de browser de source opvraag krijg ik dit als ik via de Demon-URL ga:
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<html>
<head>
<link rel="icon" href="favicon.ico" type="image/x-icon">
<link rel="shortcut icon" href="favicon.ico" type="image/x-icon">
<meta content="text/html; charset=ISO-8859-1" http-equiv="content-type">
<meta name="keywords" content="duurzaam, duurzame, energie, elektriciteit, zon, wind, zonnepanelen, zonnestroompanelen, zonnecollectoren, besparen, besparing, olie, gas, hubbert" lang="nl">
<title>SolarWebsite</title>
</head>
En dan de rest van de body
Maar vraag ik de source op als ik naar de domeinnaam ga, dan krijg ik dit:
<FRAMESET>
<FRAME src="http://www.jharingman.demon.nl/" border="0" framespacing="0" />
</FRAMESET>
Hoe kan dat nou? Is dat iets wat zylon verkeerd doet?

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-12 19:28
Zylon maakt een frame voor jou aan, waardoor in je adresbalk altijd 'www.solarwebsite.nl' blijft staan in plaats van 'www.jharingman.demon.nl'. Je hebt dat zelf ergens ingesteld waarschijnlijk.

Als je de source van je site wilt zien moet je rechtermuis klikken op de website en dan view source kiezen, en niet vanuit je knoppenbalk bovenin het scherm.

Verbouwing

• JeroenH
Mithrandir schreef op zondag 21 januari 2007 @ 14:30:
Zylon maakt een frame voor jou aan, waardoor in je adresbalk altijd 'www.solarwebsite.nl' blijft staan in plaats van 'www.jharingman.demon.nl'. Je hebt dat zelf ergens ingesteld waarschijnlijk.
Ik heb dat niet ingesteld voorzover ik weet. Ik heb gewoon een domeinnaam + URL-forward aangevraagd.
Als je de source van je site wilt zien moet je rechtermuis klikken op de website en dan view source kiezen, en niet vanuit je knoppenbalk bovenin het scherm.
OK, dat begin ik nu te snappen. Maar die Google analytics code moet echt op de 'hoofdsite'. Daar kan ik dus niet bij. Hmmm, ik zal Zylon eens mailen.

Begrijp ik het goed dat dit geen 'echte' URL-forward is? Maar een soort truukje? Enig idee waarom ze het zo doen?

[ Voor 5% gewijzigd door JeroenH op 21-01-2007 14:33 ]

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 4x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:30

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

kan je bij Google Analytics niet de URL van je echte site (zonder die frame) invullen als Website URL?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:35

crisp

Devver

Pixelated

Ja, dat wordt wel meer gedaan.
[...]

OK, dat begin ik nu te snappen. Maar die Google analytics code moet echt op de 'hoofdsite'. Daar kan ik dus niet bij. Hmmm, ik zal Zylon eens mailen.

Begrijp ik het goed dat dit geen 'echte' URL-forward is? Maar een soort truukje? Enig idee waarom ze het zo doen?
Het is idd geen domein-forwarding, dat kan ook alleen als je een vast IP hebt voor je website zelf maar aangezien dat gewoon de webruimte is van Demon is dat ws niet het geval en is er ook geen andere mogelijkheid. Je zal dus echte webhosting moeten nemen.

Intentionally left blank

• JeroenH
Ariën Clay schreef op zondag 21 januari 2007 @ 14:35:
kan je bij Google Analytics niet de URL van je echte site (zonder die frame) invullen als Website URL?
Als ik dat doe lijkt hij helemaal niet te tellen, maar misschien doe ik wel iets verkeerd want hij telt helemaal niet, ook niet als ik er via de Demon-URL heenga.

Ik begrijp trouwens niet waarom mijn favicon het wel doet via de Demon-URL en niet via mijn domeinnaam. Ik heb de volledige link ingevuld (http://www.jharingman.demon.nl/favicon.ico) en toch werkt het niet. Iemand een idee hoe dat dan zou kunnen?

-edit-

Edit, chips, ik snap het denk ik al, ook die code moet natuurlijk in de hoofdpagina, die nu dus door Zylon wordt geleverd. Damn, wat een gekloot allemaal.

[ Voor 11% gewijzigd door JeroenH op 21-01-2007 15:04 ]

Pagina: 1