Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Iemand ervaring met de NorthSeas Guard E/N

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
We hebben hier de NorthSeas Guard E/N (www.NorthSeasAMT.com). Dit is een appliance welke de mail archiveerd. We gebruiken dit om ong 350 mailboxen mee te archiveren om zo de bulk in de clients te verminderen.

We hebben deze achter de mailserver (exchange2003) draaien en hij archiveerd alle mail. Dit word weggeschreven op een DL100 Storageserver van HP. Na enige configuratieproblemen doet het ding nu wat het moet doen. Je maakt op je clients een zoekpagina aan binnen outlook (2003) waar je in je archief kan zoeken.
Nu is dit terugzoeken erg traag met dikwijls een timeout als fout. We hebben het product werkend gezien dus daar twijfelen we niet zo aan. De appliance lijkt de storageserver erg traag te maken. Als je naar de werkwijze van de appliance kijkt zie je dat hij natuurlijk erg veel files wegschrijft op de NAsserver (Maand november 284685 stuks met een totaal van 5,46GB ). Hij verdeeld dit in maandelijkse mappen (200611 - 200612 - 200701). Als ik nu de eigenschappen op wil vragen van zo'n map duurt dit een eeuwigheid. Terwijl dit bij andere mappen op de server niet is. Ligt dit aan de hoeveelheid losse files die constant naar een share worden weggeschreven ? We zitten hier in een technische omgeving dus de mails zijn erg divers, veel autocad tekeningen tot wel 9 MB. Dus hij krijgt wel wat voor zijn kiezen maar toch.

Specs Appliance:
User Limit 500
Onboard Index Capacity (approx) 80 million messages
Capture Speed 75,000 messages/hr (gebaseers op mails van gemiddeld 62kb)

De DL100 heeft Sata schijven in Raid5 en heeft 2 GB geheugen in zich.
Specs:
(1) Intel Pentium D 2.8 GHz Dual Core/800 MHz FSB - 2 MB L2 Cache, 1 GB (2x512 MB) of Memory standard, expandable to 4 GB, Windows Storage Server 2003 Release 2, Workgroup Edition, HW RAID Controller (Supports RAID 0,1,10 and 5), Front loading, hot plug, 7200 RPM SATA Hard Disk Drives, 4 x 500 GB (2TB raw capacity, 1.36 TB user capacity - RAID 5), (2) PCI-X 64-bit 133 MHz expansion slots: Full height, full length slot, Low profile, half length slot - occupied by HW RAID controller. Uitgebreid met een Adaptec Scsi controller voor SDLT600 drive

Verwijderd

Dat van die SATA, moet dat niet SAS zijn?
Volgens mij vraag jij nogal wat van een SATA systeempje als je even een foldertje opent met een kwart miljoen files erin. Om je een idee te geven: ik heb hier "effe snel" zonder budget en met uitdrukkelijk verbod dat de ondernemingsraad het wist een beveiligingssysteempje gebouwd met vier cameratjes die hun beeld in files van 6 MB per stuk op een stel sata schijfjes in RAID-0 weg schrijft. We wilden een persoon vangen die uit de ruimte van de ondernemingsraad regelmatig dingen mee jatte.
Als ik de folder met beeldmateriaal open, dan zie ik als ik heel veel geduld heb na een hele lange tijd ene keer die 150.000 files die er in staan. Met CMD en dan "dir" gaat het ietsje beter, althans hij begint eerder met dingen tonen. Maar het alles op het scherm hebben duurt net zolang als "dir" loopt.
Volgens mij vraag je gewoon veel te veel van je SATA configuratietje, zeker als het maar 7200 rpm schijven zijn. Ik ben nie theel bekend met NTFS qua hoe dat werkt met schijven maar volgens mij gaat hij voor elk apart filetje in z'n TOC kijken waar dat ding zit en hem dan uitlezen. Dat zal best dat dat traag is. Voor mij boeit het niet, de dief is ondertussen werkeloos en wordt nog aangeklaagd dus de cameras staan uit en er wordt niet meer opgeslagen op dat systeempje. Maar voor ene productie database, zelfs als het "maar" om email gaat...

Iemand met meer verstand van NTFS dan ik die daar een zinvoller antwoord op kan geven?

Verwijderd

Topicstarter
Als je kijkt naar de performance van de disken (perfmon) dan zie je de gemiddelde schrijfacties per seconde en de gemiddelde diskwachtrij er flink uitspringen. Die voorzien regelmatig pieken naar de top.
Dus het lijkt mij ook een disk performance issue maar weet het nog niet helemaal zeker.

Verwijderd

Topicstarter
Kikje

Iemand die mij wat wijs kan maken over het NTFS gebeuren mbt mijn verhaal.

Wat ik op de server zie is dat er regelmatig de melding komt dat dirquota.exe een timeout geeft.
Dit duid denk ik ook op te veel schrijfacties. Nu weet ik niet of dit met finetunen of updates te verhelpen is.

• MoBi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 25-11 11:04
dirquota.exe is het programma wat de quota's voor windows bijhoud, als je de quota's een uitschakeld voor die schijf?

Volgens mij zit je te lullen, want ik voel nattigheid....

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij staat het niet aan.
Als ik in de properties van de schijf kijk bij quota dan staat er niets aangevinkt.

Of moet ik dit anders doen ?

• MoBi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 25-11 11:04
Kijk eens op deze pagina. Waarschijnlijk staat quota management nog aan ergens.

Volgens mij zit je te lullen, want ik voel nattigheid....

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie het nergens aan staan, kan het wel activeren ook in MMC.

Wat is wijsheid in deze.....snellere disken of zorgen voor minder files ? En is een scsi schijf dan wel toereikend (bv 15K)
Het leukste is beide.

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Even een kick.

Na verschillende problemen met de Northseas en de bijbehorende groeiende frustraties, hebben we de appliance teruggebracht naar de leverancier. Hij is nu in overleg met de distributeur en Northseas zelf, wat ze eraan gaan doen (eventueel zonder extra kosten de grote broer die een hogere load aan kan).

Maar, ikzelf ben een beetje het vertrouwen in Northseas verloren, na deze ervaring. Vandaar dat ik eens wil gaan kijken naar andere oplossingen voor het archiveren van mail.

De Northseas was eigenlijk gekozen op basis van een kort bezoekje bij onze buren, die het ding al enige tijd goed draaiend hebben staan. We hebben eigenlijk helemaal niet gekeken naar andere mogelijkheden, bijbehorende eisen, etc etc.

Nu vroeg ik me eigenlijk af: wat voor mogelijkheden zijn er eigenlijk? Welke valkuilen? Waar moet je op letten bij mailarchiveringsoplossingen?

Ik heb al gezocht via GoT en Google, maar wordt eerlijk gezegd niet veel wijzer. Misschien dat jullie ons kunnen helpen? :)

It’s the economy, stupid!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Oh, en kan een modje misschien de TT even wijzingen in iets algemeners? Omdat de focus meer op mailachivering ligt, in plaats van specifiek op de Northseas. Bedankt. :)

It’s the economy, stupid!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 16:47

Qwerty-273

Meukposter

MS Exchange 2003 server side mail archiveren heeft een klein beetje info. Helaas zijn we hier blijven hangen op een test opstelling vanwege bevriezing van een aantal projecten en het opstarten van andere projecten met een hogere prio.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• TheBrain
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wij hebben voor het oplossen van dit probleem gekozen voor EmailXtender van EMC.

Veritas hebben we ook naar gekeken maar die was een factor drie tot vier duurder dan EmailXtender en die heeft voor ons nog het voordeel dat het heel makkelijk integreert met Documentum (EMC's document management system). Veritas was voor ons een beetje het spreekwoordelijke Kanon voor de mug die we wilden afschieten.

De overige alternatieven in het eerdere topic ben ik niet bekend mee.

Er is ook nog Tivoli Storagemanager for HSM maar aangezien mijn beeld betreffende Tivoli producten enigszins gekleurd is (we vinden het over de hele linie overpriced en nodeloos ingewikkelde producten, maar da's geheel persoonlijk :P) kan ik je daar eigenlijk niets voor adviseren.

Verwijderd

TheBrain schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 10:22:
Wij hebben voor het oplossen van dit probleem gekozen voor EmailXtender van EMC.
Mag ik jou wat vragen over de werking van EMC EmailXtender ? Bij ons zijn we er ook mee bezig en we hebben wat issues. Kunnen we via het privé circuit contact leggen ?

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Daar is het forum niet voor bedoeld. Zie je PM.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.