probleem:
ik had dit systeem:
cpu: pentium 4 630 (64 bit) 3.0Ghz (niet overgeclocked)
RAM: 2x 512 (1gb) ddr1 400Mhz kingston
PSU: AOpen AO350-12AHNF 350W-> 12v1=10.0A 12v2=15.0A
MoBo: Gigabyte GA-8I915P Duo Pro
GPU: Sapphire Radeon X800xl Ultimate 256mb pci-e
HD: WD Caviar special edition 160 GB Serial-ATA/150
floppydrive: cheapass maar werkt/nooit gebruikt
en 2 optische drives:
plextor PX-130A
NEC 3540 Zwart
geluidskaart:
x-fi fatal1ty platinum gamer (met 64mb xram)
BIOS versie:
F5
nu had ik een club3d x1950pro 512mb pci-e
deze kwam s'avonds binnen en heb hem dus meteen geinstalleerd onder het motto:
"als de voeding het niet trekt merken we het wel"
eerste keer booten ging goed, inloggen in windows goed, toen kwam de standaard windows melding nieuwe VGA compatible device gedecteerd en toen BOEM hop blauw scherm voor een fractie van een seconde in beeld en spontane reboot.
meteen pc uitgezet en gewacht...
toen later op de avond nog een andere 12V aansluiting geprobeerd, zelfde verhaal...
vandaag toen maar opnieuw begonnen, eerste oude video kaart erin en gecontroleerd of wel echt ALLE drivers eraf waren. check dit was zo
toen nog maar een keer geprobeerd en toen kwam het rare:
ik druk op power knop, en direct hoor ik een rare klik. nu blijft hij in een soort cyclus hangen waarbij hij om de 1-2 seconde dat klik geluid maakt en dus steeds opnieuw boot, alle fans in de pc draaien.
foute boel dus!
direct nieuwe voeding gekocht om die mogelijkheid voorgoed af te sluiten, nog steeds de mogelijkheid dat het mijn harde schijf is, maar dat lijkt niet zo te zijn, want met oude videokaart doet hij het wel prima.
afijn:
nieuwe PSU gekocht:
enigste sterke op voorraad:
Point of View 500W sli ready 12V1=16A 12V2=17A
nu zou de voeding dus in orde zijn!
alles weer aangesloten, wat blijkt hij blijft weer hangen in dat booten met dat rare geklik..
mijn broer heeft de AGP versie van deze kaart (maar dan 256mb geinstalleerd op een 32bit pentium 4 processor met dezelfde Aopen voeding en alles werkt perfect)
nu is mijn vraag.
moederboard incompatibel met 512mb video kaart?
videokaart kapot?
bios settings veranderen?
suggesties?
ik las al iets over de club3d kaarten dat de voltage regelaars niet gekoeld werden, maar verder heb ik niks over problemen met deze kaart gelezen. dus ik vrees het ergste!
[url=http://http://www.club-3d.com/distri/images/product/high/CGAX-P1952.jpg]high resolution picture[/url]
ik had dit systeem:
cpu: pentium 4 630 (64 bit) 3.0Ghz (niet overgeclocked)
RAM: 2x 512 (1gb) ddr1 400Mhz kingston
PSU: AOpen AO350-12AHNF 350W-> 12v1=10.0A 12v2=15.0A
MoBo: Gigabyte GA-8I915P Duo Pro
GPU: Sapphire Radeon X800xl Ultimate 256mb pci-e
HD: WD Caviar special edition 160 GB Serial-ATA/150
floppydrive: cheapass maar werkt/nooit gebruikt
en 2 optische drives:
plextor PX-130A
NEC 3540 Zwart
geluidskaart:
x-fi fatal1ty platinum gamer (met 64mb xram)
BIOS versie:
F5
nu had ik een club3d x1950pro 512mb pci-e
deze kwam s'avonds binnen en heb hem dus meteen geinstalleerd onder het motto:
"als de voeding het niet trekt merken we het wel"
eerste keer booten ging goed, inloggen in windows goed, toen kwam de standaard windows melding nieuwe VGA compatible device gedecteerd en toen BOEM hop blauw scherm voor een fractie van een seconde in beeld en spontane reboot.
meteen pc uitgezet en gewacht...
toen later op de avond nog een andere 12V aansluiting geprobeerd, zelfde verhaal...
vandaag toen maar opnieuw begonnen, eerste oude video kaart erin en gecontroleerd of wel echt ALLE drivers eraf waren. check dit was zo
toen nog maar een keer geprobeerd en toen kwam het rare:
ik druk op power knop, en direct hoor ik een rare klik. nu blijft hij in een soort cyclus hangen waarbij hij om de 1-2 seconde dat klik geluid maakt en dus steeds opnieuw boot, alle fans in de pc draaien.
foute boel dus!
direct nieuwe voeding gekocht om die mogelijkheid voorgoed af te sluiten, nog steeds de mogelijkheid dat het mijn harde schijf is, maar dat lijkt niet zo te zijn, want met oude videokaart doet hij het wel prima.
afijn:
nieuwe PSU gekocht:
enigste sterke op voorraad:
Point of View 500W sli ready 12V1=16A 12V2=17A
nu zou de voeding dus in orde zijn!
alles weer aangesloten, wat blijkt hij blijft weer hangen in dat booten met dat rare geklik..
mijn broer heeft de AGP versie van deze kaart (maar dan 256mb geinstalleerd op een 32bit pentium 4 processor met dezelfde Aopen voeding en alles werkt perfect)
nu is mijn vraag.
moederboard incompatibel met 512mb video kaart?
videokaart kapot?
bios settings veranderen?
suggesties?
ik las al iets over de club3d kaarten dat de voltage regelaars niet gekoeld werden, maar verder heb ik niks over problemen met deze kaart gelezen. dus ik vrees het ergste!
[url=http://http://www.club-3d.com/distri/images/product/high/CGAX-P1952.jpg]high resolution picture[/url]
mijn laatste foto's op flickr