Alpha 6035 Socket A koeler koelt niet goed

Pagina: 1
Acties:

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:19

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Topicstarter
Hi, Ik heb een Alpha 6035 met YS-tech fan met arctic silver smeerspul op m'n TB 750 gezet. Zoals ik al zei in een andere thread, is m'n CPU temp bij 750 MHz zo'n 52C. Als ik m'n TB op 1000 Mhz zet (2V), loopt de temp binnen 10 minuten op naar 59C. Daarna crasht het systeem :( Ik was onder de indruk dat de Alpha 1 van de betere koelers was. Ik ben nu bezig met een verloop stukje om 2x YS-tech erop te kunnen zetten, maar is er nog iets wat ik kan doen? (behalve de CPU langzamer zetten)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Verwijderd

misschien zit die er niet goed op :?

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Topicstarter
Ja, dat dacht ik eerst ook, maar ik heb hem er eens afgehaald, op de heatsink zit mooit een afdruk van de CPU core, dus contact maakt ie.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:15

scorpionv

This space for rent

Dan doe je toch iets niet goed, mijn Duron@1010 draait ermee (stressed }:O) op 36 graden. Ik denk zomaar dat je spacers (die rubberen dingetjes) de CPU te ver van de core afhouden ofzo. Of je systeem is verder brak geventileerd misschien?

Fun while it lasted: World Community Grid!

Verwijderd

als je cooler erop zit, moet je kijken of alles goed sluit, en een goede airflow helpt veel!

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:03
heb je de olie rommel wel weggehaald voordat je hem erop zette ??.. die is er voor den bescherming van de koperen inleg, gaat oxidatie tegen, deze moet je wel weghalen, met isoprpylalcohol, of anders werkt nagelakremover ook prima, dit staat ook in de gebruiksaanwijzing..

/edit
ZUIGT die fan wel???, hij moet ZUIGEN en niet blazen!
/edit

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Topicstarter
Ja, die olie rommel heb ik weggehaald (met wasbenzine, heb geen iso-huppeldepup en ook geen nagellakremoval zooi), de fan zuigt. Met een verloop stukje en 2 YS-tech fans (van m'n heavy-metal cooler voor Slot-A die ik hier nog heb staan) gaat het niet veel beter. Airflow heb ik wel, de kast staat open.

Ik gebruik de spacers die op de CPU zitten, is daar iets mis mee? Er zaten nl. spacers bij, maar volgens de handleiding zijn die niet voor Athlons (lijkt logisch omdat al spacers op cd CPU zitten).

Kan een cooler ook kapot zijn?

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:03
ja, je zou mischien is die plaat wel een beetje krom, of die spacers op je amd zijn niet helemaal lekker.. maar je zou kunne kijken of het mekaar wel goed raakt, lijkt erop dat die koeler gewoon weg niet goed op die core zit.... Hoe zit het hendeltje dan waarmee je hem op die socket vast maakt, wel strak genoeg?? of ging hij er heel gemakkelijk op ?... Ja je zou die spacer van je amd af kennen slopen en die andere gebruiken.. af iets afvijlen....

heb je niet teveel artic troep eronder...

loop alles nog eens na...
suc6

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Topicstarter
Geleid Arctic silver stroom? Ik heb ineens ernstig last van een instabiel systeem, ook op default voltage en MHz. Nu zag ik dat er arctic silver op een paar van die condensatoren op de CPU gekomen was. Zou dit tot instabieliteit kunnen leiden? Kheb het nu weggehaald en het lijkt beter zo.

Verwijderd

Ja Arctic silver geleid stroom. Heel goed zelfs.

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Topicstarter
Kben erachter gekomen ja. Nu draait m'n compu op default settings al 12 uur prime95. Temp volgens de BIOS is 40C. Veel beter. Ik had een extra tempsensor onder de Alpha gestoken en die zat op de plaats van 1 van die condensatoren (ik had nog gekeken of het zou kunnen, maar die ene compleet over het hoofd gezien). Daardoor zat het koelblok een pietsie scheef. Genoeg dus om het systeem te laten crashen door oververhitting. Ik g anu 1000 MHz @ 2V proberen. Hopelijk koelt die Alpha echt zo goed als men beweert :)

Pagina: 1