Toon posts:

Nieuw Moederboard of nieuw geheugen?

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb een Asus A8N SLI Deluxe
nu heb ik een jaar geleden Kingston HyperX geheugen gekocht tot nu toe heeft dat nog steeds niet gewerkt in Dual Channel of in T1 stepping

@ 200 Mhz 2.5-3-3-8 (CL-RCD-RP-RAS)

Wat is nu verstandig koop ik nieuw geheugen of koop ik een ander moederbord
ik heb S939 en tja zoveel keus heb je daar niet meer in nieuwe planken
iemand een tip?

Gr.
Martijn

Edit:
Die dual channel mode werkt niet omdat het geheugen dual sided chipped is en dat werkt niet op dit mobo met HyperX

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2007 01:49 ]

Verwijderd

tja zal dan het geheugen verkopen.
Je zal weinig anderen borden kunnen vinden die ook sli hebben.

Maak je nu geen gebruik van sli dan kan je kijken naar een bord met een sis chip of via chip.

Persoonlijk moet jouw bord die geheugen kunnen draaien in dual channel.
Zit je geheugen wel in de juiste banken ? (tjek het na in de handleiding)

Verwijderd

Naar mijn idee zou het ook gewoon moeten werken.
Voor dual channel dien je de modules in de blauw gekleurde bankjes te steken.

Verwijderd

Topicstarter
tja kheb alle mogelijke combinaties al gehad er stond zelfs een tijd geleden een topic over op GOT
ik heb echt vanalles geprobeerd flashen van bios voltages omhoog gegooit het heeft geen nut gehad

kheb zitte kijken naar een Msi bordje K8N SLI zou dit een waardige vervanger zijn?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2007 17:10 ]

Verwijderd

nee een abit versie moet je nemen
Maar als jij geen dual channel kan draaien met een asus nforce4 chip
Dan zal het op anderen nforce4 sli borden ook niet werken.

Zal dus voor anderen geheugen gaan
Als je in vlak bij rotterdam zit kan je wel een avondje bij mij langs komen
Dan kunnen we kijken of jouw geheugen wel bij mij werkt.

Zelf gebruik ik ook kingston valeu geheugen met losse mem sinks er op.
Draait 230mhz clus 3 1t

• Jird
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-04 11:21
hee martijn, jij hier? ;) je gaat me toch geen mobo door de neus zitten boren he? :9 hahaha, nee hoor, als je je probleem op kan lossen door nieuw geheugen te kopen.... en ik neem aan dat dat inderdaad wel gaat lukken dan moet je dat zeker doen. ik verwacht inderdaad dat dat lukt met nieuw geheugen. wat ik zelf zou doen is kijken naar de prijzen van een nieuw mobo of nieuw geheugen. ik weet dat de meeste DFI's erg makkelijk zijn met wat voor geheugen je erin steekt, die zijn alleen ook redelijk prijzig. ik zou zowieso ff jou geheugen op die MSI mammaplank testen als dat kan, of anders bij Suijkerbuik...

als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Neem eens de PMG FAQ » Welke moet ik nemen? door voor een uitleg over hoe je een CPU, mobo of geheugen moet uitkiezen. Verder staat er ook een linkje naar Complete Systemen & Laptops waar o.a. een centraal topic kunt vinden voor systeemupgrades :) Voor problemen met PC's kun je het beste de hele PMG FAQ doornemen om jezelf de broodnodige basiskennis te werven.

Gebrek aan aantoonbare inzet en research, topic dicht dus. Neem ook eens de Registratievoorwaarden / korte FAQ door voor een uitleg over de werking van GoT.

[ Voor 11% gewijzigd door BalusC op 21-01-2007 18:34 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.