Toon posts:

2 voedingen ipv 1

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste mensen,

ik heb al de search gebruikt maar kan niet echt veel vinden.. :+

is het mogelijk dat ik 2 voedingen van 350 watt gebruik in mijn pc ? (ivm mijn videokaart)
ik werk nu namelijk met 1 350 watt (goedkoop) voeding maar dit trekt mijn pc niet met overclocken etc..

ik las ergens iets vaag over een doorluskabeltje etc..

alvast bedankt

bws

• fl1p
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02-12-2025
koop gewoon zwaardere voeding? :D
ik weet niet of dit mogelijk zou zijn, ik dacht van niet.. Ga je dan 2 stopcontacten gebruiken?

[ Voor 59% gewijzigd door fl1p op 18-01-2007 23:24 ]

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-01 21:41
Je kunt beter gewoon een sterkere voeding kopen. Scheelt je hoop gedoe en risico.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:03

Shaggy

Misantroop pur sang

Er is toch echt al behoorlijk wat over geschreven...

Kik hier eerst maar eens: Welke voeding heb ik nodig? Deel 16

Making an ass of myself since the 70's

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025

frankknopers

Goud is geen geld

Coolermaster levert bij zijn Stacker STC-T01 kast een doorluskabel. Hiermee verbindt je de ATX kabel van de twee voedingen op 1 moederbord, zodat bij het starten van het systeem beide voedingen aanspringen. De extra connectors van de tweede voeding kun je dan gewoon gebruiken om op je hardware aan te sluiten.

Je kast moet wel plek bieden aan twee voedingen, dus dat wordt al snel een bigtower.

Volgens mij heeft coolermaster zelfs een speciale shop waar je stacker accesoires kunt kopen, zoek maar eens op google. En anders kun je in de V&A op zoek gaan naar zo'n doorluskabel. ik heb er in elk geval eentje, maar die verkoop ik niet. :P

En waarom niet gewoon 1 voeding van 500W ofzo? Dat is niet veel duurder en een stuk efficienter + compacter.

Goud is geen geld

Verwijderd

Je zou 1 voeding kunnen gebruiken voor de videokaart + hardeschijven en de andere voeding voor je mobo

Verwijderd

Je kan ook een losse sli voeding kopen voor je videokaart
Deze voeding heeft allen pci-e aan sluitingen.

Maar er zlf ook gebruik van wegens sli 7900gt's

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 23:32:
Je zou 1 voeding kunnen gebruiken voor de videokaart + hardeschijven en de andere voeding voor je mobo
Zeker, maar omdat de tegenwoordige voedingen pas echt "aan" gaan nadat het mobo daar een signaal voor heeft gegeven, zal 1 van de twee niet vanzelf stroom leveren.

Een alternatief zou een oude AT voeding zijn maar of je die kan vinden van 300Watt?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 23:36:
[...]

Zeker, maar omdat de tegenwoordige voedingen pas echt "aan" gaan nadat het mobo daar een signaal voor heeft gegeven, zal 1 van de twee niet vanzelf stroom leveren.

Een alternatief zou een oude AT voeding zijn maar of je die kan vinden van 300Watt?
Dat zou je ook nog wel kunnen maken ;) als je groen draadje van atx stekker met een zwarte verbind gaat de voeding aan ;)

edit:

@ hieronder: zoek eens een goede hostplek :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2007 23:55 ]

• DjF
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-06-2025

DjF

Dit is helemaal niet zo moeilijk te realiseren. Gewoon een kwestie van de 2de PSU op de goede plaats verbinden met de aan/uit knop van de PC. Als je aan de aansluiting "power-switch" van je kast 2 kabeltjes kunt maken, en deze verbind met de groene en zwarte draad (zie afbeelding) van je 2de voeding, dan zouden allebei de voedingen aan moeten springen als je de powerswitch gebruikt.
Afbeeldingslocatie: http://www.gideontech.com/guides/psu_powerup/psu03.jpg

Verwijderd

Topicstarter
ok mensen bedankt voor de replys :) ga het proberen, zit nogal krap kwa budget :+
Pagina: 1