Toon posts:

Music studio pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na lange tijd zoeken, rondkijken en sparen moest ik nu toch uiteindelijk een systeem aanschaffen.
Soort systeem waar ik het voor ga gebruiken is muziek/video editing.
Een Mac zou je eerst denken.. NEe, geen Mac voor mij. Heb wel een oude G4tje staan.

Vandaag heb ik 2 hardware spullen gekocht bij Pczaak.nl.

Afbeeldingslocatie: http://aycu33.webshots.com/image/6752/2002218005848352806_th.jpg
Asus A AM2 M2N-VM-DH mATX
Prijs 115,43 euro

Afbeeldingslocatie: http://aycu35.webshots.com/image/9274/2002257509245759228_th.jpg
AMD Athlon 64 X2 AM2 3800+ Dual 1MB Boxed.
Prijs 136,49 euro

Afbeeldingslocatie: http://aycu22.webshots.com/image/10861/2002262829431429614_th.jpg
En om gierig te zijn een EMU Xboard-25 bij feedback.
Prijs 80 euro.

Nog te kopen hardware... waar ik nog geen raad mee weet zijn:

Geheugen 2GB
Hardeschijven (Raid)
Waterkoeler of een andere koeler ivm overclocken.

PS: Het systeem wil ik gaan overclocken...

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-01 16:31
OK, en wat nu?

Verwijderd

Topicstarter
type geheugen, hardeschijf en welke waterkoeler.... kunnen erop als ik het systeem ga overclocken?

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-01 16:31
Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 19:01:
type geheugen, hardeschijf en welke waterkoeler.... kunnen erop als ik het systeem ga overclocken?
Zelf zoeken :/ .

Overklokken: PC5300 geheugen
Ver overklokken: pc6400 geheugen
Harde schijven: 2* Seagate Barracuda 7200.10 320 GB.
Waterkoeling: [WC] Het grote waterkoelings topic deel XXI

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-01 20:15

Barrycade

Through the...

Uh, beetje rare volgorde. Aangezien je reeds de basis componenten hebt gekocht zit je vrij vast aan de rest. Even het boekje van je moederbord erbij en kijken naar geschikt geheugen. Daarna kijken welke ATA aansluitingen je op je moederbord hebt en daar de HD's bij zoeken. Koeler: even zoeken naar een stille koeler met goede prestaties voor een X2 en R0ots is het mannetje :)

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien de haast van de systeem heb ik zo de moederbord en processor alvast gekocht.

Ben wel uitgekomen op een pc6400 geheugen maar wil een goede prestatie krijgen
van t systeem.

Verwijderd

Je had dan beter een kant en klaar systeem kunnen kopen... Heb je een monitor? Grafische kaart? Kast? Voeding? Toetsenbord? Muis? DVD-brander? Ga je die rommel inbouwen in iets bestaand of heb je verder nog helemaal niets? Je kan heel veel kanten op, teveel eigenlijk, ook al heb je jezelf al beperkt met de keuze van de cpu en mobo... Inderdaad een vreemde volgorde en een vaag topic... Als je alleen antwoord wil op je specifieke vragen dan heeft hello_moto het goede advies al gegeven.

• Nock372
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13:48
als je snel wilt gaan zou ik er nog een raptor hardeschijf in steken

voor watercooling zou ik niet te duur gaan aangezien het toch maar vooor muziek is (niet persoonelijk op nemen )

miss extern zoals de zalman reserator

je hebt geen raid meer nodig als je de raptor als windows schijf gebruikt

25,17kwp bij de ouders, 13,58kwp bij de zus, en 14,64kwp bij mij :)

Verwijderd

Had je niet beter een AMD Athlon 64 X2 3800+ EE kunnen kopen,deze is goedkoper en zuiniger in verbruik en dus makkelijker te koelen,en is het bordje wel geschikt om over te klokken,je kan wel de fsb verhogen maar hoe zit het met de Vcore?

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 19:10:
Aangezien de haast van de systeem heb ik zo de moederbord en processor alvast gekocht.

Ben wel uitgekomen op een pc6400 geheugen maar wil een goede prestatie krijgen
van t systeem.
AMD systemen draaien toch op 200mhz? Denk dat je dan aan pc5300 ook wel genoeg hebt. Die x2 is toch 2000mhz? Dan kan je met pc5300 al een overklok van 1Ghz (3ghz totaal dus) halen. Eerst maar is zien of je processor het wel haalt.

Voor waterkoeling moet je in het topic ervoor zijn.

Als hardeschijven: 2*250GB in RAID0 en dan nog 1 320GB (seagate) als backup. Maar heb je dat RAID echt nodig?

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Overklokken en audio/video editten gaan niet zo best samen. Ook is dat moederbord niet of nauwelijks geschikt om over te klokken. Verder heb je nog geen geluidskaart genoemd, ik hoop dat je niet met de onboard geluidskaart met audio bezig gaat...

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, deze mobo zal toch wel enig overclocken te zijn?
Pagina: 1