Toon posts:

Aantal vraagjes over de Logitech Z-5400

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik ben van plan een nieuwe boxenset aan te schaffen. Ik heb op het moment een goedkoop Medion 5.1 systeempje en ben van plan dit te gaan vervangen Logitech Z-5400 5.1 set, nou zou ik hier graag een aantal dingen over willen weten:

1. Ik heb een Soundblaster Audigy 2 (standaard) in mijn pc en een gamecube. Kan ik deze boxenset op allebei de systemen tegelijk aansluiten?
2. Ondersteund deze boxenset ook Dolby Surround op de PC of heb je daar een speciale aansluiting voor nodig?
3. Is het geluidsverschil tussen een goedkoop 5.1 setje en een wat professionelere 5.1 set echt hoorbaar?

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-02 15:04
Lichtelijk off-topic: Denk dat dit een leuk topic voor jou is om even door te nemen:
[PC Speakers] Teufel, wat zijn de ervaringen?

Systeem Specs

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:55
Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 15:33:
3. Is het geluidsverschil tussen een goedkoop 5.1 setje en een wat professionelere 5.1 set echt hoorbaar?
Ja dit is zeker zo. Aleen de mate van verschil dat jij belangrijk vind is persoonlijk.
mijn broertje heeft een 7.1 logitech setje wat voor normaal pc gebruik en films wel leuk klikt. Ik zelf wou graag iets meer en heb een losse pioneer versterker gekocht en een 5.1 JBL setje _/-\o_ . Mijn broertje was ook onder de indruk van het kwaliteits verschil. Vooral bij muziek omdat je die soms wat harder heb staan dan films was het kwaliteitsverschil duidelijk. Maar of het jouw het prijsversxchil van 400 euro waardt is, is natuurlijk persoonlijk

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-02 14:55
1. Ik heb een Soundblaster Audigy 2 (standaard) in mijn pc en een gamecube. Kan ik deze boxenset op allebei de systemen tegelijk aansluiten?
Dat kan. De Z-5400 beschikt over 3 3,5mm stereo ingangen die zowel als 3 losse stereo ingangen als 1 5.1 ingang kan dienen met behulp van een schakelaar aan de achterzijde van de decoder.

2. Ondersteund deze boxenset ook Dolby Surround op de PC of heb je daar een speciale aansluiting voor nodig?
Dolby Surround is gewoon mogenlijk met behulp van 3 3,5mm stekkers die inn de achterzijde van de decoder wordt geplugt. Mocht je over een coaxiale uitgang beschikken dan kun je daar ook digitaal het signaal sturen naar de coax ingang op de decoder. (Kan ook optisch)

Ja zeker. De Z-5400 is geen professionele geluidsset maar wel degelijk een stap in de goede richting. Ik zelf bezit ook een Z-5400 die ik gebruik voor mijn entertainment hoek. Films kijken en gamen met deze boxen is hartstikke leuk. Zeker voor de prijs/kwaliteit verhouding is de Z-5400 zeker een aanrader.

GTA VI - All aboard the hype train!!

Verwijderd

Topicstarter
Oke, alvast bedankt voor de replies, ik zal het topic doorlezen
Nog 1 vraag: ik heb net wat foto's van het geluidssysteem bekeken en zag op de achterkant maar 1 Coaxiale aansluiting, terwijl mijn gamecube er 2 heeft (1 voor links en 1 voor rechts), dus zou ik graag willen weten of je je gamecube er wel op kunt aansluiten, ofdat er hier een converter voor bij zit.

Verwijderd

Ik heb ook de z5400 5.1 set

Heb me pc er op via optical 1
Me xbox ook via optical 2
Me tv via sterio 1
Me radio via sterio2
Sterio 3 is vrij
En dvd speler via Coaxial

Geluid is echt mooi ook de bass >:)
Prijs is ook zeker mooi

1 Nadeel hij plopt ook. (Wat ik bedoel kan je terug vinden op forum hiero onder Logitech plopjes probleem)

Succes met je keuze

• Sir_Hendro
Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 15:43:
Nog 1 vraag: ik heb net wat foto's van het geluidssysteem bekeken en zag op de achterkant maar 1 Coaxiale aansluiting, terwijl mijn gamecube er 2 heeft (1 voor links en 1 voor rechts), dus zou ik graag willen weten of je je gamecube er wel op kunt aansluiten, ofdat er hier een converter voor bij zit.
Ehm... je gamecube heeft 2 coaxiale uitgangen? Denk het niet. Bedoel je niet gewoon de tulp aansluitingen? (1 voor links, 1 voor rechts). Deze kun je idd aansluiten met behulp van een tulp -> 3,5mm jack converter.
Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 15:51:
Ik heb ook de z5400 5.1 set

....

1 Nadeel hij plopt ook. (Wat ik bedoel kan je terug vinden op forum hiero onder Logitech plopjes probleem)
Bij mij plopt hij bijna niet. Ik heb hem net voor het eerst getest op plopjes door als een idioot de aan en uitschakelaar van me lamp om te zetten en er komt maar 1 op de 10 keer een heeel zacht plopje uit de subwoofer. Dat vind ik nou niet echt een groot nadeel ofzo :P

[ Voor 29% gewijzigd door Sir_Hendro op 17-01-2007 15:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sir_Hendro schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 15:55:
[...]

Ehm... je gamecube heeft 2 coaxiale uitgangen? Denk het niet. Bedoel je niet gewoon de tulp aansluitingen? (1 voor links, 1 voor rechts). Deze kun je idd aansluiten met behulp van een tulp -> 3,5mm jack converter.

[...]

Bij mij plopt hij bijna niet. Ik heb hem net voor het eerst getest op plopjes door als een idioot de aan en uitschakelaar van me lamp om te zetten en er komt maar 1 op de 10 keer een heeel zacht plopje uit de subwoofer. Dat vind ik nou niet echt een groot nadeel ofzo :P
Ja, dat bedoel ik echter heb ik de 3 3,5mm jacks al nodig voor mijn pc (heeft geen coaxiale of optische aansluiting :X ) dus dan is mijn vraag of er ook een converter is om van 2 tulpjes naar coaxiaal of optisch te gaan...net namelijk op google hierover gezocht en niets kunnen vinden...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2007 16:08 ]

• Sir_Hendro
Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 16:08:
[...]

Ja, dat bedoel ik echter heb ik de 3 3,5mm jacks al nodig voor mijn pc (heeft geen coaxiale of optische aansluiting :X ) dus dan is mijn vraag of er ook een converter is om van 2 tulpjes naar coaxiaal of optisch te gaan...net namelijk op google hierover gezocht en niets kunnen vinden...
Dat gaat lastig worden. Misschien met behulp van een appart kastje ertussen die het geluid kan overbrengen op een andere soort kabel maar deze hardware zal waarschijnelijk wel weer aardig wat kosten.
Als je echter direct van kabel naar kabel wilt gaan, dus van tulp naar coax of optisch dan valt optisch sowieso al af. Een optische kabel werkt met licht en uit je tulpjes komt geen licht :P Tja coax... 5.1 kan wel digitaal gedaan worden maar je tulp levert analoog en als je een coax analoog gebruikt krijg je volgens mij alleen mono? Of niet? :/
Ik ben bang dat je anders maar af en toe de kabels moet wisselen.

Ik zelf heb het zo:
HD digitale tv decoder -> Optisch 1
Xbox360 -> Optische 2
Media Center PC -> Stereo 1
Gamecube -> Stereo 2 (via tv doorgelust)
PS1 -> Stereo 2 (via tv doorgelust)

Verwijderd

Sir_Hendro schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 15:42:
Dat kan. De Z-5400 beschikt over 3 3,5mm stereo ingangen die zowel als 3 losse stereo ingangen als 1 5.1 ingang kan dienen met behulp van een schakelaar aan de achterzijde van de decoder.

Dolby Surround is gewoon mogenlijk met behulp van 3 3,5mm stekkers die inn de achterzijde van de decoder wordt geplugt. Mocht je over een coaxiale uitgang beschikken dan kun je daar ook digitaal het signaal sturen naar de coax ingang op de decoder. (Kan ook optisch)

Ja zeker. De Z-5400 is geen professionele geluidsset maar wel degelijk een stap in de goede richting. Ik zelf bezit ook een Z-5400 die ik gebruik voor mijn entertainment hoek. Films kijken en gamen met deze boxen is hartstikke leuk. Zeker voor de prijs/kwaliteit verhouding is de Z-5400 zeker een aanrader.
Ik heb een vraagje aan je. ik heb sinds kort de z-5400 en ik heb, hoe ik het ook afspeel, krakende stemmen. en het control centre laat mij het effect niet veranderen. heb jij dit ook? doe ik iets verkeerd? volgens mij is die box namelijk niet stuk.

• Sir_Hendro
Verwijderd schreef op maandag 16 april 2007 @ 19:02:
[...]

Ik heb een vraagje aan je. ik heb sinds kort de z-5400 en ik heb, hoe ik het ook afspeel, krakende stemmen. en het control centre laat mij het effect niet veranderen. heb jij dit ook? doe ik iets verkeerd? volgens mij is die box namelijk niet stuk.
Ligt het misschien aan je bekabeling? Welke aansluiting gebruik je?

Verwijderd

Het is geregeld. Ik heb met logitech gebeld, en moest de hele set inpakken en een nieuwe halen in de winkel. Nu werkt alles. Wat bleek, de centerspeaker was kapot. Helaas kun je dus niet een nieuwe speaker krijgen, maar moet je de hele set omwisselen.
Pagina: 1