Zo na 2 weken overwegen en zoeken op internet ben ik ook voor de 32lc25r gegaan. ik heb hem vandaag bij pixmania betseld voor 630,- en hoop hem zaterdag binnen te hebben dan kan ik de hele dag spelen
. Ik ben nu wel op zoek naar zo'n calibratie dvd om de tv meteen goed in te stellen. Als er nog tips zijn om het beeld mooi te krijgen zijn die natuurlijk altijd welkom. Ik zal hem voornamelijk gebruiken voor de xbox360.
Ik heb al een aantal maanden de 37LC2R.
Prima beeldje moet ik zeggen. Ben tot op heden erg tevreden.
Nu was ik laatst een beetje aan het pielen om mijn laptop aan de TV te koppelen via een VGA kabel aan de VGA ingang.
Dat werkte op zich prima (wel eerst de handleiding van de TV lezen, want eerst op 1024x768, 60 Hz zetten).
Alleen toen ik een HD film wilde afspelen werd het TV beeld ineens zwart?
Toen ik de HD player weer afsloot, kwam het computerbeeld weer feilloos op het tvscherm.
Wat doe ik fout?
Moet ik nieuwe drivers voor de videokaart in mijn laptop installeren?
Kan de TV dit gewoon niet aan, of zie ik iets anders over het hoofd.
Nu was ik laatst een beetje aan het pielen om mijn laptop aan de TV te koppelen via een VGA kabel aan de VGA ingang.
Dat werkte op zich prima (wel eerst de handleiding van de TV lezen, want eerst op 1024x768, 60 Hz zetten).
Toen ik de HD player weer afsloot, kwam het computerbeeld weer feilloos op het tvscherm.
Wat doe ik fout?
"Ja... dikke lul" zei de raaf. En de raaf vloog weg.
Heb sinds dit weekend een LG 32LE2R en hetzelfde probleem!bigpapa schreef op zondag 11 maart 2007 @ 09:37:
Wie weet waar ik moet zijn in het service menu.
Ik heb een probleem met het geluid via de versterkers.
De stekkers aangesloten via de variable output maar geen geluid op mijn versterker.
Kan je dat nog via het service menu veranderen of is ie gewoon kapot.
Ik heb gekeken op het service menu maar ben een beetje huiverig van het menu, omdat ik bang bent dat ik iets veranderd zonder dat ik het weet.
Maar als ik weet waar ik kan kijken dan is het iets makkelijker.
En de hotel optie zie ik er bij mij niet opzitten.
Geen geluid te krijgen via de audio out van de tv!
Ik heb al geprobeerd via het inhouden van de menu-toets op tv en afstandsbediening (tegelijk) in het service menu te komen, maar dat lukt me echt niet. Ik krijg telkens de vraag voor een code.
Loslaten van de knoppen als het normale menu verdwijnt werkt ook niet.
Iemand intussen al een oplossing voor de audio out activate voor LG LCD's?
Medewerker van MM zei me ook al dat de audio-out bij LG's via "het menu" geactiveerd zou moeten worden... leuk.. als ze je niet zeggen via welk menu en hoe je daarin komt
Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen....
Heb dit probleem ook op onze 37LC3R.Danny the dog schreef op maandag 26 maart 2007 @ 22:12:
[...]
Heb sinds dit weekend een LG 32LE2R en hetzelfde probleem!
Ik heb al geprobeerd via het inhouden van de menu-toets op tv en afstandsbediening (tegelijk) in het service menu te komen, maar dat lukt me echt niet. Ik krijg telkens de vraag voor een code.
Medewerker van MM zei me ook al dat de audio-out bij LG's via "het menu" geactiveerd zou moeten worden... leuk.. als ze je niet zeggen via welk menu en hoe je daarin komt
Je moet in het menu van de tv, bij geluid of audio kijken. Daar staat de optie luidsprekers aan/uit, die moet je uit schakelen en dan het volume redelijk hoog zetten.
Dan moet het gaan heb ik gehoord, vindt dit geen oplossing dus gebruik dit zelf niet, heb de digitale decoder doorgelust naar de receiver voor als ik tv kijk.
pas op: als je optie weer terugzet, dat je het volume weer terugschroeft.
GigaByte GA-A75M-UD2H, AMD Fusion A8-3870, 8GB PC12800, 750GB
Tja... bedankt voor je oplossing.. maar het moet toch ook echt anders kunnen?carismagdi schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 08:41:
[...]
Heb dit probleem ook op onze 37LC3R.
Je moet in het menu van de tv, bij geluid of audio kijken. Daar staat de optie luidsprekers aan/uit, die moet je uit schakelen en dan het volume redelijk hoog zetten.
Dan moet het gaan heb ik gehoord, vindt dit geen oplossing dus gebruik dit zelf niet, heb de digitale decoder doorgelust naar de receiver voor als ik tv kijk.
Vind t sowieso vreemd dat een standaard uitgang gelocked is via een verborgen menu...
Hoop toch echt dat iemand een oplossing heeft zodat de uitgang altijd geluid doorgeeft...
Ik ga nog eens bij MM vragen denk ik... En anders LG eens mailen.
Je moet de overlappinginstellingen goed instellen in je besturingssysteem:Peeetor schreef op maandag 26 maart 2007 @ 19:38:
Ik heb al een aantal maanden de 37LC2R.
Wat doe ik fout?
De grote tv-out FAQ (is wel voor tv-out faq, maar geldt ook voor vga out)
Hoe kom ik er overigens achter of ik de component bug heb zonder eerst een component apparaat te moeten kopen? Dit ivm eventuele x-box 360 aanschaf. Wil het ding alleen hebben als m'n 32lc25r wel normaal beeld geeft met component.
[ Voor 17% gewijzigd door pagani op 27-03-2007 11:38 ]
Ok ik wil deze week de knoop doorhakken, omtrent welke lcd ik ga halen. Het wordt een 37"-40". Ik wil uiteraard zo min mogelijk uitgeven, de lg's vind ik kwa design wel mooi (de 3 serie echter niet).
Dan blijft voor mij over:
37lc25r €900
37le2r €800
de lc25r is die €100 meer wel waard neem ik aan?
En hoe verhoudt de lc25r zich ten opzichte van de 37r71b van samsung? Deze is iets duurder, en eigenlijk de enige concurrent in het 37" segment waar ik op dit moment naar kijk (wilde eerst een philips met ambilight maar die actie is helaas afgelopen).
Dan blijft voor mij over:
37lc25r €900
37le2r €800
de lc25r is die €100 meer wel waard neem ik aan?
En hoe verhoudt de lc25r zich ten opzichte van de 37r71b van samsung? Deze is iets duurder, en eigenlijk de enige concurrent in het 37" segment waar ik op dit moment naar kijk (wilde eerst een philips met ambilight maar die actie is helaas afgelopen).
Anoniem: 212014
De LB serie bevat dus de "High End" toestellen. Maar de 3R series zijn dus de 3de generatie tv's. Weet iemand hoe de LB2R toestellen zich verhouden ten op zichte van bijv. de LC3R toestellen? Welke serie bevat nou de kwalitatief betere toestellen?
Weet iemand hoe ik mijn 32LC25R naar de originele fabrieks-instellingen terug kan zetten? Dus in feite hetzelfde alsof 'ie net nieuw uit de doos komt? Heb volgens mij per ongeluk iets in het service-menu veranderd en nu is mijn gewone menu niet meer in het Nederlands en lijkt het of er een donkere waas over het scherm valt. Wie weet raad? Alvast bedankt voor de moeite.
ik zit te twijfelen tussen de LG 26LC3R en de Samsung LE26R71. ze zijn nagenoeg gelijk alleen het contrast van de samsung is 1000:1 en van de LG 800:1. het verschil in prijs is wel 60 euro in het voordeel van LG. heeft iemand deze LG en is het wat? want ik heb de samsung al is bekeken en die ziet er goed uit.
Ik zou als je alleen externe audio gebruik via een aparte receiver gewoon een scartblokje gebruiken. Probleem is namelijk dat alle geluidsfuncties van de tv bij de aanwezige uitgangen nog steeds invloed hebben op het geluid. Dat wil je niet. En bovendien is het uitgangsvolume een stuk prettiger. Ik heb ook eerst de ingebouwde uitgangen geprobeerd maar daarna meteen weer m'n vertrouwde scartadapter ingeplugd.carismagdi schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 08:41:
[...]
Heb dit probleem ook op onze 37LC3R.
Ik heb dit inderdaad ook maar gedaan. Er staat ook niet voor niks "variable audio out" bij de plugjesThe_nv40_man schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 11:17:
[...]
Ik zou als je alleen externe audio gebruik via een aparte receiver gewoon een scartblokje gebruiken. Probleem is namelijk dat alle geluidsfuncties van de tv bij de aanwezige uitgangen nog steeds invloed hebben op het geluid. Dat wil je niet. En bovendien is het uitgangsvolume een stuk prettiger. Ik heb ook eerst de ingebouwde uitgangen geprobeerd maar daarna meteen weer m'n vertrouwde scartadapter ingeplugd.
Heeft bij mij ook ff geduurd voordat ik dat doorhad.
Dus gewoon lekker via de scart en de DVD speler via component en dan kan je altijd nog je old-school videorecorder of wat kwijt op n scartje.
Vraag me wel nog steeds af hoe je nou op n makkelijke manier in t service menu komt... (32LE2R)
Heeft anders iemand de standaardinstellingen van het service-menu van de 32LC25R voor me? Dan zou ik ook zeker geholpen zijn. En heeft iemand een idee of het veranderen van die instellingen "schadelijk" kan zijn voor het scherm en/of garantie?
Afstandbediening op de tv richten en zowel op de ab als op de tv de menuknop ingedrukt houden.Danny the dog schreef op woensdag 28 maart 2007 @ 13:02:
[...]
Vraag me wel nog steeds af hoe je nou op n makkelijke manier in t service menu komt... (32LE2R)
Ik heb sinds een tijdje een 32LE2R voor op de slaapkamer, en ik ben er zeer tevreden mee, heb er een xbox via component op 720P op draaien voor XBMC, en als MCE extender,om gewoon tv te kijken hangt deze aan de kabel van de locale kabelboer.
De TV onthoud prima welke zender op welk volume je aan het kijken was voor dat je deze uitzette, maar hij onthoud niet welke externe aansluitbron je als laatst hebt geselecteert.
Oftewel als een externe invoerbron wil kiezen rijg ik een lijst met alle ingangen, en de component ingang is ergens 7e, dus wanneer ik wil switchen van Kabel-tv naar xbox moet ik 7 keer de selecteer externe bron indrukken, kan dat niet handiger, kun je bv de volgorde van die lijst bepalen ??
De TV onthoud prima welke zender op welk volume je aan het kijken was voor dat je deze uitzette, maar hij onthoud niet welke externe aansluitbron je als laatst hebt geselecteert.
Oftewel als een externe invoerbron wil kiezen rijg ik een lijst met alle ingangen, en de component ingang is ergens 7e, dus wanneer ik wil switchen van Kabel-tv naar xbox moet ik 7 keer de selecteer externe bron indrukken, kan dat niet handiger, kun je bv de volgorde van die lijst bepalen ??
Moet ik nog 3 a 4 keer drukkenjohnnyv.nl schreef op donderdag 29 maart 2007 @ 16:05:
Je zou ook kunnen proberen om de menu-omhoog toets eens in te drukken als je de lijst ziet
Anoniem: 184536
als je een oplossing hebt hoor ik dit graag. Als ik de de audio out (tulip) op de tv verbind naar de audio in op de home cinema set dan moet ik het geluid op 80 setten. Als ik de xbox 360 erop aansluit staat het geluid op 20. dus als ik dan een keer het geluid vergeet terug te zetten dan zijn mijn boxen denk ik meteen opgeblazen. het probleem zit het hem in de audio versterking van het uitgangssignaal van de tv. ik denk dat dit gewoon moet zijn op te lossen. eventueel met firmware update. alhoewel ik niet weet hoe dat moet.Danny the dog schreef op maandag 26 maart 2007 @ 22:12:
[...]
Heb sinds dit weekend een LG 32LE2R en hetzelfde probleem!
Typisch geval van een scartadaptertje gebruiken dus. Die geeft een redelijk normaal uitgangssignaal en wordt bovendien niet onnodig beinvloed door de geluidsinstellingen op de tv zelf.Anoniem: 184536 schreef op vrijdag 30 maart 2007 @ 17:09:
[...]
als je een oplossing hebt hoor ik dit graag. Als ik de de audio out (tulip) op de tv verbind naar de audio in op de home cinema set dan moet ik het geluid op 80 setten. Als ik de xbox 360 erop aansluit staat het geluid op 20. dus als ik dan een keer het geluid vergeet terug te zetten dan zijn mijn boxen denk ik meteen opgeblazen. het probleem zit het hem in de audio versterking van het uitgangssignaal van de tv. ik denk dat dit gewoon moet zijn op te lossen. eventueel met firmware update. alhoewel ik niet weet hoe dat moet.
Anoniem: 159729
Mensen gezocht die ervaringen hebben met de LG 32LC2R.
Is momenteen in de aanbieding bij de Scheer en Foppen. Zou graag willen weten of dit een juiste keuze is.
Zal voornamelijk een Xbox360 en een PS3 op aangesloten worden.
Is momenteen in de aanbieding bij de Scheer en Foppen. Zou graag willen weten of dit een juiste keuze is.
[Ik zie nu pas dat je kijkt naar de 32" versie, die heeft geen component...]Anoniem: 159729 schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 00:00:
Mensen gezocht die ervaringen hebben met de LG 32LC2R.
Ik heb de 37LC2R nu ca 9 maanden en bevalt nog steeds goed. Het grote probleem is echter de inmiddels bekende component bug. Ik heb mijn PS2 en Wii geprobeert aan te sluiten via component maar het beeld is in beide gevallen onbruikbaar donker.
Ik ben hierover al een paar maanden aan het zeuren bij LG en binnenkort komen ze voor de 2e keer langs. De vorige keer hebben ze met het servicemenu zitten prutsen maar kregen er geen verbetering in. Nu gaan ze 'm meenemen om het uit te zoeken...
[ Voor 4% gewijzigd door Babdef op 31-03-2007 23:13 . Reden: Ik moet beter lezen.... ]
"A good traveller has no fixed plans, and is not intent on arriving." (Lao Tzu)
Ehm component = hdtv signaal (de 3 cinch/tulp plugjes).
Composite is echter wat een PS3, Wii, en standaard AV kabel van de PS3 heeft (1 geel tulp stekkertje).
Echter zou ik deze toch niet gebruiken... Wel de ''echte'' component ingang
Ik ben op het moment echter aan het twijfelen tussen de 32LC2R en de 32LE2R
Composite is echter wat een PS3, Wii, en standaard AV kabel van de PS3 heeft (1 geel tulp stekkertje).
Echter zou ik deze toch niet gebruiken... Wel de ''echte'' component ingang
Ik ben op het moment echter aan het twijfelen tussen de 32LC2R en de 32LE2R
Beste mensen ik heb een probleem. Ik heb op mijn nieuwe LCD scherm van LG een slecht beeld.
Als ik mijn LCD van PC en TV naast elkaar zet en ik speel in bijde gevallen dezelfde DVD af dan lijkt het net of mijn PC scherm meer kleuren weergeeft, scherper is en dat zwarte plekken meer details hebben
Mijn TV-LCD van LG lijkt maar 16bits of zelfs maar 256 kleuren weer te geven. En er zitten veel minder details in donkere gedeeltes.
Hoe kan ik er voor zorgen dat dit opgelost word? Want als dit niet opgelost kan worden dan heb ik dus geld uit gegeven aan een scherm die het niet waard is.
TV-LCD: LG 37LC25R
PC-LCD: Samsung 940BW
Als ik mijn LCD van PC en TV naast elkaar zet en ik speel in bijde gevallen dezelfde DVD af dan lijkt het net of mijn PC scherm meer kleuren weergeeft, scherper is en dat zwarte plekken meer details hebben
Mijn TV-LCD van LG lijkt maar 16bits of zelfs maar 256 kleuren weer te geven. En er zitten veel minder details in donkere gedeeltes.
Hoe kan ik er voor zorgen dat dit opgelost word? Want als dit niet opgelost kan worden dan heb ik dus geld uit gegeven aan een scherm die het niet waard is.
[ Voor 4% gewijzigd door sn33ky op 01-04-2007 23:29 ]
even bellen met een service monteur als die zegt dat het zo hoort dan een nieuwe kopen.sn33ky schreef op zondag 01 april 2007 @ 23:26:
Beste mensen ik heb een probleem. Ik heb op mijn nieuwe LCD scherm van LG een slecht beeld.
Je kunt ook altijd de tv calibreren (dit is zoiezo aan te raden). Dit kun je doen mbv het thx optimizer op een starwars dvd of met een speciale calibratie dvd die voor 20,- te koop is.
Ja calibratie CD's heb ik al geprobeert maar dit bied geen oplossing. Heb al 24uur voor mijn TV doorgebracht om te kijken of ik het kon oplossen. ik ga wel de service desk bellen want het is sowiezo niet normaal. Sat is zeker. vergeleken met andere LCD's is dit brak! als dat niet helpt doe ik maar een aangetekende brief naar LG.Phillips. Ga niet weer zo veel geld uit geven je denk toch niet dat ik het geld op mijn rug heb groeien?
Hoi Allen,
Ik heb gisteren eens in het service menu geklooit om beter beeld te krijgen.. echter vond ik niet dat het beter werd
Dus vinkte ik de optie Factory Settings (ofzo) even aan.. Om het weer terug te zetten.
Nou keek ik vandaag nog even. En toen zag ik dat hij bij ''Tool Option'' en dan bij ''INCH'' op 4 staat.
Er staat dan onder L26WXGA.
Maar het is een 32''er (de LG 32LE2R)
Als ik hem op L32WXGA zet worden de kleuren alleen maar lelijker.
Wie heeft deze zelfde TV ook? En staat er bij jou ook L26WXGA ??
Ik zou hem graag op deze setting laten staan (zet de ''Factory Setting'' zelf zo).. Echter dacht ik te hebben gezien dat hij voordat ik ging klooien op 32 stond..
Ik hoop dat ook niet dat als ik hem op deze setting laat staan.. voor Ik de tv vern*uk...
Ik hoor graag van jullie..
Voor de mensen die ook deze TV hebben en niet weten hoe zij in hetg service menu moeten komen. Druk op zowel de afstandsbediening als op de tv de Menu knop in het gewone menu scherm zal verschijnen, houd echter de knoopen ingedrukt. Doe dit ongeveer 5 sec. Hierna zal een nieuw scherm volgen. Laat de Knoppen los, en je kunt in het menu navigeren.!
Ik heb gisteren eens in het service menu geklooit om beter beeld te krijgen.. echter vond ik niet dat het beter werd
Dus vinkte ik de optie Factory Settings (ofzo) even aan.. Om het weer terug te zetten.
Nou keek ik vandaag nog even. En toen zag ik dat hij bij ''Tool Option'' en dan bij ''INCH'' op 4 staat.
Er staat dan onder L26WXGA.
Maar het is een 32''er (de LG 32LE2R)
Als ik hem op L32WXGA zet worden de kleuren alleen maar lelijker.
Wie heeft deze zelfde TV ook? En staat er bij jou ook L26WXGA ??
Ik zou hem graag op deze setting laten staan (zet de ''Factory Setting'' zelf zo).. Echter dacht ik te hebben gezien dat hij voordat ik ging klooien op 32 stond..
Ik hoop dat ook niet dat als ik hem op deze setting laat staan.. voor Ik de tv vern*uk...
Ik hoor graag van jullie..
Voor de mensen die ook deze TV hebben en niet weten hoe zij in hetg service menu moeten komen. Druk op zowel de afstandsbediening als op de tv de Menu knop in het gewone menu scherm zal verschijnen, houd echter de knoopen ingedrukt. Doe dit ongeveer 5 sec. Hierna zal een nieuw scherm volgen. Laat de Knoppen los, en je kunt in het menu navigeren.!
Anoniem: 108745
Even voor de duidelijkheid.
Hebben alle lcd tv's van LG problemen met de component aansluiting?
Ik heb namelijk interesse in de 32lc25r en zou graag willen weten of deze hier ook last van heeft, of dat het maar een beperkt percentage is.
alvast bedankt.
Hebben alle lcd tv's van LG problemen met de component aansluiting?
Ik heb namelijk interesse in de 32lc25r en zou graag willen weten of deze hier ook last van heeft, of dat het maar een beperkt percentage is.
alvast bedankt.
Ik heb prima beeld op component, via een xbox op 720P
Anoniem: 108745
en welk type tv heb jij soepkip?
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 108745 op 03-04-2007 21:37 ]
Ben ook aan het kijken voor een mooie 26" TV en kwam op het volgende scherm.McBBvB schreef op dinsdag 27 maart 2007 @ 19:16:
ik zit te twijfelen tussen de LG 26LC3R en de Samsung LE26R71. ze zijn nagenoeg gelijk alleen het contrast van de samsung is 1000:1 en van de LG 800:1. het verschil in prijs is wel 60 euro in het voordeel van LG. heeft iemand deze LG en is het wat? want ik heb de samsung al is bekeken en die ziet er goed uit.
Misschien een tip voor je...
Panasonic TX-26LX70
Heeft een dynamisch contrast van 8500:1 en het 100Hz truckje!
Dit heb ik nog niet bij andere 26" schermen gevonden.
De 32LE2RAnoniem: 108745 schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 21:34:
en welk type tv heb jij soepkip?
IK ben er zeer tevreden over, en heb gelukkig geen van de problemen gehad die sommige hier in het topic stelde, ik heb hem voor 599 gehaald voor op de slaapkamer
Kan jij mij de waardes die in jou service menu staan doormailen ? (of neerzetten hier in het topic)soepkip schreef op woensdag 04 april 2007 @ 13:18:
[...]
De 32LE2R
IK ben er zeer tevreden over, en heb gelukkig geen van de problemen gehad die sommige hier in het topic stelde, ik heb hem voor 599 gehaald voor op de slaapkamer
Hoef eigenlijk alleen de waardes die je het eerste scherm krijgt.
Dus met iets van 30229, en dan 014 ofzo ?
Bovenstaand ka nje lezen waarom... Ben dus bang dat ik mijn scherm anders verklooi...
E-mail: dave ApenstaartjE perfect-id PunT com
Je zult wel even tot vanavond moeten wachten, want ik ben op mijn werk, en de tv thuis
Ik heb trouwens niets veranderd aan de waarden, want default stond hij voor mij prima, maar wellicht dat ze de standaard instellingen hebben veranderd.
Ik heb trouwens niets veranderd aan de waarden, want default stond hij voor mij prima, maar wellicht dat ze de standaard instellingen hebben veranderd.
Is geen probleem gedulti s een schone zaak toch ?soepkip schreef op woensdag 04 april 2007 @ 13:46:
Je zult wel even tot vanavond moeten wachten, want ik ben op mijn werk, en de tv thuis
whaha...
Ik ben dus bang dat ik de standaard service instelling heb veranderd. Vandaar dat ik het vroeg...
Ik hoor het nog wel.. Dank..
Anoniem: 214790
Goed ik heb het onderstaande bericht in de playstation sectie geplaatst maar het ligt aan de TV aangezien ik 2 PS3 heb geprobeerd... Luistert en huivert:
Inmiddels heb ik via het service menu getracht de overscan op 1% te zetten, maar het HDMI signaal reageert daar niet op!Ik vroeg me af of ik de enige ben, maar ik heb een scaling probleem met mijn PS3 aangesloten op een LG32LE2R. Ik ben er toevallig achter gekomen omdat ik bij een collega op bezoek was en tot mijn grote verbazing meer beeld had dan bij mijn set. Wat er dus aan de had is, is dat ik beeld mis aan alle kanten, 50 pixels naar links en rechts en 15 omhoog en omlaag, zie de afbeeldingen:toon volledige bericht
Normaal:
50 pixel naar links en 15 omhoog:
In eerste instantie valt dit probleem helemaal niet op aangezien bij de spellen die ik heb alle info nog binnen het beeld valt. Ik zeg nog, want ik ben bang dat er in de toekomst spellen komen die meer beeld gaan gebruiken en to make things worse, je mist stukjes ondertiteling bij films![]()
Nu heb ik inmiddels contact gehad met sony hierover, zij kenden het probleem niet, maar verzochten het apparaat maar op de sturen. Ik heb echter de PS3 van een vriend op mijn tv getest en daar was hetzelfde euvel, dus opsturen heeft geen zin. Ik heb contact gehad met LG en kennen het probleem niet maar zijn wel heel geinteresseerd. Er komt dus een monteur bij mij kijken of er een oplossing voorhanden is.
Ik heb dit bericht geplaatst met de vraag of hier misschien iemand een idee heeft hoe dit opgelost kan worden. De meest voor de hand liggende dingen heb ik al geprobeerd, als formaat veranderen en ik heb geen optie om het beeld te rekken of te krimpen.
Ten tweede vraag ik me af of meer mensen hier last van hebben. Dit probleem valt in eerste instantie niet op namelijk.
Ten derde vraag ik me af of het aan mijn HDMI kabel zou kunnen liggen????
Zou iemand dit voor mij voor de 32LC25R kunnen doen? Alvast bedankt.Anoniem: 159729 schreef op woensdag 04 april 2007 @ 13:42:
Kan jij mij de waardes die in jou service menu staan doormailen ? (of neerzetten hier in het topic)
Hoef eigenlijk alleen de waardes die je het eerste scherm krijgt.
Dus met iets van 30229, en dan 014 ofzo ?
Bovenstaande afbeeldingen werken niet !!
Het kan liggen aan het feit dat je hem of op spectacel heb staan of op volledig beeld..
Je moet hem voor de PS3 op 16:9 zetten..
Dit kan je doen met de knop: ARC (op de afstandbediening van de tv).
Ook moet je je ps3 op 16:9 hebben staan
Het kan liggen aan het feit dat je hem of op spectacel heb staan of op volledig beeld..
[ Voor 75% gewijzigd door Anoniem: 159729 op 05-04-2007 14:15 ]
Had je toevallig nog de waarde die bij jou in het service menu staan voor mij?soepkip schreef op woensdag 04 april 2007 @ 13:46:
Klopt van die afbeeldingen, de ene keer wel de andere keer niet. Waar het op niet komt heb alles al geprobeerd. Samsung heeft ook het probleem hoorde ik en is middels een firmware update verholpen, bij LG is het afwachten wat ze ermee doen.Anoniem: 159729 schreef op donderdag 05 april 2007 @ 14:06:
Bovenstaande afbeeldingen werken niet !!
Ik snap niet dat lg geen document vrij geeft over het service menu want als je hiermee speelt veranderd er echt veel (vergeet wel niet de originele waarden op te schrijven). Ik zou wel willen weten hoe ik de geluid output hoger kan zetten want standaard staat die wel erg laag. oh ja ik zie dat ik firmware 3.00 heb hoe kan ik die upgraden en is dit makkelijk?
heeft iemand net zoals mij last dat het beeld op de pc input (vanaf mijn pc dus) heen en weer gaat in horizontale positie.
Kan iemand mij ook vertellen tot welke frequentie ik kan gaan? max 60? of kan ik hoger?
Kan iemand mij ook vertellen tot welke frequentie ik kan gaan? max 60? of kan ik hoger?
Sorry, nog niet aan toe gekomen, had het een beetje druk, ik zal z.s.m. postenAnoniem: 159729 schreef op donderdag 05 april 2007 @ 14:10:
[...]
Had je toevallig nog de waarde die bij jou in het service menu staan voor mij?
Geen probleem.. Alvast bedanktsoepkip schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 09:57:
[...]
Sorry, nog niet aan toe gekomen, had het een beetje druk, ik zal z.s.m. posten
Ik heb hetzelfde probleem als toxikon met betrekking tot overscan bij de PS3. Zelf heb ik een 26LC2R. Beide aparaten staan op 16:9. Ik weet eerlijk gezegd niet of dit probleem optreed bij andere HDMI aparaten, wellicht kan iemand anders hier meer over zeggen; je kunt het zien door in het menu de H-position en de V-position aan te passen, wanneer er meer beeld verschijnt is er dus hetzelfde probleem.
LG heeft het op dit moment als het goed is in onderzoek.
Ik heb er geen problemen mee hoor..TjaBske schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 12:13:
Ik heb hetzelfde probleem als toxikon met betrekking tot overscan bij de PS3. Zelf heb ik een 26LC2R. Beide aparaten staan op 16:9. Ik weet eerlijk gezegd niet of dit probleem optreed bij andere HDMI aparaten, wellicht kan iemand anders hier meer over zeggen; je kunt het zien door in het menu de H-position en de V-position aan te passen, wanneer er meer beeld verschijnt is er dus hetzelfde probleem.
TV=LG 32LE2R
Aanstaande woensdag komt er een monteur van LG langs die gaat eens kijken wat er aan de hand is. Je hoort het nog.TjaBske schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 12:13:
Hey man dank je wel
Zou je (als je hier zin en tijd voor hebt) ook nog een shot kunnen maken van het Tool Option menu ?
Edit: Ik heb de instellingen veranderd.
Ik zag echter wel dat ik een andere versie firmware heb. namelijk 3.22 ipv 3.21
Kan iemand die de zelfde versie firmware heeft 3.22 dus, confirmen dat ook voor deze versie de bovenstaande waardes kloppen ?
Het betreft dus de LG 32LE2R
[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 159729 op 07-04-2007 00:03 ]
Zou ook jij misschien voor mij willen kijken waar de service menu waardes op staan ?Anoniem: 214790 schreef op donderdag 05 april 2007 @ 10:41:
Goed ik heb het onderstaande bericht in de playstation sectie geplaatst maar het ligt aan de TV aangezien ik 2 PS3 heb geprobeerd... Luistert en huivert:
[...]
Inmiddels heb ik via het service menu getracht de overscan op 1% te zetten, maar het HDMI signaal reageert daar niet op!
Hopende dat jij wel version 3.22 hebt van de firmware?
Ik verwacht dat ze het zelfde wezen als de bovenstaande waardes?
hoe komen jullie aan die 3.22 firmware de mijne heeft 3.00 maar ik zou graag willen opgraden. weet iemande trouwens hoe je dynamic contrast kunt uitzetten?
Ik denkd at het komt omdat mijne is manufactured in feb 2007Anoniem: 184536 schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 10:55:
hoe komen jullie aan die 3.22 firmware de mijne heeft 3.00 maar ik zou graag willen opgraden. weet iemande trouwens hoe je dynamic contrast kunt uitzetten?
Maar heb jij ook de zelfde waarde als bovenstaand dan ?
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 159729 op 07-04-2007 12:27 ]
Ik heb een vraag over de namen van zenders en programma's. Ik ken oudere CRT-tv's die automatisch aan de meeste zenders de juiste naam toekennen, deze op een logische plaats zetten en vervolgens ook de naam van het huidige programma kunnen weergeven. Is dit bij LG LCD tv's ook mogelijk? Ik heb de 26LC2R.
ja min of meer, maar wat is een logische volgorde. die kun je makkelijk zelf bepalen en instellen. Bekijk anders eens een manual op de lg site dan zie je meteen wat je allemaal kunt met die tv's.
De zenders vrij willekeurig verspreid over de 99 plaatsen, met bij 80% van de zender c xx als naam, met xx een getal vind ik niet echt state-of-the-art. En dat hij de lokale omroep BBC noemt is helemaal gaar
. Of komt dit door de leverancier, essent/@home?
Anoniem: 215326
Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen de contrast-ratio's zoals 1600:1 of 5000:1. Heb zelf net een LG 32LC25R aangeschaft met een contrast-ratio van 5000:1.
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 215326 op 08-04-2007 21:33 ]
Ja daar baalde ik ook wel van, laatst hier in oetrech hadden ze de frequenties gewisseld (om plaats te maken voor digi-tv, dat heeft natuurlijk voorrang) dus alle zenders weer scrambled. maar wanneer ik bij mijn budget philips beeldbuis tv van 5 jaar oud automatisch instellen deed, vond hij automatisch een of andere teletekst pagina viia het servicekanaal van de kabelboer, en binnen 10 seconden waren alle zenders coorect ingesteld, in de (voor de kabelboer) correcte volgorde, met de juiste naam erbij.Guidooow schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 20:30:
Ik heb een vraag over de namen van zenders en programma's. Ik ken oudere CRT-tv's die automatisch aan de meeste zenders de juiste naam toekennen, deze op een logische plaats zetten en vervolgens ook de naam van het huidige programma kunnen weergeven. Is dit bij LG LCD tv's ook mogelijk? Ik heb de 26LC2R.
Terwijl die gloednieuwe LG bij auto-search alles in de volgorde pleurde waarin hij alles tegnkwam, en behalve ned1 t/m ned3 kon je alles zelfs verschijven + de namen zaten er niet bij
Anoniem: 6090
Ola, Kan iemand mij hier helpen
Ik ben de trotse eigenaar van de lg lc25r 32"
Nu heb ik wel getelt 10min beeld gehad en daarna vloog hij op zwart scherm,
Als ik nu de tv aan doe met de afstandsbediening of gewoon met de knoppen, dan gaat hij wel aan, je ziet ook even het beeld verspringen (0,1sec) en daarn is het gewoon zwart, hij reageert nog wel gewoon, je ziet het witje lampje onderin gewoon knipperen als ik de afstandbediening gebruik,
Nu wil ik proberen om via het service menu de tv te resetten naar fabrieksinstellingen,
Nu heb ik alleen geen beeld
Wil iemand voor mij misschien stap voor stap neer zetten wat ik op de afstandsbediening moet doen zodat hij gereset is, want ik heb dus geen beeld
bvd
.
Als ik nu de tv aan doe met de afstandsbediening of gewoon met de knoppen, dan gaat hij wel aan, je ziet ook even het beeld verspringen (0,1sec) en daarn is het gewoon zwart, hij reageert nog wel gewoon, je ziet het witje lampje onderin gewoon knipperen als ik de afstandbediening gebruik,
Nu wil ik proberen om via het service menu de tv te resetten naar fabrieksinstellingen,
Nu heb ik alleen geen beeld
Wil iemand voor mij misschien stap voor stap neer zetten wat ik op de afstandsbediening moet doen zodat hij gereset is, want ik heb dus geen beeld

bvd
.
Dit is met wat voor ingangssignaal ?Anoniem: 6090 schreef op zondag 08 april 2007 @ 17:54:toon volledige bericht
Ola, Kan iemand mij hier helpen
Nu heb ik alleen geen beeld![]()
bvd
.
En als je een ingang pakt waar niks op zit. Geeft hij dan wel aan: ''geen signaal'' ?
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 159729 op 08-04-2007 18:53 ]
Ik had er vga ingang opzitten, dat ging 10min goed toen was het plots weg,
Als ik hem nu aanzet heb ik niks, hij geeft ook niet aan ' geen signaal ' of wat, input verwisselen helpt ook niet , krijg ook geen sneeuw ofzo, terwijl hij het wel deed toen ik m de eerste keer aan zette.
als ik op menu duw zie ik ook niks.
Als ik hem nu aanzet heb ik niks, hij geeft ook niet aan ' geen signaal ' of wat, input verwisselen helpt ook niet , krijg ook geen sneeuw ofzo, terwijl hij het wel deed toen ik m de eerste keer aan zette.
Oei... En als je menu op de afstandsbediening en op de TV lang ingedrukt houd?Anoniem: 6090 schreef op zondag 08 april 2007 @ 19:14:
Ik had er vga ingang opzitten, dat ging 10min goed toen was het plots weg,
= normaal de tool om het service menu te displayen.. Maar misschien dat hij weg flitst waardoor je weer beeld krijgt.
hoe bedoel je dat precies?
Maar goed dan moet je ook een code induwen toch?
als ik de de menu knop op de tv en de afstandsbediening even inhou krijg ik normaal t service menu toch? alleen heb ik dan nog geen beeld, en heb ik even de stappen nodig die ik moet maken,
hoeveel keer omlaag en waarneer ok e.d.
Maar goed dan moet je ook een code induwen toch?
als ik de de menu knop op de tv en de afstandsbediening even inhou krijg ik normaal t service menu toch? alleen heb ik dan nog geen beeld, en heb ik even de stappen nodig die ik moet maken,
hoeveel keer omlaag en waarneer ok e.d.
Hi,
ik ben sinds enkele weken de gelukkige bezitter van een 37lc25r. gelukkig geen problemen met de bekende component bug. Wel ben ik nog op zoek naar een goede manier om de TV te calibreren.
We heb ik hetvolgende probleem: tijdens het afspelen van een film via de xbox lijkt het of het beeld soms verspringt naar een ander formaat. Normaal kijk ik alles in volledig scherm, maar na verspringen moet ik via ARC op de afstandsbediening weer terug naar volledig beeld.
Dit gebeurt ook tijdens het kijken naar TV via de mediabox en analoge coax. Alleen tot nu toe heb ik het bij mijn dvd nog niet gezien.
Verder las ik over de TV-out problemen voor geluid over de reciever. Deze heb ik dus ook. Als ik een scart adapter gebruik, in welke scart aansluiting moet ik deze dan prikken? (heb er 2)
ik ben sinds enkele weken de gelukkige bezitter van een 37lc25r. gelukkig geen problemen met de bekende component bug. Wel ben ik nog op zoek naar een goede manier om de TV te calibreren.
We heb ik hetvolgende probleem: tijdens het afspelen van een film via de xbox lijkt het of het beeld soms verspringt naar een ander formaat. Normaal kijk ik alles in volledig scherm, maar na verspringen moet ik via ARC op de afstandsbediening weer terug naar volledig beeld.
Dit gebeurt ook tijdens het kijken naar TV via de mediabox en analoge coax. Alleen tot nu toe heb ik het bij mijn dvd nog niet gezien.
Verder las ik over de TV-out problemen voor geluid over de reciever. Deze heb ik dus ook. Als ik een scart adapter gebruik, in welke scart aansluiting moet ik deze dan prikken? (heb er 2)
Hallo,
Ik heb een 42LC2RR LCD TV. Echter een probleem, hij schakelt zichzelf soms in. Dit is heel vreemd, zijn er anderen die dit ook hebben?
Weet iemand dit te voorkomen? Liefst zonder de stekker eruit te halen.
Alvast dank!
Ik heb een 42LC2RR LCD TV. Echter een probleem, hij schakelt zichzelf soms in. Dit is heel vreemd, zijn er anderen die dit ook hebben?
Weet iemand dit te voorkomen? Liefst zonder de stekker eruit te halen.
Alvast dank!
Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren!
Anoniem: 124477
waarom zou een scart adapter voor betering zorgen. het probleem is dat het geluid signaal van de tv te zwak is. Je moet de stereo echt heel hard zetten om goed geluid te hebben, maar dit is niet echt gezond natuurlijk. Als het je lukt met die adapter laat me even weten hoe je dat gedaan hebt en waarme aub.ronjon schreef op zondag 08 april 2007 @ 19:43:
Hi,
edit: hoe kun je zien of je last hebt van die zogenaamde component bug?
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 124477 op 09-04-2007 14:09 ]
zo te zien geen last mee.Anoniem: 124477 schreef op maandag 09 april 2007 @ 13:49:
[...]
waarom zou een scart adapter voor betering zorgen. het probleem is dat het geluid signaal van de tv te zwak is. Je moet de stereo echt heel hard zetten om goed geluid te hebben, maar dit is niet echt gezond natuurlijk. Als het je lukt met die adapter laat me even weten hoe je dat gedaan hebt en waarme aub.
edit: hoe kun je zien of je last hebt van die zogenaamde component bug?
heb m'n xbox en dvd speler over component via de reveiver.
We hebben net de Panasonic TX-26LX70 in huis.
De dvd speler zit nu nog aangesloten via een scart kabel, gaat dat nog veel uitmaken als ik daar een 5 delige component kabel voor gebruikt ipv de scart ?
Overigens bevalt de tv verder uitstekend
Mhhh, ik had het woordje LG over het hoofd gezien
mijn opmerking is dus geheel off-topic
De dvd speler zit nu nog aangesloten via een scart kabel, gaat dat nog veel uitmaken als ik daar een 5 delige component kabel voor gebruikt ipv de scart ?
Mhhh, ik had het woordje LG over het hoofd gezien
[ Voor 17% gewijzigd door hjs op 11-04-2007 14:57 ]
HAHAHA geeft niet hoor veel plezier ermee. Ik denk dat je veel verschil gaat zien als je component gaat gebruikenhjs schreef op woensdag 11 april 2007 @ 13:35:
We hebben net de Panasonic TX-26LX70 in huis.
Mhhh, ik had het woordje LG over het hoofd gezien![]()
Monteurs zijn langsgeweest en hebben het probleem in behandeling genomen. Er is geen oplossing voorhanden zo lijkt het. Als jij geen problemen ermee hebt wat voor firmware zit er in die bak van jouw dan? Ik heb 3.21.Anoniem: 159729 schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 14:22:
[...]
Ik heb er geen problemen mee hoor..
TV=LG 32LE2R
Zie bovenstaande quoteAnoniem: 159729 schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 12:26:
[...]
Firmware 3.22
manufactured in feb 2007
[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 159729 op 11-04-2007 19:45 ]
Ik weet niet of dat laatste klopt, op pagina 16 van de folder op nl.lge.com staat bij de 32lc2r namelijk wel het logo van DCDi / Faroudja Chip. Wie geeft er uitsluitsel?solenoid schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 10:18:
32lb2r heeft 5000:1 net als de 32lc25R, dit zouden mijn keuzes zijn. De 32lc2r is het oude model
met 1200:1 en heeft geen DCDi (Faroudja Chip).
Verder is het verschil in contrast ratio echt enorm, als je de lc25r en lc2r vergelijkt. Is dit verschil duidelijk zichtbaar?
De enige issue die ik heb is dat ik mijn 2 scart aansluitingen niet kan gebruiken omdat de ophangbeugel deze effectief blokkeerd, de scart-stekkers zijn nl ook een beetje dik
ik vind het zo vreemd dat bij bijna elke lvd tv de aansluiting naar buiten gaan als het ware en niet naar onder als je begrijpt wat ik bedoel. bijna iedereen hangt het scherm toch op maar nu moet hij alweer verder van de muur hangen door dat je toch scart wil aansluiten.soepkip schreef op donderdag 12 april 2007 @ 09:27:
De enige issue die ik heb is dat ik mijn 2 scart aansluitingen niet kan gebruiken omdat de ophangbeugel deze effectief blokkeerd, de scart-stekkers zijn nl ook een beetje dik
Nog niemand het calibratie menu ontdekt?
Als je de OK knop op de tv en afstandsbediening tegelijk ingedrukt houdt kom je in een RGB calibratie menu.
Ik raad wel ten strengste aan hiermee op te passen, als je geen calibratie afbeeldingen of apparaten hebt zeker niet resetten want dan verneuk je je kleuren.
Ik heb dus een calibratie afbeelding op mijn tv gezet via component, toen reset gedaan en daarna auto rgb, dan calibreert de tv zichzelf opnieuw op de weergegeven afbeelding.
Dat heeft voor mij een stuk mooier beeld gegeven, was eerst vrij donker op component.
Nogmaals doe dit alleen als je er verstand van heb, ik had dit eerst per ongeluk gedaan en kreeg mijn kleuren niet meer goed. Pas nadat ik de juiste calibratie afbeelding kon weergeven via component heb ik hem weer goed kunnen calibreren. Heb nu perfekt beeld!
Als je de OK knop op de tv en afstandsbediening tegelijk ingedrukt houdt kom je in een RGB calibratie menu.
Ik raad wel ten strengste aan hiermee op te passen, als je geen calibratie afbeeldingen of apparaten hebt zeker niet resetten want dan verneuk je je kleuren.
Ik heb dus een calibratie afbeelding op mijn tv gezet via component, toen reset gedaan en daarna auto rgb, dan calibreert de tv zichzelf opnieuw op de weergegeven afbeelding.
Dat heeft voor mij een stuk mooier beeld gegeven, was eerst vrij donker op component.
Nogmaals doe dit alleen als je er verstand van heb, ik had dit eerst per ongeluk gedaan en kreeg mijn kleuren niet meer goed. Pas nadat ik de juiste calibratie afbeelding kon weergeven via component heb ik hem weer goed kunnen calibreren. Heb nu perfekt beeld!
Welke calibratie afbeelding heb je dan gebruikt? Linkje?Fraggler schreef op zondag 15 april 2007 @ 11:57:
Zoiets?

of zoals voor digitale foto toestellen

of zo'n testbeeld?

of zoals voor digitale foto toestellen

of zo'n testbeeld?

Ben gebeld, wordt een nieuw onderdeel opgestuurd naar de monteurs en komen het erin zetten. Geen idee wat voor een onderdeel, maar als het goed is moet mijn probleem dan zijn opgelost! Goeie service hebben ze (tot nu toe) bij LG.
Wat voor onderdeel is er besteld als ik vragen mag?Anoniem: 214790 schreef op woensdag 18 april 2007 @ 15:51:
[...]
Ben gebeld, wordt een nieuw onderdeel opgestuurd naar de monteurs en komen het erin zetten. Geen idee wat voor een onderdeel, maar als het goed is moet mijn probleem dan zijn opgelost! Goeie service hebben ze (tot nu toe) bij LG.
En wat was jou probleem?
Ik ben op dit moment aan het rondkijken voor een lcd tv, en heb interesse in de lg's. Nu vroeg ik me af of je bij de lg's (specifiek de lc3r serie, maar mag ook een andere serie zijn) ook hebt dat je bij het wisselen van zender (analoog) er onderin beeld een zwart balkje verschijnt met de titel van het huidige programma (een soort 'teletekst-balkje' zeg maar)? Deze functie vind ik zelf namelijk erg fijn.
Nee dat heeft de LC3R niet, vindt dat ook wel jammer.riley schreef op dinsdag 24 april 2007 @ 00:40:
Ik ben op dit moment aan het rondkijken voor een lcd tv, en heb interesse in de lg's. Nu vroeg ik me af of je bij de lg's (specifiek de lc3r serie, maar mag ook een andere serie zijn) ook hebt dat je bij het wisselen van zender (analoog) er onderin beeld een zwart balkje verschijnt met de titel van het huidige programma (een soort 'teletekst-balkje' zeg maar)? Deze functie vind ik zelf namelijk erg fijn.
Maar als je een digitale tuner gebruikt, wat ik wel aanraad, die doen dat wel.
Ik heb net een 37LC3R gekocht en wil die met een beugel aan de muur gaan hangen.
Maar hoe demonteer je de voet???
OK gelukt, zes schroefjes aan de achterkant boven de voet eruit draaien en de voet laat los.
Maar hoe demonteer je de voet???
[ Voor 32% gewijzigd door Madzib op 26-04-2007 22:15 ]
madzib
Ik heb onlangs een 32LB1R besteld na het lezen van zeer goede reviews. Nu zie ik dat er ook een 32LB2R is. Logische aanname zou kunnen zijn dat de 32LB2R de opvolger is en dus beter is.
Verschillen
32LB1R 1600:1 echte contrast ratio, 32LB2R 5000:1 dynamische contrast
32LB1R 178 gr. kijkhoek, 32LB2R 176gr op LG.de (178 gr op LG.nl)
32LB1R heeft 1 HDMI en 32LB2R heeft 2HDMI
Verder heeft de 32LB2R 100 hz(!)
Ik zou dus de 32LB1R kunnen cancelen en voor de 32LB2R kunnen gaan. Enige wat mij tegenhoudt is dat de kijkhoek 176gr. is wat zou betekenen dat er een inferieur panel in zit. Dit wordt ook bevestigd door de lagere prijs van de 32LB2R.
Wie kan mij advies geven?
Verschillen
32LB1R 1600:1 echte contrast ratio, 32LB2R 5000:1 dynamische contrast
32LB1R 178 gr. kijkhoek, 32LB2R 176gr op LG.de (178 gr op LG.nl)
32LB1R heeft 1 HDMI en 32LB2R heeft 2HDMI
Verder heeft de 32LB2R 100 hz(!)
Ik zou dus de 32LB1R kunnen cancelen en voor de 32LB2R kunnen gaan. Enige wat mij tegenhoudt is dat de kijkhoek 176gr. is wat zou betekenen dat er een inferieur panel in zit. Dit wordt ook bevestigd door de lagere prijs van de 32LB2R.
Wie kan mij advies geven?
Super tip !
Fraggler schreef op zondag 15 april 2007 @ 11:57:
Anoniem: 106269
Ik ben opzoek naar een prijs/kwalitatief goed scherm. kwam uit op de LG 32" LC25R.
Maar nu lees ik dat er een opvolger LC3R is?
Wat is daar beter aan? hoe zit het met zwart waarden? zijn die ook echt zwart zoals op CRT beeldbuizen? Op de belgische site van LG vind ik zelfs de LC3R niet terug!?
alvast bedankt,
Groetjes
PleXuS
Wat is daar beter aan? hoe zit het met zwart waarden? zijn die ook echt zwart zoals op CRT beeldbuizen? Op de belgische site van LG vind ik zelfs de LC3R niet terug!?
alvast bedankt,
Groetjes
PleXuS
Is niet de opvolger. 3r is andere styling dan 2r.Anoniem: 106269 schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 21:16:
Ik ben opzoek naar een prijs/kwalitatief goed scherm. kwam uit op de LG 32" LC25R.
Overigens is het twijfelachtig dat de 25R beter is dan de 2R. De 2R heeft een kijkhoek van 178, de 25R 176. Dat betekent waarschijnlijk dat er een beter panel in de 2r zit.
Vandaar de zeer goede testresultaten (www.testberichte.de)
Ik heb de 37LC25r.
De monteur is langs geweest omdat het beeld er zo na een week uitzag.

Bleek dat het moederbord het had begeven.
Na 3 weken bellen zijn ze uiteindelijk langs geweest .
Maar nu overheerst het rood alle beelden en het rood hebv ik al op 0 gezet.
Ik zag ook dat het nieuwe moederbord nieuwe instellingen had die ik nog nooit eerder had gezien.
Namelijk functie INTELLIGENT OOG.
Wie heeft daar van gehoord en wat doet dat exact.
Dus moet maar weer bellen .
Maar wie heeft er een idee hoe ik dat ding moet calibreren om zo de juiste instellingen te krijgen.
Wie wil er ook ff kijken voor mij of de instellingen bij jouw hetzelfde zijn.
En dan bedoel ik bij tool en area en options. Die moeten bij elke tv hetzelfde zijn na mijn idee.

En willen jullie ook ff kijken wat voor Cortez version jullie hebben.
Ik ben benieuwd of dit de aller nieuwste is.
Zoals jullie ook wel kunnen zien is het beeld veel te rood, terwijl mijn roodwaarde helemaal op 0 staan.
De monteur is langs geweest omdat het beeld er zo na een week uitzag.

Bleek dat het moederbord het had begeven.
Na 3 weken bellen zijn ze uiteindelijk langs geweest .
Maar nu overheerst het rood alle beelden en het rood hebv ik al op 0 gezet.
Ik zag ook dat het nieuwe moederbord nieuwe instellingen had die ik nog nooit eerder had gezien.
Dus moet maar weer bellen .
Maar wie heeft er een idee hoe ik dat ding moet calibreren om zo de juiste instellingen te krijgen.
Wie wil er ook ff kijken voor mij of de instellingen bij jouw hetzelfde zijn.
En dan bedoel ik bij tool en area en options. Die moeten bij elke tv hetzelfde zijn na mijn idee.

En willen jullie ook ff kijken wat voor Cortez version jullie hebben.
Ik ben benieuwd of dit de aller nieuwste is.
Zoals jullie ook wel kunnen zien is het beeld veel te rood, terwijl mijn roodwaarde helemaal op 0 staan.
[ Voor 42% gewijzigd door bigpapa op 29-04-2007 18:08 ]
Volgens mij is dat zo'n lichtsensor die het contrast aanpast aan het omgevingslicht.bigpapa schreef op zondag 29 april 2007 @ 14:49:
beter uitzetten.
Heb net vernomen dat LG 32LC25R serie op zijn einde aan het draaien is en dat de LG 32LC51R opvolgende is!? wisten ze mij in een winkel te vertellen deze opvolger zou een 50€ meerkosten.
En dit wist men er over te vertellen:
Zowel de contrastwaarde als de reactiesnelheid van de nieuwe is beter,ook een mooier design en nog compacter.
Weet er iemand nog meer over dit scherm?
Groetjes
PleXs
En dit wist men er over te vertellen:
Zowel de contrastwaarde als de reactiesnelheid van de nieuwe is beter,ook een mooier design en nog compacter.
Weet er iemand nog meer over dit scherm?
Groetjes
PleXs
Heeft iemand al info/links gevonden naar de nieuwe modellen?
hier heb ik nu de LC51 link van LG gevonden!
http://be.lge.com/ne/prod...deDisplay=42-37-32-26LC51
Groetjes
PleXs
http://be.lge.com/ne/prod...deDisplay=42-37-32-26LC51
Groetjes
PleXs
vraag mij nu echt af wat het grootste verschil is met de oudere modellen!?
groetjes
PleXs
groetjes
PleXs
de LC25R serie had een 176 gr. kijkhoek, deze hebben 178. Ander panel dus.Anoniem: 106269 schreef op woensdag 02 mei 2007 @ 17:13:
vraag mij nu echt af wat het grootste verschil is met de oudere modellen!?
groetjes
PleXs
hoe zit het met de zwart waarden? zijn die gelijkaardig met CRT?
En de kleuren? dat is grootste twijfel om over te stappelen naar LCD-TV momenteel.
Als ik er 600€ moet voor neerleggen wil ik wel goed kwaliteit
Groetjes
PleXs
En de kleuren? dat is grootste twijfel om over te stappelen naar LCD-TV momenteel.
Als ik er 600€ moet voor neerleggen wil ik wel goed kwaliteit
Groetjes
PleXs
ben helemaal enthousiast.LG televisies zijn toch erg geschikt voor HTPC gebruik. 1:1 pixel mapping en heb nu ook de discrete IR-codes achterhaald.
Via Girder 3.3 en een USBUIRT ben ik in staat IR-codes naar mijn 37LC3R te sturen. Er zijn discrete codes voor aan, uit, de inputs (AV1, AV2, DVI etc) en de aspect ratio's (4:3, 16:9 etc).
Heb ook nog een MCE remote. De tv-knop op de mce-remote vangt girder nu op en hij verzendt de serie commando's om de tv en de receiver (marantz, heb ik ook discrete codes voor) uit te zetten. De groene button ga ik mappen aan een macro voor tv aan, tv op dvi, receiver aan, receiver op coax
ps. via girder zou je evt. de tv ook serieel aan kunnen sturen. Dit vond ik teveel moeite omdat ik die USBUIRT toch heb en dat goed werkt.
ps2. er zijn ook codes voor auto configuration, x studio pro, dasp, channel search...beetje mee oppassen denk ik. Weet niet wat alles betekent
Link naar downloadfile op remotecentral
Via Girder 3.3 en een USBUIRT ben ik in staat IR-codes naar mijn 37LC3R te sturen. Er zijn discrete codes voor aan, uit, de inputs (AV1, AV2, DVI etc) en de aspect ratio's (4:3, 16:9 etc).
Heb ook nog een MCE remote. De tv-knop op de mce-remote vangt girder nu op en hij verzendt de serie commando's om de tv en de receiver (marantz, heb ik ook discrete codes voor) uit te zetten. De groene button ga ik mappen aan een macro voor tv aan, tv op dvi, receiver aan, receiver op coax
ps. via girder zou je evt. de tv ook serieel aan kunnen sturen. Dit vond ik teveel moeite omdat ik die USBUIRT toch heb en dat goed werkt.
ps2. er zijn ook codes voor auto configuration, x studio pro, dasp, channel search...beetje mee oppassen denk ik. Weet niet wat alles betekent
Link naar downloadfile op remotecentral