Toon posts:

opteron 152 of 170

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
stel je kunt er nog aan komen (ik iig wel :) )
wat zou je dan nemen een 152 met 13x200 (2,6Ghz) of een 170 2x 10x200 (2,0Ghz)
speel voornaamlijk enkel spelletjes. heb nu een 3500+ s939 die 2,450 doet.
heb je echt veel voordeel aan een dual core of is een singel core met hoge snelheid veel lekkerder?

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:24
Vertel eens wat meer. Wil je gaan overklokken (zo ja, dan is de 152 beter (hogere multiplier))?

Wat betreft spellen: Dualcore is in opkomst, en steeds meer games gaan er gebruik van maken, dus het heeft wel degelijk nut t.o.v. singlecore.

En daarnaast willen gigahertzen niet zo gek veel zeggen over de snelheid van de processor (ik krijg de indruk dat je dat nog wel gelooft). Zie een Intel Pentium 4 en een AMD Athlon 64 :)

Verwijderd

Topicstarter
zal hem best wat overklokken. maar is niet de noodzaak
heb nu een 3500+ wil nog 1 keer een upgrade doen zonder mobo.
dus moet nog een s939 cpu hebben
voor minder dan 200 euro heb ik deze 2 als optie.
gaat dualcore me in het komend jaar echt veel voordeel bieden ten opzichte van singelcore?
mbt spelletjes.
en als de mhz niets zegt over de snelheid waarom klokken we dan over om zoveel mogelijk mhz er uit te halen. krijg op dit punt toch nog steeds de indruk dat een amd 3500+ die 2,2Ghz doet langzamer is dan een snellergeklokte 3500+ op 2,45ghz maar ik kan me vergissen.
en die vergelijking die je maakt met p4 en amd dat slaat nergens op. mijn laatste intel was een 80486 66mhz dus loop al een tijdje mee dat ik ook weet dat je cpu niet kan vergelijken puur aan het aantal ghz.
maar wat is dus beter in aanschaf
bijde cpu kosten me evenveel.
wil er dit jaar niets meer aan uitgeven, doe voornaamlijk spelletjes en normaal gebruik.
heb ik dan voor dit jaar nog een dualcore nodig of is die singel gewoon beter.

• martijn-
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:48
ik vind beide upgrades eigenlijk geen 200 euro waard je gaat er niet genoeg op vooruit.
als ik zou moeten kiezen zou ik voor de dual core gaan en deze dan overcloken.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-05 09:51
martijn- schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 15:28:
ik vind beide upgrades eigenlijk geen 200 euro waard je gaat er niet genoeg op vooruit.
als ik zou moeten kiezen zou ik voor de dual core gaan en deze dan overcloken.
Nieuw board en geheugen kost ook weer 250 euro. Terwijl je dat nu hebt liggen, kan je er beter gebruik van maken :). Ik zou zelf kijken naar een Athlon X2, deze kost maar 140 euro en haalt ook zeer leuke resultaten.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Neem eens de PMG FAQ » Welke moet ik nemen? door hoe je een CPU moet uitkiezen :)

Gebrek aan aantoonbare inzet + research in de topicstart, plus FAQ-gevalletje, topic dicht dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.