Toon posts:

[Nieuw systeem] Op naar DX10!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na rijp beraad (van een paar maanden) heb ik net bij 4Launch een boodschappenwagentje gevuld. Ik heb echter (natuurlijk) nog wat vragen voordat ik de wenslijst omtover in een bestelling. ;) Ik wil eens een keertje een topsysteem hebben, maar zonder meteen van alles het duurste te kopen. Uiteindelijke (kom ik later op terug) complete budget is 2000 - 2500 euro. Ik wil ALLE games er op kunnen spelen en daarnaast ook zo nu en dan kunnen werken met Cakewalk Sonar 4 PE en Pinnacle Studio.

Om te beginnen mijn lijst:

4Launch Hardware installatie (assemblage) € 35.00
4Launch Software installatie (configuratie) € 25.00
Antec Midi Tower P180B Performance One ATX no PSU (zwart) € 123.00
Antec Powersupply NeoHEPower500 500W € 91.50
Asus Videokaart PCI-e Radeon X1950Pro CF 256MB 2xDVI/HDCP € 196.50
Creative Geluidskaart X-Fi Gamer 7.1 OEM € 77.00
Intel Core 2 Duo E6600 2.40GHz FSB1066 4MB Box € 304.50
Microsoft Windows XP Home NL + Vista Coupon OEM € 82.50
MSI P965 Platinum iP965, SATA2 RAID, GLAN € 136.00
Samsung DVD-/+/RAM SH-S182M 18x/18x/8x DL Bulk (zwart) € 35.50
Seagate 320GB SATA300 16MB FDB, ST3320620AS € 96.00
TwinMOS 2x1GB DDR2 SDRAM PC4200 CL4.0 € 186.50

iDEAL € 11.50

Totaal incl. BTW: € 1400.50

Vragen en opmerkingen waarop gereageerd mag worden:

DX1. Klein probleem voor mij is dat mij oude computer beloofd is aan mijn zoon, voor zijn verjaardag, midden februari. Ik dacht in oktober nog dat dat makkelijk zou lukken, maar doordat van alles en nog wat is uitgesteld loopt het wat minder voorspoedig als verwacht. Belangrijkste gevolg is dat ik nu een X1950 Pro ga kopen i.p.v. de beoogde DX10 topkaart. Ik wil toch eerst zeker weten of de R600 van Ati niet veel beter is dan de 8800GT# van nVidia. DX10 games zijn er helemaal nog niet, dus het leek me dan een goed plan om de 1950Pro te kopen for the time being: over een paar maanden (?) kan ik dan de uiteindelijke topkaart kopen. Het systeem moet echter wel zwaar genoeg zijn voor een DX10 kaart en dat zit volgens mij wel snor.

DX2. Toetsenbord, muis en speakerset heb ik al (dubbel) dus die zijn niet nodig.

DX3. Sommige onderdelen heb ik gekozen omdat ze op voorraad waren: ik had liever Kingston geheugen gehad en de dvd-brander had een D mogen zijn i.p.v. een M. De 1950 Pro kan je goedkoper krijgen maar Saphire vetrouw ik niet (slechte berichten) en de MSI was niet op voorraad. Is dat slim of dom? De hele lijst zoals die hier staat is op DIT moment dus voorradig!

DX4. Ik heb als mobo de Platinum versie genomen en niet de simpelere Neo vooral i.v.m. firewire: ja, een Neo met een losse firewire kaart is alsnog goedkoper, maar dit is netter, scheelt weer een slot en bovendien heeft deze o.a. een PCIe 4x slot en de Neo niet. Of is dat niet zo slim? Voor het overclocken doe ik het dus niet (getuige ook mijn PC4300 geheugen)

DX5. De monitor koop ik elders omdat ik niet van plan ben 45 euro te betalen voor een pixelgarantie van 24 uur. Het wordt waarschijnlijk de 225BW al weet ik nog niet zeker waar ik die vandaan moet halen... (Mediamarkt Utrecht of Almere misschien). Ik had liever nog gewacht op de 226BW, maar ja, dan BLIJF ik wachten...

DX6. Ik dacht eerst dat Assemblage alleen voldoende zou zijn, maar schijnbaar moet je apart betalen voor de installatie van software. Ik vraag me af: als ik alleen assemblage neem en geen software installatie, hoe controleren ze dan of alles werkt....? Of is dat dus een nadeel van het niet laten installeren van software? Je hebt dan dus kans dat ik thuis een of andere driver/apparaat niet aan de praat kan krijgen? Wat is slim?

DX7. Is het slim om twee 160 Gb schijven te kopen (320 is echt genoeg voor mij) om die vervolgens in Raid 0 te zetten? Is de Raid van de MSI Platinum een beetje okay? Is de Seagate 160 Gb nog anders in prestatie dan de 320 Gb? Voor maar 25 euro meer heb ik dan dezelfde ruimte maar wel een hele tik sneller (als het goed is...)!

DX8. Die 320 (in Raid 0 of niet) moet wel gepartitioneerd worden... (20 Gb voor het systeem en de rest voor data): dat verknalt het effect van Raid 0 toch niet? Als ik Raid 0 wil, MOET ik dan de software installatie cancellen, omdat de schijven dan thuis alsnog helemaal opnieuw geformateerd moeten worden? Of kan je 4Launch opdragen de boel in Raid 0 te zetten en te partitioneren (en zo ja, wat gaat dat kosten...)?

DX9. Heb ik nog iets heel belangrijks over het hoofd gezien?

DX10. Dit was het, maar ik vond het wel leuk (gezien de topictitel) om door te tellen tot DX10, dus... tja... :+

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2007 22:06 ]

• Redwood
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 30-01 15:40

Redwood

The Truth Is In Here

DX1. tja.. misschien kun je dan eerst een iets goedkopere kaart kopen, als ik mij niet vergis is bijv de 7900/7950 dat.
Daarmee speel je de komende tijd ECHT alles goed hoor!

DX2. inderdaad

DX3. uiteindelijk zal duurder geheugen echt geen 10 procent snelheidswinst opleveren, mijn advies ook idd. blijf bij wat je gekozen hebt.

DX4. ik ben zelf een asus fan..... jouw mobo is ook eentje uit de top. dus zal weinig uitmaken

DX5. ik zeg een dell. zo'n 24" er is iemand op ebay die ze officieel verkoopt, met pixelgarantie

DX6. als je het zelf kan, zelf doen. zo niet op je systeem van 2000 a 2500 euro kijk je niet op 3 tientjes. dus lekker doen

DX7. na.. zie echt het voordeel niet. ik zelf gooi altijd 1 raptor schijf *74gb) als c schijf, met windows erop (lekker snel) een een 2e dikke voor de rest

DX8. wat een lange vraag.

DX10. ik hou niet van dx10

DX11. ik vind het wel leuk om tot dx11 door te tellen! ;-)

DX12. voor de rest een mooi systeem!!!
buiten dat kun je ook altijd de pc zaak vragen om info, als ze fatsoenlijk zijn daar en kennis hebben, en uitgaande van ervaring zullen zij ook weten welke hardware stabiel in combinatie is. maar dit is minimaal, maar goed.
Je weet maar nooit

[ Voor 5% gewijzigd door Redwood op 16-01-2007 22:13 ]

Walk without Rythm, and you won't attract the worm!

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-01 16:31
Goede configuratie

Maar waarom 25 euro betalen voor software installatie? Dat is volgens mij toch gewoon CD er in en de aanwijzingen volgen en even wachten?

Verder zou ik zelf de onboard geluidskaart gebruiken, wie weet bevalt het je wel prima en kan je zo 77 euro besparen!

Aan RAID zou ik niet beginnen. Gewoon bij één harde schijf houden wat een stuk betrouwbaarder is.

En als je later naar Directx 10 wilt overstappen kun je nu toch ook een 7600GT halen? Scheelt een stuk in prijs. Als je toch later een topkaart wilt kopen...

En waarom bij 4launch? Volgens mij zijn er wel goedkopere winkels :Y . Dat moederbord kan je bijvoorbeeld zeker voor 100 euro ergens anders halen.

• SURFivor
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
7600GS is al prima voor de nieuwste spellen :)

• dreasmon
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 28-01 14:51
Ziet er netjes uit, maar ik zou idd voor een beter merk moederbord gaan. Ik zou (gezien je budget) Misschien ook voor een Raptor gaan, of natuurlijk RAID. (hello_moto: als hij het tch in elkaar laat zetten, dan zijn zij verantwoordelijk voor die opstelling).

Verwijderd

Topicstarter
Alvast wat reacties op de eerste reacties. ;)

Die software wilde ik laten installeren omdat ik dan ook zeker weet dat alles werkt. Als ik zelf alles installeer (en dat is niet alleen cd erin en klaar, maar ook alle drivers) en iets werkt niet, tsja... waar ligt het dan aan... Het lijkt me zekerder om een compleet werkend systeem te kopen. En idd 25 euro op dit budget...

Wat RAID ) betreft zal ik eens vragen of ze dat doen bij 4Launch. En ja, je kan van alles elders goedkoper krijgen, maar 4Launch is niet de duurste maar volgens de Shop Survey wel een goeie, dus... En bovendien hebben ze ALLES wat ik wil en dat kan ik niet van elke andere zaak zeggen!!!

Onboard geluid is a no go want ik werk met Sonar 4 PE: een top sequencer dus ik kan de kracht en kwaliteit van de XFire zeer zeker wel gebruiken.

Wat goedkopere graka's betreft: ook al koop ik het systeem met DX10 in het vooruitzicht, ik wil wel al NU alle games op en top kunnen spelen. En dan is de 1950 Pro toch wel een van de snellere. Die andere kunnen ook heel wat, maar dan toch net niet helemaal, lijkt me. Bovendien wil ik een 225BW kopen en dat is een 1680x1050 scherm dus ik heb wel wat kracht nodig: de simpelste graka voldoet dan niet omdat ik dan met een topsysteem zit waar ik niets mee kan eigenlijk. Dan kan ik beter helemaal wachten tot de zomer met alles. ;)

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
SURFivor schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 22:32:
7600GS is al prima voor de nieuwste spellen :)
Maar op een redelijke resolutie en de nieuwste games wordt dat al gauw erg zwaar. Lijkt me niet aan te raden.

• yorkick
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:53
DX3 - Ik heb op dit moment een bestelling staan bij 4launch, even tussenzijde, wordt ik zeer goed van de status van de producten op de hoogte gehouden, door middel van achtergrondkleuren, prima geregeld. Ook ik heb de Asus 1950 pro besteld, omdat die op voorraad was, alleen hij staat nu op blauw, wat betekent dat het niet duidelijk is wanneer hij aankomt bij hun, maar dus NIET op voorraad is.
Maar het verschil tussen de Asus/MSI etc zit hem puur tussen de accosoires. De Sapphire wordt minder gekoeld, en de Ultimate-edition beter gekoeld, en is ietsie sneller. Maar of die verschillen herkenbaar zijn..

kimi

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Nu online

PauseBreak

derp!

Wbt het Raid-0;
Het lijkt mij dat dat bij de installatie zit inbegrepen, het is namelijk ook in de software iets instellen en gaan met die banaan.
Persoonlijk heb ik 2x 320GB Barracuda's (S-ATA300 etc, je kent het wel) en ze bevallen prima. Ze zijn wel iets aan de luidruchtige kant als er veel data over en weer gepompt wordt, maar dat is echt niet storend. Zéker niet als je ook nog eens dik aan het gamen bent.
Wat de graka betreft zou ik toch zeker wel overwegen om tóch een DX10 kaart te kopen. De GF8800GTX is op dit moment bij Salland in de aanbieding als ik me niet vergis. Daar kost ie nu €550,-, wat flink minder is dan ik ervoor neer heb moeten leggen :'(
Het voordeel is evident:
Je bent voorbereid op DX10 Vista (de drivers zijn ook al gelekt, dus dat houdt je ook niet tegen mocht je per se nu Vista willen draaien), je kunt _alle_ games op de hoogste reso's en met alle :9~ -instellingen aan makkelijk draaien en je geeft niet 2x geld uit aan je videokaart.
Aangezien je niet overclockt zou ik toch wel iets meer uitgeven aan je processor, ik heb mijn 6600 nu op 3Ghz draaien zonder problemen en alles draait echt wel soepeler. Het is net dat beetje extra sap dat bijv. Rainbow Six Vegas nodig heeft op 1600x1200 (met name het eerste level). Als je het kunt zou ik dus een E6700 of de QX6800 kopen, dan ben je ook meteen behoorlijk beter toekomstbestendig dan met een E6600, ook al is die zeker niet langzaam!

[ Voor 0% gewijzigd door PauseBreak op 16-01-2007 23:26 . Reden: typo ]

Nee, merp!

Verwijderd

Topicstarter
Bij 4Launch kost de Asus 8800GTS nu 537.00. Da's nóg minder dan jij er voor betaald hebt. ;) Tsja, ik weet het niet... ik zou 'm natuurlijk gewoon kunnen kopen: dan kan ik voorlopig echt wel alles aan. En de R600 kan dan misschien (!) wel sneller zijn, maar zo blijf je bezig, want nVidia komt dan weer met een opvolger. Wachten op de snelste kaart is eigenlijk een onmogelijkheid...! Dus misschien moet ik meteen maar de 8800GTX nemen: die is uiteindelijk 'maar' 340 euro duurder... ;) Want wat ik ook doe met de 1950 Pro: verlies levert het altijd op. Ik denk er nog even over na... ;)

Een duurdere CPU voor die extra juice is me te kostbaar: het prijsverschil is 200 euro (304,50 tegenover 501,50) en het verschil in prestatie is dat extra geld echt niet waard. Dan kan ik beter PC5300 geheugen kopen: da's een euro goedkoper dan PC4200 én dan kan ik, als ik dat zou willen, alsnog overclocken, al was het alleen maar even voor het eerste level van Rainbow Six Vegas. ;) Alleen loopt PC5300 non-oc'd niet in sync met de cpu en dat kost weer wat prestatie maar of je dat echt merkt in de praktijk van alle dag...

Dat Rainbow Six Vegas zelfs moeite heeft in het eerste level met een 8800GTX zet je toch wel aan het denken... Ik zou bijvoorbeeld ook een 19" scherm kunnen kopen (1280x1024, de Samsung 931C bijvoorbeeld): is ook mooi en dan zit je met de resolutie toch een stuk veiliger, terwijl alles (met AA en HDR en zo) er alsnog schitterend uit ziet. Echt, de monitor is het moeilijkste van de hele deal... Maar ja, met de nVidia drivers kan ik ook een spel als Vegas 1280x1024 geforceerd 1:1 spelen, dus dan maakt dat ook niet meer uit.

P.S. Ik heb net m'n wenslijst even aangepast: als ik de 1950 Pro vervang door de Asus 8800GTX dan wordt het totaalbedrag 1741,00 euro. Da's toch wel erg netjes voor zo'n systeem, vind ik (zeker als ik het vergelijk met de prijs die ik eind november 2006 berekende!). Alleen nog een monitor erbij en dan ben ik dus helemaal klaar voor zo'n 2100,-! :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2007 08:58 ]

• harrald
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09-2025
ik heb een 7600 gs en die draait elk spel tot nu toe op max 1024 768
ik heb dese kaart ook gekocht als tijdelijke kaart in afwachting voor een dx10
omdat ik een passief gekoelde versie heb gekocht is ie naderhand nog zeer goed bruikbaar in een mediacenter of server

[ Voor 59% gewijzigd door harrald op 17-01-2007 08:55 ]

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Ondanks dat RAID0 misschien relatief onbetrouwbaar is, is het wel heel lekker rap :)
Heb op mijn deskop 2 Samsung Spinpoint SATAII disks van 160GB in RAID0 draaien en haal daarmee 90MB/s :D Lekker rap dus :) denk niet dat een Raptor dat bij houd eigenlijk...

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• PauseBreak
  • Nu online

PauseBreak

derp!

Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 08:46:
Dat Rainbow Six Vegas zelfs moeite heeft in het eerste level met een 8800GTX zet je toch wel aan het denken... Ik zou bijvoorbeeld ook een 19" scherm kunnen kopen (1280x1024, de Samsung 931C bijvoorbeeld): is ook mooi en dan zit je met de resolutie toch een stuk veiliger, terwijl alles (met AA en HDR en zo) er alsnog schitterend uit ziet. Echt, de monitor is het moeilijkste van de hele deal... Maar ja, met de nVidia drivers kan ik ook een spel als Vegas 1280x1024 geforceerd 1:1 spelen, dus dan maakt dat ook niet meer uit.

P.S. Ik heb net m'n wenslijst even aangepast: als ik de 1950 Pro vervang door de Asus 8800GTX dan wordt het totaalbedrag 1741,00 euro. Da's toch wel erg netjes voor zo'n systeem, vind ik (zeker als ik het vergelijk met de prijs die ik eind november 2006 berekende!). Alleen nog een monitor erbij en dan ben ik dus helemaal klaar voor zo'n 2100,-! :)
Dan moet ik er wel bijzeggen dat ik het draai op 1600x1200, 16x AF, 16xQ MSAA en nog maar met 1GB ipv 2GB geheugen (alhoewel die andere GB onderweg is :9~).
Echter is het eerste level echt wel erg zwaar (je zit in een heli en als je naar rechts kijkt zie je een hele stad... daaaaaggg fps :P) maar echt storend is het niet. Volgens mij komt ie ook niet onder de 25fps, maar je merkt wel dat ie minder fps trekt dan verderop in het level.

Als je PC5300 koopt kun je het ook 1:1 draaien met je fsb, vaak zelfs met strakkere timings ook nog. Dit kun je gewoon in de bios instellen en dan komt alles goed.
Mijn PC6400 draait ook (nog :9) geen PC6400 maar draait wel 1:1 met de fsb, zonder problemen :)

Overigens zou ik wel even goed kijken naar de monitor, er zijn namelijk echt vrijwel geen 19" panelen die 1600x1200 draaien. Dan moet je al naar een 20" kijken.

[ Voor 4% gewijzigd door PauseBreak op 17-01-2007 12:08 . Reden: Extra info ]

Nee, merp!

• basdv
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-04-2025
Nog een tip; leg 10 euro meer neer voor Windows MCE. Als je Windows Home neemt heb je een mindere versie van Vista én je moet bijbetalen (naast de verzendkosten)

Zie voor meer info http://www.azerty.nl/_aze.../vistaenofficeupgrade.pdf

• hello_moto
dreasmon schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 22:33:
Ziet er netjes uit, maar ik zou idd voor een beter merk moederbord gaan. Ik zou (gezien je budget) Misschien ook voor een Raptor gaan, of natuurlijk RAID. (hello_moto: als hij het tch in elkaar laat zetten, dan zijn zij verantwoordelijk voor die opstelling).
Tja, maar het risico is net zo groot en wanneer er één kapot gaat betalen ze echt niet voor je software of zo hoor :/ . Dus het risico dat je je bestanden kwijtraakt is hetzelfde lijk me.

• FereiDON
  • Laatst online: 22-01 18:30
Ik heb hier een blaadje van een computerwinkel, niet zoveel zin om reclame te maken, dus ik noem geen namen. :P Je zegt je geen zin hebt om op de 226BW te wachten, maar ik zie hem hier al liggen, en voor zover ik het foldertje begrijp is ie wel gewoon leverbaar.

Ff voor de duidelijkheid -> Samsung 226BW 22"; res. 1680x1050; 2ms responstijd; dynamisch contrast 2000:1. Voor €399.

Zou zonde zijn als je op de 226BW wacht en vanwege verkeerd ingelicht zijn, de 225BW gaat kopen, terwijl de 226BW er wel is. :+

AMD Ryzen 5 3600 | MSI B450 Tomahawk Max | Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200MHz | ASRock RX 6800 Challenger Pro 16GB | Crucial MX500 2TB | DeepCool PX850G | Antec Nine Hundred

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:54
Ik zou die dagen tot Vista gewoon afwachten. Als je nu bv XP MCE neemt dan krijg je wel gratis vista home premium, echter is dat de x86 versie. Zelf draai ik de RTM x64 op mn laptop en dat draait net zo vlot als XP x86. Heb van veel tweakers gehoord dat Vista x86 stukken minder loopt als Vista x64. Verder ook ivm toekomstige 64-bit apps lijkt het me niet geheel onverstandig.

• Iet
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08-2025

Iet

hello_moto schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 22:11:
Maar waarom 25 euro betalen voor software installatie? Dat is volgens mij toch gewoon CD er in en de aanwijzingen volgen en even wachten?
Waarom een PC van 1400 euro kopen en vervolgens nog alles gaan lopen installeren? :D Waarom uberhaupt een systeem van 1400 euro kopen? Luxe... Die 25,- kan er ook nog wel vanaf... (alhoewel ik het ook zelf zou doen, omdat ik het zelf beter kan dan hun standaardinstallatie.)

I use a <insert heavy config>."Dude! Solitaire must load like instantly"

• RoD
  • Niet online

RoD

Iet schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 18:50:
[...]

Waarom een PC van 1400 euro kopen en vervolgens nog alles gaan lopen installeren? :D Waarom uberhaupt een systeem van 1400 euro kopen? Luxe... Die 25,- kan er ook nog wel vanaf... (alhoewel ik het ook zelf zou doen, omdat ik het zelf beter kan dan hun standaardinstallatie.)
Tsja, een echte Tweaker installeert natuurlijk z'n software zelf. Wat is de moeite nou ook? Even cd'tje dr in duwen, paar keer klikken, en klaar.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17:54
^^ Dat is zelfs leuk! Ik mag graag 1/2 keer per jaar een regenachtige dag mn pc formateren, schoonmaken, fris installeren en updaten naar eigen wens:)

• nOLoGIc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-01 17:41
- Toch sneller geheugen nemen. Een C2D niet OC'en is zonde dus is rapper geheugen het geld zeker wel waard.
- X-Fi Xtreme Music OEM nemen, de Gamer is een budget versie (niet zo erg als de Xtreme Audio, da's helemaal geen echte X-Fi!) met minder aansluitingen als de echte X-Fi's.
- Ik heb geen probleem met reclame maken ;) Computerland heeft de 226BW in de nieuwe folder staan. Is trouwens een TN panel, dus wel beetje budget...

[ Voor 21% gewijzigd door nOLoGIc op 17-01-2007 19:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Pffff, somige mensen lezen ook niet. ;) Ik heb al twee keer aangegeven dat ik de software wil laten installeren zodat ik zeker weet dat alles werkt! Als ze totaal geen software installeren en alleen maar de hardware in de kast duwen kunnen ze, zo lijkt mij, niet controleren of alles wel goed werkt (goed geassembleerd is of sowieso wel werkt). Dat is mijn voornaamste reden. En mijn vraag was dan ook of dit idee klopt! Ik installeer hier ook minstens elk half jaar alles opnieuw...! ;)

Het is misschien wel een goede idee gewoon twee weken te wachten (als het klopt) totdat pc's kant en klaar met Vista geleverd worden...
[b][message=27327290,noline]Lord Bossink schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 18:17
Zou zonde zijn als je op de 226BW wacht en vanwege verkeerd ingelicht zijn, de 225BW gaat kopen, terwijl de 226BW er wel is. :+
En het is nog spijtiger als je naar Computerland gaat om erachter te komen dat ze dat ding helemaal niet hebben staan, wat niet gek is omdat de 226BW gewoon nog helemaal niet uit is. Dat foldertje is volksverlakkerij: ze hopen waarschijnlijk dat de klanten naar hun winkel komen hollen voor een nog niet leverbare nieuwe monitor om ze zo een andere aan te kunnen smeren. Ik heb ze gebeld, ja... ;) Ze konden niet zeggen wanneer hij geleverd zou worden... tsjonge, wat een verrassing... |:(\

Edit:
O, ik zie dat nOLoGIc het foldertje ook al gezien heeft. Maar hij had nog niet gebeld schijnbaar. :+ Dat snellere geheugen is misschien toch een goede tip: ik ga in ieder geval voor PC5300, is nog goedkoper ook. ;) Wat de geluidskaart betreft: de Gamer heeft exact dezelfde specs als de duurdere types, alleen inderdaad minder aansluitingen, maar de extra aansluitingen van de Music heb ik helemaal niets aan (en dat is alleen maar een aansluting voor een console die je nog eens apart moet kopen!). Ik zou wel een duurdere kopen als de goedkopere slechtere DAC's had of geen ASIO ondersteunde. Maar het nette van deze serie kaarten is dat de specs van zowat alle types hetzelfde zijn (alleen de Audio is inderdaad minder)!

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2007 19:39 ]

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 19:28:
Pffff, somige mensen lezen ook niet. ;) Ik heb al twee keer aangegeven dat ik de software wil laten installeren zodat ik zeker weet dat alles werkt! Als ze totaal geen software installeren en alleen maar de hardware in de kast duwen kunnen ze, zo lijkt mij, niet controleren of alles wel goed werkt (goed geassembleerd is of sowieso wel werkt). Dat is mijn voornaamste reden. En mijn vraag was dan ook of dit idee klopt! Ik installeer hier ook minstens elk half jaar alles opnieuw...! ;)
Om welke reden zou het niet gaan werken als je het zelf deed?

Verwijderd

Topicstarter
RoD schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 19:30:
[...]

Om welke reden zou het niet gaan werken als je het zelf deed?
LOL Als alle hardware in orde is zal het bij een eigen installatie net zo goed gaan werken. Maar mijn vraag is dus (nog een keer): hoe controleren ze of ALLES goed werkt (dus of de hardware wel deugt!) als ze het niet testen? En hoe kan je alles testen zonder het uit te proberen? Ben ik nou zo onduidelijk of... :+

Een vorige computer van mij heb ik compleet helemaal zelf in elkaar gezet: maar toen alle hardware erin zat wist ik nog niet of alles werkte. Dat wist ik pas toen ik Windows erop had gezet en ALLE drivers.Toen kon ik pas zeggen 'Ja, alle hardware is okay'. Ik vraag me dus af of 4Launch dat ook kan zeggen ZONDER Windows en alle drivers te installeren.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2007 19:36 ]

• nOLoGIc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-01 17:41
Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 19:28:
Edit:
O, ik zie dat nOLoGIc het foldertje ook al gezien heeft. Maar hij had nog niet gebeld schijnbaar. :+ Dat snellere geheugen is misschien toch een goede tip: ik ga in ieder geval voor PC5300, is nog goedkoper ook. ;) Wat de geluidskaart betreft: de Gamer heeft exact dezelfde specs als de duurdere types, alleen inderdaad minder aansluitingen, maar de extra aansluitingen van de Music heb ik helemaal niets aan (en dat is alleen maar een aansluting voor een console die je nog eens apart moet kopen!). Ik zou wel een duurdere kopen als de goedkopere slechtere DAC's had of geen ASIO ondersteunde. Maar het nette van deze serie kaarten is dat de specs van zowat alle types hetzelfde zijn (alleen de Audio is inderdaad minder)!
Ben zelf niet in de markt voor de 226BW (zit te wachten op nieuwe grotere PVA/MVA/IPS panels) maar idd erg slechte zaak dat ze reclame maken voor iets dat nog niet leverbaar is }:|

Qua specs is de Gamer idd (bijna) hetzelfde. Maar aan die interne connectors op de Xtreme Music kan je ook zelf dingen knutselen. Probleem v/d X-Fi is voor mij die achterlijke flexi-jack. Ik heb digital out en mic in tegelijk nodig en dat heb ik voor elkaar door een standaard optical/coaxial bracket van 10eu op die AUD_EXT (die volgens mij ontbreekt op de Gamer) te prikken.

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 19:34:
[...]

LOL Als alle hardware in orde is zal het bij een eigen installatie net zo goed gaan werken. Maar mijn vraag is dus (nog een keer): hoe controleren ze of ALLES goed werkt (dus of de hardware wel deugt!) als ze het niet testen? En hoe kan je alles testen zonder het uit te proberen? Ben ik nou zo onduidelijk of... :+

Een vorige computer van mij heb ik compleet helemaal zelf in elkaar gezet: maar toen alle hardware erin zat wist ik nog niet of alles werkte. Dat wist ik pas toen ik Windows erop had gezet en ALLE drivers.Toen kon ik pas zeggen 'Ja, alle hardware is okay'. Ik vraag me dus af of 4Launch dat ook kan zeggen ZONDER Windows en alle drivers te installeren.
Tuurlijk kunnen ze dat niet testen. Maar de kans op een DOA of iets dergelijks is niet zo heel erg groot. Ik zou er geen 25 euro aan uitgeven in ieder geval. Maar dat moet je zelf ook maar weten.

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 19:34:
Testen zonder te installeren is simpel hoor, boot b.v. maar eens een Knoppix (Linux) live-cdtje ;-)

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Tja en dan werkt het, en dan gaat na een week de voeding kapot.
Gaat na een week de harde schijf kapot. Of weet ik veel wat.

Een beetje computerzaak weet wel wat hij doet en zorgt er dus voor dat de boel netjes aangesloten zit. Wat kan er dan nog misgaan?
Bugjes tussen de verschillende hardware. Vaak merk je dat pas als je echt met de pc aan het werk is. Bijvoorbeeld omdat het systeem gaat crashen. Windows staat er dan alleen al wel op.

Grote problemen ontdek je ook wel door gewoon het systeem op te starten. Even kijken of alles in de Bios goed wordt herkent. In het algemeen zal het dan ook wel in windows werken.

Tja, wellicht starten ze wel ff een linux-distro op. Gaat snel en als dat werkt, dan werkt vermoedelijk het systeem wel goed. Ik zou dat toch wel minimaal doen. Qua tijd kost dat vrij weinig.
En voor de rest nemen ze wellicht liever het risico dat het een keer niet werkt, dan dat ze er veel werk aan verrichten, terwijl het 9 van de 10 x toch gewoon goed werkt.

En verder zou het prettig zijn als je mensen die je proberen te helpen wat minder cynisch benaderd. Of je nu gelijk hebt, of niet. De mensen proberen je te helpen.
Wil je echt een antwoord op je vragen over een shop, dan moet je een mail naar de shop sturen. Dan krijg je een antwoord.
Elk bedrijf werkt anders...

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Verwijderd

Topicstarter
Quacka schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 20:03:
En verder zou het prettig zijn als je mensen die je proberen te helpen wat minder cynisch benaderd. Of je nu gelijk hebt, of niet. De mensen proberen je te helpen.
Eh... ik ben me van geen kwaad bewust: ik denk dat je mijn humor verward met cynisme? Het was in ieder geval niet mijn bedoeling om cynisch te zijn: ik gooi niet voor niets met smileys. ;) Maar mijn excuses als iets rottig is overgekomen! Ik ben in ieder geval iedereen echt dankbaar voor alle tips: ik probeer zelf ook altijd behulpzaam te zijn, dus...

In ieder geval is het inderdaad misschien dan maar beter alles zelfs te installeren. Dan weet ik meteen voor de volgende keer hoe het allemaal moet. ;)

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb dinsdagavond mijn systeem besteld. Ik ben toch maar gegaan voor de 8800GTX en ik heb ook en Antec Sonata II kast gekocht incl. voeding. De dvd-speler is een SATA-versie geworden en ik heb meteen maar Vista Home Premium genomen.

Donderdagavond kreeg ik al mail dat alles was verstuurd! :) En vandaag is alles al afgeleverd! :) Erg snel gedaan door 4Launch! _/-\o_ Alleen... was het denk ik iets TE snel: ik had besloten toch maar zelf de software te installeren en daar heb ik nu lichtelijke spijt van want... ze zijn vergeten Vista in de doos te stoppen! |:( 8)7

Nu zit ik hier dus met een schitterende computer waar ik niets mee kan. Ik was juist zo blij dat ik 'm voor het weekend had gekregen: uitgerekend dit weekend had ik veel tijd om alles te installeren en te testen. Nu mag ik blij zijn als ik in de loop van volgende week alsnog Vista krijg. En ik hoop maar dat ze er niet moeilijk over gaan doen... Lichtelijk balen dus. Nou, lichtelijk... :X

Verwijderd

Misschien een domme vraag, maar jij wil mij toch niet vertellen dat je niet een back-up CD´tje van WinXP thuis hebt liggen om dat systeem te testen 8)7 Een beetje tweaker heeft altijd een achterdeurtje bij de hand :P

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat heb ik, maar ik heb geen zin om alles op m'n nieuwe pc te installeren om het over een week overnieuw te doen. ;) Ik moet m'n oude pc al helemaal opnieuw installeren dus ik heb genoeg te doen wat dat betreft. :O

Verwijderd

Ik snap best dat het vervelend is om WinXP te instaleren om een week later opnieuw Vista te instaleren, maar nogmaals zo weet je zeker dat het nieuwe systeem naar behoren functioneerd.

Want dit is nu even doomdenken wat ik doe, stel je instaleerd Vista en op eens blijkt toch dat er iets niet klopt, dan zijn de druiven toch zuur. Ik zou toch echt even het zekere voor het onzekere nemen. :)

• bassie
  • Laatst online: 03-11-2025
Zijn er al goede drivers voor de 8800 onder vista dan? Ik denk dat het helemaal niet zo erg is om even xp erop te zetten. Eerst maar is kijken of vista wel goed werkt, en je kan xp toch gewoon laten staan voor dualboot? Ik heb nu in 2uurtjes tijd windows xp+ de programmatjes die ik het meest gebruik geinstalleerd. Binnen 4 uur heb ik alles wel gedaan. Als je je oude ook al helemaal opnieuw moet doen, waarom doe je ze dan niet tegelijk?

Verwijderd

Nee de drivers die N'Vidia nu heeft zijn nog steeds bagger. zie dit stukje Where are my N'Vidia Forceware Drivers

Verwijderd

bestel nou gewoon! :(
Anders mag je weer opnieuw alles gaan samenstellen! En waarschijnlijk zijn de meeste componenten nu ook al niet meer op voorraad. :P
Ik vond de oorspronkelijke config eigenlijk prima!
Succes.

Verwijderd

Hij had zijn hardware al binnen hoor, het ging eigenlijk alleen om Windows Vista wat een week later geleverd word :?

Verwijderd

Topicstarter
LOL Ik heb alles inderdaad al binnen. ;)

Ik kan XP er wel ff opzetten, maar het is een versie die hoort bij de oude computer die elders komt te staan... Dus een blijvende (legale) dualboot zal dat nooit worden.

Verwijderd

Nou stel ik jou de vraag waarom dx10? omdat et leuk telt of omdat je echt denk dat je der wat aan gaat hebben et leuke namelijk is dat shader models 4 gaat komen dus voordat de games dx10 hebben dan is je kaart al minder :! en je moet vista hebben

Verwijderd

Topicstarter
Even ter info: XP installeren lukt dus niet... :( Ik krijg elke keer de foutmelding:

pci.sys - Adress F748EOBF base at F7487000, Satestamp 3b7d855c.

En niet meteen gaan roepen dat er hardware corrupt is! Volgens deze link http://www.techspot.com/vb/topic16553.html komt het doordat ik alleen maar een PCIe grafische kaart heb... en ik heb dus een XP cd nodig met SP2 erin gebakken. Great... :( Nu kan ik wel een XP disc maken met SP2 slipstreamed erin (of hoe je dat ook zegt) maar dat gaat allemaal wel erg veel extra tijd en moeite kosten... Ondertussen staat de oude computer al op de kamer van m'n zoon geinstalleerd. Wat een gelazer, alleen maar doordat ze zo dom zijn geweest Vista niet in de doos te stoppen...

Ik denk dat ik dan maar even een weekje niet computer... :(

• hello_moto
Ga genieten van het leven d:)b .

Trouwens, heb je de 32 of 64 bit's Vista?

Verwijderd

Topicstarter
32 bits, hoezo?

Ik ben trouwens een nieuw topic begonnen over m'n pci.sys melding:

XP installeren op computer met alleen PCIe

En ondertussen ga ik inderdaad genieten van het echte leven ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2007 16:34 ]

Pagina: 1