Toon posts:

playstation 2 aansluiten op computer

Pagina: 1
Acties:
  • 1.264 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik heb een PS2, die ik met mijn pc op één monitor wil aansluiten. De monitor heeft daar geen aansluitingen voor. De pc beschikt wel over een Video IN aansluiting (S-Video en Composite). Technisch gezien zou ik de PS2 dus kunnen aansluiten, maar ik weet niet of het mogelijk is om het signaal 'door te zetten' naar de monitor.

Ik heb het al geprobeerd, maar kreeg geen signaal door.

Iemand enig idee?

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
het zou moeten kunnen mits je een tv kaart in je pc hebt.
Als dat niet zo is gaat het niet lukken, het PS2 signaal is namelijk niet hetzelfde als dat van een PC

Mijn rig

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-02 17:25
never mind...

[ Voor 96% gewijzigd door masser120 op 16-01-2007 20:02 ]

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:07
Met een programma waarmee je TV kan kijken. Daar moet je dan kiezen voor Video in.

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-02 18:07

Appie

F1RST Racing

Via je video in werkt gewoon (vroeger ook wel eens gedaan). Gebruik de software van je videokaart fabrikant om je video-in uit te lezen en voila je hebt beeld.

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:41

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Het kan idd als je in een programma (dscaler bv?) je video-in aanzet...

Echter, er zit altijd een vertraging in de doorvoer van het beeld. Echt prettig gamen is dat dus niet.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Michael Knight schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 20:05:
Het kan idd als je in een programma (dscaler bv?) je video-in aanzet...

Echter, er zit altijd een vertraging in de doorvoer van het beeld. Echt prettig gamen is dat dus niet.
Ach, klets niet. Je kan prima gamen via een tvkaart. Vooral met progsels die niet van de fabrikant zelf zijn. Bij sommige zit er een hardwarematige MPEG en/decoder en bij het originele programma die dan bij geleverd wordt, wordt die dan gebruikt, wat dus een vertraging krijgt van .5 seconde ofzo.

Maar als je Dscaler oid gebruikt merk je er echt NIKS van.

C:\>_

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:41

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

^^ Nofi, maar het wordt regelmatig in de console-topics gevraagd en daar geven ze hetzelfde antwoord. Tevens is dit mijn ervaring... Daarbij geef ik een programma als DScaler als suggestie...dat doe ik niet zomaar. Dscaler is supersnel met het verwerken van signalen.

Verder zit er altijd 'EEN" vertraging in...het signaal moet namelijk eerst door de pc en dan naar je monitor.

Ik ben nogal een gamefreak en merk de minste vertraging.

Gebruik anders de search even;
Welke Tv-/capture-kaart voor gebruik met een console ?

En deze is ook nog steeds handig;
[TV Kaart(en)]De Kwaliteit ervan

[ Voor 19% gewijzigd door Michael Knight op 16-01-2007 21:18 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• DJ Vincento
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:49

DJ Vincento

1422055

Vinnie schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 20:33:
[...]

Ach, klets niet. Je kan prima gamen via een tvkaart. Vooral met progsels die niet van de fabrikant zelf zijn. Bij sommige zit er een hardwarematige MPEG en/decoder en bij het originele programma die dan bij geleverd wordt, wordt die dan gebruikt, wat dus een vertraging krijgt van .5 seconde ofzo.

Maar als je Dscaler oid gebruikt merk je er echt NIKS van.
Het gaat hier wel om gamen,niet om filmpje-loeren. Bij een game moet het beeld en geluid precies reageren met de controls, 0,01 seconde vertraging is daarbij al veel te veel. Je kunt toch ook verloop kabels kopen van scart naar zo'n monitor aansluiting (hoe heet zo'n ding, VGA?) Als het met scart wil, moet het ook kunnen met composit en s-video aansluitingen, toch?

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik denk dat dit dezelfde discussie wordt als 'iets' merken van >60FPS in games. Ik heb zelf een PS2 en deze zat keer aan mijn tvkaart gehangen (welke ook een MPEG decoder chip heeft). Gewoon via Dscaler of WinDVR gedraait en ik kon gewoon net zo goed als op de TV verder gamen (en dan bedoel ik niet die SNES emulator gevallen maar gewoon racegames ed).

En als je dan toch gaat 'zeuren' om vertraging... wat denk je wat er in de PS2 zelf gebeurd en later in een TV zelf? Dat heeft ook tot een bepaalde hoogte vertraging. Die data gaat zo rap door een tv/computer heen dat je dat echt vrij weinig van merkt (als je geen gebruik maakt van hardware MPEG decoding).

[ Voor 6% gewijzigd door Vinnie op 16-01-2007 21:34 ]

C:\>_

Pagina: 1