[Exchange] Probleem: POP3 niet naar mailbox

Pagina: 1
Acties:

• ESteg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-02 08:44
Na pogingen om Outlook WebAccess bereikbaar te maken vanaf het internet (niet gelukt BtW - tips zijn welkom), merkte ik dat er geen post meer binnenkwam...

Ff wat getest, en nu blijkt dat Exchange (hier als onderdeel van Small Buisness Server):

* WEL berichten via de POP3 connector download van de provider-mailserver

* NIET de gedownloade berichten in de user-mailbox achterlaat...

Ik ben zelf nog niet zo heel lang bezig met die SBS, dus ik ben nog niet heel erg thuis in het doolhof der instellingen (Exch, IIS, ISA... pfff).

Heeft iemand enig idee welke instelling fout kan zijn zodat de POP3-connector wel de mail binnenhaalt, maar dat de mail niet zichtbaar wordt als ik die met Outlook probeer te bekijken...? :?

• ESteg
*kick*

Niemand hier met voldoende Exchange expertise om mij te kunnen helpen... :? :'(
Ik kan het me niet voorstellen...

* 'Interne' mail komt WEL aan, BtW - ik neem dus aan dat het probleem ergens in de POP3-connector ligt, maar: waar...?

Verwijderd

je moet er natuurlijk wel voor zorgen dat de hostnaam voor exchange is ingesteld op het zelfde domein als je e-mail die je met de popconnector ophaald: pop-> bedrijf.nl, exchange->bedrijf.nl

• ESteg
Deze instellingen zijn niet veranderd, bij mijn weten.

Voor de volledigheid:

Domein staat ingesteld op xxx.lokaal, en voor de post met een andere domeinnaam zijn Recipient policies ingesteld.

Is dit wat jij bedoelde, of refereer jij aan een andere instelling waar ik zo geen weet van heb?

Het probleem is dus niet dat de post niet binnengehaald wordt, maar de POP3-connector plaatst de post niet in de mailbox van de user die in de POP3-connector geconfigureerd is (wat een zin.. :o)

• ESteg
Damn... dat gekick is niet m'n favoriete bezigheid, maar er moet toch iemand een oplossing weten...?

Verwijderd

ik heb het zelfde probleem
je hebt waarschijnlijk sinds kort meer dan 15 mailboxen?

zie:
Users May Not Receive Messages from Connector for POP3 Mailboxes (Q303741)

--------------------------------------------------------------------------------
The information in this article applies to:

Microsoft Small Business Server 2000

--------------------------------------------------------------------------------

SYMPTOMS
When the Connector for POP3 Mailboxes downloads e-mail messages from an Internet Service Provider (ISP), all messages are downloaded, but some of the messages may not be delivered to the recipients. The senders may not receive any non-delivery reports, and the server may not log any errors in Event logs. Instead, the messages just disappear. Other recipients on the server may be able to receive messages without any problems, and the user that is not receiving messages may vary each time the messages are retrieved.

CAUSE
This behavior can occur when the Connector for POP3 Mailboxes has 15 or more mailboxes configured.

RESOLUTION
A supported fix is now available from Microsoft, but it is only intended to correct the problem described in this article and should be applied only to systems experiencing this specific problem.

To resolve this problem, contact Microsoft Product Support Services to obtain the fix. For a complete list of Microsoft Product Support Services phone numbers and information on support costs, please go to the following address on the World Wide Web:

http://support.microsoft.com/directory/overview.asp

The English version of this fix should have the following file attributes or later:

Date Time Version Size File name
---------------------------------------------------------
July 12, 2001 18:06 5.0.1187.1 353,040 Vmimbcom.dll

How to Install the Fix
Stop the Microsoft Connector for POP3 Mailboxes.

At a command prompt, open the Program Files\Microsoft Backoffice\Connectivity\POP3 Connector folder.

Type regsvr32 -u vmimbcom.dll , and then press ENTER.

Rename the Vmimbcom.dll file to Vmimbcom.bak.

Copy the new Vmimbcom.dll to the Program Files\Microsoft Backoffice\Connectivity\POP3 Connector folder.

Type regsvr32 vmimbcom.dll , and then press ENTER.

Start the Microsoft Connector for POP3 Mailboxes.

• ESteg
Da's ook sterk... ik heb net op jouw post gereageerd op de MS nieuwsgroep-site...

Hoe dan ook: ik zat nog niet aan de 15 POP3-mailboxes, maar ik lijk wel exact hetzelfde probleem te hebben... mail verdwijnt van de server (webmail-controle) en duikt verder nergens op in welke exchange mailbox dan ook... heel vreemd allemaal.

Werkt die patch voor jou?

Verwijderd

Op vrijdag 08 maart 2002 13:55 schreef ESteg het volgende:
Da's ook sterk... ik heb net op jouw post gereageerd op de MS nieuwsgroep-site...

Werkt die patch voor jou?
tja ik dacht even dat het de oplossing was maar ik had ook nog niet meer dan 15 pop connectors (wel meer dan 15 users)
de updat is ook alleen tegen betaling van 250 euro bij microsoft te krijgen.

ik heb vandaag een vast ip adres aangevraagd en krijg nu de mail per smtp binnen :9

dennis

• ESteg
Ik stap in april over van kabel naar DSL, en krijg dus ook een vast IP :9

Het lijkt me het makkelijkste (:?) om dan gelijk de hele Small Buisness Server maar 'even' opnieuw te installeren, dan zal dit ook wel weer in orde komen...

Verwijderd

het werkt bij mij nu goed sinds ik de pop3 connector niet meer gebruik en de mail met smtp binnenkomt

als je sbs opnieuw installeert hoe zit het dan met de email van de users? raak je die dan kwijt?

• ESteg
E-mail kun je back-uppen, dan moet je de store dismounten, bestanden overschrijven en daarna weer re-mounten (zijn KB-artikelen over de precieze procedure). Wel er op letten trouwens dat je daarbij dezelfde SP van exchange geïnstalleerd hebt, want ik heb daar heel wat peentjes bij gezweet... :)

• bitflusher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-02 15:50

bitflusher

flushed die *** pc

je kunt maximum logging aanzetten, dan kun je precies zien (in de event viewer) wat wel en niet lukt.

voor elk domein wat binnen komt moet een smtp domein ingesteld worden

bijvoorbeeld je heb mail @planet.nl en mijnbedrijf.nl dan moet je beide domeinen toevoegen bij interne smtp domeinen
standaard is er een toegevoegd die hetzelfde heet als nt domein (mijnbedrijf.nl zou dus al kunnen werken maar planet.nl niet)

p.s. voor het isa gedoe kun je het best kijken op www.isaserver.org

Verwijderd

Ik had hetzelfde probleem. De oplossing was de gebruikers verwijderen en opnieuw aanmaken, en niet een exchange task uitvoeren op de gebruikers.
Pagina: 1