- knip -
ik vermoed van wel. Maar was het niet verstandig om dit te checken bij de leverancier van de automaat voordat je ADSL bestelde?
Ik frut, dus ik epibreer
In principe is die pinautomaat gewoon een analoog telefonie apparaat en zou moeten blijven werken. Echter zijn er ook alarm installaties bekend die het toch niet zo leuk vinden achter een ADSL-splitter.
Raar omdat een telefoon toestel er geen problemen mee heeft, dus lijkt of ze een beetje buiten de juiste frequenties/standaard lopen.
Ik vermoed dat het gewoon werkt, is en blijft immers een analoge lijn en daar verandert ADSL (linesharing) niets aan. Mocht het niet werken kan je gewoon je leverancier van de PIN apparatuur er op aanspreken of een paar andere type ADSL splitters proberen helpt soms ook.
Raar omdat een telefoon toestel er geen problemen mee heeft, dus lijkt of ze een beetje buiten de juiste frequenties/standaard lopen.
Ik vermoed dat het gewoon werkt, is en blijft immers een analoge lijn en daar verandert ADSL (linesharing) niets aan. Mocht het niet werken kan je gewoon je leverancier van de PIN apparatuur er op aanspreken of een paar andere type ADSL splitters proberen helpt soms ook.
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
pistole schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 15:41:
ik vermoed van wel. Maar was het niet verstandig om dit te checken bij de leverancier van de automaat voordat je ADSL bestelde?
- knip -
anders switch je toch over op PinnenOverIP ? POIP ? Ik neem aan dat je een recent pinautomaat hebt met Ethernet aansluiting. Thans alle Banksys apparaten die ik ken hebben dit. Kost maar 80 euro omzetting geloof ik, en je hebt geen inbelkosten meer voor het pinnen.Raymond P schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 15:38:
Zoals topic titel.
Afgelopen week, tweakdsl over de analoge lijn besteld.
Ik neem aan, dat zolang ik de splitter gebruik, de pinautomaat gewoon blijft werken.
Toch?
---
Ik woon dus boven een winkel, en we delen de telefoonlijn.TweakBoy schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 16:02:
[...]
anders switch je toch over op PinnenOverIP ? POIP ? Ik neem aan dat je een recent pinautomaat hebt met Ethernet aansluiting. Thans alle Banksys apparaten die ik ken hebben dit. Kost maar 80 euro omzetting geloof ik, en je hebt geen inbelkosten meer voor het pinnen.
Ik wist dat ze een pinautomaat heeft, maar dacht "dat kan gewoon wel"
Bij de mededeling dat ik ADSL besteld had, kwam de specifieke vraag;
"Maar m'n pinautomaat dan?"
Dus ik ben gaan twijfelen:) Kortom, pinautomaat is niet van mij.
- knip -
Dat verandert toch niks aan de vraag "er zit ook een pinautomaat op deze lijn, kan dat dan wel?" die je gewoon had kunnen stellen.Raymond P schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 16:06:
Dus ik ben gaan twijfelen:) Kortom, pinautomaat is niet van mij.
sowieso is het wel zo netjes dat van tevoren even te doen als je boven een winkel woont waar je de telefoonlijn mee deelt...
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Ja, dat klopt allemaal.alt-92 schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 16:45:
[...]
Dat verandert toch niks aan de vraag "er zit ook een pinautomaat op deze lijn, kan dat dan wel?" die je gewoon had kunnen stellen.
sowieso is het wel zo netjes dat van tevoren even te doen als je boven een winkel woont waar je de telefoonlijn mee deelt...
Dat had ik ook eerst moeten doen, maar een klein beetje nalatigheid is toch nog wel menselijk?
Zoals ik al aangaf was ik er dus van overtuigd dat het wel kon.
Ik google het dus net en kom hier op uit.
En aangezien ik er heilig van overtuigd ben dat de gemiddelde Tweaker in ieder geval een béétje meer verstand van dit soort zaken heeft dan ik heb, heb ik dus een korte (maar naar mijns inziens doch duidelijke) post gemaakt.
Slechts een verduidelijking dus. Voordat er weer een slotje op gaat. (no flame intended)
[ Voor 4% gewijzigd door Raymond P op 18-01-2007 16:56 ]
- knip -
het kan, vergeet echter niet dat je niet zomaar over elke internet lijn kan pinnen.TweakBoy schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 16:02:
[...]
anders switch je toch over op PinnenOverIP ? POIP ? Ik neem aan dat je een recent pinautomaat hebt met Ethernet aansluiting. Thans alle Banksys apparaten die ik ken hebben dit. Kost maar 80 euro omzetting geloof ik, en je hebt geen inbelkosten meer voor het pinnen.
Precies, de ISP moet als ik me niet vergis daar wel gecertificeerd voor zijn.Powermage schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 16:57:
[...]
het kan, vergeet echter niet dat je niet zomaar over elke internet lijn kan pinnen.
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
Inderdaad, de ISP moet door Currence gecertificeerd zijn om dit te mogen (& kunnen).Beaves schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 18:44:
[...]
Precies, de ISP moet als ik me niet vergis daar wel gecertificeerd voor zijn.
'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '
Pagina: 1