[kapot?]x1950PRO (club3d) 512mb, pci-e

Pagina: 1
Acties:

• expression
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-08-2025
probleem:
ik had dit systeem:
cpu: pentium 4 630 (64 bit) 3.0Ghz (niet overgeclocked)
RAM: 2x 512 (1gb) ddr1 400Mhz kingston
PSU: AOpen AO350-12AHNF 350W-> 12v1=10.0A 12v2=15.0A
MoBo: Gigabyte GA-8I915P Duo Pro
GPU: Sapphire Radeon X800xl Ultimate 256mb pci-e
HD: WD Caviar special edition 160 GB Serial-ATA/150
floppydrive: cheapass maar werkt/nooit gebruikt
en 2 optische drives:
plextor PX-130A
NEC 3540 Zwart
geluidskaart:
x-fi fatal1ty platinum gamer (met 64mb xram)
BIOS versie:
F5

nu had ik een club3d x1950pro 512mb pci-e
deze kwam s'avonds binnen en heb hem dus meteen geinstalleerd onder het motto:
"als de voeding het niet trekt merken we het wel"

eerste keer booten ging goed, inloggen in windows goed, toen kwam de standaard windows melding nieuwe VGA compatible device gedecteerd en toen BOEM hop blauw scherm voor een fractie van een seconde in beeld en spontane reboot.
meteen pc uitgezet en gewacht...
toen later op de avond nog een andere 12V aansluiting geprobeerd, zelfde verhaal...
vandaag toen maar opnieuw begonnen, eerste oude video kaart erin en gecontroleerd of wel echt ALLE drivers eraf waren. check dit was zo
toen nog maar een keer geprobeerd en toen kwam het rare:
ik druk op power knop, en direct hoor ik een rare klik. nu blijft hij in een soort cyclus hangen waarbij hij om de 1-2 seconde dat klik geluid maakt en dus steeds opnieuw boot, alle fans in de pc draaien.
foute boel dus!
direct nieuwe voeding gekocht om die mogelijkheid voorgoed af te sluiten, nog steeds de mogelijkheid dat het mijn harde schijf is, maar dat lijkt niet zo te zijn, want met oude videokaart doet hij het wel prima.

afijn:
nieuwe PSU gekocht:
enigste sterke op voorraad:
Point of View 500W sli ready 12V1=16A 12V2=17A

nu zou de voeding dus in orde zijn!
alles weer aangesloten, wat blijkt hij blijft weer hangen in dat booten met dat rare geklik..
mijn broer heeft de AGP versie van deze kaart (maar dan 256mb geinstalleerd op een 32bit pentium 4 processor met dezelfde Aopen voeding en alles werkt perfect)
nu is mijn vraag.
moederboard incompatibel met 512mb video kaart?
videokaart kapot?
bios settings veranderen?
suggesties?

ik las al iets over de club3d kaarten dat de voltage regelaars niet gekoeld werden, maar verder heb ik niks over problemen met deze kaart gelezen. dus ik vrees het ergste!
[url=http://http://www.club-3d.com/distri/images/product/high/CGAX-P1952.jpg]high resolution picture[/url]

mijn laatste foto's op flickr

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:44

icecoolsniper

never run from a sniper!

videokaart ff testen bij iemand anders

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

• expression
icecoolsniper schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 12:57:
videokaart ff testen bij iemand anders
gaat maandag gebeuren,
maar zijn er andere/overige dingen die ik vergeten ben/ die jullie weten?

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Incompabiliteit kan altijd. Ik heb dat gehad met mijn 6800GT en een epox 4pca3+ mobo. Kaart gaf volop artifacts in het mobo, zelfs met andere voeding e.d. In andere systemen werkte de kaart wel gewoon.

Ik zou iig de test van maandag afwachten. Dat geklik is iig niet goed. Denk dat je kaart kortsluiting maakt ofzo(en gewoon dood is).

edit:

verder weet ik niet of point of view bekend staat als een goed merk voor voedingen

[ Voor 12% gewijzigd door icecoolsniper op 19-01-2007 13:11 ]

• expression
icecoolsniper schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 13:10:
Incompabiliteit kan altijd. Ik heb dat gehad met mijn 6800GT en een epox 4pca3+ mobo. Kaart gaf volop artifacts in het mobo, zelfs met andere voeding e.d. In andere systemen werkte de kaart wel gewoon.

Ik zou iig de test van maandag afwachten. Dat geklik is iig niet goed. Denk dat je kaart kortsluiting maakt ofzo(en gewoon dood is).

edit:

verder weet ik niet of point of view bekend staat als een goed merk voor voedingen
nee geen kortsluiting, fan bleef draaien en ik rook geen brandlucht of iets dergelijks!

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Probeer eens frontpanel kabeltjes los te trekken(reset switch, power switch) en starten met een schroevendraaier(op de plaats waar het power switch kabeltje zat).

• Powrskin
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ik heb ook ook welles gehad. d8 owneej mijn vga gemolt net als jij :P
Even eruit gehad alle kabels in de pc gechecked, kaartje schoongepoetst. Bios reset mb en hoppa deed het weer en niet weer een probleem ghad. Totdat ik mijn waterkoeling op de vga liet leeglopen :D. Drooggemaakt en toen deed ie het ook na een paar x opstarten. Bleek dat er toch enige aanslag was blijven zitten :9.

Laatst ook nog gehad met een 6800, was ook niet helemaal schoon (droog :P), toen deed alleen het beeld het niet maar de pc startte wel gwoon op (eerst ging ie al een beetje raar doen, driverprobleempke d8 ik, niet duzz).

Is de kaart niet nieuw trouwes?

Ik zou wel een paar dingetjes loshalen in de pc zoals: gluid, hdd, front usb etc.

dat de voltage dingen niet worden gekoelt is niet erg. Alleen bij overklokken is dit een minpuntje.

@icecoolsniper waarom zou ie met een schroevendraaier gaan zitten knoeien? Het zat toch ook goed en er is waarschijnlijk niets verandert wdb.

Nukezone FTW

• expression
Powrskin schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 13:38:
Ik heb ook ook welles gehad. d8 owneej mijn vga gemolt net als jij :P
Even eruit gehad alle kabels in de pc gechecked, kaartje schoongepoetst. Bios reset mb en hoppa deed het weer en niet weer een probleem ghad. Totdat ik mijn waterkoeling op de vga liet leeglopen :D. Drooggemaakt en toen deed ie het ook na een paar x opstarten. Bleek dat er toch enige aanslag was blijven zitten :9.

Laatst ook nog gehad met een 6800, was ook niet helemaal schoon (droog :P), toen deed alleen het beeld het niet maar de pc startte wel gwoon op (eerst ging ie al een beetje raar doen, driverprobleempke d8 ik, niet duzz).

Is de kaart niet nieuw trouwes?

Ik zou wel een paar dingetjes loshalen in de pc zoals: gluid, hdd, front usb etc.
jep kaart is gloednieuw, alhoewel de kaarten gebaseerd op die R600 er al weer aan zitten te komen is dit een van de nieuwste X19xx kaarten!
hmm bios reset dus?
daar zat ik ook al aan te denken, batterij uit het mobo 2x power indrukken dan weer batt plaatsen en dan gaan met die banaan?
o nog ff iets fitaals!
ik checkte net ff met software wat bij mijn mobo zit dat de 12V lijn op 11.660---11.730 loopt..
das niet erg stabiel hea |:( ?

super bedankt trouwens voor de snelle reacties:
icecoolsniper
powrskin

nu hopen dat t gefixt word anders moet ik toch echt iets anders gaan nemen inplaats van deze krachtpatser :O
-*wil rainbow six vegas spelen...*-

• Powrskin
  • Niet online
expression schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 15:02:
[...]
ik checkte net ff met software wat bij mijn mobo zit dat de 12V lijn op 11.660---11.730 loopt..
das niet erg stabiel hea |:( ?
Als dat klopt is het niet ideaal idd ;) Met je nieuwe voeding?
msschien ook nog een jumpertje voor een biosreset?

Nukezone FTW

• icecoolsniper

icecoolsniper

never run from a sniper!

Die voltlijn is iig niet heel erg dramatisch. Onder load kakt de voltlijn waarschijnlijk wel in.
Ruil je voeding om en probeer een Tagan of een ander A-merk voeding te scoren(400 watt is zat).
Kijk even in dit topic voor goede voedingen: Welke voeding heb ik nodig? Deel 16

Mocht je videokaart toch kapot te zijn, heb je in ieder geval een kwaliteitsvoeding.

• expression
icecoolsniper schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 11:16:
Die voltlijn is iig niet heel erg dramatisch. Onder load kakt de voltlijn waarschijnlijk wel in.
Ruil je voeding om en probeer een Tagan of een ander A-merk voeding te scoren(400 watt is zat).
Kijk even in dit topic voor goede voedingen: Welke voeding heb ik nodig? Deel 16

Mocht je videokaart toch kapot te zijn, heb je in ieder geval een kwaliteitsvoeding.
haha sorry had een foutje gemaakt, ik gebruik die 12v lijn niet voor mijn voeding maar een regelrechte pci-connector en die spanning kan ik niet checken! maar het werkt wel geloof ik:
range was +-5%? dan is t nog safe
dan zou 11.4 namelijk de bodemwaarde zijn en ik denk niet dat ie zo ver gaat dalen!

by the way ik ga nu even die bios reset doen!
(wish me luck)

• expression
HIJ DOET HET NIET...

CMOS/bios reset gedaan, allemaal prettig enzo..
kaart geplaatst, maar weer precies hetzelfde verhaal..
opstarten: raar geluid en reboot en dat achter elkaar.

even bedenken wat ik nu ga doen, volgende kaart misschien voor de zekerheid toch maar 265mb inplaats van 512? iemand zei mij dat die 512 misschien niet herkent word door mijn MoBo..
klinkt alleen een beetje vreemd in mijn oren maargoed!

hopelijk hoef ik volgende keer niet weer zo'n topic te openen als ik weer een kaart plaats..
toch nogmaals bedankt voor de (snelle) reacties!
volgende stap:
afronden met verkoper |:(

als er blijkt dat ik toch nog dingen vergeten ben PM dan maar...
mail staat op me site

• Powrskin
  • Niet online
"emand zei mij dat die 512 misschien niet herkent word door mijn MoBo..
klinkt alleen een beetje vreemd in mijn oren maargoed!"

Lijkt mij onzin, maar msschien kan je het gebruiken om om een 1950xt 256mb te vragen, weet niet of club3d die ook maakt trouwes? Ga je der ook nog op vooruit :P

Toch raar dat hij zo snel kapot is gegaan. Het spul kan wel wat hebben namelijk.
Nu ja glukkig is er garantie, maar blijft irritant.

Nukezone FTW

Pagina: 1