Toon posts:

De Betere Kaart?

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Nou, om een verhaal kort te maken. Ik had 3 jaar geleden een PC gekocht bij MyCom. Een echte game PC, zeer duur (ik zat rond de 2500 euro) maar deed z'n werk goed. Na een tijdje ging er iets fout en was mijn ATI Radeon 9800 XT in fik gevlogen. Ik kreeg ter compensatie een nVidia 6800 GE v9999. Ik weet nu nog steeds niet welke van de 2 beter is, misschien kan iemand mij dit vertellen?
Het gaat verder. Een tijdje terug zijn ze erachter gekomen dat mijn huidige voeding niet voldoende was voor de nVidia kaart en moest ik de PC terugbrengen zodat er een andere in kon worden gedaan. Het werd de ATI Radeon x1600 XT. Ik heb er reviews over gelezen en ben zeker ontevreden. Ik ben van de Radeon 9800 XT gezakt naar de x1600 XT. Ik hoop echt dat ik het fout heb, aangezien ik niks van 3D kaarten weet zal het ook wel. Vandaar deze topic, kan iemand mij vertellen wat nou het grote verschil is tussen de 3 kaarten, en welke nou het beste is voor de nieuwste, zwaarste games. Dank je voor je tijd.

Mvg,
Weater

Verwijderd

Kijk hier eens:

http://www23.tomshardware...=540&model2=556&chart=196

Daar kan je de laatste 2 kaarten wel redelijk goed met elkaar vergelijken (wel even kijken wat voor voordelen die speciale 6800 heeft). De 9800XT doet er niet echt meer toe, lijkt mij tenminste. Maar als je het perse wil weten kan je op die website nog wel oudere benchmark overzichten vinden, succes!

x1600 staat trouwens voor 11600 mocht daar de verwaring uit voort komen, je bent dus niet 8 series naar beneden gegaan ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2007 01:47 ]

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik zit ook niet meer zo in die 3D kaarten....
Maar ik was wel altijd op de hoogte van de ATI kaarten.
Nvidia was ik niet zo in thuis.
Maar ik kan je wel vertellen dat je mij niet hoort klagen als ze mijn video kaart(9800 XT) voor een x1600 zouden ruilen.
Mooi mijn mondje dichthouden dus :X

Correct me if im wrong , maar ik geloof dat de x1600 vele malen beter is.
Snellere GPU
Meer Video geheugen

Je kunt de x1600 geloof ik zelfs combineren met cross-fire.
Kun je er zelfs 2 van deze in 1 pc stoppen , zodat je nog betere graphics hebt...

Die laatste kaart die Mycom je dus gegeven heeft....is veruit het beste

www.degroot-it.nl

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:45

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als je niks afweet van videokaarten, doe daar maar eerst wat aan...

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Wat "beter" is hangt totaal af van je eisen. Zoek benchmarks op voor 3D performance, zoek specs op voor stroomverbruik/warmteproductie, kijk naar welke uitgangen erop zitten voor features.

Of misschien nog beter: je hebt die kaart, kijk gewoon even hoe snel hij is en of hij trekt wat de eerdere kaarten deden :z

Beetje weinig inzet voor een GoT topic dit...

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.