[SBS2k3] Exchange POP3 Connector, mail verdwenen

Pagina: 1
Acties:

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-02 21:39

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Topicstarter
Ik heb hier een SBS2k3 servertje staan met Exchange 2k3 erop (logisch).

Heb de POP3 connector ingesteld voor mailbox@domain1.nl, doorsturen naar user1 en dat gaat allemaal prima. Hiervoor heb ik bij de default recipent policy domain1.nl als SMTP aangegeven (niet als primary).
Nu heb ik mailbox@domain2.nl ingesteld en doorsturen naar user2. Domain2.nl ook bij de default recipent policy gezet en klaar. Dacht ik.

mailbox@domain2.nl bevatte flink wat mail, 2500 items ofzo. Die is helemaal leeggeplukt. User2 heeft alleen geen enkel mailtje ontvangen. :'(
Ik ben aan het kijken maar ik kan binnen Exchange ook niks vinden over die mailtjes.
Heb How to troubleshoot the POP3 Connector in Windows Small Business Server 2003 doorgelopen en de daar aangegeven mappen bekeken maar ook daar staat niets in.
Net ter test nog eens een mailtje gestuurd en in de logging zie ik:
There are 1 message(s) with a total of 2465
byte(s) for mailbox <mail.domain2.nl [mailbox@domain2.nl]>.
Ok, gaat prima?
The message <id: {3A9099DA-E086-4F5D-B737-7CAFB523B1F1}> was routed to <user2@domain2.nl> by an individual mailbox mapping.
Maar user2 ontvangt dus geen mailtjes. Ben een beetje radeloos nu eigenlijk, want er komt dus geen mail binnen voor die user nu.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Maar jouw testmailtje komt wel binnen. Komt een testmail vanaf andere adressen (hotmail gmail enz enz) ook aan?

Weet je zeker dat de mailbox niet ergens op een client met mailprogramma is leeggehaald? Andere beheerders (of bezitters van het popwachtwoord) in het pand?
Mail misschien bij Administrator/postmaster terecht gekomen? Geen idee waarom maar je kan het altijd nog even checken :P
Is dit een SP1 machine? Of wellicht R2? Standard of Premium?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Topicstarter
Het is Exchange 2k3 SP2 standard, Win2k3 SBS SP1.

De popbox wordt niet door een ander binnen gehaald, heb de POP3 account uit Outlook gegooid bij de betreffende user.
Ik laat de POP3 connector mislukte mail naar mij sturen, heb ik nog nooit wat van ontvangen. Als ik in de mailboxstore bij mailboxes kijk zie ik verder ook geen mailboxes die ineens meer mail hebben dan normaal zou zijn.

Mijn testmail verstuur ik vanaf Gmail en komt dus níet aan, intern mailen gaat verder prima. Ben inmiddels nog even overal bij lang gelopen om mail eventuele tikfouten te ontdekken maar alles is correct in gesteld volgens mij.

Het gekke is, met domain1.nl had ik hier bij de eerste test van de pop3 connector ook last van, het mailtje daarna ging gewoon goed en tot nu toe gaat alle mail nog steeds goed. Ik heb toen ook niks aangepast (alleen een nachtje geslapen :P).

Ik vind het nog steeds raar dat er zomaar zo'n 2500 mailtjes kunnen verdwijnen eigenlijk...

Verwijderd

controleer met de verkenner eens alle mappen onder : [i]%programfiles%\exchsrvr\mailroot\vsi 1[/i]staan daar toevaillig ergens 2500 .eml bestanden?

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 09:11:
controleer met de verkenner eens alle mappen onder : [i]%programfiles%\exchsrvr\mailroot\vsi 1[/i]staan daar toevaillig ergens 2500 .eml bestanden?
Datzelfde staat ook beschreven in How to troubleshoot the POP3 Connector in Windows Small Business Server 2003, heb ik allemaal doorlopen en ben niks tegengekomen.
Heb inmiddels even een extra POP3 box aangevraagd zodat ik kan testen zonder dat de user er last van heeft, maar moet even wachten tot ik die gegevens binnen heb. Stel de originele account eerst wel weer even in als POP3 nu dus.

Verwijderd

Beekforel schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 09:17:
[...]

Datzelfde staat ook beschreven in How to troubleshoot the POP3 Connector in Windows Small Business Server 2003, heb ik allemaal doorlopen en ben niks tegengekomen.
Excuses, dat dat er ook in stond heb ik niet gezien. :?

in een nieuwsgroep kwam ik het volgende tegen:
If you don't have the correct SMTP address attached to the mailboxes (as
contained in the incoming emails), the messages will be lost.
is de mailbox toevallig een catch-all box? of hangt er maar 1 emailadres aan?

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 09:38:
[...]

Excuses, dat dat er ook in stond heb ik niet gezien. :?

in een nieuwsgroep kwam ik het volgende tegen:

[...]

is de mailbox toevallig een catch-all box? of hangt er maar 1 emailadres aan?
Het is gaat om een losse popbox waarop van 1 adres mail binnenkomt.

Ik heb nu een test popbox aan een testuser gehangen, SMTP adres is correct ingesteld en als primary gezet maar de mail komt niet aan bij de user.
En "the messages will be lost", Exchange pleurt ze dan maar gewoon weg dus? :?

Zelfde verhaal: [Exchange] POP3 connector probleem, [Exchange] Probleem: POP3 niet naar mailbox.

In het laatste topic staat:
Verwijderd schreef op zondag 07 maart 2004 @ 20:53:
Ik had hetzelfde probleem. De oplossing was de gebruikers verwijderen en opnieuw aanmaken, en niet een exchange task uitvoeren op de gebruikers.
Hoe zou hij dat "niet een exchange task uitvoeren op de gebruikers" bedoelen?

Ik heb trouwens nog geen 15 boxen geconfigureerd zoals gezegd wordt in dat andere topic.

[ Voor 27% gewijzigd door Beekforel op 19-01-2007 13:25 ]

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Topicstarter
Ok, blijkbaar heeft Exchange een reboot nodig na het instellen van domain2. Ik had de Exchange services wel al eens gerestart maar niet de hele server. Net wel even gedaan en de mail in de test account komt nu wel netjes aan. :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dan is er toch nog iets niet goed lijkt me, want Exchange heeft bij mij voor zoiets simpels geen reboot nodig :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1