Toon posts:

[XP] DVD-speler en -writer willen geen DMA gebruiken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb dus een probleem met het afspelen van DVD's. Wel ik heb de oorzaak gevonden: de drives staan allebei op PIO-overdrachtmodus. Maar wat ik ook doe, ze willen niet naar DMA.

Wat ik allemaal al heb geprobeerd:
  • Drivers van de JMicron chip geïnstalleerd --> dit hielp niet
  • De apparaten al eens uit apparaatbeheer gegooid, zodat win xp na herstart ze detecteerde. Dit hielp dus ook niet.
  • Ik heb de overdrachtmodus toch veranderd in "DMA indien beschikbaar". Maar win xp pakt de hele tijd alleen PIO.
  • IED-kabels uitgetrokken en terug ingestoken --> hielp ook niet
Wat ik wel raar vind, is het feit dat toen ik een image met norton terugzette, hij het wel even goed deed na de terugzetting. Nadien schakelde windows echter alweer terug naar PIO, wat dus zorgt voor een zeer hoge belasting van de processor bij het installeren van een programma, of bij film kijken, ...

Waaraan ligt dit probleem?

Alvast heel erg bedankt,

Gerritske

Verwijderd

al een andere IDE kabel gebruikt? Het kan zijn dat daar wat datacorruptie door ontstaat.

• mvdklip
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-03 09:54
Kijk hier eens:

http://winhlp.com/WxDMA.htm

Die site heb ik overigens gevonden door "windows xp dma pio" aan Google te voeren. Het is meteen de eerste hit. :P

Gasloos sinds 2019 - WP Atlantic Calypso - Pelletkachel - Kia Niro EV - Peugeot e-208 - Zappi v2

Verwijderd

Topicstarter
Deze heb ik al bezocht en ik heb alles al geprobeerd, maar het helpt gewon niet.

Ik vind het gewoon raar dat hij na een terugzetting van een image het wel goed deed en ten tweede, deed hij het ervoor wel altijd zonder problemen goed. Waar ligt dit dan aan,

Alvast bedankt,

Gerritske

*Edit*: Ik heb ondertussen de IDE-kabel vervangen, maar er blijft hetzelfde probleem.

Zou het ook kunnen dat het aan windows ligt?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2007 13:16 ]

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-03 08:45
kleine kans, kijk eens in je event log, bij mij zag ik dat me cd-brander (inmiddels vervangen door dvd-brander), steeds errors deed maken, en als die maar lang-genoeg had zitten te lezen, (en dus veel errors) dan had ik voordat k het wist dus PIO...

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, waar vind ik deze logs alweer? Bij logboeken?

Want ik heb bij logboeken gekeken, maar daar stond het niet in.

Alvast bedankt,

Gerritske

*edit*: het probleem is EINDELIJK opgelost. Ik heb het bios van mijn moederbord eens geupdatet en nu is alles ineens opgelost. Hartelijk bedankt iedereen voor de hulp!

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2007 16:06 . Reden: Oplossing probleem ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welke Windows versie gaat (ging) het hier over? In Windows Clients zien we die graag terug in je topic titel, namelijk :)

Verwijderd

Topicstarter
Sorry was het vergeten te vermelden, :)
Het ging hier over WIndows Xp Professional.

Gerritske
Pagina: 1