Toon posts:

Processor voor Game PC.

Pagina: 1
Acties:
  • 72 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi! Ik ben al geruime tijd bezig een systeem samen te stellen, en twijfel over welk moederbord ik moet nemen.

Zo heb je de asus P5B/deluxe P5N32-E/SLI de gigabyte serie, en ik weet maar niet wat ik moet nemen.
Het systeem bestaat uit o.a. Intel C2D 6600/ASUS 8800GTX/Kingston (of ander merk) PC 6400 2048MB (de 6600 overclocken naar 3,6 ghz).
Het moet gwn een goed, betrouwbaar moederboard zijn, met genoeg aansluitingen, en SLI zou leuk zijn (maar hoeft niet ivm geldbesparing) ((gwn een nieuwe GPU is tog beter))
Wie o wie helpt mij uit de brand?
(btw, onboard sound is niet belangrijk ivm X-fi kaartje)
MVG Floris.

(Ik had al de hele tijd de P5N32-SLI opt oog, maar men vertelt mij nu dat de 680i chipset nog veel problemen geeft)

EDIT-> TITEL MOET DUS MOEDERBOARD VOOR GAME PC ZIJN!!!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2007 07:48 ]

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-05 06:38
Je hebt een Nvidia videokaart maar besluit nog geen SLI te doen. Als je de P5N neemt kun je later altijd nog besluiten SLI te gaan draaien. De P5B kan zowiezo geen SLI, dus puur uit toekomst perspectief zou ik je aanraden het SLI bord te kiezen.

Verwijderd

Topicstarter
SLI hoeft van mij niet, maar als er een leuke betaalbare (rond de 200, liefst minder) moederbord is die SLI ondersteunt, dan doe ik er een 2e 8800 GTX bij (later dan).
maar geeft de 680i chipset veel problemen of niet?
Floris

Verwijderd

Topicstarter
P5N-E SLI valt af, heeft nml maar 1 x16 slot, dus geen sli.
Ik heb al veel reviews gelezen, maar op het forum van azerty, vertelt men mij dat de 680i chipset nog veel problemen geeft. Als iemand me gewoon kan vertellen dat dat niet waar is, weet ik genoeg!
Floris

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2007 08:05 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Of die goed genoeg is, is puur je eigen smaak.
Check zelf dus de specificaties van het plankje en bedenk daarbij goed wat je zelf wilt.
Ook het lezen van reviews is zeker een aanrader, dat geeft een beeld van het moederbord...

• vinnie1908
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:28

vinnie1908

Appel != peer

Floris, ik zou toch echt zelf eens gaan zoeken. Ga eens wat reviews af, lees al je oude topics eens na waarin je al spreekt over je Game-PC. Ik zie daar zo een hele lijst met tips&tricks die je kunt gebruiken. www.tomshardware.com heeft genoeg reviews over alle verschillende moederboards.

Wij kunnen niet beslissen wat jij wilt ivm:
- Geld
- Wensen
- Eisen

daarbij zou ik er niet standaard vanuit gaan dat je de 6600 naar 3.6Ghz gaat clocken als je er geen bergen ervaring mee hebt, wat ik durf te betwijfelen in jouw geval. Ook is het de bedoeling dat je probeert de nederlandse taal te gebruiken en wat minder "MSN-taal".

Overigens, voor fouten in je topic-titel kan je de topic-report gebruiken Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif

"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."

Verwijderd

Topicstarter
Sluit het topic maar, ik ga voor de 680i chipset, bedankt voor de link.
Floris

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-05 10:43
vinnie1908 schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 08:02:
Floris, ik zou toch echt zelf eens gaan zoeken. Ga eens wat reviews af, lees al je oude topics eens na waarin je al spreekt over je Game-PC. Ik zie daar zo een hele lijst met tips&tricks die je kunt gebruiken. www.tomshardware.com heeft genoeg reviews over alle verschillende moederboards.

Wij kunnen niet beslissen wat jij wilt ivm:
- Geld
- Wensen
- Eisen
[afbeelding]
Maar een beetje advies geven kan natuurlijk altijd. Daarbij staat zijn vraag aardig centraal (problemen met de chipset?) en geeft hij toch een aantal eisen. Lijkt het me niet moeilijk om daar een beetje advies over te geven wel?

Floris: probeer wat andere 'ik maak een gamesysteem-topic' door te zoeken, en kijk welk moederboard daar is gekozen met een eventuele SLI opstelling. In zulke topics worden over het algemeen goede adviezen gegeven (ook op het punt van moederboarden).

Succes :)

Edit: Topics worden hier niet gesloten wanneer de oplossing gevonden is ;), en een (wat late) welkom op GoT overigens :)

[ Voor 4% gewijzigd door PeterSelie op 19-01-2007 08:14 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

In de PMG FAQ » Welke moet ik nemen? staat uitgelegd hoe je een moederbord moet uitzoeken :) Dit soort "Welke moet ik nemen?" topics zijn hier in ieder geval niet de bedoeling. Topic dicht dus. Neem ook eens de Registratievoorwaarden / korte FAQ door voor een uitleg over de werking van GoT ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.