Toon posts:

Haperen van DVD's bij afspelen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb het probleem, dat elke keer dat ik een DVD wil afspelen, deze enorm hapert tijdens het afspelen. Ik heb al verschillende zaken geprobeerd ( gevonden met de search-functie van het forum ):
  • UDMA heb ik overal aangezet in apparaatbeheer ( of stond al aan )
  • Verschillende soorten van afspeelsoftware geprobeerd ( VLC mediaplayer, nero showtime, windows mediaplayer 11, ... . Maar het afspelen hapert bij ze allemaal.
  • alle drivers geupdatet
  • ...
Wat vreemd is, is dat ik toch een zeer snelle pc heb: Intel core 2 duo e6600, 2 GB OCZ geheugen, 7600GT, MSI p965 Platinum, Bequiet 550W, ...

Ten tweede had ik dit probleem voorheen niet. Ik heb namelijk opnieuw moeten formatteren en het probleem is er nu ineens bij het afspelen. Voor het formatteren speelde alles echter af zonder enige hapering.

Hebben jullie misschien een idee door wat dit wordt veroorzaakt?

Alvast heel erg bedankt,

Gerritske

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:10
Je hebt ze allemaal op UDMA gezet, maar staat dit dan ook bij huidige overdrachtsmodus? Ook de laatste Nvidia drivers geinstalleerd voor je videokaart?

Waarvan speel je trouwens DVD's af? Gewoon een DVD station of hardeschijf dmv. images?

De wijzen komen uit het Oosten!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-07 17:52

Caveman

whahoehaha

installeer eens een "echte" dvdspeler zoals Powerdvd of Windvd. Het lijkt wel of je geen fatsoenlijk mpeg2 decoder hebt, die krijg je automatisch als je Powerdvd installd.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-07 20:20
Caveman schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 14:44:
installeer eens een "echte" dvdspeler zoals Powerdvd of Windvd. Het lijkt wel of je geen fatsoenlijk mpeg2 decoder hebt, die krijg je automatisch als je Powerdvd installd.
lijkt me idd een codec probleem... je kunt ook de k-lite mega codec pack installeren ^^ werkt ook altijd

you had me at EHLO

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Al bedankt voor de reacties!

@CaveMan: die heb ik ook draaien gehad en die deed net hetzelfde als alle andere: haperen dus

@NoepZor: nee, een deel staat daar op PIO-modus. Het primaire IDE-channel staat op UDMA 5, maar het secundaire channel op PIO. Hoe los je dit probleem op ( in het bios mssn? )?

Alvast bedankt,

Gerritske

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:16

Cyphax

Moderator LNX/AI
Verwijderd schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 15:15:
Hallo,

Al bedankt voor de reacties!

@CaveMan: die heb ik ook draaien gehad en die deed net hetzelfde als alle andere: haperen dus

@NoepZor: nee, een deel staat daar op PIO-modus. Het primaire IDE-channel staat op UDMA 5, maar het secundaire channel op PIO. Hoe los je dit probleem op ( in het bios mssn? )?

Alvast bedankt,

Gerritske
Dat kun je instellen in Windows bij het apparaatbeheer, en dan bij de betreffende IDE-controller. Moet je wel rebooten.

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

Dat heb ik dus al gedaan. Ik heb geselecteerd: "DMA gebruiken indien beschikbaar".

Ondertussen heb ik al enkele keren gereboot, maar er verandert helemaal niets. Het secundaire channel blijft staan op PIO.

Wat ik ook nog wou vragen: ik heb bij het apparaatbeheer 3 X primair en 3 X secundair IDE-kanaal staan. Is dit wel normaal? Want ik heb maar één IDE-poort en 6 SATA-kanalen ( MSI P965 Platinum )

Iemand nog een idee?

alvast bedankt,

Gerritske

*EDIT*: het probleem is opgelost ( zie andere topic --> "DVD-writer en - speler willen geen DMA gebruiken") , dit topic mag dicht.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2007 12:11 ]

Pagina: 1