Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PC vol spyware, limewire start telkens op *

Pagina: 1
Acties:
  • 1.323 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-11 16:55
Ik zit hier een beetje met het probleem. Ik wordt namelijk een beetje moe van het elke keer opnieuw installeren van deze pc hier om de maand. Steeds wordt er een programma geinstalleerd, wat mijn CTRL+ALT+DEL toetsen blokkert (welke spyware idioot maakt dat nu :/ ), en om de zoveel tijd popups laat zien. Het start ook constant Limewire op. Maar wat ik niet snap, is hoe dat dit op mijn pc komt. Mijn broertje en zusje installeren wel eens wat, maar dat is tot nu toe:

Hyves Kwekker
Google Earth

Verder zit er nog Limewire op en µTorrent. Maar dat heb ik zelf geinstalleerd. Gewoon via www.utorrent.com en www.limewire.com (of .org)..

Het rare is. Elke keer (en dan ook elke keer) komt er een .exe in mijn root te staan met de naam 'stubinstaller.exe'. Toen die er nog niet stond had ik ook nergens last van. Bij de omschrijving staat: "Limewire Swarmed Installer". Ik weet niet of dit te maken heeft de gewone Limewire versie, want die was dacht ik toch gewoon Freeware (zonder spyware).

Zou het ook kunnen dat door sommige internetsites gewoon spyware wordt geinstalleerd? Bijvoorbeeld Runescape of Hyves? Lijkt me raar.. En anders ga ik beide verplichten om Firefox te gebruiken. Dan gooi ik IE er wel af.

Ik heb verder geen virusscanner of iets dergelijks draaien. Misschien toch wel verstandig, maar misschien dat iemand ervaring hiermee heeft?

_@/'

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

die stubinstaller.exe is normaal, als je niet de webinstaller afhaald, maar de full (2de link dus) heb je dat niet. In orde dus ;)

Geen spyware in Limewire, geen adware, alleen die vraag 'wilt u upgraden naar pro' in het begin.

Misschien verstandig om Windows Defender en AVG eens even te installeren (of algemeen: een antispyware & antivirus programma, om AVG bashers het stilzwijgen op te leggen :X )

En zowiezo moet je ze verplichten Fx te gebruiken, 9 kansen van de 10 kunnen zij niet met een pc werken, dan weten zij ook niet hoe of wat qua sites, en programmas die ze morgen installeren, bijvoorbeeld die emoticons met geluid op zoveel sites, daar zit ook dikke shit bij...

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Ik heb zelf Limewire en Limewire bevat naar mijn weten geen spyware. Wat mogelijk is betreffende die stubinstaller is dat je Limewire instellingen niet goed staan. Als ik jou was zou ik zelf Limewire GOED installeren en zo instellen dat je niks deelt. Als het goed is moet het dan wel gewoon werken?>

En ja, door sommige internet sites kan spyware worden geinstalleerd. Runespace is een gratis spel en Hyves is ook gratis.. Of hier spyware op zit weet ik niet zeker, maar kans is wel erg groot!

Een virusscanner kan nooit kwaad, zelf heb ik bij mijn broertje en zusje (10-15 jaar) ook Internet Security van Norton aanstaan; de firewall...
En misschien handig om ze gebruikers te maken in XP zodat ze niet van alles kunnen installeren?

Ohw en haal er af en toe Hitman Pro overheen!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2007 23:09 ]

• CdD
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-11 21:12

CdD

Steephh schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 22:59:
Ik heb verder geen virusscanner of iets dergelijks draaien. Misschien toch wel verstandig, maar misschien dat iemand ervaring hiermee heeft?
Tuurlijk is dat verstandig! Logisch toch? Installeer bijvoorbeeld ff AVG [Klik] of Avast [Klik] (allebei gratis) en scan je computer.
Ik zou ook gelijk een programma als Spybot Search & Destroy [Klik] installeren, om op ad- en spyware te controleren..

99pixels.nl

• Steephh
Snakiej schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 23:06:
die stubinstaller.exe is normaal, als je niet de webinstaller afhaald, maar de full (2de link dus) heb je dat niet. In orde dus ;)

Geen spyware in Limewire, geen adware, alleen die vraag 'wilt u upgraden naar pro' in het begin.

Misschien verstandig om Windows Defender en AVG eens even te installeren (of algemeen: een antispyware & antivirus programma, om AVG bashers het stilzwijgen op te leggen :X )

En zowiezo moet je ze verplichten Fx te gebruiken, 9 kansen van de 10 kunnen zij niet met een pc werken, dan weten zij ook niet hoe of wat qua sites, en programmas die ze morgen installeren, bijvoorbeeld die emoticons met geluid op zoveel sites, daar zit ook dikke shit bij...
Idd. Kijk, ik vind het zelf 'opzich' niet zo een probleem, ik heb mijn eigen pc :*)

Maar als ons pap begint te klagen dat die pc zo langzaam is en ik niet zoveel moet downloaden, dan weet ik al hoe laat het is.. Ik ga denk ik eens NOD32 installeren. Binnenkort krijgen ze trouwens een nieuwe pc (nouja. nieuw.. ik geef een pctje door. wat onderdelen die ons pap heeft betaald en wat onderdelen die ik zelf heb bijgelegd.. (extra videokaartje voor SLI e.d.))..

Het probleem wat nog blijft is dat ze in een keer horen van een 'vriendje' of 'vriendinnetje' dat er een leuk spelletje is, dan downloaden ze dat en komt er alsnog spyware op de pc.. Of is NOD32 of een eventuele spyware scanner daar afdoende voor?

Broertje vs. Zusje
13 vs. 16

Vollop op msn en weet ik het allemaal dus.. Ik ben AVG en Spybot S&D even aan het installeren.

[ Voor 10% gewijzigd door Steephh op 18-01-2007 23:17 ]

_@/'

Verwijderd

Steephh schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 23:11:
[...]
Idd. Kijk, ik vind het zelf 'opzich' niet zo een probleem, ik heb mijn eigen pc :*)

Maar als ons pap begint te klagen dat die pc zo langzaam is en ik niet zoveel moet downloaden, dan weet ik al hoe laat het is.. Ik ga denk ik eens NOD32 installeren. Binnenkort krijgen ze trouwens een nieuwe pc (nouja. nieuw.. ik geef een pctje door. wat onderdelen die ons pap heeft betaald en wat onderdelen die ik zelf heb bijgelegd.. (extra videokaartje voor SLI e.d.))..

Het probleem wat nog blijft is dat ze in een keer horen van een 'vriendje' of 'vriendinnetje' dat er een leuk spelletje is, dan downloaden ze dat en komt er alsnog spyware op de pc.. Of is NOD32 of een eventuele spyware scanner daar afdoende voor?
Tja zelf heb ik ook mijn eigen PC maar ben ook wel 'verantwoordelijk' voor die andere PC.. En als hun die hele PC verkloten ben ik degene die de problemen mag oplossen.. Liever voorkomen dan genezen ;-)

Maar goed, zet idd die computer even wat veiliger neer. Maak je broertje/zusje gebruikers (windows XP optie), install een anti-virus programma en zet er een firewall op..

Daarnaast installeer zoiets als HitmanPro ofzo. Als het goed is is de PC dan aardig beschermt.

Eventueel IDD IE weg doen en firefox installen. Genoeg opties om firefox op IE te laten lijken, zodat ze geen problemen ondervinden!
EDIT: Het rare is.. Ik zou niet weten wat de hele tijd Limewire opstart.. Daar moet toch ook een verklaring voor zijn?
Moet je even 3 dingen doen
1 = Limewire openen en even bij de instellingen kijken of er staat "start up bij windows startup'
2 = even in je Opstart map kijken (STart - programma's-opstarten)
3 = even kijken met een register checken of die automatisch opstart bij windows startup

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2007 23:18 ]

• Steephh
AVG en Spybot zijn nu in ieder geval geinstalleerd.. :) Hij is nu aan het scannen.. :)

Blijft: Het rare is.. Ik zou niet weten wat de hele tijd Limewire opstart.. Daar moet toch ook een verklaring voor zijn? Het was wel zo dat Limewire dag en nacht aan stond (heb het nu maar even afgesloten).. Maar wat ik erbij moet vermelden. Hij start niet één keer opnieuw op, maar wanneer ik Limewire afsluit start hij na 15 seconden weer opnieuw op..

Kom er net achter dat er een keylogger was geinstalleerd.. En ons pap wilde gaan internetbankieren.. :X

[ Voor 54% gewijzigd door Steephh op 18-01-2007 23:25 ]

_@/'

Verwijderd

Steephh schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 23:17:
AVG en Spybot zijn nu in ieder geval geinstalleerd.. :) Hij is nu aan het scannen.. :)

Blijft: Het rare is.. Ik zou niet weten wat de hele tijd Limewire opstart.. Daar moet toch ook een verklaring voor zijn? Het was wel zo dat Limewire dag en nacht aan stond (heb het nu maar even afgesloten).. Maar wat ik erbij moet vermelden. Hij start niet één keer opnieuw op, maar wanneer ik Limewire afsluit start hij na 15 seconden weer opnieuw op..

Kom er net achter dat er een keylogger was geinstalleerd.. En ons pap wilde gaan internetbankieren.. :X
Ahh hij blijft opstarten? Dan moet er toch iets over in je register staan zou ik denken... Kan je niet compleet verwijderen, vervolgens bij regedit zoeken op 'limewire' en alles verwijderen dat hiermee te maken heeft. Vervolgens opnieuw installeren (en dan eventueel in andere map) en zelf alle instellingen per windows XP account goed zetten?

Hahahaha tja en als het fout was gegaan had jij waarschijnlijk de schuld gekregen van de keylogger;)

• Steephh
Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 23:27:
[...]

Ahh hij blijft opstarten? Dan moet er toch iets over in je register staan zou ik denken... Kan je niet compleet verwijderen, vervolgens bij regedit zoeken op 'limewire' en alles verwijderen dat hiermee te maken heeft. Vervolgens opnieuw installeren (en dan eventueel in andere map) en zelf alle instellingen per windows XP account goed zetten?

Hahahaha tja en als het fout was gegaan had jij waarschijnlijk de schuld gekregen van de keylogger;)
Idd. Eens restarten, kijken of de problemen verholpen zijn.. :)

_@/'

Verwijderd

Steephh schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 23:31:
[...]

Idd. Eens restarten, kijken of de problemen verholpen zijn.. :)
Tja laat het een les zijn als je nieuwe PC er is :P Zorg ervoor dat je een PC in het begin gewoon goed instelt etc.. Hoe meer je zelf doet, hoe groter de kans dat het veilig werkt.. En dingen zoals MSN, Limewire, Azareus, etc kan je het beste zelf installen. Vooral een programma zoals limewire omdat je dan ook het delen van bestanden kan instellen (zelf deel ik niks)...

Want mocht het een keer fout gaan ben JIJ de persoon die het allemaal mooi mag gaan oplossen omdat jij het meeste van computers weet (persoonlijke ervaring :+ )

• Steephh
Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 23:33:
[...]

Tja laat het een les zijn als je nieuwe PC er is :P Zorg ervoor dat je een PC in het begin gewoon goed instelt etc.. Hoe meer je zelf doet, hoe groter de kans dat het veilig werkt.. En dingen zoals MSN, Limewire, Azareus, etc kan je het beste zelf installen. Vooral een programma zoals limewire omdat je dan ook het delen van bestanden kan instellen (zelf deel ik niks)...

Want mocht het een keer fout gaan ben JIJ de persoon die het allemaal mooi mag gaan oplossen omdat jij het meeste van computers weet (persoonlijke ervaring :+ )
Ja. Je hebt gelijk.. Kijk, ik installeer zelf geen virusscanner, spyware remove programma of iets dergelijks, maar ik heb dan ook nergens last van (omdat ik wel goed nadenk voordat een actie uitvoer of iets installeer). Maar ja, hoe nadrukkelijk ik dat ook tegen de rest zeg, ze klikken toch maar.. Dus ik ga die hele pc wel voorinstalleren, vraag wel wat ze er graag op willen hebben zodat ik zeker weet dat het goed gaat. Dan virusscanner, spyware remover e.d. erop, wat veiligheidsinstellingen aanpassen en dan zijn er hopelijk geen problemen meer..

_@/'

Verwijderd

Steephh schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 23:41:
[...]

Ja. Je hebt gelijk.. Kijk, ik installeer zelf geen virusscanner, spyware remove programma of iets dergelijks, maar ik heb dan ook nergens last van (omdat ik wel goed nadenk voordat een actie uitvoer of iets installeer). Maar ja, hoe nadrukkelijk ik dat ook tegen de rest zeg, ze klikken toch maar.. Dus ik ga die hele pc wel voorinstalleren, vraag wel wat ze er graag op willen hebben zodat ik zeker weet dat het goed gaat. Dan virusscanner, spyware remover e.d. erop, wat veiligheidsinstellingen aanpassen en dan zijn er hopelijk geen problemen meer..
Heel verstandig en als er dan iets aan de hand is weet je waarschijnlijk sneller waar het probleem kan zijn en mocht echt de hele computer vern****t zijn dan is het in ieder geval een feit dat je je best hebt gedaan:)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik weet niet hoe je bij de conclusie komt dat Limewire de oorzaak is van dit probleem; maar dat je problemen hebt met spyware mag wel duidelijk zijn inderdaad. Ik verplaats je topic even naar het forum waar hij wel thuishoort :)

Lees meteen dit even door: Beveiliging en Virussen - Nieuw topic starten

Limewire heeft spyware? > PC vol spyware, limewire start telkens op *
CSA > BV

[ Voor 10% gewijzigd door Spider.007 op 19-01-2007 10:01 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Sassie
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 28-11 22:30
Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 23:46:
[...]

Heel verstandig en als er dan iets aan de hand is weet je waarschijnlijk sneller waar het probleem kan zijn en mocht echt de hele computer vern****t zijn dan is het in ieder geval een feit dat je je best hebt gedaan:)
Inderdaad, en daarnaast is het ook handig om er zelf ook mee te werken om ervaring op te doen (zodat je een beetje weet wat de eigenschappen van de programma's zijn, of ze goed draaien (de pc niet 'traag' maken ;) en je de handigheidjes daarin weet).
Ik draai zelf op mijn eigen pc ook het een en ander, ook als noodzakelijke beveiliging, maar daarnaast raak je er ook bekend mee en weet je er ook meer van als je anderen moet helpen/adviseren (in mijn geval mijn vader een beetje).

Verwijderd

Oh, en misschien nog een tip. Je moet dus nooit een programma (.exe) downloaden van Limewire, want dan heb je hetzelfde gezeur. Als dit daar niet al door is.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2007 14:09 ]

• Steephh
Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2007 @ 14:09:
Oh, en misschien nog een tip. Je moet dus nooit een programma (.exe) downloaden van Limewire, want dan heb je hetzelfde gezeur. Als dit daar niet al door is.
Dat heb ik niet gedaan.. Misschien mijn broertje/zusje.. Of zoiets...

Btw, die virusscanner moet ik ook eens goed configureren.. Toen ik gister even binnen liep zag ik dat er plotseling een popup van AVG kwam. Mijn zusje klikte die in een reflex in 0,3 seconden weer weg.. Blijkbaar.. Is het dus belangrijk om te zorgen dat daar alles automatisch gebeurd.. Toen ik in de log keek, stonden er iets van 24 bestanden die AVG had aangemerkt, toen heb ik ze zo maar even verwijderd.

_@/'

Pagina: 1