[XP] Installeren op computer met alleen PCIe

Pagina: 1
Acties:
  • 995 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135195

Topicstarter
Ik heb een splikplinternieuwe computer: MSI p65 Platinum, E6600 CPU, 2 GB PC4300 en een BFG 8800GTX grafische kaart. Ik heb Vista erbij besteld, maar die is men vergeten mee te sturen... Ik was eerst van plan te wachten tot ik alsnog Vista heb gekregen, ook omdat ik toch nog geen nieuwe monitor had, maar die heb ik vanmiddag dus alsnog gekocht (Samsung 226BW). Dus leek het me toch maar een goed plan alsnog XP te installeren, ook al is het maar voor een weekje. Lekker ff testen of alles goed werkt. Maar... elke keer wordt de installatie afgebroken met een blauw scherm en de mededeling:

pci.sys - Adress F748EOBF base at F7487000, Satestamp 3b7d855c

Nu blijkt dat volgens deze link http://www.techspot.com/vb/topic16553.html te liggen aan het feit dat een PCIe onl system alleen geinstalleerd kan worden met een XP cd waarin SP2 zit ingebakken.

Kan iemand dat bevestigen? Is er ook een andere (meer simpele) manier om XP geinstalleerd te krijgen? Want ik ga niet een slipstream XP SP2 cd maken alleen maar om m'n computer te testen: da's me net ff teveel werk. Ik hoop dus eigenlijk dat iemand een slimmere, makkelijkere manier heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:43
Volgens dit artikel zou het zo gewoon allemaal moeten werken.
PCIe hardware is backwards compatible with PCI software on the Microsoft Windows 2000 and Microsoft Windows XP operating systems. The PCI features supported by current Windows operating systems will continue to work with PCIe without any need for modifications in the applications, drivers, or operating system; however, the advanced PCIe features will be natively supported only in Windows Vista and later versions of Windows.
Maar als dat dus niet werkt bij jou en je wilt ook niet slipstreamen zou ik de slimme, makkelijkere manier gebruiken die ook in die link van je genoemd wordt : installeren met een pci-kaartje en daarna updaten naar SP2. Snap trouwens niet dat je slipstreamen teveel werk vindt, was waarschijnlijk minder moeite geweest dan dit topic maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125679

Anoniem: 135195 schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 16:33:
*verhaal*
Nu blijkt dat volgens deze link http://www.techspot.com/vb/topic16553.html te liggen aan het feit dat een PCIe onl system alleen geinstalleerd kan worden met een XP cd waarin SP2 zit ingebakken.
*blaat*
Totale onzin. Ik heb nog nooit problemen gehad met het installeren van XP Home of Prof zonder enig SP op mijn machine met pci-e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nou... totale onzin...? Ik heb nu net alsnog (ach ja, natuurlijk) een slipstream cd gemaakt en nu komt de setup er wel door! Het lag dus TOCH aan het ontbreken van SP...! Da's wel duidelijk.

Op zich allemaal prachtig, maar nu heb ik het probleem dat de setup aan het einde, tijdens de laatste stap, het opslaan van de instellingen, blijft hangen... Het groene balkje blijft net even voor de helft hangen en er blijft maar staan dat het nog 7 minuten duurt... Ondertussen knippert er wel van alles en nog wat, maar die 7 minuten duren nu al zowat een half uur... Ga toch maar even de computer herstarten...

Hadden ze nou gewoon die Vista bijgeleverd, stelletje.. :X

Edit:
Shitzooi. :( :( :( De setup begon automatisch weer Windows te installeren en WEER stopt hij er mee bij de laatste stap, op dezelfde plek... Die computer WIL gewoon niet werken! Gadver... :( Ik heb 'm zowat een half uur laten denken maar hij zit compleet vast. Belachelijk.

Ik heb trouwens een dag geleden een RMA ingediend betreffende het niet aanleveren van Vista, maar daar is nog niet op gereageerd: werkt er niemand op zaterdag bij 4Launch of kost zoiets altijd meer tijd...? Ja, het zal vanavond en morgen niet meer gaan gebeuren natuurlijk. Pokkezooi...

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 135195 op 03-02-2007 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:59

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

hmmm als je pc zoveel problemen heeft met xp installeren is er ook iets anders mis denk ik zo ;)

heb hier ook vista geinstalleerd op me nieuwe comp en zonder sp1 op een nforce 680i bord. dit dus bij jou ook geen problemen mogen geven zoals men al zei.
oftewel, ik denk dat je meer problemen hebt :)

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nou, het is eindelijk gelukt! Opeens kwam XP wel door de setup heen. Duurde alsnog weer erg lang maar het werkt nu! 3DMark 2006 zo rond de 9500, da's dacht ik wel netjes. En ook alle programma's die ik ff test doen het okay. Dus de hardware is in ieder geval in orde.

Dus mocht iemand ook de melding van pci.sys krijgen tijdens het installeren op een pc met alleen een PCIe kaart, gebruik dan een slipstream install cd of een kant en klare XP cd met SP2! Het werkt dus echt wel zo!

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 135195 op 04-02-2007 14:52 ]

Pagina: 1