VoIP over LAN

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Benedykt
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-11 12:34
Euj,

Ik heb een mogelijk een lastige vraag... Ik zal de situatie trachtten uit te leggen:

Ik heb hier een 6 Mbit InternetPlusBellen verbinding van Planet. Prima verbinding, telefoon werkt (meestal) en iedereen is tevreden.

Nou heb ik een opnamestudio (radio) op mijn kamer waarmee ik in de toekomst nog wel eens telefonische interviews zal voeren (ik moet nou steeds naar die stomme studio op en neer knallen). Zodoende zou ik graag een telefoonlijn willen hebben, zodat ik ook een gebruik van maken van mijn dure (homemade :P) telefoonvork.

Toen kwam in mij op dat ik ooit ergens heb gelezen dat het mogelijk is sommige speedtouches om te bouwen, zodat ze hun VoIP niet meer over de DSL aansluiting, maar over de LAN aansluiting doen.
Nou heb ik heel toevallig hier voor oud vuil een speedtouch 716i modem liggen (via via gekregen), en nou vroeg ik mij af of het mogelijk is om deze speedtouch dusdanig aan te passen (flashen van firmware oid? :)) dat ik dus via 1 van de LAN poorten bel...

Alvast bedankt!
Peter.

PS: Ja ik weet dat je ook een pc kunt pakken, er voipbuster op kunt pleuren en kunt bellen, maar ik wil nou die telefoonvork wel eens gebruiken! :( :P

NZXT H7 Flow | AMD Ryzen 9 5900X | Gigabyte X570 Gaming X | Corsair Vengance LPX 64GB DDR4-3200 | Sapphire Nitro+ RX 6950 XT | FujiFilm X-S10 | Sigma 18-50mm F/2.8 | Sigma 30mm F/1.4 | Sigma 56mm F/1.4 | Viltrox 85mm AF II F/1.8 | Meike 50mm F/0.95

• Benedykt
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-11 12:34
Niemand? :)

NZXT H7 Flow | AMD Ryzen 9 5900X | Gigabyte X570 Gaming X | Corsair Vengance LPX 64GB DDR4-3200 | Sapphire Nitro+ RX 6950 XT | FujiFilm X-S10 | Sigma 18-50mm F/2.8 | Sigma 30mm F/1.4 | Sigma 56mm F/1.4 | Viltrox 85mm AF II F/1.8 | Meike 50mm F/0.95

• Dolan
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 01-12 13:57
Ik heb het in dit topic voorbij zien komen: Speedtouch 716 V5 - Advanced Settings oa VOIP

Waar het op neer komt is de DHCP server in je speedtouch uitzetten zodat het een switch wordt en omdat je speedtouch tevens VOIP functionaliteit heeft zal het ook een ATA zijn dus kun je 'bellen over voip'.

Hiervoor heb je natuurlijk wel een voip provider nodig (zoals budgetphone of voipbuster). Ik weet niet zeker of je zomaar SIPS van kpn krijgt om die in te voeren.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Ja dit kan.

Ik heb al meerdere mailtjes gehad van G.O.T bezoekers hoe ik dit ook alweer gedaan had :-)

Firmware versie 5.3.3.5 moet je hebben (hogere versies, wilde bij mij niet)

- DHCP uit
- IP adres geven binnen de range van je huidige netwerk
- DNS Client instellen
- default route opgeven naar je huidige internet router

Eventueel op je huidige internet router de voip helper uitschakelen (bekend probleem bij speedtouch)