ADSL valt uit zodra PIN-automaat wordt ingeschakeld

Pagina: 1
Acties:
  • 547 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Stien
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-10 21:28
Een week geleden is mijn ADSL verbinding via 12move opgeleverd bij mijn nieuwe appartement.
De verbinding is 's avonds, als de winkel onder mijn appartement dicht is, perfect. Zelfs zodra ik bel met de vaste telefoon blijft de verbinding intact. Echter zodra ze in de winkel de pin-automaat 's ochtends inschakelen knalt mijn verbinding eruit. Het betreft een ISDN verbinding met natuurlijk de ISDN ADSL apparatuur

Ik heb nu al twee dagen achtereen op GOT / Google / ADSL-Forum.nl lopen zoeken naar een vergelijkbaar probleem. In de meeste gevallen kwam het erop neer dat de splitter niet voor de NT1 was aangesloten. In mijn geval is dit echter wel. Ik heb de handleiding perfect gevolgt en na meerdere keren controleren kan ik wel concluderen dat ik alles (volgens de handleiding) perfect heb aangesloten.(meegeleverde kabels/splitter ed. gebruikt)

De huidige situatie is als volgt:
ISRA ==> Splitter ==> NT1 ==> Quadrovox ==> Verdeelbox 1 ==> verdeelbox 2
..........................==> ADSL modem

Verdeelbox 1 is aangesloten op de telefoon en het pin-automaat
Verdeelbox 2 is aangesloten op de fax.

Moet ik misschien gebruik maken van een specifieke (niet meegeleverde Splitter). De eigenaar van de winkel heeft geen idee hoe de pinautomaat contact maakt. Maar aangezien mijn verbinding geen contact kan krijgen ga ik ervan uit dat deze continue contact heeft.(d-kanaal? )

Heeft iemand ervaring met een dergelijke opstelling / probleem?

[ Voor 4% gewijzigd door Stien op 09-02-2006 14:25 ]

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-11 13:32
als de heren van kpn op de wijkverdeler een draadje mis-gedogd hebben dan krijg je dit soort dingen.
gewoon kpn bellen. die kunnen een lijnmeting doen, en waarschijnlijk zien ze dan onbalans op de lijn.... 8)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Misschien een te oude versie NT1? (<S4)

En wat voor pin is het, een analoge of een model dat via een ISDN B-kanaal werkt?

edit: pin hangt achter quattrovox, analoog dus..

[ Voor 20% gewijzigd door DJSmiley op 09-02-2006 14:43 ]

• Stien
DJSmiley schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 14:42:
Misschien een te oude versie NT1? (<S4)

En wat voor pin is het, een analoge of een model dat via een ISDN B-kanaal werkt?

edit: pin hangt achter quattrovox, analoog dus..
Ik weet niet wat voor versie NT1 het is, ik zal vnvnd eens kijken.

Wat wil het zeggen dat het een analoge pin betreft?

• syberjunky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-02 17:31
Stien schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 15:04:
[...]

Ik weet niet wat voor versie NT1 het is, ik zal vnvnd eens kijken.

Wat wil het zeggen dat het een analoge pin betreft?
Waarom bel je niet eens de helpdesk van 12move daar zijn ze voor.
Dat zijn ook de enige die jou kunnen helpen met het probleem van je adsl.

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Het beste kan de TS KPN bellen, het is namelijk de PIN automaat die het ADSL signaal verstoort en niet het ADSL signaal dat de PIN om zeep helpt

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:09
Normaal werken die pin automaten via het ISDN - D kanaal (het kanaal om nummers te bellen) en zo blijven beide B kanalen vrij voor spraak/ fax etc.
En aangezien de splitter voor de NT1 zit zou het fysiek gewoon goed moeten werken.
Ik denk zelf dat de splitter een beetje gaar is => de signalen niet goed scheid..

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• Stien
Ik heb gister avond even gekeken naar het NT1 kastje, het betreft een versie hoger dan s3.
Dus ik neem aan dat we dat niet meer als probleem kunnen aangeven, of hij moet gaar zijn.

Het bijzondere gister was dat na meerdere keren proberen ik ineens contact wist te leggen met de wireless router/modem. Voorheen kreeg ik altijd de melding "acquiring networkadres".

Meerdere ping's naar de router resulteerde echter in een zeer onstabiele verbinding (internetten ging zowieso niet) Ik had elke keer een zeer verschillende "packet loss". De meeste keren had ik een loss van 25% tot 50%.

Geeft dit een specifiek probleem aan?

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Stien schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 09:06:
Het bijzondere gister was dat na meerdere keren proberen ik ineens contact wist te leggen met de wireless router/modem. Voorheen kreeg ik altijd de melding "acquiring networkadres".

Geeft dit een specifiek probleem aan?
Is je probleem nu dat je linesync weg valt? [Er komt geen ADSL signaal meer binnen op het modem.] Of is het probleem dat je geen verbinding tussen modem en pc kunt opzetten? [Je WXP kan dan bv. aangeven 'acquiring network-address.]

• Stien
Ja dat is mij nu dus ook eigenlijk onduidelijk. In het begin dacht ik dat het puur de verbinding was van het modem met het ADSL netwerk. Ik concludeerde dat omdat ik als "signal strength"= excellent kreeg. Hieruit vernam ik dat dat wel goed zat en dat het probleem dus na het modem ontstond.
(Hoe kan het overigens dat als je een perfecte draadloze verbinding hebt er toch packet loss optreed?)

Maar als ik nu even kijk naar de modem. (Zyxel), (de winkel is btw open) dan zie ik zowel het adsl lampje als het internet lampje onregelmatig knipperen. Ik heb door omstandigheden even geen handleiding bij de hand, maar naar mijn weten moet het adsl lampje constant branden.

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

ralpje

Deugpopje

Grote vraag is wat de ping naar je router doet op het moment dat er storing is.
Kun je je router dan wel gewoon pingen, of gaat dat fout?

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Verwijderd

klinkt logisch , ze hebben de pin voor de splitter aangesloten en jou telefoon en adsl wel op de goede manier...

Waarschijnlijk hadden ze geen zin de hele lijn om te gooien ;)..

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-11 13:32
hint: sluit eens een kabel aan tussen je router en je pc.... :X

Verwijderd

Stien schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 09:38:(Hoe kan het overigens dat als je een perfecte draadloze verbinding hebt er toch packet loss optreed?)
Die packet loss treed toch op tussen de modem en de packetreceiver en niet tussen de router en modem??

• Stien
Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 11:03:
[...]

Di packet loss treed toch op tussen de modem en de packetreceiver en niet tussen de router en modem??
Het is een modem en router in één.

Verwijderd

ok, dan formulier ik het even anders: Treed die packet loss op tussen de pc en de modem/router of tussen de modem/router en packet receiver(degene die je pingt dus)?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2006 12:02 ]

• Stien
Ik ping mijn modem/router, (192.168.1.254 in mijn geval) een website heb ik eigenlijk nog niet proberen te pingen.

Verwijderd

Stien schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 12:37:
Ik ping mijn modem/router, (192.168.1.254 in mijn geval) een website heb ik eigenlijk nog niet proberen te pingen.
Die router zou je ook moeten kunnen pingen zonder ADSL-aansluiting. Je hebt gewoon een probleem met je draadloze netwerk en niet met je ADSL.

• BHQ
  • Laatst online: 01-12 18:09

BHQ

meat106 schreef op donderdag 09 februari 2006 @ 19:10:
Waarom bel je niet eens de helpdesk van 12move daar zijn ze voor.
Dat zijn ook de enige die jou kunnen helpen met het probleem van je adsl.
Post dan gewoon niet :{, de TS heeft zelfs een behoorlijk uitgebreide startpost waar een hoop GoTTers schijnbaar wel wat mee kunnen.

Probeer je modem eens direct achter je splitter aan te sluiten zonder aftakkingen? (Gezien je werkt via wlan zou dat geen probleem moeten zijn ;)).

-edit- excuzez moi, verkeerd gelezen. Splitter brak kan ook nog een optie zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door BHQ op 10-02-2006 12:48 ]

• Stien
Maar wat verklaard dan dat dit probleem zich enkel voordoet zodra ze beneden de pin automaat aan zetten.
Daarnaast wordt de verbinding als zijnde "excellent" gekwalificeerd.

• BHQ

BHQ

Stien schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 12:46:
Maar wat verklaard dan dat dit probleem zich enkel voordoet zodra ze beneden de pin automaat aan zetten.
Daarnaast wordt de verbinding als zijnde "excellent" gekwalificeerd.
Dat is de signaalsterkte van je wlan en doet niets toe aan je DSL-verbinding.
Pagina's opvragen e.d. lukt dus niet meer als de PIN-automaat wordt aangezet? Wat voor meldingen komen dr in de logs van je modem?

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-12 18:57

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Hebben ze zo'n hypermodern draadloos Pin systeem?
link

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• justmental
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

justmental

my heart, the beat

Ik had in m'n vorige huis ook iets dergelijks, als ik de telefoon op de derde verdieping opnam viel de adsl weg.
Mijn vermoeden was dat het met de aansluitfactor van de apparaten op de lijn te maken had, bij een toestel minder had ik het probleem namelijk niet.

Who is John Galt?

• BHQ

BHQ

Coach4All schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 12:51:
Hebben ze zo'n hypermodern draadloos Pin systeem?
link
Zou het idd. kunnen verklaren? Als die krengen op 2,4 GHz werken -> wlan verstoren -> wlan uitvallen als dat ding gebruikt wordt :)

Verwijderd

Yapser schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 13:00:
[...]

Zou het idd. kunnen verklaren? Als die krengen op 2,4 GHz werken -> wlan verstoren -> wlan uitvallen als dat ding gebruikt wordt :)
TS zou kunnen proberen om zijn WLAN op een ander kanaal te zetten. Ik geloof dat default heel vaak kanaal 9 wordt gebruikt, misschien moet de TS eens gaan testen op bijvoorbeeld kanaal 3.
Pagina: 1