+4 beetje veel van het goede

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:30

Jaymz

Keep on moving !

Topicstarter
Helaas heb ik em al gemod (de 1e +1)

Ik denk dat ik voortaan niet meer de 1e mod doe bij dit soort posts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:12

IceStorm

This place is GoT-like!!!

En jawel hoor.. uiteraard zit ik weer op -50 punten :)...

Hoe doen jullie dat toch? Ik bedoel.. er zitten hier mensen die standaard 100 'over' hebben ;)..

Sorry voor het off-topic gedeelte. Ik wil hem graag minderen maar het kan dus niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:24

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Ik denk dat mensen mij wel mogen ofzo, ik zit hier pas 2 weken te modden...en eigenlijk pas 1 week echt fanatiek te posten en dit is nou al de 2e keer dat mensen mijn replies zitten te overraten :)
+4 behulpzaam...sorry hoor..dat is wel erg hoog :) ik voel me ge-eerd :)

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Topicstarter
Ik loop meestal met 30 tot 50 puntjes (ik reageer vrij weinig).

Als ik mod, mod ik veelal posts die buiten de foutmarge vallen. (echt te hoog, of echt te laag)

Ik probeer meestal niet de 1e te zijn die mod, maar ik pobeer "corrigerend" op te treden, en hoop daarbij bij de 1e 4 moderaties te zitten (is de weging nog 1).

Als ik een post zie staan die niet goed staat, maar zo'n geval is van dubieus/kan 2 kanten op, check ik eerst hoevaak 'ie al gemod is, al m'n weging nog 0.2 is doe ik het meestal niet (behalve als ik 'em net over het randje kan krijgen)

Een post waarvan ik verwacht dat 'ie te hoog komt, laat ik eerst te hoog worden, en corrigeer ik daarna. Als je 'em 0:gemodereerd geeft, wordt 'ie na jou toch omhoog gezet. corrigeer je hem (als 'tie te hoog staat), is de weging NA je correctie meestal al minder geworden. En is volgens mij de kans kleiner dat er nog iemand langskomt.

[edit]
Een klein nadeel is wel dat ik hierdoor mezelf de mogenlijkheid ontneem om "veel" te reageren, toch de beste manier om aan modounten te komen. Je kunt wel zeggen "Daar is dit forum dan voor" maar op een of andere manier voel ik me dan afhankelijk van anderen, of anders gezegd hulpeloos, ik wil namelijk _zelf_ modden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Topicstarter
Op zaterdag 03 februari 2001 15:56 schreef Kanarie het volgende:
Ik denk dat mensen mij wel mogen ofzo, ik zit hier pas 2 weken te modden...en eigenlijk pas 1 week echt fanatiek te posten en dit is nou al de 2e keer dat mensen mijn replies zitten te overraten :)
+4 behulpzaam...sorry hoor..dat is wel erg hoog :) ik voel me ge-eerd :)
Vergeet niet dat het weekend is: De meeste Die-Hard modders zitten hier alleen doordeweeks (op het werk). 'k weet alleen nooit met z'n hoevelen we nu precies zijn. 'k weet het zeker van +/- 5 tot 10 man (incluis me)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

* Delerium to the rescue....

Nu bewapend met 200 puntjes en een Godlike Status. :)

huh, zo erg is die kanarie toch niet?

Door het weekend ga ik gewoon in de HlpDsk-modus: altijd wakker en altijd behulpzaam :).

[edit] [c64 mode], syntax error [/c64mode]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:24

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Godlike status...dat hoop ik ook nog te bereiken :) ff wat zinnige en nuttige reply's verzinnen :)
En nee..ik ben toch niet zo erg? Gewoon een beetje een n00b met dit modder eten :)

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Topicstarter
Op zaterdag 03 februari 2001 17:35 schreef ecteinascidin het volgende:
* Jaymz to the rescue....

Nu bewapend met 200 puntjes en een Godlike Status. :)

huh, zo erg is die kanarie toch niet?

Door het weekend ga ik gewoon in de HlpDsk-modus: altijd wakker en altijd behulpzaam :).

[edit] [c64 mode], syntax error [/c64mode]
Mooi, aflossing is gearriveerd, kan ik zo naar huus. Prettig Weekend allemaal !

[edit: Godlike duur bij mij nog wel ff, nu 400 => Grootmeester. Ergens vind ik Grootmeester trouwens cooler dan Godlike. Kan er wat geregeld worden als ik rond de 500 ga komen.]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
  • Laatst online: 04-07 13:20
'k vind het wel jammer dat je bij 500 karmapunten al de hoogste status bereikt hebt. Waar moet je dan nog de motivatie vandaan halen om verder te stijgen :)?

Ah, ik weet het al: Try to beat the next guy in line 8-), yeah! Hehehe....;)

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-10 14:36
Wat voor status heb je op de 200 eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cookie
  • Laatst online: 04-07 13:20
Weet ik niet uit m'n hoofd. Staat wel ergens in een FAQ.

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Laatst online: 17-02-2022
Ik heb eigenlijk altijd wel veel punten over maar ik gebruik ze eigenlijk zelden, meestal omdat ik gelijk post in een topic dat me aanspreekt, en dan mag je niet meer posten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
Op zondag 04 februari 2001 03:35 schreef raptorix het volgende:
Ik heb eigenlijk altijd wel veel punten over maar ik gebruik ze eigenlijk zelden, meestal omdat ik gelijk post in een topic dat me aanspreekt, en dan mag je niet meer modden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit dat met die punten >> ik sanap der nix van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

BSE, kun je de vraag verder specificeren? Ik geef graag antwoord, maar nu weet ik ff niet naar welke punten je doelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-10 09:50
Op zondag 04 februari 2001 12:23 schreef ecteinascidin het volgende:
BSE, kun je de vraag verder specificeren? Ik geef graag antwoord, maar nu weet ik ff niet naar welke punten je doelt.
Ik snap denk ik wel waar hij op doelt: HET HELE MODERATIESYSTEEM. Ik snap er ook geen hol van. Wie wil het mij even uitleggen?? En geld het alleen op tweakers.net ofzo en niet op GoT?

Verbouwing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Dit forum gaat over modereren op Tnet, het waarderen van de reacties eigenlijk uitsluitend. We kennen een niveau en een tag toe, maar dat was niet de vraag.

Het toekennen van zo'n tag/niveau kost iedere keer een modpuntje. Deze puntenverkrijgen doe je door een oplopend tweakotine te hebben, iedere punt omhoog levert wat puntjes op. Indien het stabiliseert, dan droogt de stroom op (Als het goed is niet, maar dit zou dus een bugje kunnen zijn).

De grote bakken modpunten haal je op met reacties plaatsen. Iedere reactie levert zo 7 punten op, dus die zijn binnen. De waardering van een reactie levert meer op, want hoe hoger een reactie gewaardeerd wordt, hoe meer Karma punten je opbouwt. Iedere Karma-punt erbij levert je 3 moderatiepunten op, dus dat schiet op.
Een +2 reactie levert je ongeveer 5 karma punten op (zal wel minder blijken te zijn), en +3 rond de 10 en een +4 levert soms zelfs 25 karmapunten op.

voorbeeld: ik post een reactie en deze komt op +4 te staan: ik krijg daar 25 karmapunten mee. 25*3 + 7 = 82 modpunten :). En je tweakotine zal ook iets omhoog gaan omdat je aktief bent, dus......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 03-10 15:50
http://tweakers.net/plan/37

ook nog wat intressants als je meer over de verschillende karmastatusjes wil weten..

iemand met 200 is net van tweakeroid naar tweakotine-addict gestegen btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-10 09:50
Thanx. Maar ik zit toch nooit op t.net >:)

Verbouwing

Pagina: 1